zbyszek.1961 Posted Sunday at 07:10 PM Posted Sunday at 07:10 PM Witam! A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej. Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo. W wersji scenariusza z dwoma trasami wszystko działa. 1
patwrobel Posted Monday at 08:28 AM Author Posted Monday at 08:28 AM (edited) 13 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Witam! A ja mam problem z wyjechaniem z Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, po przepuszczeniu pociągu osobowego i Pendolino cały czas świeci mi się czerwone światło na semaforze i nie da się jechać dalej. Próbowałem już trzy razy na lokomotywie EU 07 i za każdym razem dojeżdżam do Ząbkowic i jest to samo. W wersji scenariusza z dwoma trasami wszystko działa. Hey, jakbyś log podesłał byłbym wdzięczny łatwiej będzie wyłapać co tam nie idzie Znalazłem przyczynę - proszę pobrać najnowszą wersję 1.1.10 Najnowsza wersja 1.1.10 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Edited Monday at 08:59 AM by patwrobel
zbyszek.1961 Posted Monday at 04:32 PM Posted Monday at 04:32 PM Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków (czekałem około 10 minut i dalej czerwone). Ładując grę od Bukowna wszystko działa. PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi.
patwrobel Posted Monday at 04:40 PM Author Posted Monday at 04:40 PM 3 minuty temu, zbyszek.1961 napisał(a): Wyjazd z Ząbkowic działa, ale utknąłem w Bukownie po doczepieniu się do składu i próbie hamulców nie dostaje sygnału do wyjazdu. Mimo odczekania po komunikacie o czekaniu aż osobowy minie Sławków (czekałem około 10 minut i dalej czerwone). Ładując grę od Bukowna wszystko działa. PS. Jestem zielony w programowaniu i mam pytanie gdzie znajdę te logi. C:\Users\USERNAME\AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\logs Zamień tylko USERNAME na swój login do komputera. Po systemach PL mozna wejść C:/Użytkownicy i w gorny pasek wpisać AppData i enter i dalej po ścieżce. Tam są pliki .log i ostatni to z ostatniej gry. Co do braku wyjazdu - SimRail ma taką przypadłość że jak pociag jest daleko od Ciebie to znika i niezawsze generuje eventy więc jak skrypt czeka aż pociag dojedzie to będzie czekał w nieskończoność. Może dodam zabezpieczenie że jak nie dojedzie w 5min to usunę go i podam wyjazd.
zbyszek.1961 Posted Monday at 05:03 PM Posted Monday at 05:03 PM Dodaje dwa logi z dzisiaj na pierwszym chyba jechałem z Sosnowca a na drugim załadowałem grę z Łazy wyjazd i na obu nie wyjechałem z Bukowna. SimRail_log_2025-07-07_11-24-25.txt SimRail_log_2025-07-07_16-52-08.txt
patwrobel Posted Tuesday at 05:37 AM Author Posted Tuesday at 05:37 AM 12 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Dodaje dwa logi z dzisiaj na pierwszym chyba jechałem z Sosnowca a na drugim załadowałem grę z Łazy wyjazd i na obu nie wyjechałem z Bukowna. SimRail_log_2025-07-07_11-24-25.txt 4.15 MB · 0 pobrań SimRail_log_2025-07-07_16-52-08.txt 965.55 kB · 0 pobrań Dodane zabezpieczenia, teraz powinno działać: Najnowsza wersja 1.1.11 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
zbyszek.1961 Posted Wednesday at 12:04 PM Posted Wednesday at 12:04 PM Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt
patwrobel Posted yesterday at 05:14 AM Author Posted yesterday at 05:14 AM 17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 1 pobranie To się wywala silnik przy próbie ustawienia rozkładu - niestety tu nic nie poradzę. Rozkład jest moim zdaniem dobrze rozpisany, bo ten sam ładuje się jak zaczniesz z Bukowna. Nie wiem czemu ale czasem SimRail ma problem z załadowanie rozkładu. Jak się to wywali to dalej kod nie idzie. Ale na pocieszenie powiem, że to dzieje się losowo u mnie prawie zawsze działa normalnie. Sorki, ale z tym nic nie da się zrobić. Cytat [2025-07-09 12:12:37]: System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at TrainsetInfo.SetTimetable (Assets.Scripts.Trainset.Storage.TimeTableStorage timeTable, System.Boolean isAtTheStation, System.Boolean setEmptyBoards) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor.PerformOverloadedCall (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.OverloadedMethodMemberDescriptor+<>c__DisplayClass33_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine..ctor (Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper parent, MoonSharp.Interpreter.Closure func) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaStaticMappings.CreateCoroutine (MoonSharp.Interpreter.Closure coroutine) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke (System.Object obj, System.Reflection.BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.MethodMemberDescriptor.Execute (MoonSharp.Interpreter.Script script, System.Object obj, MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext context, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Interop.FunctionMemberDescriptorBase+<>c__DisplayClass29_0.<GetCallback>b__0 (MoonSharp.Interpreter.ScriptExecutionContext c, MoonSharp.Interpreter.CallbackArguments a) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Internal_ExecCall (System.Int32 argsCount, System.Int32 instructionPtr, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction handler, MoonSharp.Interpreter.CallbackFunction continuation, System.Boolean thisCall, System.String debugText, MoonSharp.Interpreter.DynValue unwindHandler) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Processing_Loop (System.Int32 instructionPtr) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at MoonSharp.Interpreter.Execution.VM.Processor.Coroutine_Resume (MoonSharp.Interpreter.DynValue[] args) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at Assets.Scripts.SimRailLuaSupport.LuaCoroutineWrapper+LuaWrappedCoroutine+<UnityToLuaWrappedCoroutine>d__26.MoveNext () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 at UnityEngine.SetupCoroutine.InvokeMoveNext (System.Collections.IEnumerator enumerator, System.IntPtr returnValueAddress) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0 --- End of inner exception stack trace ---
patwrobel Posted yesterday at 05:21 AM Author Posted yesterday at 05:21 AM 17 godzin temu, zbyszek.1961 napisał(a): Scenariusz zatrzymuje się w Bukownie po podłączeniu się do składu przy analizie po słowach „Maszynista Frankowski”, nic potem się nie dzieje, przez radio też nie ma odpowiedzi. To samo dzieje się na wersjach „1.1.11” i „1.1.12” Jak zaczynam scenariusz z Bukowna wszystko działa. SimRail_log_2025-07-09_11-46-07.txt 426.93 kB · 2 pobrania Zrobiłem małą subtelną zmianę - może pomoże z tym konkretnym problemem wersja 1.1.13. Ale to takie próby naprawienia po omacku więc nie sądzę że nagle zadziała 😕 Najnowsza wersja 1.1.13 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
zbyszek.1961 Posted yesterday at 07:42 AM Posted yesterday at 07:42 AM Działa dobra robota, scenariusz super! Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie. Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach. Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw.
patwrobel Posted yesterday at 08:12 AM Author Posted yesterday at 08:12 AM 25 minut temu, zbyszek.1961 napisał(a): Działa dobra robota, scenariusz super! Mam jeszcze prośbę, jak skonfigurować prawidłowo lokomotywy EU 07 po połączeni w Bukownie. Ustawione mam wszystko w obu lokomotywach tak jak jest ustawione jak bym startował z Bukowna, silniki na obu lokomotywach ciągną hamulce zluzowane a nie chce ruszyć tak jakby hamulce jeszcze trzymały a zegary są na prawidłowych pozycjach. Jak mógłby ktoś podać prawidłową konfiguracje obu lokomotyw. Z EU07 nie testowałem, ale jak łączyłem z ET22 to tą drugą robiłem jako luzak. Wyłączałem wszystko poza baterią, przełącznik do trakcji ukrotnionej wyłączony (nie zmieniałem). Hamulca oba zluzowane, pantografy w dół. Tylko bateria na On. Wówczas popełnienie składu działa. Tylko na sprzęgu już nie pamiętam czy brałem całość czy tylko hamulce jak do towarowego. Te łączenie wielokrotne jest dosyć problematyczne i po połączeniu nie zawsze udaje się to poprawnie odhamować. Brakuje w SimRail takiego przycisku awaryjnego żeby gra pomogła graczowi wykonać te wszystkie ustawienia jak nie może sobie poradzić - przyciskasz coś i skład resetuje się na taki sam tylko wszystko ma już ustawione do jazdy 🙂
zbyszek.1961 Posted yesterday at 08:41 AM Posted yesterday at 08:41 AM Dzięki, drugą lokomotywę mam wygaszoną tylko bateria załączona no i widzę że pantograf jest dźwignięty. Popróbuje jeszcze z sprzęgiem bo łącze je opcją połącz wszystko.
zbyszek.1961 Posted yesterday at 09:22 AM Posted yesterday at 09:22 AM Działa, podłączyłem drugą lokomotywę bez elektryki, sterowania i wygasiłem ją i jedzie. 1
Recommended Posts