Jump to content

Wyrzucenie nieogarniającego delikwenta


DriverPl

Recommended Posts

Wnoszę o dodanie możliwości wyrzucenia przeszkadzającego gracza
(wysyłanie pociągów na złe szlaki czy ogólne nieogarnianie). Można to zrobić na przykład przez głosowanie wśród dyżurnych, jak jest to w niektórych grach.

 

  • I disagree 3
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Jeśli będą serwery prywatne (tylko dla znajomych) to nie będzie potrzeby wyrzucania nie-swoich. Tacy ludzie zamkną się w swoim serwerze sami.

Mam mieszane uczucia co do wyrzucania. Może lepiej byłoby żeby komputer oceniał gracza i jeśli stwierdzi że kompletnie nie ogarnia i wszystko przez niego stoi (a mogłoby jechać), to wtedy wręcza graczowi wypowiedzenie umowy o pracę z danej dyżurki (oczywiście bez jakichkolwiek negatywnych dalszych konsekwencji za to, każdy ma prawo się uczyć - no może poza zakazem powrotu na ten sam posterunek przez najbliższe 10 minut, ewentualnie czasowym ograniczeniem maksymalnego poziomu trudnosci obejmowanych dyżurek do poziomu o 1 niżej od tej zawalonej, czy coś w tym stylu).

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz mamy beta testy i większość graczy, na szczęście, nie przychodzi z innych, "nadmiernie zaawansowanych" 😉 środowisk. Gra ma być przetestowana i do tego najlepsi są gracze bez doświadczenia 😛 Ten projekt ma na siebie zarabiać i nie da się tego zrobić bez wciągnięcia do zabawy osób spoza pozostałych dwóch polskich symulatorów 🙂 O ile zresztą pamiętam deklaracje deweloperów gdy wyjdzie pełna gra dostęp do zawiadowcy będzie udzielany stopniowo po zdobyciu doświadczenia, a co do usuwania totalnie nieogarniających zawiadowców to powinni być od tego admini.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, KIEROWNIK napisał(a):

Każdy kiedyś sie chce tego nauczyć i na początku popełnia błędy wystarczy mu podpowiedzieć ci ma zrobić i będzie git moim zdaniem

Dokładnie zgadzam się z kolegą, wyrzucanie kogoś tylko dlatego, że się chce nauczyć jest toksyczne. Wystarczy po podpowiadać jak się tylko umie i w końcu się nauczy. Ty też się kiedyś uczyłeś. Nie powinno być możliwości wyrzucania innego gracza, ewentualne zgłaszanie za specjalne sabotowanie i to też do weryfikacji, żeby nie było czegoś takiego, że będzie zgłaszany bo po prostu się uczy. Jeżeli każdego będziecie traktować w taki sposób "a wyrzucimy albo zhejtujemy bo nie ogarnia" to nigdy się nie nauczy a na suchej teorii nie da się tego ogarnąć.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie systemu samouczków. Dzięki nim, dyżurni praktycznie mogliby nauczyć się przepisów, metod prowadzenia ruchu itp. Patrząc na to, że Simrail ma być symulatorem na rynku światowym jest to opcja, która zabezpieczyłaby rozgrywkę przed potencjalnymi całkowicie nieogarniętymi użytkownikami. 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Hirek napisał(a):

Przede wszystkim najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie systemu samouczków. Dzięki nim, dyżurni praktycznie mogliby nauczyć się przepisów, metod prowadzenia ruchu itp. Patrząc na to, że Simrail ma być symulatorem na rynku światowym jest to opcja, która zabezpieczyłaby rozgrywkę przed potencjalnymi całkowicie nieogarniętymi użytkownikami. 

Są już niektóre powrzucane i tak zgadzam się, ale wyrzucanie kogoś kto coś tam wiesz obejrzał, coś już wie ale się pomyli to moim zdaniem jest niefajne. To nawet można sobie powiedzieć, że co, ten co umie to jest teraz lepszy i będzie decydował o tym kto będzie grał lub nie? No chyba nie o to chodzi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, キャプテン翼 said:

Są już niektóre powrzucane i tak zgadzam się, ale wyrzucanie kogoś kto coś tam wiesz obejrzał, coś już wie ale się pomyli to moim zdaniem jest niefajne. To nawet można sobie powiedzieć, że co, ten co umie to jest teraz lepszy i będzie decydował o tym kto będzie grał lub nie? No chyba nie o to chodzi.

Stąd potrzeba też aktywnej moderacji, która będzie weryfikowała działania potencjalnych trolli. Samouczki na początku na singlu wykorzystując ruch AI, potem z podpowiedziami na multiplayer, na koniec od pewnego poziomu doświadczenia, możliwość gry bez podpowiedzi. 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Hirek napisał(a):

Stąd potrzeba też aktywnej moderacji, która będzie weryfikowała działania potencjalnych trolli. Samouczki na początku na singlu wykorzystując ruch AI, potem z podpowiedziami na multiplayer, na koniec od pewnego poziomu doświadczenia, możliwość gry bez podpowiedzi. 

To prościej moim zdaniem byłoby jakby po prostu były podpowiedzi, który gracz może w każdej chwili włączyć i wyłączyć. Wiesz a czy moderatorzy będą mieli czas na weryfikację zgłoszeń przez uważanego za siebie "lepszego gracza", czy to zgłoszenie to faktycznie trolowanie czy po prostu złośliwość bo ja umiem a On nie?

Link to comment
Share on other sites

Gdyby AI samo ogarniało dobrze rozwiązywanie problemów dyżurnego, to WTEDY mogłoby dawać podpowiedzi graczowi co ma robić (na zasadzie co AI samo by zrobiło teraz w danej sytuacji). Gracz mógłby też być punktowany za robienie tych rzeczy bez podpowiedzi, a jak długo nie wie co zrobić to by mu wrzucało na ekran podpowiedź co ma wcisnąć. Ale jeżeli AI samo nie ogarnia, to nic się nie da zrobić.

Edited by PeVoo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, PeVoo napisał(a):

Gdyby AI samo ogarniało dobrze rozwiązywanie problemów dyżurnego, to WTEDY mogłoby dawać podpowiedzi graczowi co ma robić (na zasadzie co AI samo by zrobiło teraz w danej sytuacji). Gracz mógłby też być punktowany za robienie tych rzeczy bez podpowiedzi, a jak długo nie wie co zrobić to by mu wrzucało na ekran podpowiedź co ma wcisnąć. Ale jeżeli AI samo nie ogarnia, to nic się nie da zrobić.

I takie rozwiązanie mi się podoba i ma sens, a nie wyrzucanie graczy. Takie dokładnie takie rozwiązanie jak AI zacznie ogarniać, SIMRAIL może wprowadzić, jestem za.

Edited by キャプテン翼
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Gdyby AI samo ogarniało dobrze rozwiązywanie problemów dyżurnego, to WTEDY mogłoby dawać podpowiedzi graczowi co ma robić (na zasadzie co AI samo by zrobiło teraz w danej sytuacji). Gracz mógłby też być punktowany za robienie tych rzeczy bez podpowiedzi, a jak długo nie wie co zrobić to by mu wrzucało na ekran podpowiedź co ma wcisnąć. Ale jeżeli AI samo nie ogarnia, to nic się nie da zrobić.

Wniosek jest prosty, AI do kitu:classic_ninja:

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, hyzwar napisał(a):

AI może nie mieć wiele do gadania po tym jak gracz wpuści na siebie pociągi i wyjdzie z gry.

Gdyby umiało obsłużyć wspomnianą wcześniej procedurę wycofywania pociągu ze złego toru, to potrafiłoby samo rozwiązać taki problem bardzo szybko.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, PeVoo napisał(a):

Gdyby umiało obsłużyć wspomnianą wcześniej procedurę wycofywania pociągu ze złego toru, to potrafiłoby samo rozwiązać taki problem bardzo szybko.

Gdyby babcia miała wąsy 🙂

Niestety nie każda sytuacja tego typu jest możliwa do rozwiązania w logiczny sposób w takim środowisku.  Ale masz rację, AI do poprawy!

Link to comment
Share on other sites

Hej drodzy gracze testerzy! Wygląda na to, że autorzy gry sobie nie życzą mojej pomocy na tym forum, więc ja się z Wami niniejszym ładnie pożegnam i nie będę się już więcej udzielał. Nie odświeżaj strony, bo Ci jeszcze zniknie! 😉 

Wydaje mi się, że administratorzy uznali mnie za 12-latka, który dużo pisze całymi godzinami zamiast spać dlatego, że mu zależy na jakichś punktach reputacji na jakimś tymczasowym forum testowym, a nie dlatego, że wkłada całe serce żeby uczynić tę polską grę najlepszą jak się tylko da (póki jeszcze autorzy słuchają sugestii), bo pokłada w niej wielkie nadzieje i chce w nią grać potem miesiącami oraz ukazywać nią w dobrym świetle swój kraj za granicą. Jak widzicie moje posty są wycinane, np w tym wątku uchowały się moje wypowiedzi tylko w cytatach u innych ludzi (musieli przegapić).

Będzie więc tylko jeden, ale długi post żeby nie było, że "nabijam punkty"... -_-'

Człowiek naiwny myślał, że jak zapraszają na forum z działami pt. "Błędy" i "Sugestie", to oczekują jak najwięcej zgłoszeń błędów i sugestii, więc się solidnie przyłożył, ale niestety większość moich wątków zniknęła bez śladu lub nawet nigdy się nie pojawiła (90% w ogóle się nawet nie pojawiło nigdy, nie przeszło wstępnej cenzury prewencyjnej). Tyle wartościowych sugestii przepadło! Od takich najprostszych, typu klawisz skrótu do natychmiastowego robienia zdjęć bez HUD-a bez konieczności wyłączania HUD, sterowanie rolką myszy wajchami tak wydajne jak w DV, inteligentne znikanie czatu po czasie i robienie przezroczystym, czy podświetlania numerów pociągów AI innym kolorem niż pociągów/dyżurek graczy, przez całą listę ulepszeń do ekranu wyboru serwera i pociągu/dyżurki, tryb fotograficzny, aż po zawiłe techniczne (algorytmiczne) gotowe rozwiązania skomplikowanych problemów, takich jak naliczania punktów karnych za spóźnienia w sytuacji, gdy gracz nie ma wpływu na czerwone światła, a także problemu blokowania się AI puszczonego na zły tor w sposób, który dałby wszystkim graczom wiele dodatkowej radości zamiast problemów. Nawet podałem sposób na błyskawiczne (bez-interfejsowe) zaimplementowanie niezawodnego resetu zablokowanego pociągami serwera przez głosowanie graczy za pomocą czatu (przynajmniej na czas playtestów, żebyśmy mogli testować a nie czekać do rana). Kolejarzem może nie jestem, ale tak się składa, że też wiem coś na temat pisania kodu. Nie wspominając nawet tych wszystkich błędów co zgłosiłem, a nikt inny nie zgłosił. Mam jeszcze parę w zanadrzu, o których nigdy nie pisałem, takich jak możliwość zmiany pociągu/dyżurki bez wychodzenia z sesji (serwera) po liście (lub nawet poprzez wsiadanie), wyświetlanie nicku żywego gracza nad kabiną pociągu przejeżdżającego takiego gracza, naprawienie maksymalnego kąta w pionie kamery z trzeciej osoby z tyłu, bo źle działa itp itd. Wiecie, jeśli coś z tego z jakiegoś powodu nie ma sensu, bo ja o czymś nie wiem, lub nie ma na to czasu, to wystarczyło napisać komentarz, lub inni ludzie by zjechali taki pomysł od góry do dołu i tyle. Ale ludzie mieli prawo go zobaczyć najpierw, choćby po to żeby sami też go nie próbowali zgłaszać i marnować na to czasu jak ja.

A teraz najlepsze. Nie tylko nie zostało wszystko co robiłem docenione, ale wręcz dostałem za to "karę", pod tytułem ostrzeżenia za... "spamowanie i nabijanie punktów"... Wiecie... (brak słów...) Ja bym te wszystkie posty pisał nawet jakbym miał "reputację" na tym forum zablokowaną na sztywno na zero (możecie mi ją wyzerować nawet teraz, mam to głęboko!), nawet nie wiedziałem, że ona istnieje. Serio, panowie cenzorzy? Serio myślicie, że te wszystkie super sugestie i opisy znalezionych błędów ze screenami a nawet logami, to ja dla jakichś PUNKTÓW tworzyłem zamiast spać po nocach..? No chyba nie... Chyba raczej po prostu chciałem się odwdzięczyć za dostęp do gry (wywiązać z mojej części umowy) oraz zrobić co tylko mogę żeby uczynić tę grę jak najlepszą dla wszystkich (póki nas słuchacie, bo potem już nie będziecie, znam to). Innowacyjne ulepszanie istniejących rzeczy, które lubię i które dają innym radość, to moja specjalność i konik. Ale po tym jak zostałem potraktowany palcem nie kiwnę więcej. Wiem już jak firma PlayWay S.A. myśli o swoich testerach i klientach. Za testowanie softu też się generalnie ludziom grubą kasę płaci (a ja tu 40h nabiłem im już tego i każdego dnia wiele różnych zgłoszeń z tego było). Rażąca niewdzięczność. Nawet moje najlepsze zdjęcia zniknęły z wątku ze zdjęciami z gry, bez powodu. No śmiech na sali po prostu.

Nie będę się więc narzucał skoro mnie tu nie chcą przecież. Musicie sami wytknąć im te wszystkie błędy, toporne upierdliwości oraz innowacyjne ulepszenia jakich nie ma jeszcze żadna inna gra pociągowa na rynku (może jakieś ktoś zapamiętał kto mnie czytał). Próbowałem się z nimi skontaktować przez "Kontakt", żeby mi wyjaśnili za co mnie "ukarali", bo do tej pory nie rozumiem za co (serio!), ale zero odzewu od 3 dni, że o przeprosinach nie wspomnę, tak więc pora się ewakuować. Przynajmniej jakąś tam małą część moich postów przywrócili teraz (bo jeszcze wczoraj było ZERO), ale tych najlepszych nie ma, a ja już i tak nie wrócę, skoro tu jest taka cenzura, że nawet nie można nic dyskusji publicznej poddać. Zamiast odpowiadać, dyskutować, tłumaczyć, po prostu kasują. To się nazywa brak szacunku. I nie liczy się też to, że moja "kara" już wygasła, tylko że w ogóle była i nie zostało to obraźliwe potraktowanie mnie naprawione nawet po fakcie.

Wiem po reakcjach i komentarzach, że wielu osobom moje zniknięte już pomysły się podobały. Jestem pewien, że innym ludziom ich wartościowe wątki także pokasowali (po uważaniu, czyt. bez realnego powodu) oraz że ten post również zniknie bardzo szybko (albo nawet nigdy się nie ukaże publicznie), więc zróbcie sobie screena, bo za chwilę nie będzie z czego. Możecie mnie także (Panowie cenzorzy) już nie "karać" więcej i nie blokować za tego posta, bo ja prawdopodobnie i tak sam skasuję swoje konto z tego forum (a już ZWŁASZCZA jeśli ten post również zniknie z forum), a co najmniej nie będę się już więcej udzielał, no bo przecież nie będę się napraszał ludziom, którzy z jakiegoś niewyjaśnionego (pomimo pytań) powodu uporczywie wymazują wszelkie przejawy mojej obecności, jak komuniści z "Roku 1984" Orwella. Wydaje mi się, że nie naruszyłem żadnych reguł i regulaminów pomaganiem i zgłaszaniem błędów. Może nadepnąłem komuś na odcisk poruszając jakiś temat tabu, np. że istnieją inne gry pociągowe na rynku, które w dodatku też mają fajne rozwiązania niektóre (które mi się podobają)? Nie wiem, może nie wolno tego mówić. Z drugiej strony wszystko inne też znikało. Może chodziło o ilość roboty, którą by mieli gdyby ludziom bardzo spodobały się moje sugestie i by się ich domagali, a tak nie wiedzą że mogli je mieć? Może spodziewali się, że będziemy jedynie klaskać uszami ze szczęścia i nikt błędów nie znajdzie prawie, a tu jeden człowiek zepsuł całą wizję, bo wytykał po 5-10 dziennie i się wkurzyli lub zestresowali, że szef to zobaczy? Może jakaś urażona duma moderatora, bo zacząłem być bardziej aktywny/pomocny od niego i doganiałem go z jego bezcennymi "punktami"? Ciężko stwierdzić, skoro sami nie chcieli powiedzieć. Jedno tylko jest pewne: nie chcą mnie tu i nie szanują.

Mam nadzieję, że dopilnujecie ich, żeby polska gra pociągowa była tą najlepszą na rynku i unikalną (bardzo bym sobie i nam wszystkim tego życzył) i że spotkamy się jeszcze wszyscy w najbardziej wciągającej (i nie zabugowanej) grze pociągowej świata, gdzie będziemy się wszyscy doskonale bawić.

Powodzenia i co złego to nie ja. Ja od początku do końca miałem tylko dobre intencje oraz nigdy nie próbowałem forsować rozwiązań, które nie spodobałyby się wielu z Was, rasowych kolejarzy 😉 Nawet teraz mam nadzieję, że dzięki temu postowi (nawet jeśli się on nie pojawi publicznie) autorzy gry wyciągną wnioski ze swojego błędu i zmienią postępowanie, dzięki czemu Wy wszyscy na tym zyskacie (a nawet i oni) i coś się zmieni na lepsze.

Dziękuję za przeczytanie, pozdrawiam serdecznie i miłej zabawy wszystkim! 🚂🚃🚃🚃🚃 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Ukrycie wszystkich Twoich postów wynikło z tego, że jeszcze nie do końca poznaliśmy narzędzia moderacyjne w tym systemie (zamiast ukryć jeden post system uznał Cię za spamera i ukrył wszystkie) za co przepraszamy.

Pozdrawiam

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to wygląda na ręczne a nie automatyczne...

image.png.3f80c7f410bd9f8e021b24f07062ef8d.png

Wycinanie tylko wybranych zdjęć z gry (w dodatku wcześniejszych a nie ostatnich) również wygląda na ręczną robotę.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

Wracajac do tematu, to ciezka sprawa do ogarniecia jesli chodzi o pelna wersje. 

Zawsze znajda sie dzieci czy ludzie ktorzy wejda, nie maja zielonego pojecia, nie przeczytaja poradnika czy zobacza YT, namieszaja tak ze nawet AI by nie odkrecilo ruchu i potem caly serwer stoi az do resetu. Kazdy sie uczy, ale jak wysyla sie na zly szlak na Sz pociag AI i blokuje sie cala stacje i caly ruch kolejowy to nie jest to fajne dla reszty. To ma byc symulator czy "gra w pociongi". 

Mysle jednak ze w pelnej wersji beda algorytmy czy tutoriale i chocby krotki EGZAMIN z paroma pytaniami by wejsc na dyzurnego na danym posterunku zaleznie od levela i wiedzy. Takie podstawowe informacje sa latwo na internecie dostepne, mozna sie tez posilkowac chwilowo forum 2 innych freeware'ow.

Gorsza sprawa jezeli ktos wejdzie i celowo namiesza w pelnej wersji posiadajacej tutorial. Powinny by bany na tydzien jak nic.

Edited by BullRot
  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 36 / 75
          • Percentage filling 48%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 14 / 86
          • Percentage filling 16%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 67
          • Percentage filling 3%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 21 / 80
          • Percentage filling 26%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 83
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 86
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 22 / 71
          • Percentage filling 31%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 3 / 83
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 14 / 71
          • Percentage filling 20%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 66
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 67
          • Percentage filling 3%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 71
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 207 / 1626 Total players
    • 13% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy