-
Posts
19 -
Joined
-
Last visited
Other groups
Reputation
29 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Ustawienia, ustawienia, ustawienia. Mam RTX 4060, chociaż nie w lapku a w stacjonarce. Po ostatniej aktualizacji zaczęła się bryndza, wyrzucanie do pulpitu, niskie fps i framerate. Teraz mam stabilne 60 fps i framerate 15-16. Nawet w Krakowie czy w Wa-wie Centralnej. Czasem, bardzo rzadko się lekko przytnie, ale jest o niebo lepiej niż było. Polecam spróbować ustawień opisanych tutaj: W panelu Nvidii zamiast zmieniać ustawienia globalne - wygodniej jest na zakładce "Ustawienia programu" utworzyć profil ustawień specjalnie dla SimRail 🙂 Ja opcję "Wygładzanie krawędzi FXAA" zostawiłem wyłączoną, bo u mnie ta opcja zepsuła wygląd czcionki w grze (w menu i na wyświetlaczach pociągów).
-
Wiadomo które to przejazdy. Więc teraz doraźnie: zwolnić przed przejazdem do 20 km/h i nic nie pęka. Sprawdzałem.
-
Wygląd ED250 Pendolino
mateusz424 replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Czytałem, czytałem. Na początku dziobak podobno był gładki. Na Elfa to aż miło jest popatrzeć. Trzeba temat powtarzać i podtrzymywać, żeby nie było że nam takie "Celulitto" pasi 😉 -
Crash gry i wyjście do pupitu
mateusz424 replied to Dawid_PL's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb wieloosobowy]
Nie wiem czy ma to związek ale dziwnym trafem liczne i u mnie przypadki błędu aplikacji i wyjścia do pulpitu skończyły się definitywnie od momentu, gdy przed uruchomieniem SimRail wyłączam całkowicie Widows Defendera 🙂 -
Dosyć dziwnie ustawione semafory SBL po obu stronach wiaduktu przed wjazdem do Będzin Miasto od strony Zawiercia: Chyba nie powinny być ustawione tak wysoko na tych skarpach i tak daleko od torów? Współrzędne tego miejsca: S: katowice_lazy_terrain_x-4_z17, P: (-2032.24, 263.32, 9183.91), R: (0.65, 231.45, 0.00)
-
Bardzo proszę o poprawienie w najbliższej aktualizacji wyglądu ED250. Poszycie Pendolino wygląda szkaradnie i mało realistycznie. Jak po ciężkim gradobiciu albo po zderzeniu z wielkim stadem wron. To prawda, że w trakcie eksploatacji tabor się zużywa ale tu ktoś mocno przesadził. Przy okazji: "zacieki" na szybach okien też nie są dobrym pomysłem, przed podstawieniem w perony tabor jedzie przecież na myjnię. Rozumiem pęd do realizmu ale może bardziej warto go spożytkować na dodawanie nowych funkcjonalności, uruchamianie nieaktywnych na dziś przycisków, ekranów, itp. w kabinie 😉
-
Brak zaliczenia "Kiedyś dojedzie...".
mateusz424 replied to beskidek2513's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Mnie osiągnięcie "Kiedyś dojedzie..." zaliczyło po przejechaniu scenariusza EIP Warszawa - Kraków, z podwójnym Pendolino. 10 minut opóźnienia po manewrach na starcie, a potem było już tylko gorzej. Czyli lepiej. Awaria czujnika dymu w tunelu przed Wa-wą Centralną (+5 min), itd, itd. Z początku starałem się dogonić rozkład ale potem sobie odpuściłem, bo stało jasne że się nie uda. W krakowskie perony wjechałem z opóźnieniem 35 minut 🤣 -
Propozycja małego usprawnienia: Okienko z rozkładem jazdy (spod F1) nie jest niezbędne przez cały czas jazdy. W okienku z info o miejscu najbliższego punktu z rozkładu jazdy (spod F2) mamy nazwę tego punktu, odległość do niego i godzinę oraz minutę, w której powinniśmy do niego dojechać. Gdy zamkniemy okienko z rozkładem jazdy, to wtedy trochę brakuje tam zegara. Myślę, że byłoby fajnie gdyby po zamknięciu (wygaszeniu?) okienka z rozkładem jazdy (F1) - w okienku spod F2 pojawiał się także zegar z aktualną godziną i minutami. Oczywiście tylko po zamknięciu okienka rozkładu jazdy, po wyświetleniu rozkładu jazdy ten zegar w okienku spod F2 by znikał. Zegar z aktualnym czasem jest co prawda na Haslerze lub na wyświetlaczach - ale żeby go odczytać trzeba zoomować. Jest tak: A czy mogłoby być tak? Mała rzecz, a cieszy (łaby) 🙂
-
- 3
-
-
Brak ludzi w pociągu.
mateusz424 replied to beskidek2513's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Czyli znowu emigracja 😄 -
Brak ludzi w pociągu.
mateusz424 replied to beskidek2513's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Może bilety za drogie? 🤣🤣🤣 -
Dyżurny ruchu - szkolenie
mateusz424 replied to Hubert's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Proszę bardzo. Te same instrukcje bez obecności w grze: https://tutorials.simrail.eu/index.html Przegląd nastawni: https://wiki.simrail.eu/en/Stations/Poland/Overview A jakby potrzebne były instrukcje systemu ETCS, to też są poza grą: https://tutorials.simrail.eu/etcs/PL/ 🙂 -
Zasięg świecenia reflektorów lokomotywy
mateusz424 replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Jakoś trudno w to uwierzyć 😯 Może to zaćma, kurza ślepota albo brudne szkła okularów? Od 1983 roku przejechałem całkiem sporo kilometrów różnymi samochodami nocą. Tamte samochody też miały "starożytne" zwykłe żarówki (halogenowe pojawiły się trochę później) w o wiele mniejszych "wiadrach". I wtedy światła drogowe oświetlały drogę co najmniej na 100-120 m przed samochodem. Śmiem twierdzić, że to co jest w SR ma z realizmem... niewiele wspólnego. Żarówki żarówkami ale nie można ich mylić ze świeczką czy pochodnią. Nieraz w tamtych latach stałem nocą przed zamkniętym przejazdem kolejowym i widno robiło się dużo wcześniej nim nadjechała lokomotywa. Nie mogło być tak jak to jest teraz w SR, że widać szlak przed lokomotywą na jakieś 10-20 m. Tak to mogą świecić przyciemnione reflektory na stacji, w peronach. Zgoda, niech będzie realistycznie. Ale niech da się przy tym grać. Semafory nocą widać z daleka, ale wskaźniki? Przy takim oświetleniu szlaku i prędkości szlakowej widać tylko, że był jakiś wskaźnik. Co to za wskaźnik i co na nim było - to już nie wiadomo. I nie wiem jak inni, ale ja czuję się nieswojo pędząc po torach i widząc przed sobą czarną du.. żą plamę. Przecież to tak, jakby w gęstej mgle jechać krętą drogą 120 km/h 😉 -
Zasięg świecenia reflektorów lokomotywy
mateusz424 replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Jakby w SimRailu nieprzyciemnione reflektory zaczęły tak świecić jak na tym filmiku z YT - to nie potrzeba już nic więcej. Naprawdę genialnie zrobione. Właśnie tak to powinno wyglądać. A argumentu, który przeczytałem w przywołanym przeze mnie wątku, że jakoby: "Po co ci daleko świecące reflektory, przecież jak ci coś wyjdzie na tory to i tak nie wyhamujesz" - nie przyjmuję. Idąc takim tropem myślenia, to w ogóle można żadnych świateł nocą nie zapalać 🤣 Nie można jeździć po omacku! -
Z całym szacunkiem: takie posty o tym co miało być a nie ma, i ewentualne kolejne o tym dlaczego nie ma - nic nie wnoszą. W tym samym czasie można napisać coś innego 😉Użytkownicy jednak jakoś tworzą własne scenariusze i udostępniają je na tym forum. Wciąż więc czekamy na posty na temat.
-
OK. To teraz kolejne pytanie: co zrobić żeby wyjechać z Warszawy Wschodniej? Kończąc manewry podjeżdżam do peronu przy torze 24 o 7.37. Manewrowy podaje komendę "Można się zatrzymać. Zmiana kabiny", próbowałem podjechać nawet aż pod semafor K24 ale u góry okna symulacji nie pojawiają się komunikaty: "Zbliżasz się do miejsca zatrzymania" ani "Możesz się już zatrzymać". Mimo to zatrzymuję się, zmieniam kabinę, otwieram drzwi od strony peronu, zgłaszam przez radio gotowość po zmianie kabiny, radio pika jak poprzednio. I... nic. Nic więcej się nie dzieje. Pasażerowie stoją i chodzą po peronie ale nikt nie wsiada do pociągu, dalej mam ograniczenie prędkości do 25 km/h jakby pociąg pozostał w trybie jazdy manewrowej, semafor J24 wyświetla S1. Czekałem nawet do godz. 8.15. Nic. Scenariusz się "zawiesza" ? P.S. Może istnieje gdzieś jakiś poradnik (na stronie www czy w PDF), który wyjaśnia poszczególne wpisy w pliku scenariusza ".json"? Co oznaczają poszczególne wpisy, jakie wpisy są niezbędne, jakie wartości mają być we wpisach? Timetable.xml wydaje się być prosty, to taki rozkład jazdy. Kolejne wpisy liczbowe oznaczają czas jaki upłynął w sekundach liczony od momentu rozpoczęcia scenariusza. Ale plik scenariusza z rozszerzeniem ".json" już taki oczywisty nie jest.