Jump to content

Wyrzucenie nieogarniającego delikwenta


DriverPl

Recommended Posts

4 minuty temu, BullRot napisał(a):

Wracajac do tematu, to ciezka sprawa do ogarniecia jesli chodzi o pelna wersje. 

Zawsze znajda sie dzieci czy ludzie ktorzy wejda, nie maja zielonego pojecia, nie przeczytaja poradnika czy zobacza YT, namieszaja tak ze nawet AI by nie odkrecilo ruchu i potem caly serwer stoi az do resetu. Kazdy sie uczy, ale jak wysyla sie na zly szlak na Sz pociag AI i blokuje sie cala stacje i caly ruch kolejowy to nie jest to fajne dla reszty. To ma byc symulator czy "gra w pociongi". 

Mysle jednak ze w pelnej wersji beda algorytmy czy tutoriale i chocby krotki EGZAMIN z paroma pytaniami by wejsc na dyzurnego na danym posterunku zaleznie od levela i wiedzy. Takie podstawowe informacje sa latwo na internecie dostepne, mozna sie tez posilkowac chwilowo forum 2 innych freeware'ow.

Gorsza sprawa jezeli ktos wejdzie i celowo namiesza w pelnej wersji posiadajacej tutorial. Powinny by bany na tydzien jak nic.

Oczywiście że tak, jeden scenariusz serwer (pl6 tylko maszyniści) robiłem od 19:11 aż do 20:20 do póki nie zostałem rozłączony z serwera. Niestety ale cały ruch pociągowy był wstrzymany ( ktoś nie ogarnął) 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, PogromcaCzasu666 napisał(a):

Oczywiście że tak, jeden scenariusz serwer (pl6 tylko maszyniści) robiłem od 19:11 aż do 20:20 do póki nie zostałem rozłączony z serwera. Niestety ale cały ruch pociągowy był wstrzymany ( ktoś nie ogarnął) 

Nie do końca jest tak, że wyrzuciło Cię bo ktoś nie ogarnął tylko komputer mógł przejąć pociąg.

Tam jak sobie poszukasz to właśnie mi tak napisali bo myślałem, że to błąd.

Odnośnie dyskusji, tak jak pisałem wcześniej, serwer Piaskownica, powinien zostać dla uczących się plus tutoriale albo jak kolega napisał, nie wiesz co zrobić dłuższą chwilę automatycznie pojawia się podpowiedź co by zrobił AI. Dla uczących się troszkę wyrozumiałości, a dla specjalnie trolujących to z Banem się zgadzam w 100 procentach, tylko jak rozróżnić prawdziwe zgłoszenie od takiego dla "beki" "śmiechu", kto to będzie weryfikował?

 

Edit: Znalazłem

komputer.png

Edited by キャプテン翼
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, キャプテン翼 napisał(a):

Nie do końca jest tak, że wyrzuciło Cię bo ktoś nie ogarnął tylko komputer mógł przejąć pociąg.

Tam jak sobie poszukasz to właśnie mi tak napisali bo myślałem, że to błąd.

 

Stałem na czerwonym, kotek zrobił się w Katowicach i nagle ciach.. połączenie z serwerem zostało zerwane. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, PogromcaCzasu666 napisał(a):

No właśnie ciężko stwierdzić bo nie pojawia się żadna informacja o tym kiedy nastąpi restart. Tak czy siak na dzisiaj koniec testów. Ostałem się na czerwonym sporo czasu więc trzeba odpocząć. 

Jo to fakt :), ale trzeba porządnie się pochylić właśnie nad problemem, który opisałem wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

Jako że jestem nieco związany z psychologią transportu pragnę zauważyć taki drobny szczegół.

Człowieka można nauczyć obsługi urządzeń, można mu pokazywać setki filmików na YouTube, mówić, testy robić, autoryzacje odstawiać - zwał jak zwał. Ale jest taki problem z ludźmi, że mają mocno rozwinięte możliwości związane ze STRESEM. Brakuje tego w TD2, brakuje tego i tutaj - człowiek najlepiej uczy się radzić sobie ze stresem, jeśli nie nabył tej umiejętności wcześniej (a przy symulatorze tego typu zakładamy, że nie nabył), gdy ktoś go wspiera i człowiek wie, że ten on/ona zawsze może zareagować i pomóc. Na tym opiera się zdobywanie doświadczenia, a nie na rzuceniu na głęboką wodę i jeszcze straszeniem wypierdzieleniem. 

Oczywiście nie wymagam tutaj, żeby robić jakieś szkółki czy coś w tym stylu. Ale dużo już by dał tryb single jako dyżurny ruchu. A jeszcze więcej taki tryb z inteligentnym sztucznym podpowiadaczem i to dla każdego posterunku, bo każdy posterunek jest inny. Najpierw jeden pociąg, potem drugi pociąg, trzeci, dwa na raz, aż w końcu maksymalny możliwy ruch, krzyżowanko, wyprzedzanko, w tym awaria urządzeń różnego typu - jazdy innym torem, defekt pociągu i wypadki na stacji, na szlaku, na głowicy stacyjnej i na koniec... autoryzacja. Oczywiście to wymagałoby napisania tego wszystko (zarówno scenariusze jak i wsadzenie tego do programu), no ale cóż... W końcu to ma być symulator. Po takim czymś na pewno i stres mniejszy przy rozgrywce z ludźmi i wiedza większa. Jak ktoś by chciał odblokować posterunek to obowiązkowo by musiał przejść taki (nazwijmy to) kurs z autoryzacją. 

To samo tyczy się maszynistów. Każdy pojazd, każdy rodzaj pociągu, manewry, różne sytuacje i przede wszystkim z podziałem na konkretne szlaki i stacje. Przeszedłeś kurs zapoznania z EU07? Możesz prowadzić EU07. Przeszedłeś zapoznanie szlaku na fragmencie Katowice - Opoczno? Możesz jechać. W Opocznie przejmuje AI/inny gracz. Ty siadasz obok i właśnie przechodzisz zapoznanie szlaku (rygory w zależności od założeń, czy raz, czy dwa, czy jak w rzeczywistości). Proste jak budowa cepa, szczególnie przy tych Steamowych osiągnięciach. EU07 może większość ogarnia, szczególnie jak nie ma szaf w symulatorze, więc mniejszy problem. Ale nie wierzę, że znaczna większość zna szlaki. 

I generalnie jeśli teraz jest z tym problem, to po 13 stycznia będzie rzeź, przyjmując że np. ktoś wbije na Warszawę Zachodnią (nie wiem jak będzie wyglądała rejonizacja w symulatorze (podział na WZD, WZP i WZS), czy w ogóle będzie Zachodnia..., ale przyjmijmy że tak), albo uruchomi EU07 na Grochowie i się rozkraczy. Obecne odwołania pociągów to będą przy tym małym miki 🤣

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć, nie do końca się z tym zgodzę.

Sam od dzisiaj uzyskałem dostęp do multiplayera i dwa razy stałem pod semaforem, ale czas ten spędziłem na zapoznaniu się z EU07 na żywo. Nie było tu oczywiście samouczka tak jak w demie. Multiplayer rzucił mnie na głęboką wodę. Ale z pomocą tego forum mniej więcej ogarnąłem temat.

Na swoich własnych błędach zapewne nauczę się tego multi ( o ile serwery na to pozwolą, a semafory zaczną się zazieleniać), bo bardzo spodobała mi się ta gra oraz to, że obsługuje ją Steam.

Niemniej zakładam, że po uruchomieniu pełnej wersji gry tak czy siak zacznę od samouczków w trybie singleplayer. Jak to czynię w każdej grze. I stawiam dolary przeciwko orzechom, że "casualowi" gracze uczynią tak samo.

Do zapoznania się ze szlakiem wystarczy zwykła "piaskownica" w której gracz może dowolnie zwiedzać dany szlak. Nie jest tu potrzebne szkolenie przez inną osobę.

 

Link to comment
Share on other sites

Pomoże tryb szkoleniowy. Po zaliczeniu egzaminu byłaby możliwość stażu na łatwiejszych posterunkach. Po zaliczeniu stażu - dostęp do bardziej zaawansowanych. I gotowe. I jeszcze dodanie takiej funkcji jak "autopilot" w lokomotywie. Jeśli dyżurny się zagubi, włącza "autopilota" i komputer przejmuje kontrolę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.12.2022 o 19:54, BullRot napisał(a):

Wracajac do tematu, to ciezka sprawa do ogarniecia jesli chodzi o pelna wersje. 

Zawsze znajda sie dzieci czy ludzie ktorzy wejda, nie maja zielonego pojecia, nie przeczytaja poradnika czy zobacza YT, namieszaja tak ze nawet AI by nie odkrecilo ruchu i potem caly serwer stoi az do resetu. Kazdy sie uczy, ale jak wysyla sie na zly szlak na Sz pociag AI i blokuje sie cala stacje i caly ruch kolejowy to nie jest to fajne dla reszty. To ma byc symulator czy "gra w pociongi". 

Mysle jednak ze w pelnej wersji beda algorytmy czy tutoriale i chocby krotki EGZAMIN z paroma pytaniami by wejsc na dyzurnego na danym posterunku zaleznie od levela i wiedzy. Takie podstawowe informacje sa latwo na internecie dostepne, mozna sie tez posilkowac chwilowo forum 2 innych freeware'ow.

Gorsza sprawa jezeli ktos wejdzie i celowo namiesza w pelnej wersji posiadajacej tutorial. Powinny by bany na tydzien jak nic.

A jak określisz i udowodnisz czy ktoś celowo zablokował na złość czy z głupoty bo się uczy? Znowu arbitralne banowanie za niewinność? 

Moim zdaniem powinno to być zrobione tak jak w tym poście (i 2 następnych po nim):

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.12.2022 o 20:58, en57 napisał(a):

Jako że jestem nieco związany z psychologią transportu pragnę zauważyć taki drobny szczegół.

Człowieka można nauczyć obsługi urządzeń, można mu pokazywać setki filmików na YouTube, mówić, testy robić, autoryzacje odstawiać - zwał jak zwał. Ale jest taki problem z ludźmi, że mają mocno rozwinięte możliwości związane ze STRESEM. Brakuje tego w TD2, brakuje tego i tutaj - człowiek najlepiej uczy się radzić sobie ze stresem, jeśli nie nabył tej umiejętności wcześniej (a przy symulatorze tego typu zakładamy, że nie nabył), gdy ktoś go wspiera i człowiek wie, że ten on/ona zawsze może zareagować i pomóc. Na tym opiera się zdobywanie doświadczenia, a nie na rzuceniu na głęboką wodę i jeszcze straszeniem wypierdzieleniem. 

Oczywiście nie wymagam tutaj, żeby robić jakieś szkółki czy coś w tym stylu. Ale dużo już by dał tryb single jako dyżurny ruchu. A jeszcze więcej taki tryb z inteligentnym sztucznym podpowiadaczem i to dla każdego posterunku, bo każdy posterunek jest inny. Najpierw jeden pociąg, potem drugi pociąg, trzeci, dwa na raz, aż w końcu maksymalny możliwy ruch, krzyżowanko, wyprzedzanko, w tym awaria urządzeń różnego typu - jazdy innym torem, defekt pociągu i wypadki na stacji, na szlaku, na głowicy stacyjnej i na koniec... autoryzacja. Oczywiście to wymagałoby napisania tego wszystko (zarówno scenariusze jak i wsadzenie tego do programu), no ale cóż... W końcu to ma być symulator. Po takim czymś na pewno i stres mniejszy przy rozgrywce z ludźmi i wiedza większa. Jak ktoś by chciał odblokować posterunek to obowiązkowo by musiał przejść taki (nazwijmy to) kurs z autoryzacją. 

To samo tyczy się maszynistów. Każdy pojazd, każdy rodzaj pociągu, manewry, różne sytuacje i przede wszystkim z podziałem na konkretne szlaki i stacje. Przeszedłeś kurs zapoznania z EU07? Możesz prowadzić EU07. Przeszedłeś zapoznanie szlaku na fragmencie Katowice - Opoczno? Możesz jechać. W Opocznie przejmuje AI/inny gracz. Ty siadasz obok i właśnie przechodzisz zapoznanie szlaku (rygory w zależności od założeń, czy raz, czy dwa, czy jak w rzeczywistości). Proste jak budowa cepa, szczególnie przy tych Steamowych osiągnięciach. EU07 może większość ogarnia, szczególnie jak nie ma szaf w symulatorze, więc mniejszy problem. Ale nie wierzę, że znaczna większość zna szlaki. 

I generalnie jeśli teraz jest z tym problem, to po 13 stycznia będzie rzeź, przyjmując że np. ktoś wbije na Warszawę Zachodnią (nie wiem jak będzie wyglądała rejonizacja w symulatorze (podział na WZD, WZP i WZS), czy w ogóle będzie Zachodnia..., ale przyjmijmy że tak), albo uruchomi EU07 na Grochowie i się rozkraczy. Obecne odwołania pociągów to będą przy tym małym miki 🤣

Również się w większości zgadzam, ale nie do końca. Uczenie się tras na pamięć przykładowo może być zbyt dużym wyzwaniem dla zwykłych graczy (a już zwłaszcza jeden przejazd z kimś innym nic nie da - mi by nie dał, i tak nie zapamiętam z tego nic). Szkolenie tak, certyfikacja tak, może nawet ograniczenia tak - ale tylko do części multiplayer (jeśli w ogóle). W single powinno się dać wsiąść kompletnie zielonym, inaczej większość graczy się zniechęci i zwróci grę ("Kupiłem symulator pociągu i nawet nie mogę pojeździć tylko jakieś chore testy muszę robić! Niech się wypchają! Ja chciałem tylko zobaczyć jak się pociągiem jeździ bo nawet nie wiem czy mi się to spodoba!"). Wymuszone szkolenie przed multiplayer tak, ale takie rzeczy dla ekspertów, to raczej tylko w formie nieobowiązkowej i pozytywnej (osiągnięcia, rankingi punktowe światowe i wśród znajomych za różne trasy itp. a nie "Zaliczysz teorię, albo nie pograsz!"). A w razie czego podpowiadać i wspierać zawsze może komputer.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2022 o 03:52, PeVoo napisał(a):

Również się w większości zgadzam, ale nie do końca. Uczenie się tras na pamięć przykładowo może być zbyt dużym wyzwaniem dla zwykłych graczy (a już zwłaszcza jeden przejazd z kimś innym nic nie da - mi by nie dał, i tak nie zapamiętam z tego nic). Szkolenie tak, certyfikacja tak, może nawet ograniczenia tak - ale tylko do części multiplayer (jeśli w ogóle). W single powinno się dać wsiąść kompletnie zielonym, inaczej większość graczy się zniechęci i zwróci grę ("Kupiłem symulator pociągu i nawet nie mogę pojeździć tylko jakieś chore testy muszę robić! Niech się wypchają! Ja chciałem tylko zobaczyć jak się pociągiem jeździ bo nawet nie wiem czy mi się to spodoba!"). Wymuszone szkolenie przed multiplayer tak, ale takie rzeczy dla ekspertów, to raczej tylko w formie nieobowiązkowej i pozytywnej (osiągnięcia, rankingi punktowe światowe i wśród znajomych za różne trasy itp. a nie "Zaliczysz teorię, albo nie pograsz!"). A w razie czego podpowiadać i wspierać zawsze może komputer.

Ależ ja do single nic nie mam. Każdy tam sobie może przecież robić co chce. Nawet koleje indyjskie. Napiszę więcej - moja wizja tych kursów itp. przecież opiera się o tryb single - tylko że z inteligentnym podpowiadaczem AI. Ale to bardzo inteligentnym, a nie na zasadzie algorytmu liniowego jak to w prologu. Pracochłonne w realizacji, na pewno nie na 13 stycznia, ale zacne. Szczególnie, że obecne AI nie jest odporne na czynnik ludzki 🙃 Coraz lepiej, ale nadal. Generalnie po to też te testy. AI było nauczone prowadzenia ruchu w "normalnej sytuacji ruchowej" według ściśle określonej tablicy zależności oraz kierunków jazd dla danego posterunku. Im większy posterunek, tym więcej możliwych kombinacji - dlatego duże posterunki się zatykały/zatykają, gdy ktoś wyszedł/skrajnie wychodzi poza te schematy.

Generalnie w ten sposób jak teraz, powinno się przetestować każdy posterunek dostępny w grze. I nie piszę tego dlatego, że "cem cało mape". Na logikę to wychodzi. 

Edited by en57
Link to comment
Share on other sites

Jezeli AI bedzie zakodowane pod sytuacje a nie dane miejsca, to z reszta posterunkow mysle ze sobie poradzi.
Wyglada na to ze SimKol poszedl w kierunku stworzenia dyzurnego AI bardziej sytyuacjyjnego niz miejscowego i to widac.
Dobry krok. W zachodniej konkurencji to jest wszystko zawsze oskryptowane. Zrobienie AI ktore reaguje dynamicznie to duzo trudniejszy temat i widac dzisiaj ze jest bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy