Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pod jaką prędkość jest układany RJ dla pociągów EIP? Jazda ~20km/h poniżej dozwolonej i tak skutkuje przyjazdem przed czasem, a próżno gdziekolwiek szukać informacji o prawidłowej prędkości rozkładowej...

  • I agree 2
Posted

Też zadawałem sobie pytanie o prędkość rozkładową, bo RJ jest uproszczony i tam tej informacji nie ma. Jak mi się wydaje sprawa się wyjaśniła w momencie, gdy prowadzonym przeze mnie składem towarowym wjechałem z posterunku na szlak, gdzie można dawać 120 km/h. Ja jednak w prawym dolnym rogu ekranu miałem Vmax 80 km/h. Do towara pasuje jak najbardziej. Wygląda na to, że tam trzeba szukać prędkości rozkładowej na danym odcinku.

Posted

Prędkość rozkładowa jest zgodna z typem pociągu. Dla niektórych to będzie maksymalna szlakowa (160/200), dla niektórych przy maksymalnej szlakowej to będzie vmax lokomotywy (EC na 125 km/h), dla TLK to jest zwykle maksymalnie 120 km/h, a składy towarowe z reguły mogą najwyżej 80 km/h. Jeśli chodzi o prędkość która będzie utrzymywała pociąg w rozkładzie to jako takiej nie ma ustalonej. Rozkład jazdy zawiera rezerwy czasowe. Cytując Ir-21:
 

Cytat

4. Rezerwy czasowe ustala się na nieprzewidywalne awarie urządzeń infrastruktury i taboru, błędy obsługi oraz krótkoterminowe ograniczenia (ostrzeżenia doraźne), roboty budowlane (modernizacyjne), ograniczenia stałe jak również na elementy niezbędne do regulacji układu tras pociągów.

Ta rezerwa jest ustalana na podstawie kategorii pociągu:
 

Cytat

2. B – rezerwę eksploatacyjną obliczaną wg poniższych założeń:
1) 3 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii EC, EN, EI, EX;
1a) 4 min. na 100 km dla pociągów pasażerskich kategorii MH, MM, MP;
2) 5 min. na 100 km dla pozostałych pociągów pasażerskich;
3) 10 min. na 100 km dla pociągów towarowych;
4) 10 min. na 100 km dla pociągów niehandlowych

Do tego może dochodzić rezerwa modernizacyjna ustalana dla każdego szlaku na którym są/mają być prowadzone prace. 

Taka rezerwa może być zapasem czasu na oczekiwanie pod semaforami ze względu na sytuację ruchową, jazdę torem lewym lub inne nieprzewidziane sytuacje. 

  • I agree 1
Posted

Wybrałem sobie wczoraj w SinglePlayer skład bodajże 1405, Pendolino z Warszawy Wch. do Katowic. Przez wszystkie warszawskie stacje leciałem na Vmax, gdyż założyłem, że pod nie ułożony jest RJ. Okazało się jednak, że w ten sposób zacząłem dostawać dodatnie punkty karne 😉 za zbyt wczesne pojawianie się na stacjach czy punktach kontrolnych. Skorzystałem ze znanego z fizyki wzoru prędkość-droga-czas i wyszło mi, że na pewnym odcinku szlaku z Vmax 200 km/h mogę jechać tylko 160 km/h, żeby znów gdzieś nie być za wcześnie. Zawsze się zastanawiałem, grając w roli dyżurnego, dlaczego niemal wszystkie boty przyjeżdżają mi na stację z dużym wyprzedzeniem. Z czasem coraz lepiej ogarniam prowadzenie składów i zamiast opóźnień zaczynam przyjeżdżać za wcześnie 😄 Tak czy owak podawanie odcinkowej prędkości w RJ wydaje się być konieczne.

Posted

Od Włoch do Grodziska drogowa i rozkładowa dla tych pociągów na LK 1 jest 160 km/h.

Z tym, że obecnie wszystkie pociągi w kierunku zachodnim jeżdżą przez WGT. I ten rozkład z gry bardziej wygląda na ten obecny, ale z jazdą przez Włochy. 10 minut przed rozkładem w Pruszkowie na to wskazuje. 

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Jest to dokładnie rezerwa czasu, a w dodatku bufor przed opóźnieniami w razie wystąpienia problemów czy sytuacji nietypowych.
Celem nie jest Vmax, ale komfortowa jazda, bez zbytecznych przyspieszeń i hamowań, dojazd do sygnalizatora. 
Pobór i oddawanie mocy do trakcji gdy jest taka możliwość.
Na CMK choć jest 200 to rozkład chyba w rzeczywistości uwzględnia, że coś może się tam wlec.
 

Edited by BullRot
Posted

Ostatnio coś chyba zepsuli z tymi rezerwami w rozkładach. Dajmy na to dziś wybrałem na multi TLK. Wrzuciło mnie na trasę przed Psarami i gdy wjechałem w obszar posterunku pokazało mi że mam 2min opuźnienia. Chciałem sobie do Góry Włodowskiej nadrobić to opuźnienie więc jechałem powyżej rozkładowej. Zaznaczam że wiem że w realu tak się nie robi ale zrobiłem bo miałem taki kaprys 🙂 i zamiast 120km/h trzymałem 130-135. Po drodze żadnych semaforów także cały odcinek przeleciałem przekraczając prędkość. Na posterunku GW było jednak wielkie zdziwienie bo moje opóźnienie zwiększyło się do 3min. Coś się musiało pokrzaczyć w tych rezerwach chyba??? 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy