Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jako pierwszy sejwujący na forum 🙂 chciałem założyć osobny temat dotyczący tej funkcji. Jeśli ktoś z zespołu SimRail byłby w stanie udzielić odp. byłbym wdzięczny. Moje pytanie do Prezesa jeszcze przed wyjściem z EA było w TOP 5 największej ilości polubień, ale i tak nie było żadnej odp. więc ponawiam + inne pytania:

1. Kiedy można mniej więcej spodziewać się tej funkcji?

2. Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak dla laika dlaczego wdrożenie tej funkcji, nawet w formie punktów kontrolnych, np stan z ostatniej stacji lub postoju przed semaforem; przysparza tak wielkie problemy? Ta funkcja jest od lat we wszystkich grach komputerowych, a także symulatorach jak TSW5, Omsi 2, no nie ma co wymieniać bo jest to w każdej grze - no ok w JRE nie ma, ale tam można wybrać przejazd z każdej stacji

3. Z jakiego powodu już na etapie konstruowania konspektu SimRail, a więc wiele lat temu zanim jeszcze zaczęto robić grę, a zrobiono jakiś szkic nie uwzględniono tak ważnej funkcji, wiedząc, że z Warszawy do Katowic jedzie się ładnych parę godzin?

  • Like 1
  • I agree 8
Posted

Mamy scenariusz na trasie A -> B -> C. Tworzysz jego krótszą wersję, z punktu B do C. W ten sposób masz wybór. Albo jedziesz sobie na raz całą trasę albo w razie czego zaczynasz w jej połowie. Byłoby naprawdę super, aby w tej przykładowej sytuacji ten krótki scenariusz stawał się dostępny dopiero po dojechaniu do punktu B w jego normalnej wersji- pachnie to jednak większa ingerencją w grę. Myślę że przy obecnym sposobie konstruowania scenariuszy, gdzie ruch AI jest tylko kosmetyką i mało co od niego zależy, takie rozwiązanie ma jakiś sens i byłoby dość dobrą "protezą" zapisu gry. W sumie to prawie realizacja koncepcji checkpointów.

Bardziej obrazowy przykład. Już obecny w grze scenariusz TLK Katowice- Kraków. W Kozłowie mamy wybór- jedziemy dalej ten scenariusz albo zostawiamy go i kiedy indziej uruchamiamy jego krótszą, dalszą część. Dodatkowo, jeżeli zrobimy ten podział już po wykonaniu manewrów, zadowolimy przy okazji tych, którzy manewrów nie lubią.

Wady? Zapewne pewnym wyzwaniem było dopasowanie warunków pogodowych i składu pociągu w tym krótszym scenariuszu. Nie chcemy chyba sytuacji, w którym normalny scenariusz objeżdżamy zimą na EN57, zaś jego krótszą wersję już latem w Elfie.

Tak przy okazji, czy czegoś podobnego nie robili już wcześniej użytkownicy na forum?

  • I agree 1
Posted

Nie sądzę, żeby było to około 70 dolarów:)
Na przykład RUN8 ma również swój własny rodzaj zapisów. W pociągu za każdym razem jest zimno, ale oni tam są

Posted
10 godzin temu, adamets2 napisał(a):

1. Kiedy można mniej więcej spodziewać się tej funkcji?

Być może przy wydaniu DLC wrzucą jakiś większy pakiet poprawek, w tym edytor. Niby ma być na początku tego roku, ale ten termin można podciągnąć nawet pod Wielkanoc.

 

 

10 godzin temu, adamets2 napisał(a):

2. Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak dla laika dlaczego wdrożenie tej funkcji, nawet w formie punktów kontrolnych, np stan z ostatniej stacji lub postoju przed semaforem; przysparza tak wielkie problemy? Ta funkcja jest od lat we wszystkich grach komputerowych, a także symulatorach jak TSW5, Omsi 2, no nie ma co wymieniać bo jest to w każdej grze - no ok w JRE nie ma, ale tam można wybrać przejazd z każdej stacji

 

Do pliku należy zapisać nie tylko położenie wszystkich pociągów, rozkład jazdy (to jest akurat proste, powstaje taki plik LUA), ale również drogi przebiegu (dla pociągów akurat będących na rozjazdach). Podejrzewam że tu jest właśnie problem: w odtworzeniu tej sytuacji. Tak wiem, że można to rozwiązać innymi mechanizmami (np. sprawdzaniem czy akurat żaden pociąg nie jest na rozjeździe), ale to wymaga ich stworzenie i sprawdzenia.

 

 

10 godzin temu, adamets2 napisał(a):

3. Z jakiego powodu już na etapie konstruowania konspektu SimRail, a więc wiele lat temu zanim jeszcze zaczęto robić grę, a zrobiono jakiś szkic nie uwzględniono tak ważnej funkcji, wiedząc, że z Warszawy do Katowic jedzie się ładnych parę godzin?

Bo to jest produkt komercyjny wydany pierwotnie dla przewoźników, gdzie przyszłych maszynistów uczy się nie tylko znajomości trasy i możliwości składów (np. długość drogi hamowania), ale i też sprawdza odporność na zmęczenie / znużenie całą trasą. Gracze mają swoją wariancję (np. z opcją większych świateł semaforów), ale rdzeń produktu nie przewidywał save. Na sytuacje niestandardowe (objazd, zamknięty tor) planowane były scenariusze. 

Cieszę się jeżeli mogłem pomóc. 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • SIMRAIL Team
Posted

W sumie mogę jeszcze dorzucić to, że dodanie ruchu AI na singlu spotęgowało bardzo mocno ten problem. Bo nawet jeśli byśmy się umówili że na starcie postoju następuje jakiegoś typu zapis - to i tak w tle mogą być w ruchu jakieś składy, które na źle zainicjalizowanych rozjazdach wylecą w kosmos.

Tak więc o ile nie nadejdzie jakaś rewolucja w kontekście inicjalizacji sesji gry - to cała odpowiedzialność za taki proces spada na twórcę scenariusza. Musiałby on tworzyć go w sposób modułowy. Przy czym jest kicha przy scenariuszach które nie mają zatrzymania na dłuższym odcinku trasy (takie pendolino) - bo zatrzymanie się na środku trasy od razu da wam po rozkładzie

  • Thanks 3
Posted

Proste pytanie: kiedy będzie możliwość zapisu gry.  W czym jest problem, że panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zespół Simrail" ignorują/ lekceważą użytkownika adamets2 oraz innych użytkowników, których interesuje ta kwestia? 

Posted (edited)
45 minut temu, Falan napisał(a):

Proste pytanie: kiedy będzie możliwość zapisu gry.  W czym jest problem, że panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zespół Simrail" ignorują/ lekceważą użytkownika adamets2 oraz innych użytkowników, których interesuje ta kwestia? 

Tłumaczę na nasze: zespół SimRail nie przewidział że to może być problem i nie mają prostego rozwiązania tego problemu. Nad tym trzeba usiąść, przerobić kod gry, potestować, a na to nikt tam nie ma czasu / budżetu roboczogodzin. Wydawca (PlayWay) próbował interweniować, ale prezes udawał że go nie ma.

Jednym zdaniem: nie należy spodziewać się aby zrobili [save] przed wydaniem DLC.

Edited by PL_Andrev
  • Like 1
  • I agree 1
Posted

@Eridor z całym szacunkiem, ale teraz się czuję jakbym się przeniósł do roku powiedzmy 1975r. i przyszli Twórcy Tetrisa rozkminiają jakby tu wprowadzić SAVE 🙂 . Przecież w TSW1/2/3/4/5 są też i rozkłady gdzie jest kompletnie losowy ruch Ai pociągów, scenariusze i w każdym momencie można zapisać grę. Może głupia podpowiedź od laika, ale dlaczego ruch Ai pociągów po save nie może iść w kosmos i wygenerować się nowy ruch ai? 🙂 W ETS2/ATS/Fernbusie tak jest. Dla realizmu można dać komunikat, że rozpoczyna się dalszy bieg pociągu w innej godzinie i dniu i dlatego jest inny ruch Ai. Wolę już takie coś niż kolejny rok albo lata czekać.

  • I agree 3
Posted
28 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Tłumaczę na nasze: zespół SimRail nie przewidział że to może być problem i nie mają prostego rozwiązania tego problemu. Nad tym trzeba usiąść, przerobić kod gry, potestować, a na to nikt tam nie ma czasu / budżetu roboczogodzin. Wydawca (PlayWay) próbował interweniować, ale prezes udawał że go nie ma.

Jednym zdaniem: nie należy spodziewać się aby zrobili [save] przed wydaniem DLC.

Jaką funkcje pełnisz w Zespole Simrail? Moje pytanie brzmi: "W czym jest problem, że panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zespół Simrail" ignorują/ lekceważą użytkownika adamets2 oraz innych użytkowników, których interesuje ta kwestia? " Miło byłoby, gdyby ktoś od nich powiedział  "Nima zapisów i ni bydzie.  Na razie nawet błędów, które zgłaszaliście w play testach nie chciało/ nie potrafiliśmy naprawić". Wtedy byłaby jakaś komunikacja, a nie najzwyklejsze olanie zimnym sikiem...

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted (edited)
Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

@Eridor z całym szacunkiem, ale teraz się czuję jakbym się przeniósł do roku powiedzmy 1975r. i przyszli Twórcy Tetrisa rozkminiają jakby tu wprowadzić SAVE 🙂 . Przecież w TSW1/2/3/4/5 są też i rozkłady gdzie jest kompletnie losowy ruch Ai pociągów, scenariusze i w każdym momencie można zapisać grę. Może głupia podpowiedź od laika, ale dlaczego ruch Ai pociągów po save nie może iść w kosmos i wygenerować się nowy ruch ai? 🙂 W ETS2/ATS/Fernbusie tak jest. Dla realizmu można dać komunikat, że rozpoczyna się dalszy bieg pociągu w innej godzinie i dniu i dlatego jest inny ruch Ai. Wolę już takie coś niż kolejny rok albo lata czekać.

Ponieważ w ETSie masz proceduralnie generowany ruch AI. Jak zaczynasz grę - system ci je dostawia na bieżąco w spawn pointach

W SR singlu każdy pociąg który mijasz jest ściśle definiowany. Ich przejazdy przez stacje wymagają ustawienia przebiegów przez twórcę scenariusza.

Natomiast przykład Tetrisa jest zupełnie z kosmosu 😄 To zupełnie inny rząd parametrów na jakim operujemy.

 

@Falan - nie masz co na Andrewa naskakiwać, bo bardzo dobrze wyłożył jakie istnieją problemy i z czego wynikają. I niestety nic z tym nie zrobimy póki osoba decyzyjna nie podejmie kroków w tym kierunku.

Edited by Eridor
  • Like 1
  • Thanks 7
  • I agree 3
Posted
48 minut temu, Falan napisał(a):

Jaką funkcje pełnisz w Zespole Simrail? 

Żadną.

Wszelkie wnioski jaki tu publikuję wynikają wyłącznie z pewnej znajomości z problemami z kodem (bugami) oraz znajomością środowiska korpo. Aczkolwiek unikanie przez prezesa kontaktu z wydawcą jest już dla mnie nomen-omen pewnym nowum.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

 

Osobiście ogłaszam bojkot zakupu DLC do przynajmniej zrozumiałej odpowiedzi w tej sprawie.

 

  • I agree 1
Posted

@PL_Andrev
Ja tylko chciałem się zapytać skąd posiadasz te informacje na temat prezesa unikającego wydawcy?
Jeśli to prawda, nawet w najmniejszym stopniu to by wiele wyjaśniało, tylko wolałbym takie informacje zweryfikować ponieważ wokół SimRaila jest pełno nieprawdziwych informacji.  😄

Posted
26 minut temu, Pukion napisał(a):

Ja tylko chciałem się zapytać skąd posiadasz te informacje na temat prezesa unikającego wydawcy?

Od wydawcy.

 

  • Confused 1
Posted (edited)
38 minut temu, Pukion napisał(a):

@PL_Andrev
Ja tylko chciałem się zapytać skąd posiadasz te informacje na temat prezesa unikającego wydawcy?
Jeśli to prawda, nawet w najmniejszym stopniu to by wiele wyjaśniało, tylko wolałbym takie informacje zweryfikować ponieważ wokół SimRaila jest pełno nieprawdziwych informacji.  😄

https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7

(Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczyła się sytuacja z prezesem. Na filmie od około chyba 8 minuty, jest mowa o SimRailu. I przepraszam za gigantyczny odtwarzacz YouTube'a, ale na telefonie kiepsko obsługuje mi się forum)

Edited by KOlorowy
  • Thanks 9
Posted

Dziękuję bardzo @KOlorowy 

Przesłuchałem sobie i muszę przyznać, że jestem w lekkim szoku. Aż cieżko mi uwierzyć w to co słyszłem, ale to wyjaśnia absolutnie wszystko co się działo i dzieje z SimRailem...

  • Thanks 1
  • I agree 5
Posted
W dniu 3.01.2025 o 11:57, Eridor napisał(a):

W sumie mogę jeszcze dorzucić to, że dodanie ruchu AI na singlu spotęgowało bardzo mocno ten problem. Bo nawet jeśli byśmy się umówili że na starcie postoju następuje jakiegoś typu zapis - to i tak w tle mogą być w ruchu jakieś składy, które na źle zainicjalizowanych rozjazdach wylecą w kosmos.

Tak się mści chodzenie na skróty podczas tworzenia. Zawsze można zespawnować pociągi z rozjazdów przed najbliższym sygnalizatorem, ludziom nie chodzi o save który idealnie odtworzy pozycję pociągu AI na szlaku tylko chcą móc przejechać czterogodzinny scenariusz bez usypiania komputera czy zaczynania od nowa w momencie crasha.

Jakoś nie macie problemu z restartowaniem 3x dziennie serwera online, pociągi wracają na swoje rozkładowe miejsca i nic w kosmosie nie lata.

 

 

Posted
W dniu 3.01.2025 o 23:27, KOlorowy napisał(a):

Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczyła się sytuacja z prezesem.

Najstarsi stażowo pamiętają jak zostało mi swego czasu wypominane, że nawiązuje do sytuacji, że teraz SimKol wyjechał na ferie, za chwile Wielkanoc, potem majówka, Boże Ciało, potem wakacje... xD Zawsze się coś znajdzie. Czas upłynął, a schemat jest taki sam - wydamy, zaraz święta.

Podejrzewam, że nijak się nie potoczyła, bo przecież jeszcze do jutra jest pauza świąteczna. A że poprzedni tydzień to były 4 normalne dni robocze to cóż... wszak urlop się należy, po ciężkiej pracy twórczej. 

Żeby zaraz nie było znowu - do urlopów, wolnych, zwał jak zwał nic nie mam. I nikt nie powinien mieć. My nie oceniamy urlopów, wolnych, tylko to co zostało nam sprezentowane 13 grudnia i jakie jest podejście do nas.... i w sumie teraz i do... wydawcy 🙂 

  • I agree 2
Posted (edited)

Ni zdążyłem zapoznać z całym tym wywiadem, ale z tego co zdążyłem wychodzi na to, że wcześniej wyłącznie patrzono na opinie na steam... Jak wyszło Cargo DLC były bardzo szybko pozytywne i wydawca stwierdził, że wszystko jest ok, a my tu na forum marudzimy jak zwykle... Zlekceważono głosy z tego forum kolejny raz, ale tym razem i na steam ludzie się wkurzyli no i wszystko poleciało...

Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że SimRail to wciąż świetna gra, która za podobną sumę co 3 trasy w TSW oferuje obecnie setki km szlaków. Oferuje multi. Oferuje polskie koleje. Docenić też trzeba wciąż daleką od ideału, ale jednak lepszą niż wcześniej ilość scenariuszy jakie wyszły z Krakowem bo mamy różne pory roku. A przez takie pierdoły jak zabugowane lub/i nieczytelne samouczki lub nieczytelne scenariusze (mój temat o scenariuszu Olkusz) no i jak dla mnie brak save itp sprawy o których piszemy - to wszystko powoduje razem, że jest obecnie co jest... To taki misz masz problemów samej gry jak i braku odpowiedniej strategii marketingowej...

DLC z Łodzi jest na ukończeniu... Na pewno skończą, a dalej wszystko będzie zależeć od roszad personalnych i obrania jakiegoś kierunku rozwoju lub zamrożenia projektu...

No ja już się pogodziłem z myślą, że jak chcę sobie pograć to odpalę jakiś scenariusz. Poprzeklinam na Twórców że muszę z godzinę poświęcić na ogarnięcie, wyjadę ze stacji i dojadę tak daleko póki nie zasnę i potem znów to samo. Jak kiedyś zrobią ten save to przejadę sobie całą trasę.

Edited by adamets2
  • Like 1
Posted
12 minut temu, adamets2 napisał(a):

DLC z Łodzi jest na ukończeniu... Na pewno skończą

Chyba, że znów dysk padnie☝️🤣

  • Haha 2
Posted
W dniu 3.01.2025 o 06:47, PL_Andrev napisał(a):

Do pliku należy zapisać nie tylko położenie wszystkich pociągów, rozkład jazdy (to jest akurat proste, powstaje taki plik LUA), ale również drogi przebiegu (dla pociągów akurat będących na rozjazdach). Podejrzewam że tu jest właśnie problem: w odtworzeniu tej sytuacji. Tak wiem, że można to rozwiązać innymi mechanizmami (np. sprawdzaniem czy akurat żaden pociąg nie jest na rozjeździe), ale to wymaga ich stworzenie i sprawdzenia.

Chwila! Ja się może nie znam na Unity, ale czy nie jest czasem tak, że każda ramka gry (klatka) wykonuje dokładnie ten sam kod gry i jedyne co ją łączy z poprzednią klatką (i co sprawia że jest ona jej dalszym ciągiem) to wartości zmiennych? Dlaczego nie można po prostu zrzucić wartości absolutnie wszystkich zmiennych do pliku (łącznie z tymi wynikającymi z fizyki), a potem przywrócić?

 

W dniu 3.01.2025 o 10:57, Eridor napisał(a):

W sumie mogę jeszcze dorzucić to, że dodanie ruchu AI na singlu spotęgowało bardzo mocno ten problem. Bo nawet jeśli byśmy się umówili że na starcie postoju następuje jakiegoś typu zapis - to i tak w tle mogą być w ruchu jakieś składy, które na źle zainicjalizowanych rozjazdach wylecą w kosmos.

Mam pewną teorię w czym jest Wasz problem... Czy może chodzi o to, że przy wczytywaniu gry, wczytany pociąg już zaczyna jechać, a dopiero potem wczytywany jest rozjazd i jego ustawienie lub dopiero wtedy on się POWOLI przestawia w poprzedni kierunek z domyślnego? Jeśli tak jest, to to jest bardzo prostacki problem. Po pierwsze Unity ma generalnie opcję odgórnego pauzowania poprzez zmianę delty czasu na zero przy każdej klatce dla wszystkich obiektów (zwolnienie tempa upływu czasu do zera, co sprawia, że gra się dalej liczy, ale czas nie mija, więc wszystko stoi jak na pauzę przystało - co najmniej fizyka). Wystarczy więc włączyć pauzę dopóki absolutnie wszystko nie zostanie wczytane (i zanim cokolwiek zostanie zapisane do sejwa). Problem synchronizacji z głowy. Po drugie można sobie samemu zrobić globalną flagę, że gra jest w trakcie zapisu/odczytu i w takim przypadku omijać pewne rzeczy w kodzie (lub wszystko) lub nawet reagować na zmiany tej flagi. Po trzecie można sobie zrobić wspólny interfejs do sejwowania i przywracania dla wszystkich (lub tylko tego potrzebujących tego) klas i w każdej oddzielnie coś potraktować - inaczej jeśli dana klasa tego wymaga (np. rozjazd, w tym puścić sztucznie jego parosekundową symulację w tempie x1000 żeby się przestawił jeśli jest taka konieczność bo nie potraficie go od razu zainicjować dobrze). Po czwarte (jak już mówiłem) można zrzucić absolutnie wszystkie zmienne danej instancji klasy (oraz klasa może nawet sama zwracać jakie wartości potrzebuje mieć zapisane i wczytane), wartości fizycznych nie będzie po 100MB na pociąg tylko jakieś kilkaset bajtów pewnie, nawet w pliku tekstowym góra paręnaście tysięcy, więc w czym problem? Powiedzcie to postaram się coś doradzić. Pociągi AI (a przynajmniej te, które są daleko) można w razie czego nawet wyciąć przy sejwie, tak jak to ktoś już zasugerował (gdyby sejwy miały być za duże).

W skrócie: zatrzymać wszystko i spisać wszystko - a przy wczytywaniu, zatrzymać wszystko, wczytać wszystko, potraktować specjalnym kodem klasy które tego wymagają poprzez wspólny (opcjonalny) interfejs jeśli jest taka potrzeba (opcjonalny w celu zaoszczędzenia czasu na implementację go wszędzie), a następnie odblokować pauzę i puścić symulację dalej dokładnie z tymi samymi wartościami zmiennych co sprzed zapisu. Nie ma żadnego problemu z synchronizacją i nie ma żadnego problemu, że coś się liczy inaczej. Jeśli nie da się tego tak zrobić, to macie jakiś skopany bardzo niestabilny kod, czyli źle zaprojektowany pod kątem architektury.

No i pozostaje też oczywiście wspomniana i wyśmiana powyżej opcja zakupu gotowego systemu sejwów za te 50 dolców. Obstawiam że wydatek ten się zwróci, jeśli dzięki temu zacznie to działać. Może rzeczywiście rozwiązali tam jakieś drastyczne problemy z sejwowaniem w Unity (o których nie mam pojęcia). Jeśli nie umiecie tego zrobić sami, to zapłacić 50 dolców w momencie jak to się zwraca w 2 zakupy gry, no to chyba jest racjonalny wydatek.

 

W dniu 3.01.2025 o 10:57, Eridor napisał(a):

Tak więc o ile nie nadejdzie jakaś rewolucja w kontekście inicjalizacji sesji gry - to cała odpowiedzialność za taki proces spada na twórcę scenariusza.

Mam nadzieję, że moja podpowiedź powyżej będzie tą rewolucją właśnie. A jeśli nie, to wyjaśnijcie dlaczego i jaki jeszcze jest problem.

Natomiast zrzucanie odpowiedzialności za upierdliwe i ryzykowne technikalia na użytkownika Waszego rozwiązania (programistę/twórcę scenariuszy) jest według moich osobistych standardów niedopuszczalne. A już zwłaszcza jeśli nie mogę być osobiście żeby asystować przy problemach każdego człowieka użerającego się z moim silnikiem, co jest fizycznie niemożliwe w sytuacji kiedy produkt jest publiczny dla mas. Rozwiązanie musi być stabilne i "idiotoodporne" i odciążać jego użytkowników a nie dowalać im sztucznych problemów, nawet jeśli wynikają one z niewiedzy, która JEST w dokumentacji (a której nikt nie czyta). Nawet jeśli coś jest teoretycznie oczywiste, to rozwiązanie musi wymuszać na użytkowniku pewne reguły poprawnego pisania, bo większość ludzi zwyczajnie nie będzie znała Twoich reguł i nie nadążysz wszystkim odpowiadać na ich pytania zanim się do Twojego rozwiązania zrażą. Dlatego ja zawsze w swoich bibliotekach biorę trudne rzeczy na klatę (nawet jeśli zaimplementowanie ich po mojej stronie w sposób uniwersalny jest 4 razy trudniejsze niż po stronie użytkownika dla jego konkretnego przypadku), a użytkownikom zostawiam bezpieczną, ale jednak pełną swobodę działania (w tym opcjonalne parametry z wartościami domyślnymi żeby nie musieli się głowić co to jest dopóki tego nie potrzebują oraz wirtualne metody pozwalające zmienić albo mały konkretny fragment logiki, albo prawie wszystko co nie łamie podstawowych zasad mojej architektury - wiecie, podstawowe zasady dobrego kodu).

  • Like 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy