Jump to content

Przyjmowanie/zdawanie pociągów na stacjach


Recommended Posts

Skoro nie ma możliwości prowadzić pociągu w pełnej relacji od stacji początkowej do końcowej, to przydałoby się chociaż, żeby pociągi można było przyjmować i zdawać na jakichś stacjach, symulując w ten sposób zmianę maszynisty (nawet jeśli na prawdę maszyniści wcale się w tym miejscu nie zmieniają). A nie teleportować się do pociągu w pełnym pędzie w nieznanym dla gracza punkcie trasy.

  • Like 2
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Tak, też bardzo chciałbym, aby w ustawieniach można było sobie wybrać, że chcemy obejmować pociąg wyłącznie na postoju (handlowym lub technicznym). 

Wówczas gracz mógłby być rzucany gdzieś w obrębie stacji i musiałby się udać na odpowiedni peron/tor i przejąć pojazd w odpowiednim przedziale czasowym.

Obejmowanie podczas jazdy chyba musi zostać dla tych, co chcą sobie po prostu się czymś tam przejechać bez wielkiego przywiązania do realizmu.

  • Haha 1
  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

trudno tez wyobrazic sobie przejmowanie pociagu w stacji

ten pociag mialby czekac, az jakis gracz do niego wsiadzie, nie realizowac RJ?

juz teraz opoznienia powoduja korki

ew moglby sie spawnowac w stacji (i tez czekac np godzine na odjazd?), ale tak nie bedzie prawdopodobnie, bo to niszczy imersje (spawn w zasiegu wzroku innych graczy)

kompromis

beda podobno towary, ktore beda stac w stacji po restarcie serwera

Edited by hyzwar
jezyk
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, piotr napisał(a):

Tak, też bardzo chciałbym, aby w ustawieniach można było sobie wybrać, że chcemy obejmować pociąg wyłącznie na postoju (handlowym lub technicznym). 

Wówczas gracz mógłby być rzucany gdzieś w obrębie stacji i musiałby się udać na odpowiedni peron/tor i przejąć pojazd w odpowiednim przedziale czasowym.

Obejmowanie podczas jazdy chyba musi zostać dla tych, co chcą sobie po prostu się czymś tam przejechać bez wielkiego przywiązania do realizmu.

Takie rzeczy to bardziej w singleplayer, na multi zbyt duzo pokręcenia z pomieszaniem by się zrobiło.

Link to comment
Share on other sites

Cytat

To chcecie grać w symulator prowadzenia pociągu czy w symulator czekania na pociąg, bo trochę Was jednak nie rozumiem?


Chcemy mieć możliwość wyboru pomiędzy obejmowaniem nastawnika przy 125 km/h a podmianą bardziej przypomniającą rzeczywistość 🙂
 
Cytat

 

ten pociag mialby czekac, az jakis gracz do niego wsiadzie, nie realizowac RJ?

 

Nie, jeśli w przewidzianym rozkładem czasie gracz do niego nie wsiądzie, bot go przejmuje. Podobnie jak obecnie przy wykryciu braku aktywności. 

Cytat

zakończenie scenariusza mogło być na ostatniej stacji

Też bym wolał - obecnie zawsze możemy przekazać pociąg botowi albo po prostu sobie wyjść z gry.

Cytat

Takie rzeczy to bardziej w singleplayer, na multi zbyt duzo pokręcenia z pomieszaniem by się zrobiło.

Może rzeczywiście muszę poczekać na jakiś sensowny singleplayer 🙂

 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Creativee. napisał(a):

Takie rzeczy to bardziej w singleplayer, na multi zbyt duzo pokręcenia z pomieszaniem by się zrobiło.

Myślę, że nie byłoby to problemem zrobienie tego w multiplayerze. Chociaż myślę, że łatwiej byłoby zrobić (z opcją wyboru w ustawieniach) że uruchamiamy pociąg gdzieś na bocznicy, lub już przygotowany na stacji początkowej. 

Link to comment
Share on other sites

Z perspektywy gracza tłumaczenie że chcą utrzymać realizm wygląda jak słaba wymówka żeby nie implementować czegoś nowego jak dla mnie przejmowanie pociągu w połowie trasy to jest dopiero zabijanie imersji dużo bardziej wolałbym wybrać stacje gdzieś na bocznicy porobić manewry z dyżurnym + żeby dyżurny wygenerował mi customową trasę
i dla dyżurnych by było ciekawiej i dla maszynistów też . 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Sampak napisał(a):

Z perspektywy gracza tłumaczenie że chcą utrzymać realizm wygląda jak słaba wymówka żeby nie implementować czegoś nowego jak dla mnie przejmowanie pociągu w połowie trasy to jest dopiero zabijanie imersji dużo bardziej wolałbym wybrać stacje gdzieś na bocznicy porobić manewry z dyżurnym + żeby dyżurny wygenerował mi customową trasę
i dla dyżurnych by było ciekawiej i dla maszynistów też . 

Na pewno. 

Link to comment
Share on other sites

Po waszych wypowiedziach wnioskuję, aby wilk był syty i owca cała to serwery mogłyby podzielić się na dwa rodzaje te z gotowym rozkładem jazdy na wzór tego realnego (z korektami), tak jak mamy to w tym momencie oraz serwery z możliwością wygenerowania rozkładu jazdy, startu z bocznicy, tak jak w podobnej tego typu darmowej symulacji.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Creativee. napisał(a):

Po waszych wypowiedziach wnioskuję, aby wilk był syty i owca cała to serwery mogłyby podzielić się na dwa rodzaje te z gotowym rozkładem jazdy na wzór tego realnego (z korektami), tak jak mamy to w tym momencie oraz serwery z możliwością wygenerowania rozkładu jazdy, startu z bocznicy, tak jak w podobnej tego typu darmowej symulacji.

Dokładnie

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Creativee. napisał(a):

Po waszych wypowiedziach wnioskuję, aby wilk był syty i owca cała to serwery mogłyby podzielić się na dwa rodzaje te z gotowym rozkładem jazdy na wzór tego realnego (z korektami), tak jak mamy to w tym momencie oraz serwery z możliwością wygenerowania rozkładu jazdy, startu z bocznicy, tak jak w podobnej tego typu darmowej symulacji.

Można to zrobić na jednym serwerze i dać możliwość wyboru (ale tylko raz na całą rozgrywkę) czy chcemy grać z gotowy rozkładem jazdy, czy z możliwością generowania własnego rozkładu jazdy 

 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, s238 napisał(a):

Można to zrobić na jednym serwerze i dać możliwość wyboru (ale tylko raz na całą rozgrywkę) czy chcemy grać z gotowy rozkładem jazdy, czy z możliwością generowania własnego rozkładu jazdy 

Problem z tym, że pociągi z rozkładu są już mocno upchane, a te wygenerowane będą wchodzić w paradę, nie wiem czy da się jeszcze jakieś wcisnąć 😄

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Creativee. napisał(a):

Problem z tym, że pociągi z rozkładu są już mocno upchane, a te wygenerowane będą wchodzić w paradę, nie wiem czy da się jeszcze jakieś wcisnąć 😄

Myślę, że  jakoś dałoby radę 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, s238 said:

Można to zrobić na jednym serwerze i dać możliwość wyboru (ale tylko raz na całą rozgrywkę) czy chcemy grać z gotowy rozkładem jazdy, czy z możliwością generowania własnego rozkładu jazdy 

 

On 1/30/2023 at 9:22 PM, Nazwa profilu said:

Skoro nie ma możliwości prowadzić pociągu w pełnej relacji od stacji początkowej do końcowej, to przydałoby się chociaż, żeby pociągi można było przyjmować i zdawać na jakichś stacjach, symulując w ten sposób zmianę maszynisty (nawet jeśli na prawdę maszyniści wcale się w tym miejscu nie zmieniają). A nie teleportować się do pociągu w pełnym pędzie w nieznanym dla gracza punkcie trasy.

Nie może. Twórcy potwierdzili już, że dodadzą pociągi towarowe, ale na razie rozkład jazdy jest zbyt zapełniony. 

Co więcej, wykres jest tylko tymczasowy, bo oni dopiero testują i szukają błędów AI dyzurnych. 

 

Powiedzieli, że ręczne rozkłady nie są możliwe do utrzymania, ponieważ pociągi nie byłyby w stanie wcisnąć się w te luki, a więc pociągi miałyby ogromne opóźnienia. 

 

Obok problem "oczekiwania na pociągi i manewry":

Mówili, że mają w planach coś w stylu TSW odnośnie czekania na pociągi, i trochę manewrow też. 

Ale nie można po prostu zrobić tak, że gracz ma zimowy start i idzie do wagonów, bo musiałby przyjechać wcześniej i czekać, albo byłoby późno... to skomplikowany problem, ale wierzę, że Piotr i spółka go rozwiążą i dadzą nam symulator stulecia! 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Dlatego właśnie, skoro jest już obsługa serwerów, mogliby po prostu zrobić osobne serwery typowo z rozkładem jazdy, jako inny rodzaj rozgrywki. Skoro w darmowym TD2 dało się to zrobić, to tutaj tym bardziej. Pytanie tylko, czy będzie wola ku temu. Wtedy argument o zapchanym rozkładzie stanie się nieaktualny.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Godzinę temu, Zapach Kreozotu napisał(a):

Trochę odgrzeję temat - jeśli ktoś chciałby sobie objąć pociąg na stacji jak np. ja - to za pomocą przygotowanego przeze mnie narzędzia może sobie taki pociąg odszukać bez konieczności skakania pomiędzy mapką i listą serwerów w grze:

https://simrail.express/

A jest może wersja na dyżurki?

 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Też uważam, że fajniej byłoby przejmować skład na stacji. Nie zawsze musi być początkowa, ale jeśli jest początkowa, to powinniśmy przeprowadzić pełne uruchomienie pojazdu, bo jak wbijamy do gry, skład stoi na stacji i 100% wszystko elegancko włączone, to jakoś nie ma tej immersji. Dodatkowo przy wyborze składu powinno w grze być pokazane gdzie on się znajduje i czy czeka na stacji, bo nieraz mam np godzinę 15:50, odjazd niby o 15:55, wbijam a tu skład już jedzie 120km/h...

Jeszcze jedna rzecz na którą zwróciłem uwagę - chyba każda lokomotywa i EZT mają stałe numery. EP07 to zawsze 135, EU07 to 085, EP08 to 001, EN76 KM to 022a itp itd. Fajnie by było gdyby twórcy dodali więcej numerów lokomotyw tak by gracz czuł że ma faktycznie inny, unikalny egzemplarz, a nie uczucie, że ten sam egzemplarz lokomotywy/EZT jest u każdego gracza. Może i pierdółka, ale cieszyłaby.

Edited by Domin92
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 59 / 108
          • Percentage filling 55%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 14 / 96
          • Percentage filling 15%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 56 / 84
          • Percentage filling 67%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 26 / 114
          • Percentage filling 23%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 71 / 85
          • Percentage filling 84%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 12 / 62
          • Percentage filling 19%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 64 / 81
          • Percentage filling 79%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 9 / 85
          • Percentage filling 11%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 11 / 82
          • Percentage filling 13%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 13 / 85
          • Percentage filling 15%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 31 / 82
          • Percentage filling 38%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 11 / 81
          • Percentage filling 14%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 566 / 1453 Total players
    • 39% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy