Jump to content

Recommended Posts

Posted

Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów:

  • ogólny
  • tryb dyżurnego
  • tryb maszynisty
  • komunikacja głosowa
  • komunikacja tekstowa.

Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb.

Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia).

W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają.

  • I disagree 7
  • I agree 8
Posted

Zgadzam się  autorem tego posta podawanie SZ bez konkretnego powodu powinno być karane chociaż Kickiem ( rozumiem że zdarzają się sytuację gdzie trzeba podać SZ ) ale notoryczne podawanie w/w sygnału to już brak doświadczenia. Skoro są bany na czat osobny jak i głosowy osobno ( gdzie według mnie to totalnie bezsensu jest )  to za takie coś tez dajmy chociaż kicka  

  • I agree 1
Posted

 

Chciałbym odnieść się do tematu nadużywania sygnałów zastępczych oraz propozycji wprowadzenia dedykowanej blokady tej funkcji.

Coraz częściej można zaobserwować przypadki nieprawidłowego stosowania sygnałów SZ, co niestety odbija się na płynności rozgrywki i realizmie symulacji. Choć część sytuacji wynika z braku doświadczenia, coraz więcej jest przypadków świadomego nadużywania tej funkcji – czy to w celu „przyspieszenia ruchu”, czy też z czystej nieodpowiedzialności.

Pomysł wprowadzenia osobnej blokady na możliwość podawania sygnału zastępczego oceniam bardzo pozytywnie. Tego typu rozwiązanie pozwala lepiej dopasować konsekwencje do rodzaju przewinienia, a jednocześnie nie wyklucza gracza całkowicie z rozgrywki. Co więcej, może to pełnić funkcję edukacyjną – gracz ma szansę zrozumieć, co zrobił nieprawidłowo, i poprawić się w przyszłości.

Szczególnie ważne wydaje się to, by blokada na SZ była wyraźnie dłuższa niż np. standardowy ban na tryb dyżurnego – wtedy kara ma realne znaczenie, a jednocześnie nie blokuje całkowicie dostępu do gry. Przejrzysty komunikat o przyczynie i czasie trwania blokady to również dobry kierunek, który poprawia komunikację i transparentność działań moderacyjnych.

Uważam, że takie podejście może znacząco poprawić jakość rozgrywki, ograniczyć nadużycia i jednocześnie zwiększyć odpowiedzialność osób pełniących rolę dyżurnego ruchu. Zdecydowanie warto rozwijać ten kierunek, dbając o to, by narzędzia administracyjne były jednocześnie skuteczne i uczciwe.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za podjęcie tak ważnego tematu!

 

  • I agree 1
  • 4 months later...
Posted

Może liczniki  użycia Sz +  punkty karne ? W realu jest jednak licznik +   konieczność opisania  przyczyny użycia,

Ogólnie spotkałem się ostatnio z niezrozumieniem funkcji Sz  ( nazywanym  -  sygnał pomocniczy) a wyprawianie składów w ten sposób   psuje  zabawę bo  jechałem  w SBL  za innym składem  i non stop  było  na "stój".

Posted (edited)

Nie możemy wszystkiego blokować ( manewry, rozłączanie sprzęgów , podawanie sygnału zastępczego , otwieranie drzwi w innych składach , itp ) . To psuje rozgrywkę innym graczom . Trzeba w opcji dyżurnego dodać opcje że dyżurny musi opisać powód podania sygnału zastępczego w komputerze ( za nie uzasadnione użycie sygnału 30 bana na dyżurki  ) . Blokowanie  wszystkiego nie jest dobrym rozwiązaniem trzeba dyżurnych  dyscyplinować bo nie raz występuje potrzeba użycia sygnału zastępczego a jak to zablokujemy to będziemy musieli na Discordzie pisać a na reakcję będziemy czekali nie wiadomo ile czasu..

Edited by KIEROWNIK
  • I agree 2
Posted (edited)

Mam na posterunkach jakieś 130 godzin, to właściwie niewiele patrząc na statystyki graczy. Nie jestem też kolejarzem i nawet nie aspiruję do miana znawcy tematu - jestem kompletnym amatorem. Natomiast sygnał "Sz" do tej pory użyłem kilkukrotnie i to wynikało z mojej niewiedzy obsługi konkretnego posterunku - dla przykładu, nie miałem pojęcia, że by ułożyć przebieg, muszę zamknąć przejazd kolejowy. I dlatego, szczerze się zastanawiam, ilu innych graczy postępuje tak ciągle? Ja nauczyłem się zaglądać do wiki, a inni? Oczywiście, to zdecydowanie nie dotyczy osób korzystających z forum -> zakładam, że znaczna większość ogarnia przepisy kolejowe, a nie tak jak ja jest kompletnymi amatorami. Jednak użytkownicy SR, którzy nawet nie wiedzą o istnieniu tego forum, w większości mają w nosie jakiekolwiek zasady. Mało tego, coraz częściej pojawiają się osoby, które celowo psują rozgrywkę innym, bo to sprawia im frajdę.
I przechodząc do sedna, blokowanie wszystkim wszystkiego nie jest rozwiązaniem problemu, ale obowiązek uzasadnienia użycia "Sz" -> to już może pomóc w wyłapywaniu tychże amatorów symulacji kolizji. I owszem, jestem za tym by karać tych, którzy mają w poważaniu ogólnie przyjęte reguły, ale nie kosztem tych, którzy reguły szanują. I mam wrażenie, że nie jestem jedynym amatorem, który czerpie frajdę z tego, że może poznawać kolej od strony, do której realnie nigdy nie miałbym dostępu. I z tego powodu liczę na to, że jednak powstanie możliwość prowadzenia manewrów przez graczy, którzy chcą się tym bawić, a nie przez tych, którzy chcą bawić się psuciem.

Edited by error723
  • I agree 4
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy