Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jako pierwszy sejwuj膮cy na forum 馃檪chcia艂em za艂o偶y膰 osobny temat dotycz膮cy tej funkcji. Je艣li kto艣 z zespo艂u SimRail by艂by w stanie udzieli膰 odp. by艂bym wdzi臋czny. Moje pytanie do Prezesa jeszcze przed wyj艣ciem z EA by艂o w TOP 5 najwi臋kszej ilo艣ci polubie艅, ale i tak nie by艂o 偶adnej odp. wi臋c ponawiam + inne pytania:

1. Kiedy mo偶na mniej wi臋cej spodziewa膰 si臋 tej funkcji?

2. Czy mo偶e mi kto艣 wyt艂umaczy膰 jak dla laika dlaczego wdro偶enie tej funkcji, nawet w formie punkt贸w kontrolnych, np stan z ostatniej stacji lub postoju przed semaforem; przysparza tak wielkie problemy? Ta funkcja jest od lat we wszystkich grach komputerowych, a tak偶e symulatorach jak TSW5, Omsi 2, no nie ma co wymienia膰 bo jest to w ka偶dej grze - no ok w JRE nie ma, ale tam mo偶na wybra膰 przejazd z ka偶dej stacji

3. Z jakiego powodu ju偶 na etapie konstruowania konspektu SimRail, a wi臋c wiele lat temu zanim jeszcze zacz臋to robi膰 gr臋, a zrobiono jaki艣 szkic nie uwzgl臋dniono tak wa偶nej funkcji, wiedz膮c, 偶e z Warszawy do Katowic jedzie si臋 艂adnych par臋 godzin?

  • Like 1
  • I agree 7
Posted

Mamy scenariusz na trasie A -> B -> C. Tworzysz jego kr贸tsz膮 wersj臋, z punktu B do C. W ten spos贸b masz wyb贸r. Albo jedziesz sobie na raz ca艂膮 tras臋 albo w razie czego zaczynasz w jej po艂owie. By艂oby naprawd臋 super, aby w tej przyk艂adowej sytuacji ten kr贸tki scenariusz stawa艂 si臋 dost臋pny dopiero po dojechaniu do punktu B w jego normalnej wersji- pachnie to jednak wi臋ksza ingerencj膮 w gr臋. My艣l臋 偶e przy obecnym sposobie konstruowania scenariuszy, gdzie ruch AI jest tylko kosmetyk膮 i ma艂o co od niego zale偶y, takie rozwi膮zanie ma jaki艣 sens i by艂oby do艣膰 dobr膮 "protez膮" zapisu gry. W sumie to prawie realizacja koncepcji checkpoint贸w.

Bardziej obrazowy przyk艂ad. Ju偶 obecny w grze scenariusz TLK Katowice- Krak贸w. W Koz艂owie mamy wyb贸r- jedziemy dalej ten scenariusz albo zostawiamy go i kiedy indziej uruchamiamy jego kr贸tsz膮, dalsz膮 cz臋艣膰. Dodatkowo, je偶eli zrobimy ten podzia艂 ju偶 po wykonaniu manewr贸w, zadowolimy przy okazji tych, kt贸rzy manewr贸w nie lubi膮.

Wady? Zapewne pewnym wyzwaniem by艂o dopasowanie warunk贸w pogodowych i sk艂adu poci膮gu w tym kr贸tszym scenariuszu. Nie chcemy chyba sytuacji, w kt贸rym normalny scenariusz obje偶d偶amy zim膮 na EN57, za艣 jego kr贸tsz膮 wersj臋 ju偶 latem w Elfie.

Tak przy okazji, czy czego艣 podobnego nie robili ju偶 wcze艣niej u偶ytkownicy na forum?

  • I agree 1
Posted

Nie s膮dz臋, 偶eby by艂o to oko艂o 70 dolar贸w:)
Na przyk艂ad RUN8 ma r贸wnie偶 sw贸j w艂asny rodzaj zapis贸w. W poci膮gu za ka偶dym razem jest zimno, ale oni tam s膮

Posted
10 godzin temu, adamets2 napisa艂(a):

1. Kiedy mo偶na mniej wi臋cej spodziewa膰 si臋 tej funkcji?

By膰 mo偶e przy wydaniu DLC wrzuc膮 jaki艣 wi臋kszy pakiet poprawek, w tym edytor. Niby ma by膰 na pocz膮tku tego roku, ale ten termin mo偶na podci膮gn膮膰 nawet pod Wielkanoc.

10 godzin temu, adamets2 napisa艂(a):

2. Czy mo偶e mi kto艣 wyt艂umaczy膰 jak dla laika dlaczego wdro偶enie tej funkcji, nawet w formie punkt贸w kontrolnych, np stan z ostatniej stacji lub postoju przed semaforem; przysparza tak wielkie problemy? Ta funkcja jest od lat we wszystkich grach komputerowych, a tak偶e symulatorach jak TSW5, Omsi 2, no nie ma co wymienia膰 bo jest to w ka偶dej grze - no ok w JRE nie ma, ale tam mo偶na wybra膰 przejazd z ka偶dej stacji

Do pliku nale偶y zapisa膰 nie tylko po艂o偶enie wszystkich poci膮g贸w, rozk艂ad jazdy (to jest akurat proste, powstaje taki plik LUA), ale r贸wnie偶 drogi przebiegu (dla poci膮g贸w akurat b臋d膮cych na rozjazdach). Podejrzewam 偶e tu jest w艂a艣nie problem: w odtworzeniu tej sytuacji. Tak wiem, 偶e mo偶na to rozwi膮za膰 innymi mechanizmami (np. sprawdzaniem czy akurat 偶aden poci膮g nie jest na rozje藕dzie), ale to wymaga ich stworzenie i sprawdzenia.

10 godzin temu, adamets2 napisa艂(a):

3. Z jakiego powodu ju偶 na etapie konstruowania konspektu SimRail, a wi臋c wiele lat temu zanim jeszcze zacz臋to robi膰 gr臋, a zrobiono jaki艣 szkic nie uwzgl臋dniono tak wa偶nej funkcji, wiedz膮c, 偶e z Warszawy do Katowic jedzie si臋 艂adnych par臋 godzin?

Bo to jest produkt komercyjny wydany pierwotnie dla przewo藕nik贸w, gdzie przysz艂ych maszynist贸w uczy si臋 nie tylko znajomo艣ci trasy i mo偶liwo艣ci sk艂ad贸w (np. d艂ugo艣膰 drogi hamowania), ale i te偶 sprawdza odporno艣膰 na zm臋czenie / znu偶enie ca艂膮 tras膮. Gracze maj膮 swoj膮 wariancj臋 (np. z opcj膮 wi臋kszych 艣wiate艂 semafor贸w), ale rdze艅 produktu nie przewidywa艂 save. Na sytuacje niestandardowe (objazd, zamkni臋ty tor) planowane by艂y scenariusze.聽

Ciesz臋 si臋 je偶eli mog艂em pom贸c.聽

  • Like 2
  • Thanks 1
  • SIMRAIL Team
Posted

W sumie mog臋 jeszcze dorzuci膰 to, 偶e dodanie ruchu AI na singlu spot臋gowa艂o bardzo mocno ten problem. Bo nawet je艣li by艣my si臋 um贸wili 偶e na starcie postoju nast臋puje jakiego艣 typu zapis - to i tak w tle mog膮 by膰 w ruchu jakie艣 sk艂ady, kt贸re na 藕le zainicjalizowanych rozjazdach wylec膮 w kosmos.

Tak wi臋c o ile nie nadejdzie jaka艣 rewolucja w kontek艣cie inicjalizacji sesji gry - to ca艂a odpowiedzialno艣膰 za taki proces spada na tw贸rc臋 scenariusza. Musia艂by on tworzy膰 go w spos贸b modu艂owy. Przy czym jest kicha przy scenariuszach kt贸re nie maj膮 zatrzymania na d艂u偶szym odcinku trasy (takie pendolino) - bo zatrzymanie si臋 na 艣rodku trasy od razu da wam po rozk艂adzie

  • Thanks 3
Posted

Proste pytanie: kiedy b臋dzie mo偶liwo艣膰 zapisu gry.聽 W czym jest problem, 偶e panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zesp贸艂 Simrail" ignoruj膮/ lekcewa偶膮 u偶ytkownika聽adamets2聽oraz innych u偶ytkownik贸w, kt贸rych interesuje ta kwestia?聽

Posted (edited)
45 minut temu, Falan napisa艂(a):

Proste pytanie: kiedy b臋dzie mo偶liwo艣膰 zapisu gry.聽 W czym jest problem, 偶e panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zesp贸艂 Simrail" ignoruj膮/ lekcewa偶膮 u偶ytkownika聽adamets2聽oraz innych u偶ytkownik贸w, kt贸rych interesuje ta kwestia?聽

T艂umacz臋 na nasze: zesp贸艂 SimRail nie przewidzia艂 偶e to mo偶e by膰 problem i nie maj膮 prostego rozwi膮zania tego problemu. Nad tym trzeba usi膮艣膰, przerobi膰 kod gry, potestowa膰, a na to nikt tam nie ma czasu / bud偶etu roboczogodzin. Wydawca (PlayWay) pr贸bowa艂 interweniowa膰, ale prezes udawa艂 偶e go nie ma.

Jednym zdaniem: nie nale偶y spodziewa膰 si臋 aby zrobili [save] przed wydaniem DLC.

Edited by PL_Andrev
  • Like 1
  • I agree 1
Posted

@Eridor聽z ca艂ym szacunkiem, ale teraz si臋 czuj臋 jakbym si臋 przeni贸s艂 do roku powiedzmy 1975r. i przyszli Tw贸rcy Tetrisa rozkminiaj膮 jakby tu wprowadzi膰 SAVE 馃檪聽. Przecie偶 w TSW1/2/3/4/5 s膮 te偶 i rozk艂ady gdzie jest kompletnie losowy ruch Ai poci膮g贸w, scenariusze i w ka偶dym momencie mo偶na zapisa膰 gr臋. Mo偶e g艂upia podpowied藕 od laika, ale dlaczego ruch Ai poci膮g贸w po save nie mo偶e i艣膰 w kosmos i wygenerowa膰 si臋 nowy ruch ai? 馃檪聽W ETS2/ATS/Fernbusie tak jest. Dla realizmu mo偶na da膰 komunikat, 偶e rozpoczyna si臋 dalszy bieg poci膮gu w innej godzinie i dniu i dlatego jest inny ruch Ai. Wol臋 ju偶 takie co艣 ni偶 kolejny rok albo lata czeka膰.

  • I agree 3
Posted
28 minut temu, PL_Andrev napisa艂(a):

T艂umacz臋 na nasze: zesp贸艂 SimRail nie przewidzia艂 偶e to mo偶e by膰 problem i nie maj膮 prostego rozwi膮zania tego problemu. Nad tym trzeba usi膮艣膰, przerobi膰 kod gry, potestowa膰, a na to nikt tam nie ma czasu / bud偶etu roboczogodzin. Wydawca (PlayWay) pr贸bowa艂 interweniowa膰, ale prezes udawa艂 偶e go nie ma.

Jednym zdaniem: nie nale偶y spodziewa膰 si臋 aby zrobili [save] przed wydaniem DLC.

Jak膮 funkcje pe艂nisz w Zespole Simrail? Moje pytanie brzmi: "W czym jest problem, 偶e panowie panowie oznaczeni na tym forum "Zesp贸艂 Simrail" ignoruj膮/ lekcewa偶膮 u偶ytkownika聽adamets2聽oraz innych u偶ytkownik贸w, kt贸rych interesuje ta kwestia?聽" Mi艂o by艂oby, gdyby kto艣 od nich powiedzia艂聽 "Nima zapis贸w i ni bydzie.聽 Na razie nawet b艂臋d贸w, kt贸re zg艂aszali艣cie w play testach nie chcia艂o/ nie potrafili艣my naprawi膰". Wtedy by艂aby jaka艣 komunikacja, a nie najzwyklejsze olanie zimnym sikiem...

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted (edited)
Godzin臋 temu, adamets2 napisa艂(a):

@Eridor聽z ca艂ym szacunkiem, ale teraz si臋 czuj臋 jakbym si臋 przeni贸s艂 do roku powiedzmy 1975r. i przyszli Tw贸rcy Tetrisa rozkminiaj膮 jakby tu wprowadzi膰 SAVE 馃檪聽. Przecie偶 w TSW1/2/3/4/5 s膮 te偶 i rozk艂ady gdzie jest kompletnie losowy ruch Ai poci膮g贸w, scenariusze i w ka偶dym momencie mo偶na zapisa膰 gr臋. Mo偶e g艂upia podpowied藕 od laika, ale dlaczego ruch Ai poci膮g贸w po save nie mo偶e i艣膰 w kosmos i wygenerowa膰 si臋 nowy ruch ai? 馃檪聽W ETS2/ATS/Fernbusie tak jest. Dla realizmu mo偶na da膰 komunikat, 偶e rozpoczyna si臋 dalszy bieg poci膮gu w innej godzinie i dniu i dlatego jest inny ruch Ai. Wol臋 ju偶 takie co艣 ni偶 kolejny rok albo lata czeka膰.

Poniewa偶 w ETSie masz proceduralnie generowany ruch AI. Jak zaczynasz gr臋 - system ci je dostawia na bie偶膮co w spawn pointach

W SR singlu ka偶dy poci膮g kt贸ry mijasz jest 艣ci艣le definiowany. Ich przejazdy przez stacje wymagaj膮 ustawienia przebieg贸w przez tw贸rc臋 scenariusza.

Natomiast przyk艂ad Tetrisa jest zupe艂nie z kosmosu 馃槃聽To zupe艂nie inny rz膮d parametr贸w na jakim operujemy.

@Falan - nie masz co na Andrewa naskakiwa膰, bo bardzo dobrze wy艂o偶y艂 jakie istniej膮 problemy i z czego wynikaj膮. I niestety nic z tym nie zrobimy p贸ki osoba decyzyjna nie podejmie krok贸w w tym kierunku.

Edited by Eridor
  • Like 1
  • Thanks 6
  • I agree 3
Posted
48 minut temu, Falan napisa艂(a):

Jak膮 funkcje pe艂nisz w Zespole Simrail?聽

呕adn膮.

Wszelkie wnioski jaki tu publikuj臋 wynikaj膮 wy艂膮cznie z pewnej znajomo艣ci z problemami z kodem (bugami) oraz znajomo艣ci膮 艣rodowiska korpo. Aczkolwiek unikanie przez prezesa kontaktu z wydawc膮 jest ju偶 dla mnie nomen-omen pewnym nowum.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

@PL_Andrev
Ja tylko chcia艂em si臋 zapyta膰 sk膮d posiadasz te informacje na temat prezesa unikaj膮cego wydawcy?
Je艣li to prawda, nawet w najmniejszym stopniu to by wiele wyja艣nia艂o, tylko wola艂bym takie informacje zweryfikowa膰 poniewa偶 wok贸艂 SimRaila jest pe艂no nieprawdziwych informacji.聽 馃槃

Posted
26 minut temu, Pukion napisa艂(a):

Ja tylko chcia艂em si臋 zapyta膰 sk膮d posiadasz te informacje na temat prezesa unikaj膮cego wydawcy?

Od wydawcy.

  • Confused 1
Posted (edited)
38 minut temu, Pukion napisa艂(a):

@PL_Andrev
Ja tylko chcia艂em si臋 zapyta膰 sk膮d posiadasz te informacje na temat prezesa unikaj膮cego wydawcy?
Je艣li to prawda, nawet w najmniejszym stopniu to by wiele wyja艣nia艂o, tylko wola艂bym takie informacje zweryfikowa膰 poniewa偶 wok贸艂 SimRaila jest pe艂no nieprawdziwych informacji.聽 馃槃

https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7

(Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczy艂a si臋 sytuacja z prezesem. Na filmie od oko艂o chyba 8 minuty, jest mowa o SimRailu. I przepraszam za gigantyczny odtwarzacz YouTube'a, ale na telefonie kiepsko obs艂uguje mi si臋 forum)

Edited by KOlorowy
  • Thanks 9
Posted

Dzi臋kuj臋 bardzo @KOlorowy

Przes艂ucha艂em sobie i musz臋 przyzna膰, 偶e jestem w lekkim szoku. A偶 cie偶ko mi uwierzy膰 w to co s艂ysz艂em, ale to wyja艣nia absolutnie wszystko co si臋 dzia艂o i dzieje z SimRailem...

  • Thanks 1
  • I agree 5
Posted
W dniu 3.01.2025 o 11:57, Eridor napisa艂(a):

W sumie mog臋 jeszcze dorzuci膰 to, 偶e dodanie ruchu AI na singlu spot臋gowa艂o bardzo mocno ten problem. Bo nawet je艣li by艣my si臋 um贸wili 偶e na starcie postoju nast臋puje jakiego艣 typu zapis - to i tak w tle mog膮 by膰 w ruchu jakie艣 sk艂ady, kt贸re na 藕le zainicjalizowanych rozjazdach wylec膮 w kosmos.

Tak si臋 m艣ci chodzenie na skr贸ty podczas tworzenia. Zawsze mo偶na zespawnowa膰 poci膮gi z rozjazd贸w przed najbli偶szym sygnalizatorem, ludziom nie chodzi o save kt贸ry idealnie odtworzy pozycj臋 poci膮gu AI na szlaku tylko chc膮 m贸c przejecha膰 czterogodzinny scenariusz bez usypiania komputera czy zaczynania od nowa w momencie crasha.

Jako艣 nie macie problemu z restartowaniem 3x dziennie serwera online, poci膮gi wracaj膮 na swoje rozk艂adowe miejsca i nic w kosmosie nie lata.

  • Like 1
  • I agree 6
Posted
W dniu 3.01.2025 o 23:27, KOlorowy napisa艂(a):

Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczy艂a si臋 sytuacja z prezesem.

Najstarsi sta偶owo pami臋taj膮 jak zosta艂o mi swego czasu wypominane, 偶e nawi膮zuje do sytuacji, 偶e teraz SimKol wyjecha艂 na ferie, za chwile Wielkanoc, potem maj贸wka, Bo偶e Cia艂o, potem wakacje... xD Zawsze si臋 co艣 znajdzie. Czas up艂yn膮艂, a schemat jest taki sam - wydamy, zaraz 艣wi臋ta.

Podejrzewam, 偶e nijak si臋 nie potoczy艂a, bo przecie偶 jeszcze do jutra jest pauza 艣wi膮teczna. A 偶e poprzedni tydzie艅 to by艂y 4 normalne dni robocze to c贸偶... wszak urlop si臋 nale偶y, po ci臋偶kiej pracy tw贸rczej.聽

呕eby zaraz nie by艂o znowu - do urlop贸w, wolnych, zwa艂 jak zwa艂 nic nie mam. I nikt nie powinien mie膰. My nie oceniamy urlop贸w, wolnych, tylko to co zosta艂o nam sprezentowane 13 grudnia i jakie jest podej艣cie do nas.... i w sumie teraz i do... wydawcy聽馃檪

  • I agree 2
Posted (edited)

Ni zd膮偶y艂em zapozna膰 z ca艂ym tym wywiadem, ale z tego co zd膮偶y艂em wychodzi na to, 偶e wcze艣niej wy艂膮cznie patrzono na opinie na steam... Jak wysz艂o Cargo DLC by艂y bardzo szybko pozytywne i wydawca stwierdzi艂, 偶e wszystko jest ok, a my tu na forum marudzimy jak zwykle... Zlekcewa偶ono g艂osy z tego forum kolejny raz, ale tym razem i na steam ludzie si臋 wkurzyli no i wszystko polecia艂o...

Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, 偶e SimRail to wci膮偶 艣wietna gra, kt贸ra za podobn膮 sum臋 co 3 trasy w TSW oferuje obecnie setki km szlak贸w. Oferuje multi. Oferuje polskie koleje. Doceni膰 te偶 trzeba wci膮偶 dalek膮 od idea艂u, ale jednak lepsz膮 ni偶 wcze艣niej ilo艣膰 scenariuszy jakie wysz艂y z Krakowem bo mamy r贸偶ne pory roku. A przez takie pierdo艂y jak zabugowane lub/i nieczytelne samouczki lub nieczytelne scenariusze (m贸j temat o scenariuszu Olkusz) no i jak dla mnie brak save itp sprawy o kt贸rych piszemy - to wszystko powoduje razem, 偶e jest obecnie co jest... To taki misz masz problem贸w samej gry jak i braku odpowiedniej strategii marketingowej...

DLC z 艁odzi jest na uko艅czeniu... Na pewno sko艅cz膮, a dalej wszystko b臋dzie zale偶e膰 od roszad personalnych i obrania jakiego艣 kierunku rozwoju lub zamro偶enia projektu...

No ja ju偶 si臋 pogodzi艂em z my艣l膮, 偶e jak chc臋 sobie pogra膰 to odpal臋 jaki艣 scenariusz. Poprzeklinam na Tw贸rc贸w 偶e musz臋 z godzin臋 po艣wi臋ci膰 na ogarni臋cie, wyjad臋 ze stacji i dojad臋 tak daleko p贸ki nie zasn臋 i potem zn贸w to samo. Jak kiedy艣 zrobi膮 ten save to przejad臋 sobie ca艂膮 tras臋.

Edited by adamets2
  • Like 1
Posted
12 minut temu, adamets2 napisa艂(a):

DLC z 艁odzi jest na uko艅czeniu... Na pewno sko艅cz膮

Chyba, 偶e zn贸w dysk padnie鈽濓笍馃ぃ

  • Haha 2
Posted
W dniu 3.01.2025 o 06:47, PL_Andrev napisa艂(a):

Do pliku nale偶y zapisa膰 nie tylko po艂o偶enie wszystkich poci膮g贸w, rozk艂ad jazdy (to jest akurat proste, powstaje taki plik LUA), ale r贸wnie偶 drogi przebiegu (dla poci膮g贸w akurat b臋d膮cych na rozjazdach). Podejrzewam 偶e tu jest w艂a艣nie problem: w odtworzeniu tej sytuacji. Tak wiem, 偶e mo偶na to rozwi膮za膰 innymi mechanizmami (np. sprawdzaniem czy akurat 偶aden poci膮g nie jest na rozje藕dzie), ale to wymaga ich stworzenie i sprawdzenia.

Chwila! Ja si臋 mo偶e nie znam na Unity, ale czy nie jest czasem tak, 偶e ka偶da ramka gry (klatka) wykonuje dok艂adnie ten sam kod gry i jedyne co j膮 艂膮czy z poprzedni膮 klatk膮 (i co sprawia 偶e jest ona jej dalszym ci膮giem) to warto艣ci zmiennych? Dlaczego nie mo偶na po prostu zrzuci膰 warto艣ci absolutnie wszystkich zmiennych do pliku (艂膮cznie z tymi wynikaj膮cymi z fizyki), a potem przywr贸ci膰?

W dniu 3.01.2025 o 10:57, Eridor napisa艂(a):

W sumie mog臋 jeszcze dorzuci膰 to, 偶e dodanie ruchu AI na singlu spot臋gowa艂o bardzo mocno ten problem. Bo nawet je艣li by艣my si臋 um贸wili 偶e na starcie postoju nast臋puje jakiego艣 typu zapis - to i tak w tle mog膮 by膰 w ruchu jakie艣 sk艂ady, kt贸re na 藕le zainicjalizowanych rozjazdach wylec膮 w kosmos.

Mam pewn膮 teori臋 w czym jest Wasz problem... Czy mo偶e chodzi o to, 偶e przy wczytywaniu gry, wczytany poci膮g ju偶 zaczyna jecha膰, a dopiero potem wczytywany jest rozjazd i jego ustawienie lub dopiero wtedy on si臋 POWOLI przestawia w poprzedni kierunek z domy艣lnego? Je艣li tak jest, to to jest bardzo prostacki problem. Po pierwsze Unity ma generalnie opcj臋 odg贸rnego pauzowania poprzez zmian臋 delty czasu na zero przy ka偶dej klatce dla wszystkich obiekt贸w (zwolnienie tempa up艂ywu czasu do zera, co sprawia, 偶e gra si臋 dalej liczy, ale czas nie mija, wi臋c wszystko stoi jak na pauz臋 przysta艂o - co najmniej fizyka). Wystarczy wi臋c w艂膮czy膰 pauz臋 dop贸ki absolutnie wszystko nie zostanie wczytane (i zanim cokolwiek zostanie zapisane do sejwa). Problem synchronizacji z g艂owy. Po drugie mo偶na sobie samemu zrobi膰 globaln膮 flag臋, 偶e gra jest w trakcie zapisu/odczytu i w takim przypadku omija膰 pewne rzeczy w kodzie (lub wszystko) lub nawet reagowa膰 na zmiany tej flagi. Po trzecie mo偶na sobie zrobi膰 wsp贸lny interfejs do sejwowania i przywracania dla wszystkich (lub tylko tego potrzebuj膮cych tego) klas i w ka偶dej oddzielnie co艣 potraktowa膰 - inaczej je艣li dana klasa tego wymaga (np. rozjazd, w tym pu艣ci膰 sztucznie jego parosekundow膮 symulacj臋 w tempie x1000 偶eby si臋 przestawi艂 je艣li jest taka konieczno艣膰 bo nie potraficie go od razu zainicjowa膰 dobrze). Po czwarte (jak ju偶 m贸wi艂em) mo偶na zrzuci膰 absolutnie wszystkie zmienne danej instancji klasy (oraz klasa mo偶e nawet sama zwraca膰 jakie warto艣ci potrzebuje mie膰 zapisane i wczytane), warto艣ci fizycznych nie b臋dzie po 100MB na poci膮g tylko jakie艣 kilkaset bajt贸w pewnie, nawet w pliku tekstowym g贸ra par臋na艣cie tysi臋cy, wi臋c w czym problem? Powiedzcie to postaram si臋 co艣 doradzi膰. Poci膮gi AI (a przynajmniej te, kt贸re s膮 daleko) mo偶na w razie czego nawet wyci膮膰 przy sejwie, tak jak to kto艣 ju偶 zasugerowa艂 (gdyby sejwy mia艂y by膰 za du偶e).

W skr贸cie: zatrzyma膰 wszystko i spisa膰 wszystko - a przy wczytywaniu, zatrzyma膰 wszystko, wczyta膰 wszystko, potraktowa膰 specjalnym kodem klasy kt贸re tego wymagaj膮 poprzez wsp贸lny (opcjonalny) interfejs je艣li jest taka potrzeba (opcjonalny w celu zaoszcz臋dzenia czasu na implementacj臋 go wsz臋dzie), a nast臋pnie odblokowa膰 pauz臋 i pu艣ci膰 symulacj臋 dalej dok艂adnie z tymi samymi warto艣ciami zmiennych co sprzed zapisu. Nie ma 偶adnego problemu z synchronizacj膮 i nie ma 偶adnego problemu, 偶e co艣 si臋 liczy inaczej. Je艣li nie da si臋 tego tak zrobi膰, to macie jaki艣 skopany bardzo niestabilny kod, czyli 藕le zaprojektowany pod k膮tem architektury.

No i pozostaje te偶 oczywi艣cie wspomniana i wy艣miana powy偶ej opcja zakupu gotowego systemu sejw贸w za te 50 dolc贸w. Obstawiam 偶e wydatek ten si臋 zwr贸ci, je艣li dzi臋ki temu zacznie to dzia艂a膰. Mo偶e rzeczywi艣cie rozwi膮zali tam jakie艣 drastyczne problemy z sejwowaniem w Unity (o kt贸rych nie mam poj臋cia). Je艣li nie umiecie tego zrobi膰 sami, to zap艂aci膰 50 dolc贸w w momencie jak to si臋 zwraca w 2 zakupy gry, no to chyba jest racjonalny wydatek.

W dniu 3.01.2025 o 10:57, Eridor napisa艂(a):

Tak wi臋c o ile nie nadejdzie jaka艣 rewolucja w kontek艣cie inicjalizacji sesji gry - to ca艂a odpowiedzialno艣膰 za taki proces spada na tw贸rc臋 scenariusza.

Mam nadziej臋, 偶e moja podpowied藕 powy偶ej b臋dzie t膮 rewolucj膮 w艂a艣nie. A je艣li nie, to wyja艣nijcie dlaczego i jaki jeszcze jest problem.

Natomiast zrzucanie odpowiedzialno艣ci za upierdliwe i ryzykowne technikalia na u偶ytkownika Waszego rozwi膮zania聽(programist臋/tw贸rc臋 scenariuszy) jest wed艂ug moich osobistych standard贸w niedopuszczalne. A ju偶 zw艂aszcza je艣li nie mog臋 by膰 osobi艣cie 偶eby asystowa膰 przy problemach ka偶dego cz艂owieka u偶eraj膮cego si臋 z moim silnikiem, co jest fizycznie niemo偶liwe w sytuacji kiedy produkt jest publiczny dla mas. Rozwi膮zanie musi by膰 stabilne i "idiotoodporne" i odci膮偶a膰 jego u偶ytkownik贸w a nie dowala膰 im sztucznych problem贸w, nawet je艣li wynikaj膮 one z niewiedzy, kt贸ra JEST w dokumentacji (a kt贸rej nikt nie czyta). Nawet je艣li co艣 jest teoretycznie oczywiste, to rozwi膮zanie musi wymusza膰 na u偶ytkowniku pewne regu艂y poprawnego pisania, bo wi臋kszo艣膰 ludzi zwyczajnie nie b臋dzie zna艂a Twoich regu艂 i nie nad膮偶ysz wszystkim odpowiada膰 na ich pytania zanim si臋 do Twojego rozwi膮zania zra偶膮. Dlatego ja zawsze w swoich bibliotekach bior臋 trudne rzeczy na klat臋 (nawet je艣li zaimplementowanie ich po mojej stronie w spos贸b uniwersalny jest 4 razy trudniejsze ni偶 po stronie u偶ytkownika dla jego konkretnego przypadku), a u偶ytkownikom zostawiam bezpieczn膮, ale jednak pe艂n膮 swobod臋 dzia艂ania (w tym opcjonalne parametry z warto艣ciami domy艣lnymi 偶eby nie musieli si臋 g艂owi膰 co to jest dop贸ki tego nie potrzebuj膮 oraz wirtualne metody pozwalaj膮ce zmieni膰 albo ma艂y konkretny fragment logiki, albo prawie wszystko co nie 艂amie podstawowych zasad mojej architektury - wiecie, podstawowe zasady dobrego kodu).

  • Like 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy