PL_Andrev Posted Sunday at 08:46 AM Posted Sunday at 08:46 AM (edited) 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Druga, to przewalenie S1. W TD nic nas magicznie nie zatrzyma i nie cofnie za semafor. Jeżeli robimy to celowo, to ban zasłużony niestety... A wiecie, o to mam naprawdę ból pupy. Jest tak tak nierealistyczne że aż wybija z immersji. @Królik Uszasty, może zamiast autorespawnu pod S1 wystarczyło by wdrożyć autohamowanie nagłe w formie utrudniania gry dowcipnisiom? 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Na horyzoncie są obecnie dwa polskie symulatory kolejowe. O obu jeszcze mało wiadomo, ale społeczność SR zajrzała w przyszłość i już wie, że to będą słabe gry 😆 Mówimy o tych z których w jednej zapowiadany jest tryb konduktora, a druga że na razie w ogóle nie przewidują wejścia w rynek gier? XD Edited Sunday at 08:47 AM by PL_Andrev
mluczak.kutno Posted Sunday at 09:28 AM Posted Sunday at 09:28 AM 38 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Mówimy o tych z których w jednej zapowiadany jest tryb konduktora W jednej grze zapowiadają tryb konduktora (co też jest zresztą w TSW, ale tam to jest super ficzer i nikomu nie przeszkadza...), w drugiej z kolei (takiej co się chwali super trybem multi) nie można nawet robić manewrów. Przyganiał kocioł, czy jakoś tak. 39 minut temu, PL_Andrev napisał(a): druga że na razie w ogóle nie przewidują wejścia w rynek gier? XD Hmm przewidują, nie przewidują, może wejdą z własnym produktem, może podłączą się pod coś innego... No ale już wiemy tutaj, że to będzie klapa. A numery totka na najbliższe losowanie też znacie? Ps. Dotychczasowe wypowiedzi tej innej firmy sugerują akurat coś innego, niż brak chęci wejścia na rynek gier.
adisuper Posted Sunday at 11:37 AM Posted Sunday at 11:37 AM Co do Sf mam wątpliwosci czy w ogóle wejdą na rynek gier a co do teog drugiego- to się dopiero tworzy więc nie ma co od razu klapy zakładać, może również się okazać ,że na początku będzie jak z maszyną a otem po czasie/latach rozwoju nie będzie to zły produkt 1
error723 Posted Sunday at 08:29 PM Posted Sunday at 08:29 PM 14 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a): Halo, przecież tutaj też macie regulamin i też łapiecie bany za jego nieprzestrzeganie. I jak czasem czytam płacze zbanowanych, to widzę niemal kropka w kropkę płacze graczy TD2. Porównujesz ilość banów oraz to za co są wystawiane w SR do TD2? Zasadniczo, jest znacząca różnica 🙂 1 3
misiek_131415 Posted Sunday at 09:22 PM Posted Sunday at 09:22 PM Są małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki. Podobno:))) TD2 53% pozytywnych ocen na steam, SR 87% pozytywnych. TD2 średnio 53 graczy na serwerach a w piku 199 za ostatnie 30 dni SR średnio 200 graczy na serwerach a w piku 514 za ostatnie 30 dni Dane z Steam Charts. To tyle w temacie co gracze wybierają i co jest martwą gra. A o wyniku simraila z debiutu kibelka w grze to td2 sobie może pomarzyć. 2274 osób zalogowanych jednocześnie. Jak jakaś gra multiplayer z polskimi trasami i taborem zbliży się do tego poziomu to możemy wrócić do dyskusji co jest martwe a co nie. 12
mluczak.kutno Posted Monday at 06:42 AM Posted Monday at 06:42 AM 8 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): TD2 53% pozytywnych ocen na steam, SR 87% pozytywnych. Ciekawe, ile ocen TD2 pochodzi od oskarków, którym noga się powinęła (10 ban z rzędu na 4 z kolei koncie). No jest ich trochę, brak samouczka w grze, jakieś wymagania z kosmosu (rety, trzeba coś w tej grze umieć, w SR to tylko do przodu i trochę hamowania), wyimaginowane bany za wszystko (nawet za samą rejestrację), Merytorycznych opinii, chociażby o braku sensownego singla (10000% zgody), wywalaniu z serwera i kiepskiej optymalizacji naliczyłem ledwo kilka (a zgoda, bo optymalizacja, podobnie jak w SR, leży na dnie). Czyli typowe- nie rozumiem, nie chce mi się, cyk negatyw i pora na CSa. Cyferki bywają złudne. W ARMA: Reforger gra aktualnie trochę ponad 4000 ludzi. W takiego BF6 aż... 122 tysiące. A przecież w jednej i drugiej grze chodzi o strzelanie, można korzystać z pojazdów, oba tytuły mają tryb multi. Główna różnica to... konieczność użycia w tym pierwszym tytule głowy, nie tylko palca na spuście. Czy więc- idąc za twoją logiką- Reforger jest grą gorszą? A może Reforger jest... martwy? O nie, deweloperzy z BI jeszcze o tym nie wiedzą 😄 8 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): To tyle w temacie co gracze wybierają i co jest martwą gra. Ależ TD2 żyje, i sobie szczęśliwie żyć będzie. Od czasu pojawienia się SR (EA), TD2 dostał chociażby 4 nowe lokomotywy (kilkadziesiąt malowań), kilkanaście wariantów kabin do tego taboru, w opór nowych wagonów (nie policzę, sorry), scenerii też nie policzę. Z "drobniejszych" rzeczy, to chociażby nowa fizyka lokomotyw elektrycznych, nowa fizyka spalinowych, aktualizacja Unity do wersji 6 coś tam i wisienka na torcie- zrobienie najlepszych efektów mgły i światła we wszystkich symulatorach kolejowych. Nie jestem na 100% pewien, ale w tym samym okresie w grze chyba pojawił się też pełny cykl dnia i nocy. Plany na przyszłość to chociażby lokomotywa ET42 i system komunikacji głosowej. Załoga SR jest bardzo powściągliwa w zapowiedziach, raz na tydzień rzuci Wam parę screenów. O planach rozwoju TD2 wiadomo zaś chyba wszystko. Te wszystkie atrakcje w darmowej grze. Darmowej i - podobno- martwej 😄 2 1 1
error723 Posted Monday at 07:00 AM Posted Monday at 07:00 AM 10 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Ciekawe, ile ocen TD2 pochodzi od oskarków, którym noga się powinęła (10 ban z rzędu na 4 z kolei koncie). No jest ich trochę, brak samouczka w grze, jakieś wymagania z kosmosu (rety, trzeba coś w tej grze umieć, w SR to tylko do przodu i trochę hamowania), wyimaginowane bany za wszystko (nawet za samą rejestrację), Merytorycznych opinii, chociażby o braku sensownego singla (10000% zgody), wywalaniu z serwera i kiepskiej optymalizacji naliczyłem ledwo kilka (a zgoda, bo optymalizacja, podobnie jak w SR, leży na dnie). Czyli typowe- nie rozumiem, nie chce mi się, cyk negatyw i pora na CSa. Cyferki bywają złudne. W ARMA: Reforger gra aktualnie trochę ponad 4000 ludzi. W takiego BF6 aż... 122 tysiące. A przecież w jednej i drugiej grze chodzi o strzelanie, można korzystać z pojazdów, oba tytuły mają tryb multi. Główna różnica to... konieczność użycia w tym pierwszym tytule głowy, nie tylko palca na spuście. Czy więc- idąc za twoją logiką- Reforger jest grą gorszą? A może Reforger jest... martwy? O nie, deweloperzy z BI jeszcze o tym nie wiedzą 😄 Ależ TD2 żyje, i sobie szczęśliwie żyć będzie. Od czasu pojawienia się SR (EA), TD2 dostał chociażby 4 nowe lokomotywy (kilkadziesiąt malowań), kilkanaście wariantów kabin do tego taboru, w opór nowych wagonów (nie policzę, sorry), scenerii też nie policzę. Z "drobniejszych" rzeczy, to chociażby nowa fizyka lokomotyw elektrycznych, nowa fizyka spalinowych, aktualizacja Unity do wersji 6 coś tam i wisienka na torcie- zrobienie najlepszych efektów mgły i światła we wszystkich symulatorach kolejowych. Nie jestem na 100% pewien, ale w tym samym okresie w grze chyba pojawił się też pełny cykl dnia i nocy. Plany na przyszłość to chociażby lokomotywa ET42 i system komunikacji głosowej. Załoga SR jest bardzo powściągliwa w zapowiedziach, raz na tydzień rzuci Wam parę screenów. O planach rozwoju TD2 wiadomo zaś chyba wszystko. Te wszystkie atrakcje w darmowej grze. Darmowej i - podobno- martwej 😄 Po pierwsze, jeśli chcesz mnie przekonać do td2 nieudolnie manipulując liczbami, to powiem szczerze, użycie argumentu, że gdzieś jest mniej graczy bo trzeba tam użyć głowy jest zwyczajnie obraźliwe - jeśli jesteś typowym graczem td2 to nie chcę mieć nic wspólnego z taką społecznością. Po drugie, widziałem grafikę td2 i darujmy sobie, nie ma nawet czego porównywać przy SR. Po trzecie, myślę, że sprowokowałeś mnie do tego by sprawdzić cały tabor, a następnie przesłać informacje do właścicieli marek z pytaniem czy darmowa gra ma licencje na korzystanie z tychże malowań - no chyba, że przyjmujemy z góry, że ktoś tu jest zwyczajnie nie w porządku. Po czwarte, ponownie wracam do Twojego komentarza dotyczącego osób wystawiających opinie - jesteś wyjątkowo nieuprzejmy i obraźliwy, to że się z kimś nie zgadzasz nie upoważnia Cię do ubliżania - no chyba, że jesteś "oskarkiem" i taka forma "per ty" jest dla Ciebie jak najbardziej właściwa. Po piąte, gdyby ten td2 miał się tak dobrze jak piszesz, to ludzie graliby w darmową grę, a nie wydawali pieniądze na SR - ot dosyć proste, nieprawdaż? No chyba, że chcesz mi zarzucić po raz kolejny głupotę. ps. Proszę by moderacja zwróciła uwagę na powyższą formę, regulamin mówi wprost, że nie wolno ubliżać innym, a o ile mi wiadomo "oskarek" to nie mniej, nie więcej tylko inwektywa. 1 2 4
mluczak.kutno Posted Monday at 07:35 AM Posted Monday at 07:35 AM 13 minut temu, error723 napisał(a): jeśli jesteś typowym graczem td2 to nie chcę mieć nic wspólnego z taką społecznością. Widzisz, ja z TD2 mam wspólnego... Nic. Grałem chwilę w multi, trochę w tym bieda singlu, Nie mam niestety czasu na formę multi, która w tej grze jest. A szkoda, bo moim zdaniem, jest kilometry przed tym, co oferuje SR. Nie mam więc ŻADNEGO interesu w naganianiu nowych graczy do tej społeczności. Cóż, poczułeś się obrażony, bo ktoś zarzucił Ci brak chęci na granie w bardziej ambitne gry? Nie masz czasu, masz inne życie, rozumiem. Nie graj, przecież nie musisz. Po co się więc tak uruchamiasz w temacie, który wcale Ciebie nie dotyczy? 14 minut temu, error723 napisał(a): Po trzecie, myślę, że sprowokowałeś mnie do tego by sprawdzić cały tabor, a następnie przesłać informacje do właścicieli marek z pytaniem czy darmowa gra ma licencje na korzystanie z tychże malowań - no chyba, że przyjmujemy z góry, że ktoś tu jest zwyczajnie nie w porządku. Proszę, TD jest na rynku od dawna, jakoś jeszcze nikt obiekcji ani roszczeń nie wysunął. Możesz jednak spróbować szczęścia, najwyżej narazisz się na śmieszność. Mam nadzieję, że zrobisz to samo z producentami taboru i właścicielami malowań w SR? Inaczej trudno będzie określić Cię obiektywnym. 16 minut temu, error723 napisał(a): Po czwarte, ponownie wracam do Twojego komentarza dotyczącego osób wystawiających opinie - jesteś wyjątkowo nieuprzejmy i obraźliwy, to że się z kimś nie zgadzasz nie upoważnia Cię do ubliżania - no chyba, że jesteś "oskarkiem" i taka forma "per ty" jest dla Ciebie jak najbardziej właściwa. Forma "oskarek" krąży nawet po oficjalnym discordzie i forum SR, jako określenie wybitnie nie ogarniętych graczy. Tam nie przeszkadza Waszmości? Oczywiście, proszę się odwołać do regulaminu SR, skoro Waszmość już jest taki dokładny... 24 minuty temu, error723 napisał(a): Po piąte, gdyby ten td2 miał się tak dobrze jak piszesz, to ludzie graliby w darmową grę, a nie wydawali pieniądze na SR - ot dosyć proste, nieprawdaż? No chyba, że chcesz mi zarzucić po raz kolejny głupotę. Ależ przecież ludzie w to grają, wbrew opinii tutejszej społeczności gra NIE jest martwa i się rozwija w najlepsze. Grają w nią ludzie o innych wymaganiach. Także cyferki, którymi tak się tutaj przerzucamy, można sobie wsadzić...
Orzeł85A Posted Monday at 07:48 AM Posted Monday at 07:48 AM 6 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Widzisz, ja z TD2 mam wspólnego... Nic. Grałem chwilę w multi, trochę w tym bieda singlu, Nie mam niestety czasu na formę multi, która w tej grze jest. A szkoda, bo moim zdaniem, jest kilometry przed tym, co oferuje SR. Nie mam więc ŻADNEGO interesu w naganianiu nowych graczy do tej społeczności. Cóż, poczułeś się obrażony, bo ktoś zarzucił Ci brak chęci na granie w bardziej ambitne gry? Nie masz czasu, masz inne życie, rozumiem. Nie graj, przecież nie musisz. Po co się więc tak uruchamiasz w temacie, który wcale Ciebie nie dotyczy? Proszę, TD jest na rynku od dawna, jakoś jeszcze nikt obiekcji ani roszczeń nie wysunął. Możesz jednak spróbować szczęścia, najwyżej narazisz się na śmieszność. Mam nadzieję, że zrobisz to samo z producentami taboru i właścicielami malowań w SR? Inaczej trudno będzie określić Cię obiektywnym. Forma "oskarek" krąży nawet po oficjalnym discordzie i forum SR, jako określenie wybitnie nie ogarniętych graczy. Tam nie przeszkadza Waszmości? Oczywiście, proszę się odwołać do regulaminu SR, skoro Waszmość już jest taki dokładny... Ależ przecież ludzie w to grają, wbrew opinii tutejszej społeczności gra NIE jest martwa i się rozwija w najlepsze. Grają w nią ludzie o innych wymaganiach. Także cyferki, którymi tak się tutaj przerzucamy, można sobie wsadzić... TD2 to nie jest "martwa" gra – społeczność jest mniejsza, ale bardzo zaangażowana, a projekt cały czas się rozwija. To symulator tworzony z pasją, nie komercyjny produkt nastawiony na masy. Dla wielu graczy właśnie w tym tkwi jego wartość – realizm, autentyczność i ciągły rozwój dzięki społeczności. Porównywanie go z SR nie ma sensu, bo to zupełnie inne podejście do symulacji. 1 1 1
error723 Posted Monday at 07:50 AM Posted Monday at 07:50 AM 7 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Widzisz, ja z TD2 mam wspólnego... Nic. Grałem chwilę w multi, trochę w tym bieda singlu, Nie mam niestety czasu na formę multi, która w tej grze jest. A szkoda, bo moim zdaniem, jest kilometry przed tym, co oferuje SR. Nie mam więc ŻADNEGO interesu w naganianiu nowych graczy do tej społeczności. Cóż, poczułeś się obrażony, bo ktoś zarzucił Ci brak chęci na granie w bardziej ambitne gry? Nie masz czasu, masz inne życie, rozumiem. Nie graj, przecież nie musisz. Po co się więc tak uruchamiasz w temacie, który wcale Ciebie nie dotyczy? Poczekaj, nie grałeś w multi na td2, a jednocześnie wypominasz mi, że wypowiadam się w temacie, który mnie nie dotyczy? Nie grałeś i twierdzisz, że tenże projekt jest znacznie przed tym co oferuje SR? Interesujące. 8 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Proszę, TD jest na rynku od dawna, jakoś jeszcze nikt obiekcji ani roszczeń nie wysunął. Możesz jednak spróbować szczęścia, najwyżej narazisz się na śmieszność. Mam nadzieję, że zrobisz to samo z producentami taboru i właścicielami malowań w SR? Inaczej trudno będzie określić Cię obiektywnym. W porządku, najwyżej narażę się na śmieszność - moja sprawa 🙂 9 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Forma "oskarek" krąży nawet po oficjalnym discordzie i forum SR, jako określenie wybitnie nie ogarniętych graczy. Tam nie przeszkadza Waszmości? Oczywiście, proszę się odwołać do regulaminu SR, skoro Waszmość już jest taki dokładny... Na discord wielokrotnie zwracałem na to uwagę, iż ta forma jest obraźliwa i sam nigdy jej nie użyłem - jakkolwiek, masz rację, moje standardy nie muszą równać do Twoich. Kwestia regulaminu: Sam przecież uznajesz, iż forma "oskarek" odwołuje się do nieogarniętych graczy, co wprost jest obraźliwe. Zgadza się? 13 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Ależ przecież ludzie w to grają, wbrew opinii tutejszej społeczności gra NIE jest martwa i się rozwija w najlepsze. Grają w nią ludzie o innych wymaganiach. Także cyferki, którymi tak się tutaj przerzucamy, można sobie wsadzić... Temat został rozpoczęty przez osobę, która chciała wykazać, iż SR jest martwą grą - w ogóle przeczytałeś temat od początku czy wrzuciłeś opinię bo uznałeś, że td2 wymaga obrony? I po raz kolejny, skoro nie jesteś związany z td2 to dlaczego tak bronisz opinii na temat tego projektu? Niekonsekwencja czy jedynie zwykłe niedopatrzenie? 2
error723 Posted Monday at 07:52 AM Posted Monday at 07:52 AM (edited) 4 minuty temu, Orzeł85A napisał(a): TD2 to nie jest "martwa" gra – społeczność jest mniejsza, ale bardzo zaangażowana, a projekt cały czas się rozwija. To symulator tworzony z pasją, nie komercyjny produkt nastawiony na masy. Dla wielu graczy właśnie w tym tkwi jego wartość – realizm, autentyczność i ciągły rozwój dzięki społeczności. Porównywanie go z SR nie ma sensu, bo to zupełnie inne podejście do symulacji. Super, powodzenia - tylko po co trąbić o tym na forum SR? Czyżby dlatego, że: 10 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): Są małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki. Podobno:))) TD2 53% pozytywnych ocen na steam, SR 87% pozytywnych. TD2 średnio 53 graczy na serwerach a w piku 199 za ostatnie 30 dni SR średnio 200 graczy na serwerach a w piku 514 za ostatnie 30 dni Dane z Steam Charts. To tyle w temacie co gracze wybierają i co jest martwą gra. A o wyniku simraila z debiutu kibelka w grze to td2 sobie może pomarzyć. 2274 osób zalogowanych jednocześnie. Jak jakaś gra multiplayer z polskimi trasami i taborem zbliży się do tego poziomu to możemy wrócić do dyskusji co jest martwe a co nie. Tak, jak widać, td2 prężnie działa i się rozwija. Zatem, życzę powodzenia, ja zostaję tutaj. Edited Monday at 07:52 AM by error723 1 1
mluczak.kutno Posted Monday at 09:07 AM Posted Monday at 09:07 AM 31 minut temu, error723 napisał(a): Poczekaj, nie grałeś w multi na td2 A tymczasem ciut wyżej napisałem, że grałem... Poczekaj, o tu: Cytat Grałem chwilę w multi, trochę w tym bieda singlu Multi może z 30, 40 godzin, jeszcze zanim gra trafiła na Steam. Jak dla mnie to trochę, to ta chwila, ale wystarczająco aby ocenić, co multi potrafi. A i wiesz co? Nawet żadnej skargi na mnie nie było, o banach nawet nie mówiąc! Nikt mnie tam nie zjadł, chociaż z tamtejszych "zwyczajów" nie znałem zupełnie nic. Dziwne, opinia o TD2 każe sądzić, że nowych graczy zjada się tam na śniadanie zanim się jeszcze w ogóle odezwą na radiu. Kiedy TD2 pojawił się na Steam, przybyło wtedy wielu nowych graczy (zielonych), spodziewałem się apokalipsy na serwerach a tu... Cisza. 38 minut temu, error723 napisał(a): W porządku, najwyżej narażę się na śmieszność - moja sprawa Ale pamiętasz, że masz zrobić to samo w przypadku SR? Informuj na bieżąco, jak idzie 🙂 45 minut temu, error723 napisał(a): Sam przecież uznajesz, iż forma "oskarek" odwołuje się do nieogarniętych graczy, co wprost jest obraźliwe. Zgadza się? Czy forma "oskarek" dotknęła Cię osobiście? Bo nie widzę problemu, jeżeli to nie dotyka nikogo konkretnego. 45 minut temu, error723 napisał(a): w ogóle przeczytałeś temat od początku czy wrzuciłeś opinię bo uznałeś, że td2 wymaga obrony? TD2 broni się samo. Temat przeczytałem, uznałem że niektóre kwestie wymagają doprecyzowania. Jeżeli z kolei Ty przeczytałeś temat od początku, to zapewne zauważyłeś, że pojawił się po drodze temat TD2 i pewna kontrowersyjna ( 😄) opinia na jego temat, warta poddania pod dyskusję. 52 minuty temu, error723 napisał(a): ja zostaję tutaj. I dobrze, przecież nikt Cię z Simraila siłą nie wyciąga. 1
KOlorowy Posted Monday at 09:14 AM Posted Monday at 09:14 AM (edited) Godzinę temu, Orzeł85A napisał(a): TD2 to nie jest "martwa" gra – społeczność jest mniejsza, ale bardzo zaangażowana, a projekt cały czas się rozwija. To symulator tworzony z pasją, nie komercyjny produkt nastawiony na masy. Dla wielu graczy właśnie w tym tkwi jego wartość – realizm, autentyczność i ciągły rozwój dzięki społeczności. Porównywanie go z SR nie ma sensu, bo to zupełnie inne podejście do symulacji. Napisał Pan Orzeł, twierdząc parę wpisów wyżej, że gra Uboat jest martwa :v (chociaż daleko jej do tego) Edited Monday at 09:15 AM by KOlorowy 3
Orzeł85A Posted Monday at 09:48 AM Posted Monday at 09:48 AM 22 minuty temu, KOlorowy napisał(a): Napisał Pan Orzeł, twierdząc parę wpisów wyżej, że gra Uboat jest martwa :v (chociaż daleko jej do tego) I co w związku z tym brak aktualizacji w Uboat mogło by na to wskazywać. 32 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a): A tymczasem ciut wyżej napisałem, że grałem... Poczekaj, o tu: Multi może z 30, 40 godzin, jeszcze zanim gra trafiła na Steam. Jak dla mnie to trochę, to ta chwila, ale wystarczająco aby ocenić, co multi potrafi. A i wiesz co? Nawet żadnej skargi na mnie nie było, o banach nawet nie mówiąc! Nikt mnie tam nie zjadł, chociaż z tamtejszych "zwyczajów" nie znałem zupełnie nic. Dziwne, opinia o TD2 każe sądzić, że nowych graczy zjada się tam na śniadanie zanim się jeszcze w ogóle odezwą na radiu. Kiedy TD2 pojawił się na Steam, przybyło wtedy wielu nowych graczy (zielonych), spodziewałem się apokalipsy na serwerach a tu... Cisza. Ale pamiętasz, że masz zrobić to samo w przypadku SR? Informuj na bieżąco, jak idzie 🙂 Czy forma "oskarek" dotknęła Cię osobiście? Bo nie widzę problemu, jeżeli to nie dotyka nikogo konkretnego. TD2 broni się samo. Temat przeczytałem, uznałem że niektóre kwestie wymagają doprecyzowania. Jeżeli z kolei Ty przeczytałeś temat od początku, to zapewne zauważyłeś, że pojawił się po drodze temat TD2 i pewna kontrowersyjna ( 😄) opinia na jego temat, warta poddania pod dyskusję. I dobrze, przecież nikt Cię z Simraila siłą nie wyciąga. Pełna zgoda TD2 to symulator który wymaga minimum wiedzy o zasadach prowadzenia ruchu. A oskarki które myślą że wyślą pociąg na Sz szybko wyłapują bany. 1
error723 Posted Monday at 10:14 AM Posted Monday at 10:14 AM 44 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a): A tymczasem ciut wyżej napisałem, że grałem... Poczekaj, o tu: Multi może z 30, 40 godzin, jeszcze zanim gra trafiła na Steam. Jak dla mnie to trochę, to ta chwila, ale wystarczająco aby ocenić, co multi potrafi. A i wiesz co? Nawet żadnej skargi na mnie nie było, o banach nawet nie mówiąc! Nikt mnie tam nie zjadł, chociaż z tamtejszych "zwyczajów" nie znałem zupełnie nic. Dziwne, opinia o TD2 każe sądzić, że nowych graczy zjada się tam na śniadanie zanim się jeszcze w ogóle odezwą na radiu. Kiedy TD2 pojawił się na Steam, przybyło wtedy wielu nowych graczy (zielonych), spodziewałem się apokalipsy na serwerach a tu... Cisza. I nie wiem co Ci napisać, brawo? Gratulacje? 🙂 45 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Czy forma "oskarek" dotknęła Cię osobiście? Bo nie widzę problemu, jeżeli to nie dotyka nikogo konkretnego. Odniosłeś to do osób, które nie grają lub dostają bana w tej grze, o tutaj: 3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Ciekawe, ile ocen TD2 pochodzi od oskarków, którym noga się powinęła (10 ban z rzędu na 4 z kolei koncie). No jest ich trochę, brak samouczka w grze, jakieś wymagania z kosmosu (rety, trzeba coś w tej grze umieć, w SR to tylko do przodu i trochę hamowania), wyimaginowane bany za wszystko (nawet za samą rejestrację), Merytorycznych opinii, chociażby o braku sensownego singla (10000% zgody), wywalaniu z serwera i kiepskiej optymalizacji naliczyłem ledwo kilka (a zgoda, bo optymalizacja, podobnie jak w SR, leży na dnie). Czyli typowe- nie rozumiem, nie chce mi się, cyk negatyw i pora na CSa. Cyferki bywają złudne. W ARMA: Reforger gra aktualnie trochę ponad 4000 ludzi. W takiego BF6 aż... 122 tysiące. A przecież w jednej i drugiej grze chodzi o strzelanie, można korzystać z pojazdów, oba tytuły mają tryb multi. Główna różnica to... konieczność użycia w tym pierwszym tytule głowy, nie tylko palca na spuście. Czy więc- idąc za twoją logiką- Reforger jest grą gorszą? A może Reforger jest... martwy? O nie, deweloperzy z BI jeszcze o tym nie wiedzą 😄 Sugerując wprost, że negatywy wystawiają Ci, którym powinęła się noga i nazywając "oskarkami". Zatem tak, jest to ad persona, kierowane do każdego, komu td2 nie odpowiada - mi wystarczyło przeczytanie regulaminu oraz obejrzenie dwóch live by wiedzieć, że nie jest to miejsce dla mnie. 51 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): TD2 broni się samo. Temat przeczytałem, uznałem że niektóre kwestie wymagają doprecyzowania. Jeżeli z kolei Ty przeczytałeś temat od początku, to zapewne zauważyłeś, że pojawił się po drodze temat TD2 i pewna kontrowersyjna ( 😄) opinia na jego temat, warta poddania pod dyskusję. To, że td2 broni się samo jest także jedynie Twoją opinią, która według niektórych może być co najmniej kontrowersyjna. Fakt jest taki, że w tym temacie obraża się wprost twórców, twierdzeniami o braku rozwoju SR i to jest główny wątek tejże dyskusji. Dla mnie absurdalnej. Na tej podstawie niektórzy (ciągle nie potrafią odpowiedzieć, po co korzystają z SR skoro td2 jest tak wspaniały i wyprzedza o "kilometry" SR) zaczęli wygłaszać opinie o wyższości td2 - kolejny absurd (a jakże, też mam prawo do własnej opinii, czyż nie?). Zatem, skoro td2 jest tak wspaniały, po co poruszać tą kwestię w temacie dotyczącym rzekomego "umierania" projektu SR? Widzę tutaj kilka powtarzanych zarzutów - bo za mało taboru, bo nie ma manewrów w trybie MP. Czyli życzeniowy tryb od osób, które nie mają pojęcia o technicznych aspektach obu projektów - porównywanie na zasadzie "mój mercedes ma tryb masażu w fotelach, a twoje audi jest słabe, bo ma napęd na 4 koła". Każdy programista Ci powie, że mówienie "bo tam coś jest, a tutaj nie" wypowiada jedynie laik. I tutaj dochodzimy do meritum, czyli ocena możliwości technicznych (braku implementacji pewnych rzeczy) świadczyć ma o tym czy produkt jest lepszy/gorszy - a ocenę tą wystawiają osoby, nie mające pojęcia o tym jak wygląda choćby struktura projektu. Ale, jedynym odzwierciedleniem popularności jest to ile osób dany produkt używa. I dla przykładu, znam wiele niszowych kapel, które według mnie są genialne, ale to jest jedynie moja opinia, którą wyrobiłem sobie na podstawie własnych preferencji - popularność tych kapel mówi jednak, że moje gusta nie należą do popularnych i to jest jedyny wniosek, jaki może być uznany za sensowny.I wierz bądź nie, ja z tego powodu nie będę tupać nóżką i wołać na forum tych popularnych "nie wiecie co dobre, ja wiem lepiej!". 2
KOlorowy Posted Monday at 10:19 AM Posted Monday at 10:19 AM 29 minut temu, Orzeł85A napisał(a): I co w związku z tym brak aktualizacji w Uboat mogło by na to wskazywać. Pańska ignorancja mnie poraża. Proszę przed napisaniem kolejnego takiego postu, o kompleksowe rozeznanie się w sytuacji
mluczak.kutno Posted Monday at 10:50 AM Posted Monday at 10:50 AM 1 minutę temu, error723 napisał(a): I nie wiem co Ci napisać, brawo? Gratulacje? No w sumie to możesz pogratulować, ja te gratulacje przyjmę i podziękuje. Skoro hmm powszechna narracja jest taka, że TD jest piekłem dla nowych graczy a ja jakoś to piekło przetrwałem i nawet się nie oparzyłem... A tak zapytam- grałeś w ogóle w TD, czy opinia wybudowana na podstawie regulaminu i dwóch strumyków live już Ci wystarczyła? 4 minuty temu, error723 napisał(a): Odniosłeś to do osób, które nie grają lub dostają bana w tej grze, o tutaj (...) Jak na razie z pretensjami o "oskarkowanie" zgłosiłeś się do mnie tylko Ty. Także ponawiam pytanie. Poczułeś się osobiście dotknięty tym określeniem? Bo jak nie, to za bardzo nie rozumiem, o co Ci chodzi. 6 minut temu, error723 napisał(a): Fakt jest taki, że w tym temacie obraża się wprost twórców, twierdzeniami o braku rozwoju SR i to jest główny wątek tejże dyskusji. Kolega, który zaczął ten wątek, ma jednak trochę racji. Jesteś na forum jakoś chyba od niedawna? Ja tu siedzę od początku Early Access i mogę doskonale powiedzieć, jak ta gra się (nie)rozwijała. Jasne, kiedyś było gorzej, o czym świadczą tematy mające nieraz po kilkaset postów. Teraz jest jakby lepiej, co nie znaczy że każdy gracz będzie z takiego tempa rozwoju zadowolony. Ja ciągle narzekam na niewielką liczbę dostępnego taboru, bardziej wagonów niż lokomotyw. Myślę, że z tym zgodzi się niemal każdy gracz SR. Czy zgodne z prawdą stwierdzenie, że taboru jest niewiele, jest obrażaniem twórców? Myślę, że trochę się z tą dziwaczną obroną zespołu SR zagalopowałeś. 18 minut temu, error723 napisał(a): Czyli życzeniowy tryb od osób, które nie mają pojęcia o technicznych aspektach obu projektów No jakby nie patrzeć, Ty masz pojęcie o technicznych aspektach obu projektów... Nie jesteś tutaj pierwszym, który próbuje zabłysnąć takimi truizmami. I faktycznie, "techniczne aspekty obu projektów" powstrzymują deweloperów SR od dodawania nowego taboru w ilościach takich, w jakich dodawany jest do TD2... 26 minut temu, error723 napisał(a): ocena możliwości technicznych (braku implementacji pewnych rzeczy) świadczyć ma o tym czy produkt jest lepszy/gorszy No to jak mamy oceniać pewne produkty, jak nie pod kątem ich funkcjonalności? Mamy sobie kod źródłowy przeglądać? Jeżeli np symulacja napięcia w sieci trakcyjnej w SR dotyczy tylko pojazdu gracza (a nie całości pojazdów na scenerii), to nie interesuje mnie to, że technicznie się nie da. Nie ma tej funkcji i uznaje to za wadę produktu.
error723 Posted Monday at 11:05 AM Posted Monday at 11:05 AM (edited) 20 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Jak na razie z pretensjami o "oskarkowanie" zgłosiłeś się do mnie tylko Ty. Także ponawiam pytanie. Poczułeś się osobiście dotknięty tym określeniem? Bo jak nie, to za bardzo nie rozumiem, o co Ci chodzi. Skoro potrzebujesz osoby, by zrozumieć, że używanie słowa w stosunku do ogółu, które jest uważane za obraźliwe, jest niewłaściwe - niech będzie, uraża mnie używanie słowa "oskarek". 20 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Kolega, który zaczął ten wątek, ma jednak trochę racji. Jesteś na forum jakoś chyba od niedawna? Ja tu siedzę od początku Early Access i mogę doskonale powiedzieć, jak ta gra się (nie)rozwijała. Jasne, kiedyś było gorzej, o czym świadczą tematy mające nieraz po kilkaset postów. Teraz jest jakby lepiej, co nie znaczy że każdy gracz będzie z takiego tempa rozwoju zadowolony. Ja ciągle narzekam na niewielką liczbę dostępnego taboru, bardziej wagonów niż lokomotyw. Myślę, że z tym zgodzi się niemal każdy gracz SR. Czy zgodne z prawdą stwierdzenie, że taboru jest niewiele, jest obrażaniem twórców? Myślę, że trochę się z tą dziwaczną obroną zespołu SR zagalopowałeś. Tak, jestem na forum niespełna pół roku i to z powodu interfejsu I/O, który był w roadMap. Jak spojrzysz w moje pierwsze posty, odwołują się właśnie do tego, gdyż na nim mi najbardziej zależy. Nie ma i? Trudno, poczekam, może będzie. Kolega wysnuł wniosek, że skoro nie ma kolejnych lokomotyw to gra się nie rozwija. Potem doszła argumentacja, ile to taboru jest w td2. Każdemu wolno marudzić, w końcu jesteśmy Polakami i nie bylibyśmy sobą bez marudzenia - z czym się pewnie zgodzisz. Jednak tutaj nie chodzi o to czego nie ma w SR tylko o to co jest w td2, co jest co chwilę wytykane - czy mnie to interesuje w kontekście SR, w ogóle. Czy dla twórców SR jest to istotne? Być może dla zarządu, który kieruje projektem. 20 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): No jakby nie patrzeć, Ty masz pojęcie o technicznych aspektach obu projektów... Nie jesteś tutaj pierwszym, który próbuje zabłysnąć takimi truizmami. I faktycznie, "techniczne aspekty obu projektów" powstrzymują deweloperów SR od dodawania nowego taboru w ilościach takich, w jakich dodawany jest do TD2... Ależ na tym polega różnica - ja nie mam pojęcia i nie piszę co gdzie powinno być! Jak działać bądź wyglądać! 20 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): No to jak mamy oceniać pewne produkty, jak nie pod kątem ich funkcjonalności? Mamy sobie kod źródłowy przeglądać? Jeżeli np symulacja napięcia w sieci trakcyjnej w SR dotyczy tylko pojazdu gracza (a nie całości pojazdów na scenerii), to nie interesuje mnie to, że technicznie się nie da. Nie ma tej funkcji i uznaje to za wadę produktu. I ta wada może powodować to, że od tego produktu odstępujesz. Natomiast nie wmawiaj mi, że produkt, którego popularność jest niszowa w porównaniu do SR jest lepszy - SR ma wady, ale najwyraźniej te wady nie są tak duże, jak wady produktu znacznie mniej popularnego, który w dodatku jest darmowy. Edited Monday at 11:10 AM by error723
mluczak.kutno Posted Monday at 11:46 AM Posted Monday at 11:46 AM 27 minut temu, error723 napisał(a): Natomiast nie wmawiaj mi, że produkt, którego popularność jest niszowa w porównaniu do SR jest lepszy Skoro już mam prawo do własnej opinii, to tak, jak dla mnie jest lepszy. Ma to, czego ja osobiście szukam w symulatorze kolei. Fascynujesz się cyferkami i sam wpadasz w ich pułapkę Porównajmy sobie Simraila z inną płatną konkurencją: Ani chybi, Simrail jest fatalny w porównaniu z TSW, bo cyferki jednak są gorsze i to znacznie. Ja się z tym nie zgodzę (i zapewne wielu tutaj także), jak dla mnie TSW jest do bani przy Simrailu. Rety, przecież TSW nie ma nawet multi...
error723 Posted Monday at 11:56 AM Posted Monday at 11:56 AM (edited) 13 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Skoro już mam prawo do własnej opinii, to tak, jak dla mnie jest lepszy. Ma to, czego ja osobiście szukam w symulatorze kolei. Fascynujesz się cyferkami i sam wpadasz w ich pułapkę Porównajmy sobie Simraila z inną płatną konkurencją: Ani chybi, Simrail jest fatalny w porównaniu z TSW, bo cyferki jednak są gorsze i to znacznie. Ja się z tym nie zgodzę (i zapewne wielu tutaj także), jak dla mnie TSW jest do bani przy Simrailu. Rety, przecież TSW nie ma nawet multi... Pułapka cyferek https://train-sim-world.fandom.com/wiki/Release_History_%26_DLC Porównujesz TSW, którego pierwsze pełne wydanie to marzec 2017 do SR, którego pełne wydanie to grudzień 2024? Pociągnijmy tą pułapkę cyferek, ile profesjonalnych symulatorów zostało wydanych na TSW? I jeszcze jedno, na ilu platformach jest SR oraz na ilu TSW? (Pytam o dostępność nie tylko na PC). Edited Monday at 11:59 AM by error723
mluczak.kutno Posted Monday at 12:08 PM Posted Monday at 12:08 PM 2 minuty temu, error723 napisał(a): Porównujesz TSW, którego pierwsze pełne wydanie to marzec 2017 Cofnijmy się jeszcze do czasów Railworks, przecież TSW jest jakimś jego bardzo daleeeekim krewnym. A wiek Simraila liczmy od czasów Maszyny, to przecież jedna rodzina (bo jak kiedyś na discordzie stało, SR to Maszyna 2.0, 3.0 albo i nawet 5.0). 5 minut temu, error723 napisał(a): SR, którego pełne wydanie to grudzień 2024? Tymczasem SR wystartował w styczniu 2023 roku, wyjście z EA zmieniło w sumie niewiele, przynajmniej jeżeli chodzi o rzeczy obiecane do pełnej wersji.
error723 Posted Monday at 12:16 PM Posted Monday at 12:16 PM 1 minutę temu, mluczak.kutno napisał(a): Cofnijmy się jeszcze do czasów Railworks, przecież TSW jest jakimś jego bardzo daleeeekim krewnym. A wiek Simraila liczmy od czasów Maszyny, to przecież jedna rodzina (bo jak kiedyś na discordzie stało, SR to Maszyna 2.0, 3.0 albo i nawet 5.0). Rozmawiajmy poważnie. Ja rozumiem, że się nie zgadzamy w wielu kwestiach, ale MaSzyna jest żyjącym, oddzielnym produktem, a TSW stał się TSW2 i tak dalej... Więc tak, pierwsze pełne wydanie TSW to marzec 2017, a zapowiedzi to 2016 (podałeś tabelę z oficjalną datą pełnego release, więc nie rozumiem teraz odejścia od tego). Jeśli chodzi o zmiany, ja zaglądam do https://forum.simrail.eu/forum/129-simrail-changelog/ i widzę, że się coś tam jednak zmienia - i chyba nie jestem jedynym, który to widzi 🙂 Jak dla mnie, jak już pisałem znacznie wcześniej, ten temat winien był "umrzeć" - możemy zakończyć stwierdzeniem, że każdy produkt rozwija się w swoim tempie? Popularność wyznacza przystępność bądź szeroko rozumianą "grywalność", ale jak będziemy kolejne "pułapki cyferek" wyciągać, to mi dnia braknie na wynajdowanie kontrargumentów 🙂 1
adamets2 Posted Monday at 03:23 PM Posted Monday at 03:23 PM (edited) W całej tej dyskusji pomiędzy SR, TD2, TSW i dostało się nawet Maszynie. Kluczowa sprawa to próg wejścia i kogo ma przyciągnąć gra. Z punktu widzenia komercyjnego oczywiste jest, że jak najwięcej graczy. Jak tu już było pisane ludzie w dzisiejszych czasach są zabiegani, a o nasz czas walczy dosłownie cały przemysł rozrywkowy. Wiadomo, że dla pasjonatów nie będzie żadnego problemu z czytaniem instrukcji itp. Ale już dla graczy takich jak ja, gdzie symulatory pociągów to 2 albo nawet 3 wybór po autobusach i ciężarówkach, nieakceptowalny będzie obowiązek czytania jakiś wielkich instrukcji i brak samouczka i uproszczeń. Dodając do tego dzieci i niedzielnych graczy to właśnie SimRail czy TSW ma przyszłość (komercyjną). Produkty typu Maszyna czy TD2 będą mieć jeszcze długo rzeszę wiernych graczy, ale to będzie zawsze ograniczona ilość. Konkluzja jest taka, że szybciej umrze Maszyna i TD2 niż SimRail i TSW 🙂 No chyba, że sami producenci całkowicie wycofają się ze wsparcia.... Choć jeśli gra jest w miarę łatwa to nawet przy braku wsparcia można grać co właśnie czynię w Train Life Symulator za całe 7zł 🙂 Edited Monday at 04:08 PM by adamets2 1
Orzeł85A Posted 46 minutes ago Posted 46 minutes ago W dniu 27.10.2025 o 16:23, adamets2 napisał(a): W całej tej dyskusji pomiędzy SR, TD2, TSW i dostało się nawet Maszynie. Kluczowa sprawa to próg wejścia i kogo ma przyciągnąć gra. Z punktu widzenia komercyjnego oczywiste jest, że jak najwięcej graczy. Jak tu już było pisane ludzie w dzisiejszych czasach są zabiegani, a o nasz czas walczy dosłownie cały przemysł rozrywkowy. Wiadomo, że dla pasjonatów nie będzie żadnego problemu z czytaniem instrukcji itp. Ale już dla graczy takich jak ja, gdzie symulatory pociągów to 2 albo nawet 3 wybór po autobusach i ciężarówkach, nieakceptowalny będzie obowiązek czytania jakiś wielkich instrukcji i brak samouczka i uproszczeń. Dodając do tego dzieci i niedzielnych graczy to właśnie SimRail czy TSW ma przyszłość (komercyjną). Produkty typu Maszyna czy TD2 będą mieć jeszcze długo rzeszę wiernych graczy, ale to będzie zawsze ograniczona ilość. Konkluzja jest taka, że szybciej umrze Maszyna i TD2 niż SimRail i TSW 🙂 No chyba, że sami producenci całkowicie wycofają się ze wsparcia.... Choć jeśli gra jest w miarę łatwa to nawet przy braku wsparcia można grać co właśnie czynię w Train Life Symulator za całe 7zł 🙂 Rzeczywiście, próg wejścia to dziś absolutny klucz. Można mieć najbardziej realistyczny symulator na świecie, ale jeśli gracz musi poświęcić godzinę, żeby w ogóle ruszyć pociągiem — większość zwyczajnie odpadnie. To nie jest kwestia lenistwa, tylko konkurencji o uwagę. Grywalność i przystępność decydują o sukcesie komercyjnym, nie sam realizm.Maszyna i TD2 mają ogromną wartość jako projekty pasjonackie, ale to raczej nisza — świetna dla hobbystów, ale hermetyczna dla przeciętnego gracza. Natomiast SimRail i TSW celują właśnie w szeroki odbiór, oferując w miarę realistyczne doświadczenie bez konieczności studiowania podręcznika.Twoja konkluzja jest bardzo prawdopodobna — jeśli Maszyna i TD2 nie pójdą w kierunku większej dostępności, to z czasem ich społeczność będzie się kurczyć. Z kolei tytuły komercyjne, które mają zaplecze, marketing i prostszy start, mają większe szanse przetrwać.I tak jak wspomniałeś — Train Life to świetny przykład, że prostota też ma swój urok. Nie musi być idealnie realistycznie, żeby gra dawała frajdę i przyciągała na dłużej.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now