Marcion Posted Sunday at 05:19 PM Posted Sunday at 05:19 PM Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów: ogólny tryb dyżurnego tryb maszynisty komunikacja głosowa komunikacja tekstowa. Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb. Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia). W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają. 6 5
Masterczulki Posted Wednesday at 06:33 PM Posted Wednesday at 06:33 PM Zgadzam się, ostatnio zauważyłem nadużywanie przez graczy sygnałów zastępczych.
Arkadio40 Posted Wednesday at 08:00 PM Posted Wednesday at 08:00 PM Zgadzam się autorem tego posta podawanie SZ bez konkretnego powodu powinno być karane chociaż Kickiem ( rozumiem że zdarzają się sytuację gdzie trzeba podać SZ ) ale notoryczne podawanie w/w sygnału to już brak doświadczenia. Skoro są bany na czat osobny jak i głosowy osobno ( gdzie według mnie to totalnie bezsensu jest ) to za takie coś tez dajmy chociaż kicka 1
Orzeł85A Posted Wednesday at 08:23 PM Posted Wednesday at 08:23 PM Chciałbym odnieść się do tematu nadużywania sygnałów zastępczych oraz propozycji wprowadzenia dedykowanej blokady tej funkcji. Coraz częściej można zaobserwować przypadki nieprawidłowego stosowania sygnałów SZ, co niestety odbija się na płynności rozgrywki i realizmie symulacji. Choć część sytuacji wynika z braku doświadczenia, coraz więcej jest przypadków świadomego nadużywania tej funkcji – czy to w celu „przyspieszenia ruchu”, czy też z czystej nieodpowiedzialności. Pomysł wprowadzenia osobnej blokady na możliwość podawania sygnału zastępczego oceniam bardzo pozytywnie. Tego typu rozwiązanie pozwala lepiej dopasować konsekwencje do rodzaju przewinienia, a jednocześnie nie wyklucza gracza całkowicie z rozgrywki. Co więcej, może to pełnić funkcję edukacyjną – gracz ma szansę zrozumieć, co zrobił nieprawidłowo, i poprawić się w przyszłości. Szczególnie ważne wydaje się to, by blokada na SZ była wyraźnie dłuższa niż np. standardowy ban na tryb dyżurnego – wtedy kara ma realne znaczenie, a jednocześnie nie blokuje całkowicie dostępu do gry. Przejrzysty komunikat o przyczynie i czasie trwania blokady to również dobry kierunek, który poprawia komunikację i transparentność działań moderacyjnych. Uważam, że takie podejście może znacząco poprawić jakość rozgrywki, ograniczyć nadużycia i jednocześnie zwiększyć odpowiedzialność osób pełniących rolę dyżurnego ruchu. Zdecydowanie warto rozwijać ten kierunek, dbając o to, by narzędzia administracyjne były jednocześnie skuteczne i uczciwe. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za podjęcie tak ważnego tematu!
Recommended Posts