zbyszek.1961 Posted July 6 Posted July 6 Witam! A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej. Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo. W wersji scenariusza z dwoma trasami wszystko działa. 1
patwrobel Posted July 7 Author Posted July 7 (edited) 13 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Witam! A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej. Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo. W wersji scenariusza z dwoma trasami wszystko działa. Hey, jakbyś log podesłał byłbym wdzięczny łatwiej będzie wyłapać co tam nie idzie Znalazłem przyczynę - proszę pobrać najnowszą wersję 1.1.10 Najnowsza wersja 1.1.10 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Edited July 7 by patwrobel
zbyszek.1961 Posted July 7 Posted July 7 Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków (czekałem około 10 minut i dalej czerwone). Ładując grę od Bukowna wszystko działa. PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi.
patwrobel Posted July 7 Author Posted July 7 3 minuty temu, zbyszek.1961 napisał(a): Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków (czekałem około 10 minut i dalej czerwone). Ładując grę od Bukowna wszystko działa. PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi. C:\Users\USERNAME\AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\logs Zamień tylko USERNAME na swój login do komputera. Po systemach PL mozna wejść C:/Użytkownicy i w gorny pasek wpisać AppData i enter i dalej po ścieżce. Tam są pliki .log i ostatni to z ostatniej gry. Co do braku wyjazdu - SimRail ma taką przypadłość że jak pociag jest daleko od Ciebie to znika i niezawsze generuje eventy więc jak skrypt czeka aż pociag dojedzie to będzie czekał w nieskończoność. Może dodam zabezpieczenie że jak nie dojedzie w 5min to usunę go i podam wyjazd.
zbyszek.1961 Posted July 7 Posted July 7 Dodaje dwa logi z dzisiaj na pierwszym chyba jechałem z Sosnowca a na drugim załadowałem grę z Łazy wyjazd i na obu nie wyjechałem z Bukowna. SimRail_log_2025-07-07_11-24-25.txt SimRail_log_2025-07-07_16-52-08.txt
patwrobel Posted July 8 Author Posted July 8 12 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Dodaje dwa logi z dzisiaj na pierwszym chyba jechałem z Sosnowca a na drugim załadowałem grę z Łazy wyjazd i na obu nie wyjechałem z Bukowna. SimRail_log_2025-07-07_11-24-25.txt 4.15 MB · 0 pobrań SimRail_log_2025-07-07_16-52-08.txt 965.55 kB · 0 pobrań Dodane zabezpieczenia, teraz powinno działać: Najnowsza wersja 1.1.11 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
zbyszek.1961 Posted July 9 Posted July 9 Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt
patwrobel Posted July 10 Author Posted July 10 17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 1 pobranie To się wywala silnik przy próbie ustawienia rozkładu - niestety tu nic nie poradzę. Rozkład jest moim zdaniem dobrze rozpisany, bo ten sam ładuje się jak zaczniesz z Bukowna. Nie wiem czemu ale czasem SimRail ma problem z załadowanie rozkładu. Jak się to wywali to dalej kod nie idzie. Ale na pocieszenie powiem, że to dzieje się losowo u mnie prawie zawsze działa normalnie. Sorki, ale z tym nic nie da się zrobić. Cytat [2025-07-09 12:12:37]: System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at TrainsetInfo.SetTimetable (Assets.Scripts.Trainset.Storage.TimeTableStorage timeTable, System.Boolean isAtTheStation, System.Boolean setEmptyBoards) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor.PerformOverloadedCall (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor+<>c__DisplayClass33_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine..ctor (Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper parent, MoonSharp.Interpreter.Closure func) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaStaticMappings.CreateCoroutine (MoonSharp.Interpreter.Closure coroutine) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.FunctionMemberDescriptorBase+<>c__DisplayClass29_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext c, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments a) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 --- End of inner exception stack trace ---
patwrobel Posted July 10 Author Posted July 10 17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 2 pobrania Zrobiłem małą subtelną zmianę - może pomoże z tym konkretnym problemem wersja 1.1.13. Ale to takie próby naprawienia po omacku więc nie sądzę że nagle zadziała 😕 Najnowsza wersja 1.1.13 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
zbyszek.1961 Posted July 10 Posted July 10 Działa dobra robota, scenariusz super! Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie. Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach. Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw.
patwrobel Posted July 10 Author Posted July 10 25 minut temu, zbyszek.1961 napisał(a): Działa dobra robota, scenariusz super! Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie. Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach. Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw. Z EU07 nie testowałem, ale jak łączyłem z ET22 to tą drugą robiłem jako luzak. Wyłączałem wszystko poza baterią, przełącznik do trakcji ukrotnionej wyłączony (nie zmieniałem). Hamulca oba zluzowane, pantografy w dół. Tylko bateria na On. Wówczas popełnienie składu działa. Tylko na sprzęgu już nie pamiętam czy brałem całość czy tylko hamulce jak do towarowego. Te łączenie wielokrotne jest dosyć problematyczne i po połączeniu nie zawsze udaje się to poprawnie odhamować. Brakuje w SimRail takiego przycisku awaryjnego żeby gra pomogła graczowi wykonać te wszystkie ustawienia jak nie może sobie poradzić - przyciskasz coś i skład resetuje się na taki sam tylko wszystko ma już ustawione do jazdy 🙂
zbyszek.1961 Posted July 10 Posted July 10 Dzięki, drugą lokomotywę mam wygaszoną tylko bateria załączona no i widzę że pantograf jest dźwignięty. Popróbuje jeszcze z sprzęgiem bo łącze je opcją połącz wszystko.
zbyszek.1961 Posted July 10 Posted July 10 Działa, podłączyłem drugą lokomotywę bez elektryki, sterowania i wygasiłem ją i jedzie. 1
patwrobel Posted July 12 Author Posted July 12 Dodałem lekką modyfikację dla BOTa na start (flaga IsDummy na false). Bardzo możliwe że osoby którym nie działały ekrany w Dragonie zacznie działać poprawnie. Prośba o feedback: Dodatkowo zmieniony sposób wybierania etapu i lokomotywy na DropdownBox -> wygodniejszy Najnowsza wersja 1.1.14 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z 1
djtweeter Posted August 22 Posted August 22 Świetny scenariusz brawa dla autora za wykonaną pracę! Mam pytanie, czy jest możliwość po wyborze EU07 na początku scenariusza spięcie trzech lokomotyw EU07 w sterowaniu wielokrotnym? Próbowałem na wszystkie sposoby, ale nie udało mi się napędzać składu wszystkimi trzema siódemkami na raz. Taka ciekawostka 😉 Zauważyłem, że między drugą a trzecią można rozłączyć przewody sterownicze natomiast między pierwszą a drugą nie ma takiej możliwości 1
jakub.bialystok Posted September 7 Posted September 7 #ISS-Error: Nie podano domyślnej godziny scenariusza! I niestety stoję przy DZB jako osoba i nie ma żadnego ruchu pociągów.
patwrobel Posted September 7 Author Posted September 7 4 godziny temu, jakub.bialystok napisał(a): #ISS-Error: Nie podano domyślnej godziny scenariusza! I niestety stoję przy DZB jako osoba i nie ma żadnego ruchu pociągów. Pobrałeś najnowsza wersję 1.1.17? To było już poprawiane. Najlepiej usun folder i pobierz najnowsza wersje - nie nadpisuj tylko wgraj czysty folder z 7z
Szymon Posted Sunday at 02:00 PM Posted Sunday at 02:00 PM (edited) Bardzo fajny scenariusz. Misję 1 zrobiłem bez problemu. Za to trzy razy próbowałem zrobić Łazy Cargo i za każdym razem w Bukownie nie da się połączyć składów. Reflektory w siódemce są zapalone, nie da się do niej wejść. Stan jak na obrazku, nie ma żadnej opcji połączenia tylko informacja, że jest sprzęg śrubowy. Próbowałem odpiąć siódemkę od wagonów i zapiąć do Byka, też się nie da. Załączam obrazek i plik logu. Owszem, można spróbować pojechać od Bukowna, jest opcja, ale chciałbym zrobić scenariusz od początku do końca. SimRail_log_2025-09-14_12-30-00.txt Edited Sunday at 02:00 PM by Szymon
patwrobel Posted yesterday at 06:39 AM Author Posted yesterday at 06:39 AM 16 godzin temu, Szymon napisał(a): Bardzo fajny scenariusz. Misję 1 zrobiłem bez problemu. Za to trzy razy próbowałem zrobić Łazy Cargo i za każdym razem w Bukownie nie da się połączyć składów. Reflektory w siódemce są zapalone, nie da się do niej wejść. Stan jak na obrazku, nie ma żadnej opcji połączenia tylko informacja, że jest sprzęg śrubowy. Próbowałem odpiąć siódemkę od wagonów i zapiąć do Byka, też się nie da. Załączam obrazek i plik logu. Owszem, można spróbować pojechać od Bukowna, jest opcja, ale chciałbym zrobić scenariusz od początku do końca. SimRail_log_2025-09-14_12-30-00.txt 85.86 MB · 1 pobranie Wprowadziłem poprawkę w wersji 1.1.18 - tworzę skład jak Player podjedzie bliżej stacji. Robiąc nowsze scenariusze zauważyłem, że jak zrobi się skład za daleko to nie jest wgrywany na planszę od razu tylko jak player podjedzie bliżej. Niestety taki skład już jest NIEAKTYWNY (zawsze) i nie wszystko w nim działa. Zrobiłem że składy na stacji tworzą się dopiero jak gracz podjedzie na 1km przed wjazdem do Bukowna. Najnowsza wersja 1.1.18 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Powinno pomóc. Sprawdź i daj znać. PS. Możesz sprawdzić startując ze Wschodniej najpierw żeby całości nie jechać. Jak zadziała to dopiero całość 🙂
Szymon Posted yesterday at 10:06 AM Posted yesterday at 10:06 AM 2 godziny temu, patwrobel napisał(a): Wprowadziłem poprawkę w wersji 1.1.18 - tworzę skład jak Player podjedzie bliżej stacji. Robiąc nowsze scenariusze zauważyłem, że jak zrobi się skład za daleko to nie jest wgrywany na planszę od razu tylko jak player podjedzie bliżej. Niestety taki skład już jest NIEAKTYWNY (zawsze) i nie wszystko w nim działa. Zrobiłem że składy na stacji tworzą się dopiero jak gracz podjedzie na 1km przed wjazdem do Bukowna. Najnowsza wersja 1.1.18 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Powinno pomóc. Sprawdź i daj znać. PS. Możesz sprawdzić startując ze Wschodniej najpierw żeby całości nie jechać. Jak zadziała to dopiero całość 🙂 Przed Bukownem zatrzymał mnie komunikat o sprzecznym przebiegu z pociągiem wyjeżdżającym do Szczakowej. Wyjechał towar na Borową Górkę i nic po 10 minutach. Może trzeba było jeszcze poczekać. Uruchamiam ponownie, może nie będzie tego zdarzenia... Wjazd do Bukowna na tor 4 - widzę, że w siódemce reflektory zgaszone. Manewrujemy. Siódemka ma aktywną kabinę po stronie Byka i załączoną baterię. Skład udało się połączyć. Ale... w tym momencie w Byku trzeba zostawić radio na kabinie A, bo w B nie działa, komunikację prowadziłem przechodząc do A, po ruszeniu - jazda z wyłączonym radiem. Przestawiłem je na A i wtedy hamulce się zblokowały, nie da się odhamować. Może warto napisać, co trzeba zrobić z siódemką tak jak to napisałeś w opisie misji 1 z łączeniem trzech EN57. Ale jesteśmy o krok dalej - dzięki.
patwrobel Posted 23 hours ago Author Posted 23 hours ago Problem z radiem jest już dawno zgłoszony do Twórców. Problem z ET22 i po połączeniu ze składem on jakoś odwraca kabiny. Tego Ci nie naprawię. Musisz wejść do odpowiedniej kabiny żeby event z prośbą do Dyżurnego poszedł (ikonka żółta na górze ekranu) i zmienić radio na odwrotne względem oznaczenia wewnątrz (chyba, bo nie testowałem). Czyli jak masz 1 to ustawiasz B a dla 2 -> A. Ale mówię nie testowałem, nie mam obecnie czasu.
Szymon Posted 22 hours ago Posted 22 hours ago 30 minut temu, patwrobel napisał(a): Problem z radiem jest już dawno zgłoszony do Twórców. Problem z ET22 i po połączeniu ze składem on jakoś odwraca kabiny. Tego Ci nie naprawię. Musisz wejść do odpowiedniej kabiny żeby event z prośbą do Dyżurnego poszedł (ikonka żółta na górze ekranu) i zmienić radio na odwrotne względem oznaczenia wewnątrz (chyba, bo nie testowałem). Czyli jak masz 1 to ustawiasz B a dla 2 -> A. Ale mówię nie testowałem, nie mam obecnie czasu. Na spokojnie, mało kto dokłada tak wiele starań, żeby udoskonalić swoje dzieło. Masz dobry feedback, właśnie to pozwala na stałe ulepszanie scenariusza. Jest świetny, bo co przejazd są inne zdarzenia, więc szybko się nie znudzi. Taki sam jest tylko plan ramowy: odciągnąć beczki z Bukowna do Łaz. Tak więc duże podziękowania za ogrom pracy, jaką włożyłeś w scenariusz. 1
lewnemejski Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago (edited) 1 hour ago, patwrobel said: Problem z radiem jest już dawno zgłoszony do Twórców. Problem z ET22 i po połączeniu ze składem on jakoś odwraca kabiny. Tego Ci nie naprawię. Musisz wejść do odpowiedniej kabiny żeby event z prośbą do Dyżurnego poszedł (ikonka żółta na górze ekranu) i zmienić radio na odwrotne względem oznaczenia wewnątrz (chyba, bo nie testowałem). Czyli jak masz 1 to ustawiasz B a dla 2 -> A. Ale mówię nie testowałem, nie mam obecnie czasu. Problem z radiem został już naprawiony jakiś czas temu na wersji beta Next i aktualnie czekamy na wyjście tego co tam jest na wersję publiczną. 6 hours ago, patwrobel said: Wprowadziłem poprawkę w wersji 1.1.18 - tworzę skład jak Player podjedzie bliżej stacji. Robiąc nowsze scenariusze zauważyłem, że jak zrobi się skład za daleko to nie jest wgrywany na planszę od razu tylko jak player podjedzie bliżej. Niestety taki skład już jest NIEAKTYWNY (zawsze) i nie wszystko w nim działa. Zrobiłem że składy na stacji tworzą się dopiero jak gracz podjedzie na 1km przed wjazdem do Bukowna. Najnowsza wersja 1.1.18 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Powinno pomóc. Sprawdź i daj znać. PS. Możesz sprawdzić startując ze Wschodniej najpierw żeby całości nie jechać. Jak zadziała to dopiero całość 🙂 Jeśli chodzi o to to również napotkałem problem, że składy zespawnowane daleko od gracza się bugowały. Wynika to z logiki działania Train Servera w grze. Szerzej @Eridor może o tym opowiedzieć, bo pomógł mi rozwiązać podobny problem, który ty napotkałeś. Edited 21 hours ago by lewnemejski
SIMRAIL Team Eridor Posted 21 hours ago SIMRAIL Team Posted 21 hours ago Niestety tak, też borykam się z tym problemem - szczególnie przy wszelkiego rodzaju mijanek. Przy najbliższym patchu jeszcze nic z tym nie będzie robione, ale potem mam nadzieję że uda się coś z tym zrobić. Natomiast tak - składu spawnowane poza zasięgiem gracza mogą (ale nie muszą) ugrzęznąć - niezależnie od podania sygnału czy wymuszania prędkości. Dopiero podlecenie do składu i wrzucenie go do gry - rusza go z miejsca
Recommended Posts