Marcion Posted June 22 Posted June 22 Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów: ogólny tryb dyżurnego tryb maszynisty komunikacja głosowa komunikacja tekstowa. Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb. Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia). W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają. 7 9
Masterczulki Posted June 25 Posted June 25 Zgadzam się, ostatnio zauważyłem nadużywanie przez graczy sygnałów zastępczych.
Arkadio40 Posted June 25 Posted June 25 Zgadzam się autorem tego posta podawanie SZ bez konkretnego powodu powinno być karane chociaż Kickiem ( rozumiem że zdarzają się sytuację gdzie trzeba podać SZ ) ale notoryczne podawanie w/w sygnału to już brak doświadczenia. Skoro są bany na czat osobny jak i głosowy osobno ( gdzie według mnie to totalnie bezsensu jest ) to za takie coś tez dajmy chociaż kicka 2
Orzeł85A Posted June 25 Posted June 25 Chciałbym odnieść się do tematu nadużywania sygnałów zastępczych oraz propozycji wprowadzenia dedykowanej blokady tej funkcji. Coraz częściej można zaobserwować przypadki nieprawidłowego stosowania sygnałów SZ, co niestety odbija się na płynności rozgrywki i realizmie symulacji. Choć część sytuacji wynika z braku doświadczenia, coraz więcej jest przypadków świadomego nadużywania tej funkcji – czy to w celu „przyspieszenia ruchu”, czy też z czystej nieodpowiedzialności. Pomysł wprowadzenia osobnej blokady na możliwość podawania sygnału zastępczego oceniam bardzo pozytywnie. Tego typu rozwiązanie pozwala lepiej dopasować konsekwencje do rodzaju przewinienia, a jednocześnie nie wyklucza gracza całkowicie z rozgrywki. Co więcej, może to pełnić funkcję edukacyjną – gracz ma szansę zrozumieć, co zrobił nieprawidłowo, i poprawić się w przyszłości. Szczególnie ważne wydaje się to, by blokada na SZ była wyraźnie dłuższa niż np. standardowy ban na tryb dyżurnego – wtedy kara ma realne znaczenie, a jednocześnie nie blokuje całkowicie dostępu do gry. Przejrzysty komunikat o przyczynie i czasie trwania blokady to również dobry kierunek, który poprawia komunikację i transparentność działań moderacyjnych. Uważam, że takie podejście może znacząco poprawić jakość rozgrywki, ograniczyć nadużycia i jednocześnie zwiększyć odpowiedzialność osób pełniących rolę dyżurnego ruchu. Zdecydowanie warto rozwijać ten kierunek, dbając o to, by narzędzia administracyjne były jednocześnie skuteczne i uczciwe. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za podjęcie tak ważnego tematu! 1
grzegorz3 Posted November 9 Posted November 9 Może liczniki użycia Sz + punkty karne ? W realu jest jednak licznik + konieczność opisania przyczyny użycia, Ogólnie spotkałem się ostatnio z niezrozumieniem funkcji Sz ( nazywanym - sygnał pomocniczy) a wyprawianie składów w ten sposób psuje zabawę bo jechałem w SBL za innym składem i non stop było na "stój".
KIEROWNIK Posted November 10 Posted November 10 (edited) Nie możemy wszystkiego blokować ( manewry, rozłączanie sprzęgów , podawanie sygnału zastępczego , otwieranie drzwi w innych składach , itp ) . To psuje rozgrywkę innym graczom . Trzeba w opcji dyżurnego dodać opcje że dyżurny musi opisać powód podania sygnału zastępczego w komputerze ( za nie uzasadnione użycie sygnału 30 bana na dyżurki ) . Blokowanie wszystkiego nie jest dobrym rozwiązaniem trzeba dyżurnych dyscyplinować bo nie raz występuje potrzeba użycia sygnału zastępczego a jak to zablokujemy to będziemy musieli na Discordzie pisać a na reakcję będziemy czekali nie wiadomo ile czasu.. Edited November 10 by KIEROWNIK 3
Prądzik Posted November 10 Posted November 10 Edukacja a nie karanie jest metodą na lepszych graczy. Zastanówcie się, czy chcecie mieć same boty czy graczy z wiedzą. Po to są poradniki, moderacja na serwerach aby edukowała graczy. A kto się nie stosuje pomimo upominania, test wiedzy przed wejściem na serwer.
error723 Posted November 11 Posted November 11 (edited) Mam na posterunkach jakieś 130 godzin, to właściwie niewiele patrząc na statystyki graczy. Nie jestem też kolejarzem i nawet nie aspiruję do miana znawcy tematu - jestem kompletnym amatorem. Natomiast sygnał "Sz" do tej pory użyłem kilkukrotnie i to wynikało z mojej niewiedzy obsługi konkretnego posterunku - dla przykładu, nie miałem pojęcia, że by ułożyć przebieg, muszę zamknąć przejazd kolejowy. I dlatego, szczerze się zastanawiam, ilu innych graczy postępuje tak ciągle? Ja nauczyłem się zaglądać do wiki, a inni? Oczywiście, to zdecydowanie nie dotyczy osób korzystających z forum -> zakładam, że znaczna większość ogarnia przepisy kolejowe, a nie tak jak ja jest kompletnymi amatorami. Jednak użytkownicy SR, którzy nawet nie wiedzą o istnieniu tego forum, w większości mają w nosie jakiekolwiek zasady. Mało tego, coraz częściej pojawiają się osoby, które celowo psują rozgrywkę innym, bo to sprawia im frajdę. I przechodząc do sedna, blokowanie wszystkim wszystkiego nie jest rozwiązaniem problemu, ale obowiązek uzasadnienia użycia "Sz" -> to już może pomóc w wyłapywaniu tychże amatorów symulacji kolizji. I owszem, jestem za tym by karać tych, którzy mają w poważaniu ogólnie przyjęte reguły, ale nie kosztem tych, którzy reguły szanują. I mam wrażenie, że nie jestem jedynym amatorem, który czerpie frajdę z tego, że może poznawać kolej od strony, do której realnie nigdy nie miałbym dostępu. I z tego powodu liczę na to, że jednak powstanie możliwość prowadzenia manewrów przez graczy, którzy chcą się tym bawić, a nie przez tych, którzy chcą bawić się psuciem. Edited November 11 by error723 7
PL_Andrev Posted Thursday at 09:58 AM Posted Thursday at 09:58 AM W dniu 22.06.2025 o 19:19, Marcion napisał(a): Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. To jest fatalna propozycja, w której moderacja idzie w kierunku kreacji toksycznej atmosfery na serwerze, gdzie każdy kto czegoś nie umie to "won z serwera, niech się uczy". Naprawdę "elita" chce grać sama na multi w ilości kilku-kilkunastu graczy, budując smród w internecie na temat SimRaila? Sytuacja z przejazdem kolejowym, pokazanym wyżej przez kolegę @error723 jest tego dobitnym przykładem. Ban powinien mieć miejsce tylko i wyłącznie wtedy, gdy gracz podał SZ na tor zajęty, a w jego wyniku nastąpiła kolizja lub zablokowanie składów. I to tylko po uprzednim ostrzeżeniu gracza za takie przewinienie. A tu już gruby przykład z innej gry: Osobiście mam nadzieję że takie przewinienia jak poniżej nie będą karane w SimRailu banem na serwerze PRO ani żadnym innym. Mamy wbudowany system punktacji, który sam z siebie powinien dawać kick-a z gry po przekroczeniu pewnej ich liczby i zliczać ilość kicków aby gracz w końcu dostał bana na 3h, 1 dzień, 3 dni, 7, potem miesiąc, w końcu rok, i to tylko na "jedynych słusznych serwerach". Nawet sama kolizja nie powinna dyktować kary, bo sytuacja mogła wynikać z winy maszynisty (nieuwaga) czy dyżurnego (niepoprawny przelot). Dopiero 2-3 krotne takie same przewinienia tego samego gracza powinny wzbudzić uwagę moderacji. 3 4
PL_Andrev Posted Thursday at 06:14 PM Posted Thursday at 06:14 PM (edited) @Marcion Czy gra na serwerze PRO będzie zobowiązywać to gry z pełnym systemem podpowiedzi (z pełnym HUD-em), a jak zrobisz błąd to "twoja wina" -> ban? Chyba że HUDa nie będzie (w końcu gra "elita") -> to pytania nie było. Edited Thursday at 06:16 PM by PL_Andrev 1
misiek_131415 Posted Thursday at 08:35 PM Posted Thursday at 08:35 PM 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Czy gra na serwerze PRO będzie zobowiązywać to gry z pełnym systemem podpowiedzi (z pełnym HUD-em), a jak zrobisz błąd to "twoja wina" -> ban? Chyba że HUDa nie będzie (w końcu gra "elita") -> to pytania nie było. Nic jeszcze nie ma a co chwila jakiś wpis o PRO. Od wiosny 2023 duża grupa graczy ciągle pisała że chce serwer o wyższym poziomie trudności. No to niech go mają. Po co teraz kruszyć kopie. Poczekajmy jak to ruszy. Najwcześniej pewnie za 3 miesiące. Będą chętni? To będzie PRO. Nie będzie? To nie będzie PRO. Proste. Zdecydują gracze i ich portfele. A co do HUD. Kupiłem SR i nie było mowy żebym bez HUD jeździł. A teraz nie ma mowy z HUD jeździć. Z czasem można się chyba tych paru wskaźników nauczyć i semaforów? Teraz to w nocy i tak bajka jest. Przed patchem oświetlenie jazda byczkiem Sławków - Tunel to dopiero była jazda w ciemnościach. Panie Andrzeju. Nie wiem czy ma Pan prawo jazdy czy nie. W samochodzie też Pan potrzebuje podpowiedzi jakie światło i za ile metrów będzie? Robi Pan z tego HUD jakieś narzędzie bez którego nie można żyć. Prędkość ma Pan na pulpicie lokomotywy, ciśnienie hamulców też. Przecież sterowanie EU07 w simrail to nie jest drugie Digital Combat Simulator. Po drugie HUD steruje Pan z klawiatury własnej a nie moderator. Więc w jaki sposób ktoś miałby Panu nakazać nacisnąć G? Chcą się ludzie bawić przy bardziej napiętym rozkładzie jazdy i bez kagańców to niech się bawią. A co do banów za przejechanie czerwonego. No niestety. Jeździć na wariata bez zasad i reguł to INT9 zapraszam. Tam jest serwer do takich zabaw i jazd. Sam też tam czasami wpadam jak chcę grać po swojemu a nie wg zasad.
Matys Posted Thursday at 09:04 PM Posted Thursday at 09:04 PM 20 minut temu, misiek_131415 napisał(a): A co do banów za przejechanie czerwonego. No niestety. Jeździć na wariata bez zasad i reguł to INT9 zapraszam. Tam jest serwer do takich zabaw i jazd. Sam też tam czasami wpadam jak chcę grać po swojemu a nie wg zasad. Przepraszam PRO "elitarny" graczu ale "kupując" ten produkt nie podpisałem aktu sprzedania nerki. Zachowajcie te mądrości dla siebie. Zróbcie w końcu regulamin/tutoriale i je egzekwujcie. Jak narazie bawicie się w policję a nie macie nic do gadania. A jak wprowadzicie (mówię o twórcach) w końcu jakiś chory zamordyzm to skończy się tym, że wejdzie UOKiK i będziecie zwracać pieniądze za zakupiony produkt. A... nie dodałem. Zapraszać to sobie możesz... Ale syf toksyczny. Część tutaj jeszcze nie wyrosła ze stalinizmu. 1 3 2
misiek_131415 Posted Thursday at 09:24 PM Posted Thursday at 09:24 PM 7 minut temu, Matys napisał(a): Przepraszam PRO "elitarny" graczu Nie jestem elitarnym graczem:))))) Zwykły szary człowiek:)) A regulamin zaakceptowałeś. EULA coś to Tobie mówi?
adamets2 Posted Thursday at 09:26 PM Posted Thursday at 09:26 PM (edited) @Matys niektórym marzy się zamordyzm z TD2 tylko SR jak słusznie piszesz jest produktem za który się płaci. A ponieważ jedną z najważniejszych funkcji jest właśnie funkcja multiplayer to banowanie do całego dostępu do multi mogłoby doprowadzić spółkę do pozwów i działania UOKiK. Ale i na to jest rada - można zrobić różne serwery z opcjami np. "przenoszenia" żeby nie używać słowa banowanie. Np ktoś celowo robi coś źle to dostaje zjazd do serwera dla średnio zaawansowanych... Może to być jakieś wyjście, ale to z kolei może spotkać się z zarzutem dyskryminacji. Naprawdę nie wiem czy jakieś robienie podziału na serwery "pro" i inne ma sens. Bo ja miałbym wywalone, ale taki 15latek marzący o karierze maszynisty może czuć się bardzo niekomfortowo z tego powodu, że nie może być "PRO" bo jak to dumnie brzmi... 🤣 Jak bym był prezesem SimKol nie podpisałbym zgody na serwer pro bo widziałbym potencjalne straty wizerunkowe. Może i to ma sens co piszą zwolennicy tego rozwiązania, ale trzeba pamiętać, że to gra, która ma się sprzedawać. Edited Thursday at 09:27 PM by adamets2 2
misiek_131415 Posted Thursday at 09:37 PM Posted Thursday at 09:37 PM 4 minuty temu, adamets2 napisał(a): niektórym marzy się zamordyzm z TD2 A obecnie wystarczy w SR nie wysyłać składów na sygnał zastępczy na kurs kolizyjny oraz przestrzegać priorytetów w rozkładzie jazdy na nastawniach. Czy to tak dużo żeby nie mieć problemów na multi z moderacją? Nie psuć innym gry. Jedyna reguła obowiązująca. I to tylko dyżurnych na nastawni. Bo mechanik w loko to jedynie musi jechać. Problemy może mieć jedynie jak kogoś na czacie zwyzywa albo będzie stał w miejscu na trasie bez powodu. Nie psuć innym gry na PL3. To jest ten zamordyzm z tedeka? Nie grasz na multi a piszesz że zamordyzm się marzy komuś. 2
Orzeł85A Posted Thursday at 10:05 PM Posted Thursday at 10:05 PM 29 minut temu, adamets2 napisał(a): @Matys niektórym marzy się zamordyzm z TD2 tylko SR jak słusznie piszesz jest produktem za który się płaci. W TD2 wymaga się minimalnej wiedzy o prowadzeniu ruchu - nikt tobie nie każe grać w TD2 jak się to tobie nie podoba mam już dosyć tego narzekania osób które w TD2 nie dyżurowały a wypowiadają się w tym temacie chociaż nie mają bladego pojęcia jak wygląda dyżurowanie w TD2 -- SimRail to piaskownica w porównaniu do TD2. 1
Marcion Posted Thursday at 10:22 PM Author Posted Thursday at 10:22 PM 4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): @Marcion Czy gra na serwerze PRO będzie zobowiązywać to gry z pełnym systemem podpowiedzi (z pełnym HUD-em), a jak zrobisz błąd to "twoja wina" -> ban? Chyba że HUDa nie będzie (w końcu gra "elita") -> to pytania nie było. Jaki to ma związek z tematem? 1
error723 Posted Thursday at 10:55 PM Posted Thursday at 10:55 PM 1 godzinę temu, Matys napisał(a): Ale syf toksyczny. Część tutaj jeszcze nie wyrosła ze stalinizmu. Wskaż palcem, kto niby nie wyrósł ze stalinizmu? Ciekawi mnie, czy oprócz obszczekania nogi potrafisz coś więcej. 1
zbynak Posted Friday at 05:36 AM Posted Friday at 05:36 AM 8 godzin temu, Matys napisał(a): skończy się tym, że wejdzie UOKiK i będziecie zwracać pieniądze za zakupiony produkt. 8 godzin temu, adamets2 napisał(a): multi mogłoby doprowadzić spółkę do pozwów i działania UOKiK. Ludzie co Wy macie z tym UOKiK i pozwami xD Ile milionów złotych oddały Valve, Blizzard czy EA za miliony banów nałożone na klientów w swoich grach? A gry od tych firm kosztują kilka razy tyle co Simrail. Co więcej są to często gry wyłącznie multiplayer, gdzie ban odbiera e ogóle możliwość grania, w Simrail możesz sobie jeździć do woli w trybie jednego gracza. 1
PL_Andrev Posted Friday at 06:36 AM Posted Friday at 06:36 AM 8 godzin temu, Marcion napisał(a): Jaki to ma związek z tematem? Bardzo prosty. Grając bez podpowiedzi semaforów jest znacznie trudniej np. wyhamować ciężki skład przed S1, akurat często się zdarza że: * gracz jedzie za wolno w stosunku do przepisowej (nie mówię o CMK, ale np. Kraków) * gracz wrzuci hamowanie za wcześnie i skład mu stanie na rozjazdach (a odhamowanie i rozpędzenie się chwilę trwa) * gracz rozpocznie hamowanie za późno i przejedzie S1 Zwłaszcza grając w nocy można mieć wątpliwości który semafor dotyczy którego toru. W takich sytuacja jakiś nadgorliwy moderator może uznać że gracz narusza regulamin tj. utrudnia grę innym, prawda?
PL_Andrev Posted Friday at 06:58 AM Posted Friday at 06:58 AM 8 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): A obecnie wystarczy w SR (...) przestrzegać priorytetów w rozkładzie jazdy na nastawniach. Czy to tak dużo żeby nie mieć problemów na multi z moderacją? Ale wiesz że tutaj akurat sprawa jest mocno płynna, bo rzadko kiedy pociągi jadą punktualnie? Przykład z mojego dyżurowania na Szeligach: Wg EDR 132xxx ma iść na PT, bo za kilka minut ma być 54xxx, ale na szlak zgodnie z EDR ma wyjechać 142xxx. A że gracz na 142xxx nie kwapi się do ruszenia mimo wyjazdowego, dyżurny wygasza mu S11 i daje przelot 132xxx. Konkluzja: dyżurny zasługuje na bana z 5 powyższych powodów: 1) działa niezgodne z EDR 2) "puszcza" towar 142xxx przed 54xxx 3) wygasza semafor przed stojącym 142xxx (a może się pechowo złożyć że 142xxx już ruszył) 4) "puszcza" towar 132xxx przed 54xxx 5) "puszcza" towar 132xxx przed towar 142xxx
misiek_131415 Posted Friday at 07:26 AM Posted Friday at 07:26 AM 7 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Wg EDR 132xxx ma iść na PT, bo za kilka minut ma być 54xxx, ale na szlak zgodnie z EDR ma wyjechać 142xxx. A że gracz na 142xxx nie kwapi się do ruszenia mimo wyjazdowego, dyżurny wygasza mu S11 i daje przelot 132xxx. Nieznajomość EDR i rozkładu jazdy. 1320xx ma wyjazd po trzech pendo i trzech pośpiechach ( 53xxx i 16xx chyba co 2h jadą) i jest to wyjazd 35minut po 1420xx. Więc puszczenie go przed 1420xx to błąd. Błąd który powoduje że dalej na trasie ktoś szybszy utknie za 1320xx. Pt 1320xx trwa do przejazdu 16xxx i jedzie za nim. Zgłaszasz do moderacji 1420xx jak chcesz i wygaszasz mu semafor, 1420xx oraz 1320xx CZEKAJĄ na 16xxx. Włos Tobie z głowy nie spadnie za to. 11 minut temu, PL_Andrev napisał(a): 2) "puszcza" towar 142xxx przed 54xxx No ale tak jest prawidłowo. H:50 jedzie 1420xx po 13xx oraz 54xx. A potem H:03, h:07 jadą pośpiechy. Jak pendo są opóźnione i jest już blisko pośpiechów 53xxx oraz 54xxx to 1420xx czeka do przejazdu 16xxxx. Robię tak zawsze, nigdy za to bana nie dostałem. 14 minut temu, PL_Andrev napisał(a): wygasza semafor przed stojącym 142xxx (a może się pechowo złożyć że 142xxx już ruszył) No ale to po to się informuje wcześniej mechanika - proszę luzować, zaraz wyjazd. Nie rusza, to ja nie mam oporów żeby wygasić semafor jak jego okienko na wyjazd się zamyka. trudno. Miał pecha. 18 minut temu, PL_Andrev napisał(a): 4) "puszcza" towar 132xxx przed 54xxx towar 1320xx ma wyjazd w rozkładzie jazdy 18 minut po 54xxx. Nie wiem jak można litować się nad takim zachowaniem. 19 minut temu, PL_Andrev napisał(a): 5) "puszcza" towar 132xxx przed towar 142xxx A to zależy:)))) towar 1320xx to prędkość 100km/h a towary 1420xx mają 100km/h i 120km/h Po pierwsze te składy dzieli 30 minut w rozkładzie jazdy więc jakie puszczanie 1320xx przed 1420xx? Podsumowując. Na Szeligach są tylko dwie zasady: a) 1420xx po pendo 13xx 54xx a przed 54xxx. Chyba że okienko H:50 się zamknęło to wtedy po 16xxx a przed 1320xx b) 1320xx zawsze po 16xx i 16xxx I to cała filozofia odnośnie Szelig. Miłego dyżurowania Panu życzę:))) Kto się burzy że ma pt za długi to go wyciszyć i cieszyć sie gra. 1 1
PL_Andrev Posted Friday at 07:28 AM Posted Friday at 07:28 AM 10 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): A co do banów za przejechanie czerwonego. Nigdy Ci się nie zdarzyło przejechać S1 ? 10 godzin temu, misiek_131415 napisał(a): No niestety. Jeździć na wariata bez zasad i reguł to INT9 zapraszam. Tam jest serwer do takich zabaw i jazd. No nie bardzo. S1 zatrzymuje skład. Nadal nie wiem co się stanie jak przejadę S1 specjalnie, a może i przypadkiem.
misiek_131415 Posted Friday at 07:34 AM Posted Friday at 07:34 AM Teraz, PL_Andrev napisał(a): Nigdy Ci się nie zdarzyło przejechać S1 ? Oczywiście że zdażyło. Dwa tygodnie temu pod Krakowem towarem przewaliłem S1 bo się zagapiłem. Wkurzyłem się bo na koniec trasy błąd zrobiłem. 3 minuty temu, PL_Andrev napisał(a): No nie bardzo. S1 zatrzymuje skład. Nadal nie wiem co się stanie jak przejadę S1 specjalnie, a może i przypadkiem. Nic się nie stanie. Jeżeli byłoby odblokowane przejazd przed czerwone na PL3 to by był paraliż na nastawniach. Co chwile by ktoś wpadał na peron wg własnego widzimisie. 1
PL_Andrev Posted Friday at 07:45 AM Posted Friday at 07:45 AM 11 minut temu, misiek_131415 napisał(a): I to cała filozofia odnośnie Szelig. Miłego dyżurowania Panu życzę:))) Kto się burzy że ma pt za długi to go wyciszyć i cieszyć sie gra. Haha, dzięki, coś widzę że na PRO będę się mógł spełniać jako dyżurny tylko na stacjach DG, KZ albo GW... XDDD 3 minuty temu, misiek_131415 napisał(a): Nic się nie stanie. Jeżeli byłoby odblokowane przejazd przed czerwone na PL3 to by był paraliż na nastawniach. Co chwile by ktoś wpadał na peron wg własnego widzimisie. Pełna zgoda - zasugerowałem się że na INT9 można testować "a co się stanie jak przejadę S1" ale tam też to niemożliwe. Z drugiej strony nie obraziłbym się gdyby jakiś serwer (np. INT9) byłby pozbawiony ograniczeń - właśnie w celach "a co się stanie jak...". Skoro SR ma wyjść na PS to przyjdą nie tyko trolle ale i gracze, którzy by chcieli przetestować różne scenariusze.
Recommended Posts