Szigo Posted November 24 Posted November 24 Obecnie pasek "Prąd [A]" zapełnia się po osiągnięciu maksymalnego możliwego poboru prądu na danej lokomotywie. Jest to zrozumiałe dla ostatniej pozycji bezoporowej, ale kompletnie bezsensowne dla wcześniejszych. Przekaźnik nadmiarowy dla pierwszej pozycji na ET22 jest ustawiony na ok. 600A/obwód, można bez problemu go wyzwolić pomimo tego, że pasek będzie jeszcze w 2/3 wolny. Sprawia to, że i tak trzeba orientować się w wartościach maksymalnego prądu na danych układach. Znacznie czytelniejsze byłoby uzależnienie wartości zapełnienia paska od maksymalnego prądu możliwego do pobrania na danym układzie tak, aby zadziałanie przekaźnika nadmiarowego było równoznaczne z 100% zapełnieniem paska "Prąd [A]". 1 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted November 24 SIMRAIL Team Posted November 24 Jeśli na wysokim rozruchu nastawa przekaźnika nadmiarowego wzrasta z 600 na 750A, to skalujemy wg tego?
Szigo Posted November 24 Author Posted November 24 Dokładnie. Pełne zapełnienie paska = maksymalny prąd możliwy do wykorzystania w danym momencie.
mateusz424 Posted November 24 Posted November 24 Moim zdaniem: nie róbmy z tego arkadówki. W czasie rozruchu nie jedziemy "na pasek" tylko patrzymy na amperomierze na pulpicie. Właśnie o to chodzi, żeby się orientować 😉 3
Szigo Posted November 24 Author Posted November 24 Jak ktoś nie chce jeździć "na pasek" to niech sobie wyłączy HUD. Ja jeżdżę z paskiem i kamerą zbliżoną maksymalnie do szyby, żeby widzieć jakiekolwiek wskaźniki. 1
zbynak Posted November 25 Posted November 25 8 godzin temu, mateusz424 napisał(a): Moim zdaniem: nie róbmy z tego arkadówki. Na to już za późno, bo pasek już jest 😉 I niech zostanie, bo na moim komputerze/monitorze to na amperomierzach nic nie widać, szczególnie w nocy. Jak wcześniej zauważył autor wątku, jak komuś pasek nie pasuje to sobie może go wyłączyć, a samo wyskalowanie albo w inny sposób wskazanie maksymalnego możliwego poboru prądu wydaje się przydatne dla początkujących. 2
Recommended Posts