Jump to content

Rozkład jazdy a prędkość


pk45

Recommended Posts

Pod jaką prędkość jest układany RJ dla pociągów EIP? Jazda ~20km/h poniżej dozwolonej i tak skutkuje przyjazdem przed czasem, a próżno gdziekolwiek szukać informacji o prawidłowej prędkości rozkładowej...

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Też zadawałem sobie pytanie o prędkość rozkładową, bo RJ jest uproszczony i tam tej informacji nie ma. Jak mi się wydaje sprawa się wyjaśniła w momencie, gdy prowadzonym przeze mnie składem towarowym wjechałem z posterunku na szlak, gdzie można dawać 120 km/h. Ja jednak w prawym dolnym rogu ekranu miałem Vmax 80 km/h. Do towara pasuje jak najbardziej. Wygląda na to, że tam trzeba szukać prędkości rozkładowej na danym odcinku.

Link to comment
Share on other sites

Prędkość rozkładowa jest zgodna z typem pociągu. Dla niektórych to będzie maksymalna szlakowa (160/200), dla niektórych przy maksymalnej szlakowej to będzie vmax lokomotywy (EC na 125 km/h), dla TLK to jest zwykle maksymalnie 120 km/h, a składy towarowe z reguły mogą najwyżej 80 km/h. Jeśli chodzi o prędkość która będzie utrzymywała pociąg w rozkładzie to jako takiej nie ma ustalonej. Rozkład jazdy zawiera rezerwy czasowe. Cytując Ir-21:
 

Cytat

4. Rezerwy czasowe ustala się na nieprzewidywalne awarie urządzeń infrastruktury i taboru, błędy obsługi oraz krótkoterminowe ograniczenia (ostrzeżenia doraźne), roboty budowlane (modernizacyjne), ograniczenia stałe jak również na elementy niezbędne do regulacji układu tras pociągów.

Ta rezerwa jest ustalana na podstawie kategorii pociągu:
 

Cytat

2. B – rezerwę eksploatacyjną obliczaną wg poniższych założeń:
1) 3 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii EC, EN, EI, EX;
1a) 4 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii MH, MM, MP;
2) 5 min. na 100 km dla pozostałych pociągów pasażerskich;
3) 10 min. na 100 km dla pociągów towarowych;
4) 10 min. na 100 km dla pociągów niehandlowych

Do tego może dochodzić rezerwa modernizacyjna ustalana dla każdego szlaku na którym są/mają być prowadzone prace. 

Taka rezerwa może być zapasem czasu na oczekiwanie pod semaforami ze względu na sytuację ruchową, jazdę torem lewym lub inne nieprzewidziane sytuacje. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Wybrałem sobie wczoraj w SinglePlayer skład bodajże 1405, Pendolino z Warszawy Wch. do Katowic. Przez wszystkie warszawskie stacje leciałem na Vmax, gdyż założyłem, że pod nie ułożony jest RJ. Okazało się jednak, że w ten sposób zacząłem dostawać dodatnie punkty karne 😉 za zbyt wczesne pojawianie się na stacjach czy punktach kontrolnych. Skorzystałem ze znanego z fizyki wzoru prędkość-droga-czas i wyszło mi, że na pewnym odcinku szlaku z Vmax 200 km/h mogę jechać tylko 160 km/h, żeby znów gdzieś nie być za wcześnie. Zawsze się zastanawiałem, grając w roli dyżurnego, dlaczego niemal wszystkie boty przyjeżdżają mi na stację z dużym wyprzedzeniem. Z czasem coraz lepiej ogarniam prowadzenie składów i zamiast opóźnień zaczynam przyjeżdżać za wcześnie 😄 Tak czy owak podawanie odcinkowej prędkości w RJ wydaje się być konieczne.

Link to comment
Share on other sites

Od Włoch do Grodziska drogowa i rozkładowa dla tych pociągów na LK 1 jest 160 km/h.

Z tym, że obecnie wszystkie pociągi w kierunku zachodnim jeżdżą przez WGT. I ten rozkład z gry bardziej wygląda na ten obecny, ale z jazdą przez Włochy. 10 minut przed rozkładem w Pruszkowie na to wskazuje. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jest to dokładnie rezerwa czasu, a w dodatku bufor przed opóźnieniami w razie wystąpienia problemów czy sytuacji nietypowych.
Celem nie jest Vmax, ale komfortowa jazda, bez zbytecznych przyspieszeń i hamowań, dojazd do sygnalizatora. 
Pobór i oddawanie mocy do trakcji gdy jest taka możliwość.
Na CMK choć jest 200 to rozkład chyba w rzeczywistości uwzględnia, że coś może się tam wlec.
 

Edited by BullRot
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio coś chyba zepsuli z tymi rezerwami w rozkładach. Dajmy na to dziś wybrałem na multi TLK. Wrzuciło mnie na trasę przed Psarami i gdy wjechałem w obszar posterunku pokazało mi że mam 2min opuźnienia. Chciałem sobie do Góry Włodowskiej nadrobić to opuźnienie więc jechałem powyżej rozkładowej. Zaznaczam że wiem że w realu tak się nie robi ale zrobiłem bo miałem taki kaprys 🙂 i zamiast 120km/h trzymałem 130-135. Po drodze żadnych semaforów także cały odcinek przeleciałem przekraczając prędkość. Na posterunku GW było jednak wielkie zdziwienie bo moje opóźnienie zwiększyło się do 3min. Coś się musiało pokrzaczyć w tych rezerwach chyba??? 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 27 / 78
          • Percentage filling 35%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 77
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 35
          • Percentage filling 6%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 7 / 80
          • Percentage filling 9%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 11 / 80
          • Percentage filling 14%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 85
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 77
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 71
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 121 / 1427 Total players
    • 8% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy