Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Witam!

A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej.

Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo.

W wersji scenariusza  z dwoma trasami wszystko działa.

 

  • I agree 1
Posted (edited)
13 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Witam!

A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej.

Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo.

W wersji scenariusza  z dwoma trasami wszystko działa.

Hey, jakbyś log podesłał byłbym wdzięczny łatwiej będzie wyłapać co tam nie idzie

 

Znalazłem przyczynę - proszę pobrać najnowszą wersję 1.1.10

Najnowsza wersja 1.1.10 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Edited by patwrobel
Posted

 

Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków  (czekałem około 10 minut i dalej czerwone).

Ładując grę od Bukowna wszystko działa.

PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi.

 

Posted
3 minuty temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków  (czekałem około 10 minut i dalej czerwone).

Ładując grę od Bukowna wszystko działa.

PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi.

C:\Users\USERNAME\AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\logs

Zamień tylko USERNAME na swój login do komputera. Po systemach PL mozna wejść C:/Użytkownicy i w gorny pasek wpisać AppData i enter i dalej po ścieżce. Tam są pliki .log i ostatni to z ostatniej gry.

Co do braku wyjazdu - SimRail ma taką przypadłość że jak pociag jest daleko od Ciebie to znika i niezawsze generuje eventy więc jak skrypt czeka aż pociag dojedzie to będzie czekał w nieskończoność. Może dodam zabezpieczenie że jak nie dojedzie w 5min to usunę go i podam wyjazd.

Posted
12 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Dodaje dwa logi z dzisiaj na pierwszym chyba jechałem z Sosnowca a na drugim załadowałem grę z Łazy wyjazd i na obu nie wyjechałem z Bukowna.

SimRail_log_2025-07-07_11-24-25.txt 4.15 MB · 0 pobrań SimRail_log_2025-07-07_16-52-08.txt 965.55 kB · 0 pobrań

Dodane zabezpieczenia, teraz powinno działać:

Najnowsza wersja 1.1.11 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Posted
17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi.

To samo dzieje się na wersjach  „1.1.11” i „1.1.12”

Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa.

SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 1 pobranie

To się wywala silnik przy próbie ustawienia rozkładu - niestety tu nic nie poradzę. Rozkład jest moim zdaniem dobrze rozpisany, bo ten sam ładuje się jak zaczniesz z Bukowna. Nie wiem czemu ale czasem SimRail ma problem z załadowanie rozkładu. Jak się to wywali to dalej kod nie idzie. Ale na pocieszenie powiem, że to dzieje się losowo u mnie prawie zawsze działa normalnie. Sorki, ale z tym nic nie da się zrobić.

Cytat

[2025-07-09 12:12:37]: System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
  at TrainsetInfo.SetTimetable (Assets.Scripts.Trainset.Storage.TimeTableStorage timeTable, System.Boolean isAtTheStation, System.Boolean setEmptyBoards) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor.PerformOverloadedCall (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor+<>c__DisplayClass33_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine..ctor (Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper parent, MoonSharp.Interpreter.Closure func) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaStaticMappings.CreateCoroutine (MoonSharp.Interpreter.Closure coroutine) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Interop.FunctionMemberDescriptorBase+<>c__DisplayClass29_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext c, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments a) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
  at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 
   --- End of inner exception stack trace ---

 

Posted
17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi.

To samo dzieje się na wersjach  „1.1.11” i „1.1.12”

Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa.

SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 2 pobrania

Zrobiłem małą subtelną zmianę - może pomoże z tym konkretnym problemem wersja 1.1.13. Ale to takie próby naprawienia po omacku więc nie sądzę że nagle zadziała 😕

Najnowsza wersja 1.1.13 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z

Posted

 

Działa dobra robota, scenariusz super!

Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie.

Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach.

Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw.

 

Posted
25 minut temu, zbyszek.1961 napisał(a):

Działa dobra robota, scenariusz super!

Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie.

Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach.

Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw.

Z EU07 nie testowałem, ale jak łączyłem z ET22 to tą drugą robiłem jako luzak. Wyłączałem wszystko poza baterią, przełącznik do trakcji ukrotnionej wyłączony (nie zmieniałem). Hamulca oba zluzowane, pantografy w dół. Tylko bateria na On.

Wówczas popełnienie składu działa. Tylko na sprzęgu już nie pamiętam czy brałem całość czy tylko hamulce jak do towarowego. Te łączenie wielokrotne jest dosyć problematyczne i po połączeniu nie zawsze udaje się to poprawnie odhamować. Brakuje w SimRail takiego przycisku awaryjnego żeby gra pomogła graczowi wykonać te wszystkie ustawienia jak nie może sobie poradzić - przyciskasz coś i skład resetuje się na taki sam tylko wszystko ma już ustawione do jazdy 🙂

Posted

Dzięki, drugą lokomotywę mam wygaszoną tylko bateria załączona no i widzę że pantograf jest dźwignięty.

Popróbuje jeszcze z sprzęgiem bo łącze je opcją połącz wszystko.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy