-
Posts
91 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
4
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Eridor last won the day on January 8
Eridor had the most liked content!
Reputation
148 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Misja [EIP] Warszawa-Kraków 1xED250
Eridor replied to michal_m1998's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Hej! W opisie opisie dorzuciłem pojedynczy ED250 by łatwiej było wyszukać wszystkie misje które mają dziobaki (chyba tak samo powinno być z siódemkami). Natomiast czy można pojechać tylko jedna... można, ale musisz trochę oszukać: na początku przemanewruj się, zepnij oba dziobaki, zewnij i je rozłącz. Scenariusz powinien pozwolić ci pojechać aż do Krakowa tylko z jednym w trainsecie. -
Nie wiem.. powinno to zadziałać. Ot przykład scenariusza który mam obecnie rozgrzebany: - Wywołanie: CommsNoTranslation(nil, "HelloMsg") - Fragment Commsa: function CommsNoTranslation(caller, text) if caller == nil then DisplayMessage(text, 10) DisplayChatText(text) - Locales/en.lang HelloMsg=Welcome msg
-
Heja! Strzelam w ciemno że korzystasz z funkcji Comms z mojej biblioteczki? Ona generalnie wywołuje wewnętrzne zasoby językowe. Jeśli chcesz wrzucic własne - powinna tam, być podobna funkcja `CommsNoTranslation` Jak obie porównasz to zauważysz że dodatkowy # jest dodawany by dostać się do wewnętrznych zasobów 🙂
-
[Cargo] Katowice - Sedziszow
Eridor replied to Virtual lokführer's topic in Bug reporting [Singleplayer]
@Fightdrug do you still have this problem after patch from 28th of January? -
- Dwukrotny postój na razie nie zadziała - ale tez to ficzer który mam na mojej wishliście. Jak to obejść? Ciężko powiedzieć.. nie wiem czy w tym wypadku nie powinno nastąpić odładowanie rozkłądu - ale też takiej opcji jeszcze nie mamy.. - Wagonowe tabliczki powinno dać się naprostować przez typ `pastCommercialStop` - Tabliczki wagonowe pewnie powinny zostać zregenerowane po połączeniu.. brzmi jak dobry kandydat na temat w dziale błedów
-
Eridor started following Przyszłe scenariusze singlowe
-
Cześć wszystkim! Chciałbym otworzyć tę nitkę dyskusyjną na temat kształtu nowych scenariuszy singlowych, które zostaną do gry. Na starcie uwaga: zdaję sobie sprawę z braków jakie mamy obecnie w symulatorze, ale nie poruszajmy ich tutaj. Skupmy się na tym co można zrobić bazując na systemie LUA, jaki mamy dostępny. Motywuję to jednym, prostym zdaniem: Ja nad silnikiem nie pracuję, tworzę tylko scenariusze 🙂 I jeszcze jedna uwaga - oczywiście zawarte tu przemyślenia kieruję tylko w wymiarze scenariuszy które ja tworzę 🙂Na nikogo nie zamierzam wpływać! ------ Może zacznijmy od małej analizy 'pod systemów' które pojawiły się, wraz z moimi spostrzeżeniami: Wybór taboru wewnątrz scenariusza - to była tak właściwie najbardziej gorąca rzecz. Dało się zauważyć przy wcześniej wypuszczanych scenariuszach albo prośby od alternatywne warianty, albo też pytania o zezwolenie na wypuszczenie delikatnie zmodyfikowanej wersji. I ma to jak najbardziej sens: większość czasu pracy nad scenariuszem trzeba poświecić na dopieszczanie przebiegów, a nie na tworzenie zestawienia którym pojedzie gracz. Więc właściwie jednym prostym sposobem można sprawić by scenariusz był interesujący do ponownego przejechania. Są też niestety negatywne skutki tego myku: w komunikacji radiowej trzeba unikać wzmianki o tym czym jedziemy. Dodatkowo w zależności od loka zmienią się parametry składu (długość, waga). W skrajnych przypadkach - rozjeżdża się czas rozkładu jazdy. Najlepiej to widać po scenariuszach regio (SKA), gdzie elf na tyle szybciej się zbiera od kibelka, że powstają kilkuminutowe różnice na godzinę Wybór pory roku i związaną z nią pogodą - już nawet pomijając fakt występowania poślizgów które zwiększają trudność jazdy, sama dowolność wyglądu scenerii powinna zaspokoić tych co mają chętkę by przykładowo kulnąć się gdzieś w trybie zimowym. Minusów chyba nie ma wcale, może jedynie lekkie wyzwanie by scenariusze projektowane na poranek nie zamieniły się na nocne w zimie Pseudo-losowy ruch AI - na pewno nadaje kolorytu przy przejazdach, oraz przy ponownej jeździe zmienia sytuację jaką zastajemy na torach. Są tutaj niestety dosyć duże braki: brak zatrzymywania na przystankach/stacjach bez ingerowania w przebiegi oraz puste tablice relacyjne. Rzeczy w gruncie rzeczy kosmetyczne, ale które mogłyby się stać miłe dla oka. Długość scenariuszy - oczywiście fajnie jest mieć pełne spektrum zarówno dla tych którzy mają zarówno chwilę, jak i cały dzień. Jednakże wydaje mi się że 1,5h scenariusz obecnie wypełnia sweet spot. A robienie scenariuszy ponad 3h mija się zupełnie z celem (patrz przykład IR Katowice -> Warszawa). Oczywiście, nie uciekniemy od tego w przypadku scenariuszy dla jakieś konkretnej całej linii, natomiast chyba jasno wskazuje, że zamiast robić coś dłuższego tam-powrót, lepiej rozbić je na dwa osobne. Trudność czasowego rozkładu - tutaj prawdopodobnie poprzeczka została ustawiona za wysoko. Większość czasów została oparta o wyniki testowych przejazdów botem. A więc przyśpieszania i hamowania bodajże na poziomie 90% wartości maksymalnych, oraz prędkościach równych maksymalnie dozwolonych. Jest to oczywiście możliwe do powtórzenia przez gracza, ale bez marginesu błędu, czy też dodatkowych opóźnień czasowych spowodowanych chociażby kontrolnym hamowaniem. Nadal zastanawiam się jak do tego najlepiej podejść. Użycie realnych rozkładów często mija się z celem - bo chociażby brakuje w nich wszelkich punktów pośrednich niebędących przystankami. A użycie czasów przejazdu jakiegoś gracza może być niereprezentatywne. Możliwe że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie specjalnej wersji bota, który jechałby z prędkością niższą od maksymalnej o x% - by zyskiwać procentowy zapas czasu, niezależnie od linii czy taboru. Manewry - są ich zwolennicy, są ich przeciwnicy - ot chociażby ostatnia dyskusja na temat tego czy nie warto by dodać opcji pominięcia gdy są na starcie. Tak radykalne rozwiązanie mi się osobiście nie podoba, bo ingeruje mocno w (nazwijmy to) fabułę danego przejazdu, oraz pewnie skutkowałoby albo skokami czasu, albo dłuższym postojem na stacji początkowej do czasu pierwszego odjazdu. Dlatego też w obecnie dostępnych scenariuszach zdecydowałem się na miks: część nie ma ich wcale, część ma jakieś proste 'przeparkowanie', a część wymaga bardziej zaawansowanego łączenia składów. Teraz przejdźmy do tego co można zmienić, dodać, poprawić. Trochę tu będzie rzeczy które się przewinęły w innych tematach na forum, czy też na discordzie Startowy stan lokomotywy - trochę głosów było o tym że niektórzy lubią zaczynać od zupełnie zimnej maszyny, a inni chcą od razu ruszyć w drogę. I o ile w przypadku pojazdów będących na szlaku (patrz: scenariusz Koniecpol-Kraków) nie ma takiej opcji, to będę się starał dodawać okno dialogowe dla tych które są odstawione gdzieś na boku. Problemem co prawda staje się rozkład i czas pomiędzy startem scenariusza o odjazdem z pierwszej stacji - ale w najgorszym wypadku będzie on kilkuminutowym postojem dla tych którzy przejmują aktywną maszynę Pogoda - mamy w sumie 4 scenerie przyporządkowane do pór roku, oraz całe spektrum zjawisk atmosferycznych (zachmurzenie, burza, mgła, opady). I właściwie można do tego podejść na dwa sposoby: statycznie (podobnie jak obecnie), bądź jakiegoś rodzaju pseudolosowo: co kilka minut możliwa zmiana pogody, nie odbiegająca od realiów danej pory roku. Pytanie czy w wymiarze pogody ważniejsza jest powtarzalność jej na szlaku, czy też lepiej gdyby była nieprzewidywalna? Mechanizmy 'ratunkowe' - niestety SR jest całościowo bardzo skomplikowany i różne rzeczy mogą pójść nie tak. Dlatego już teraz jest mechanizm próby powtarzania podania przebiegów w razie niepowodzenia. Natomiast przed wszystkim niestety zabezpieczyć się nie można - jedyne co to reagowanie po fakcie z jakimś obejściem. Takim przykładem może być ostatnio zgłoszony brak końca scenariusza towarowego w Krakowie. Dla takich sytuacji można dodać oczekiwanie na zewa, w razie gdyby po zatrzymaniu lokomotywy coś poszło nie tak. Pora dnia - tu niestety jest większy problem. Oddanie opcji wyboru startu misji jest oczywiście możliwe, ale z góry powoduje że można wyrzucić do kosza papierowy rozkład jazdy. Dodatkowo ruch AI będzie zapewne zupełnie oderwany od rzeczywistości. Na moje - lepiej zrobić osobny scenariusz, dedykowany nocnemu przejazdowi. Skomplikowanie scenariuszy - w sumie pytanie otwarte.. co byście chcieli zobaczyć: proste scenariusze przejazdowe, takie dosłownie na zapoznanie szlakowe, czy też bardziej wymyślne z jakimiś akcjami po drodze. Bo z jednej strony wiem że są osoby które chciałyby prostotę multika w singlu, a z drugiej tacy którzy chcą wycisnąć ile się da z symulatora. No.. myślę że tyle na start wystarczy 🙂 Chętnie poczytam jakie macie spostrzeżenia i uwagi Uf... no się rozpisałem 🙄
- 19 replies
-
- 15
-
-
Wydaje mi się że jeśli ktoś straci wszystkie scenariusze - to one wrócą przy naprawie plików steamowych 😉 Brak wyboru pogody w 80tkach wynika tylko z tego że kto inny je robił - z innymi założeniami i czasem jaki mógł na to poświecić.
-
W kwestii pogody powiem tak: W singlu nie ma opcji zaciągania aktualnej pogody jaką znacie z multika. Ale to ma sens, bo nigdy nie pojedziecie scenariuszem w dacie i godzinie czasu realnego Cała reszta leży w gestii autora. Krakowskie scenariusze bazują na 3 wariantach bazujących na porach roku, oraz na ewentualnym subwariancie zmienianym w trakcie trwania scenariusza. Ale może warto w takim razie pomyśleć o semi-randomowym systemie - podobnym do tego który losuje składy AI. Tak byście nadal mieli do wyboru 3 pory roku, ale w każdej co ileś minut byłaby szansa zmiany pogody na inną, pasującą do poprzedniej (by nagle z bezchmurnego nie wejść w gradobicie). Wtedy całość stałaby się mniej przewidywalna. ACZKOLWIEK: nadal nie mieszałbym wariantów pogodnie - deszczowo - śnieżnie, by nie zwiększać trudności scenariusza
-
Ponieważ w ETSie masz proceduralnie generowany ruch AI. Jak zaczynasz grę - system ci je dostawia na bieżąco w spawn pointach W SR singlu każdy pociąg który mijasz jest ściśle definiowany. Ich przejazdy przez stacje wymagają ustawienia przebiegów przez twórcę scenariusza. Natomiast przykład Tetrisa jest zupełnie z kosmosu 😄 To zupełnie inny rząd parametrów na jakim operujemy. @Falan - nie masz co na Andrewa naskakiwać, bo bardzo dobrze wyłożył jakie istnieją problemy i z czego wynikają. I niestety nic z tym nie zrobimy póki osoba decyzyjna nie podejmie kroków w tym kierunku.
- 93 replies
-
- 11
-
-
-
-
W sumie mogę jeszcze dorzucić to, że dodanie ruchu AI na singlu spotęgowało bardzo mocno ten problem. Bo nawet jeśli byśmy się umówili że na starcie postoju następuje jakiegoś typu zapis - to i tak w tle mogą być w ruchu jakieś składy, które na źle zainicjalizowanych rozjazdach wylecą w kosmos. Tak więc o ile nie nadejdzie jakaś rewolucja w kontekście inicjalizacji sesji gry - to cała odpowiedzialność za taki proces spada na twórcę scenariusza. Musiałby on tworzyć go w sposób modułowy. Przy czym jest kicha przy scenariuszach które nie mają zatrzymania na dłuższym odcinku trasy (takie pendolino) - bo zatrzymanie się na środku trasy od razu da wam po rozkładzie
-
Mogę w sumie to samo napisać o manewrach co o zimnym loku 😄 Tylko tutaj właściwie wchodzimy na kolejny grunt dyskusji: jeśli wywalimy te wszystkie dodatkowe rzeczy... to czy nie lepiej wejść na multi, gdzie gra głównie opiera się na przejechaniu trasy? Oczywiście - jest tam dodatkowy czynnik innych graczy (co dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą), ale nadal bazą jest scenariusz singlowy bez udziwnień. Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich? Miejsca w którym może dokonać zapoznania trasy przed wejściem na multi? Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy: traso-zapoznawcze, gdzie po prostu jedziemy od punktu A do B, z rozkładem pełnym/pośpiesznym/ekspresowym/towarowym, bez żadnych wydarzeń na szlaku, bez botów scenariusze pełne, z wydarzeniami, manewrami itd
-
Szansa jest, choć ja osobiście jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania. Pozbywamy w ten sposób autora "kontroli nad kodem" scenariusza - więc chociażby możliwości szybkiej poprawki czy modyfikacji plików. Natomiast mam nadzieję że warsztat steama tutaj będzie tym 'złotym środkiem' do dystrybucji na wszystkie platformy
-
Moi mili, Jak sami dobrze widzicie po różnorodności wypowiedzi w tym temacie - ile osób tyle opinii 🙂Dlatego macie część scenariuszy z zimnymi, a część z gorącymi maszynami. Oczywiście - można by to sparametryzować, tylko zastanawiam się na ile ktokolwiek wtedy by chciał zaczynać od stanu zimnego. Brak takiej opcji też naturalnie wymusza zaznajomienie się z lokomotywami w "toku nauki" kolejnych scenariuszy i daje jakieś poszerzenie wiedzy - poza zwykłą przejażdżką po trasie. Ale to tylko taka moja obserwacja z boku. Ja też poszukuję złotego środka (schematu) tworzenia nowych scenariuszy. Wydaje mi się, że wybór pogody oraz loka było strzałem w dziesiątkę, ale może faktycznie dodatkowe parametry też by były potrzebne - więc chętnie poczytam kolejne głosy w tym temacie 🙂
-
hmm.. you should get the signal after changing channel to 4 and calling the dispatcher Te zewy nie miały znaczenia - tam po prostu jest kod który ponawia ustawienie przebiegu w razie gdyby się nie powiodło (bodajże co 15s próba). Pytanie czemu za pierwszym razem się nie podał 😄 No ale - grunt że poszło! I dziękuję za pozostałe miłe słowa! 🙂
-
Cześć wszystkim! Jakiś czas temu napisałem scenariusz dla Piotrka z kanału MójDzieńwKD z okazji jubileuszu setnej tygodniówki - po ostatnim patchu mogę wam go wreszcie podrzucić 🙂 Ogólna charakterystyka: Czas trwania: około 1:15h Część 1: uruchamianie Dragona2 w trybie spalinowym, wciągniecie i przemanewrowanie wagonów na Bukownie Część 2: przejęcie ET22 na kursie do DGW Część 3: urwanie loka od składu, jazda luzem po zdefektowaną jednostkę Część 4: przetransportowanie zdefektowanej jednostki na DGW Scenariusz nie jest idealny (był pisany we wczesnym okresie prac nad Lua), ale powinien być przejezdny i bezproblemowy - choć nadal dosyć mocno wymagający. Mała podpowiedź: tryb spalinowy w dragonie załączamy przez panel dotykowy: aktywacja kabiny => na panelu zakładka `TDD 2` => kwadracik z ikonką silnika łamaną przez pantograf - nad ładowaniem ED => zamknięcie wyłącznika szybkiego Jak załączyć tryb ciągniony w drugim byku - znajdziecie na odwrocie rozkładu jazdy Instalacja: wypakowujemy 00_Scenario_4KD do folderu: `\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\2_StaszicSedziszow\Scenarios\` Smacznego! 🙂 ------------------------------------------------------------------------------------- Hi everyone! Some time ago, I wrote a script for Peter from the MójDzieńwKD YT channel on the occasion of his 100th weekly vlog - after the last patch, I can finally toss it to you 🙂 General characteristics: Duration: about 1:15h Part 1: starting Dragon2 in diesel mode, pulling and shunting carts at Bukowno Part 2: taking over ET22 on the course to DGW Part 3: snatching a loco from a depot, driving loose to pick up a defective unit Part 4: transporting the defective unit to DGW The scenario is not perfect (it was written in the early days of Lua development), but it should be passable and trouble-free - although still quite challenging. A small hint: the diesel mode in the dragon is activated via the touch panel: cab activation => on the panel tab `TDD 2` => square with the icon of the engine broken by the pantograph - above the ED charging => closing the high-speed switch How to turn on pull mode in the second ET22 unit - you will find on the back of the timetable Installation: extract 00_Scenario_4KD to the folder: `\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\2_StaszicSedziszow\Scenarios\` Have a good one! 🙂 00_Scenario_4KD.zip
- 36 replies
-
- 18
-
-
-