Jump to content

[patwrobel] Misja 3 - Sprinter KM - RE1 [Warszawa - Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice - Warszawa]


Recommended Posts

Posted

@mateusz424 fajnie że zadziałało cieszę się. Co do ruchu z wyborem na poczatku scenariusza może fajnie by było, ale na tym etapie musiałbym wszystko przeczytać i pododawać zależności. Nie mogę czynnych składów które przejeżdzają tak poprotu nie tworzyć bo wszedzie są zależności. Jak skład A wyjedzie za semafor X to skład B dostaje drogę dalej. Jedynie można by łatwo to zrobić dla składów które stoją i nic nie robią (statyczne), ale one chyba mało co zjadają zasobów. Generalnie myślałem o tym ale byłe już za bardzo zaawansowany w pracach żeby się cofać. A uwieźcie mi taki scenariusz pisze się bardzo długo. Mówię taki gdzie jest pełne krzyżowanie i mnóstwo zależności, bo misje wbudowane są w większości liniowe -> dla przykładu misja IC Łódź - Warszawa po wyjechaniu z Łódź Andrzejów dostajemy cały przejazd aż do Koluszek orazu. Po Koluszkach dostajemy odrazu wszystkie semafory aż do Skierniewic, a po Skierniewicach ułożona jest cała droga Żyrardowa, po nim mamy drogę aż do Warszawy Zachodniej.
Dla mnie taki scenariusz jest bez sensu tylko jedziesz i zielone - zero losowości, zero S1, zero interakcji

  • I agree 1
Posted

Spoko. Należą Ci się gratulacje za wspaniałą robotę. Nic nie trzeba przerabiać.
Zawsze można zmniejszyć trochę ustawienia gry u siebie, jeśli klatkuje i przycina.
A dużym ruchu pociągów wspomniałem w odniesieniu do kolejnych Twoich scenariuszy, które mam nadzieję licznie się pojawią 😉

Posted
3 godziny temu, bart_dem napisał(a):

Pociąg z którym się łączymy teraz jest już uruchomiony i to jest jedyna zmiana, ekrany nadal martwe.

Błąd w Grodzisku nadal występuje czyli kibel i ósemka nie dostają wyjazdu i towar w peronach. Ale chyba znalazłem wskazówkę dla Ciebie, może będzie pomocna. Przewinąłem trochę chat, bo chwilę wcześniej zauważyłem jakąś dziwną linijkę i to może być to.

image.thumb.png.31801b84b1803b6f5598de9b87f81377.png

SimRail_log_2025-06-18_14-55-58.txt 94.03 MB · 1 pobranie

Znalazłem prawdopodobną przyczynę że towar nie usuwa się - leci nowa wersja 1.1.5

Najnowsza wersja 1.1.5 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

  • Like 1
Posted

Strona z oryginalnej instrukcji Elfa z reala:

Elfaktywacjakabin.thumb.jpg.6383ab3089956408911866c250c6c410.jpg

Czyli w drugim Elfie aktywację kabiny ustawia się na "Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wielokrotnej" w "kabinie leżącej po stronie przeciwnej do kierunku jazdy". Czyli w ostatniej kabinie składu, a nie w kabinie od strony sprzęgu?
W pierwszej kabinie pierwszego Elfa (z której będziemy dalej jechać) - "Aktywacja pierwszej kabiny w trakcji wielokrotnej". W drugiej kabinie pierwszego Elfa oraz w pierwszej kabinie drugiego Elfa (w kabinach od strony sprzęgnięcia) - aktywacja kabiny na "0". W drugiej kabinie drugiego Elfa (na końcu składu) - "Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wielokrotnej". A my ustawiamy jako ostatnią kabinę w trakcji wielokrotnej - pierwszą kabinę drugiego Elfa (od strony sprzęgnięcia). Może dlatego ekrany w drugim Elfie nie działają?
Pytanie na ile realnie jest to odwzorowane w SimRail 

Posted

Jakbyś nie ustawiał i tak ekrany nie działają w dołączanej jednostce, próbowałem na wszystkie sposoby. Jak uruchomię scenariusz z toru postojowego gdzie obie jednostki są już połączone to wtedy ekrany działają w obu. Ewidentnie jest to błąd gry, bo nie tylko ekrany nie świecą, ale też radio - działa ale nie świeci.

Posted (edited)

Komunikaty o zatrzymaniu na przystankach ale bez otwierania drzwi widoczne są tylko, jeżeli ma się włączony HUD. Ja gram bez niego, w Twoim pierwszym scenariuszu (tym Cargo) miałem problem z pominięciem jednej tarczy- nie widziałem komunikatu i bez włączania HUD nie miałem nawet niestety szansy go zobaczyć. Aktualnie stoję na Wschodniej, połączyłem już oba Elfy, dałem ZEW przed próbą hamulca i czekałem, czekałem... Aż wreszcie odpaliłem czat (nadal gram bez HUD) i zobaczyłem, że była tam komenda do zahamowania, niestety żaden komunikat głosowy się nie odtworzył. Może można to zrobić tak, aby ci grający bez wizualnych pomocy też widzieli te komunikaty? Na razie tyle, jadę dalej 🙂

Edycja. Scenariusz zakończony bez błędów, bardzo przyjemny.

Edited by mluczak.kutno
  • Like 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy