pk45 Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Pod jaką prędkość jest układany RJ dla pociągów EIP? Jazda ~20km/h poniżej dozwolonej i tak skutkuje przyjazdem przed czasem, a próżno gdziekolwiek szukać informacji o prawidłowej prędkości rozkładowej... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0x8000ffff Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Też zadawałem sobie pytanie o prędkość rozkładową, bo RJ jest uproszczony i tam tej informacji nie ma. Jak mi się wydaje sprawa się wyjaśniła w momencie, gdy prowadzonym przeze mnie składem towarowym wjechałem z posterunku na szlak, gdzie można dawać 120 km/h. Ja jednak w prawym dolnym rogu ekranu miałem Vmax 80 km/h. Do towara pasuje jak najbardziej. Wygląda na to, że tam trzeba szukać prędkości rozkładowej na danym odcinku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melok Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Prędkość rozkładowa jest zgodna z typem pociągu. Dla niektórych to będzie maksymalna szlakowa (160/200), dla niektórych przy maksymalnej szlakowej to będzie vmax lokomotywy (EC na 125 km/h), dla TLK to jest zwykle maksymalnie 120 km/h, a składy towarowe z reguły mogą najwyżej 80 km/h. Jeśli chodzi o prędkość która będzie utrzymywała pociąg w rozkładzie to jako takiej nie ma ustalonej. Rozkład jazdy zawiera rezerwy czasowe. Cytując Ir-21: Cytat 4. Rezerwy czasowe ustala się na nieprzewidywalne awarie urządzeń infrastruktury i taboru, błędy obsługi oraz krótkoterminowe ograniczenia (ostrzeżenia doraźne), roboty budowlane (modernizacyjne), ograniczenia stałe jak również na elementy niezbędne do regulacji układu tras pociągów. Ta rezerwa jest ustalana na podstawie kategorii pociągu: Cytat 2. B – rezerwę eksploatacyjną obliczaną wg poniższych założeń: 1) 3 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii EC, EN, EI, EX; 1a) 4 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii MH, MM, MP; 2) 5 min. na 100 km dla pozostałych pociągów pasażerskich; 3) 10 min. na 100 km dla pociągów towarowych; 4) 10 min. na 100 km dla pociągów niehandlowych Do tego może dochodzić rezerwa modernizacyjna ustalana dla każdego szlaku na którym są/mają być prowadzone prace. Taka rezerwa może być zapasem czasu na oczekiwanie pod semaforami ze względu na sytuację ruchową, jazdę torem lewym lub inne nieprzewidziane sytuacje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0x8000ffff Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 Wybrałem sobie wczoraj w SinglePlayer skład bodajże 1405, Pendolino z Warszawy Wch. do Katowic. Przez wszystkie warszawskie stacje leciałem na Vmax, gdyż założyłem, że pod nie ułożony jest RJ. Okazało się jednak, że w ten sposób zacząłem dostawać dodatnie punkty karne 😉 za zbyt wczesne pojawianie się na stacjach czy punktach kontrolnych. Skorzystałem ze znanego z fizyki wzoru prędkość-droga-czas i wyszło mi, że na pewnym odcinku szlaku z Vmax 200 km/h mogę jechać tylko 160 km/h, żeby znów gdzieś nie być za wcześnie. Zawsze się zastanawiałem, grając w roli dyżurnego, dlaczego niemal wszystkie boty przyjeżdżają mi na stację z dużym wyprzedzeniem. Z czasem coraz lepiej ogarniam prowadzenie składów i zamiast opóźnień zaczynam przyjeżdżać za wcześnie 😄 Tak czy owak podawanie odcinkowej prędkości w RJ wydaje się być konieczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
en57 Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 Od Włoch do Grodziska drogowa i rozkładowa dla tych pociągów na LK 1 jest 160 km/h. Z tym, że obecnie wszystkie pociągi w kierunku zachodnim jeżdżą przez WGT. I ten rozkład z gry bardziej wygląda na ten obecny, ale z jazdą przez Włochy. 10 minut przed rozkładem w Pruszkowie na to wskazuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BullRot Posted February 14, 2023 Share Posted February 14, 2023 (edited) Jest to dokładnie rezerwa czasu, a w dodatku bufor przed opóźnieniami w razie wystąpienia problemów czy sytuacji nietypowych. Celem nie jest Vmax, ale komfortowa jazda, bez zbytecznych przyspieszeń i hamowań, dojazd do sygnalizatora. Pobór i oddawanie mocy do trakcji gdy jest taka możliwość. Na CMK choć jest 200 to rozkład chyba w rzeczywistości uwzględnia, że coś może się tam wlec. Edited February 14, 2023 by BullRot Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian97 Posted February 18, 2023 Share Posted February 18, 2023 Ostatnio coś chyba zepsuli z tymi rezerwami w rozkładach. Dajmy na to dziś wybrałem na multi TLK. Wrzuciło mnie na trasę przed Psarami i gdy wjechałem w obszar posterunku pokazało mi że mam 2min opuźnienia. Chciałem sobie do Góry Włodowskiej nadrobić to opuźnienie więc jechałem powyżej rozkładowej. Zaznaczam że wiem że w realu tak się nie robi ale zrobiłem bo miałem taki kaprys 🙂 i zamiast 120km/h trzymałem 130-135. Po drodze żadnych semaforów także cały odcinek przeleciałem przekraczając prędkość. Na posterunku GW było jednak wielkie zdziwienie bo moje opóźnienie zwiększyło się do 3min. Coś się musiało pokrzaczyć w tych rezerwach chyba??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts