Jump to content

mateusz424

Member
  • Posts

    140
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Other groups

SimRail

mateusz424 last won the day on December 5

mateusz424 had the most liked content!

Reputation

117 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. The problem has been solved for me. The author of the scenario I was trying to revive – was calling the same Triggers() function in two different places in the scenario's lua code. This caused the VD to attempt to set the same routes twice, ultimately blocking itself. I figured this out when I fixed the Comms function and the train manager's ready-to-departure messages started appearing twice for each stop.
  2. Ustawienia => Dźwięk. Jest tam kilka suwaków. Nie wszystkie muszą przecież być na 100%. Przycisz to, co cię denerwuje lub męczy 😉
  3. I'm having the same problem in a different scenario. Normally, the route (switches, turnouts) should be released immediately after a bot-controlled train passes. However, this isn't happening now, or at least not always. One of the switches or turnouts remains blocked and can't be set even manually from the DevMode menu. For me, the route appears in the list, but after selecting it and clicking button "Enable selected route," I get [VD]: Error in the chat window.
  4. Chyba dla devów nie byłoby to skomplikowane. Wystarczy w ET22 dodanie do przedniej szyby menu - takiego, jakie są w bocznych, odsuwanych oknach, z jedną opcją: "Oczyść szyby". I niech nawet to menu pojawia się po kliknięciu tylko wtedy, gdy prędkość = 0 km/h. No i po kliknięciu tej opcji niech "syf" znika. A potrafi się go nazbierać całkiem sporo, tym więcej im dłuższa trasa. Jak ktoś nie wierzy, to niech sobie pojedzie ET22 trasę Warszawa - Kraków.
  5. I don't think any scenario writers record their own voices or those of their friends. The most commonly used tools are similiar to this: https://speechma.com/
  6. Zwłaszcza późną jesienią, zimą i wczesną wiosną. Ciekawe co to za gatunek? Muchy polarne? Komary zmarzlinowate? 🤣 🤣 🤣
  7. Zwłaszcza późną jesienią, zimą i wczesną wiosną. Ciekawe co to za gatunek? Muchy polarne? Komary zmarzlinowate? 🤣 🤣 🤣
  8. Zapewne są to ślady po owadach rozbitych na szybie. Same wycieraczki tych śladów nie usuwają, niezbędne jest obfite użycie spryskiwacza. W ET22 jest problem, bo w tym loku nie ma spryskiwacza (fabrycznie nigdy nie było) – pozostaje modlitwa o deszcz 😄
  9. Przed wyjściem z kibelka którym przyjechałeś - także opuść w nim pantografy (zostaje na zasilaniu z baterii) W kibelkach jest inaczej niż w Elfach i lokach. W jednostce sterowanej (w kibelku którego przyłączasz) tylko: Włącz baterię i odblokuj przekaźnik różnicowy. Zapal sygnał Pc5 w ostatniej kabinie. W pierwszej kabinie - nie aktywuj jej. I nie podnoś stamtąd pantografów. Nie ustawiaj tam hamulca w odcięcie, tylko zluzuj hamulce (pozycja "jazda ep"). Zwolnij tam hamulec ręczny jeśli jest zahamowany. I tyle. Po powrocie do kibelka, którym przyjechałeś, ale do jego pierwszej kabiny - to stamtąd podnosisz pantografy. Podniosą się w obu kibelkach. I dalej uruchamianie jak w pojedynczym kibelku (wyłącznik szybki, sprężarka, itd).
  10. This is a script error in the E186 locomotive model. I have already reported it to the developers. If the carriages are connected from the cabin 2 side (the cabin numbers are located next to the entrance door and above the interior windshield), the tail lights will function correctly, as explained earlier. If the carriages are connected from the cabin 1 side, an error occurs and the tail lights will not turn off.
  11. W lokomotywie E186 światła działają błędnie. Gdy jedziemy E186 luzem, z programatorem świateł w pozycji 0 (jazda pociągowa), to z przodu świeci sygnał Pc1, a z tyłu Pc5. I to jest prawidłowo. Po manewrach, przyłączeniu wagonów, zmianie kabiny i przestawieniu programatora świateł z pozycji 11 (Tb1) na pozycję 0 (Pc1) lokomotywa wykrywa przyłączone wagony i sygnał Pc5 z tyłu lokomotywy gaśnie. Też prawidłowo. Ale tylko wtedy gdy wagony są przyłączone od strony kabiny nr 2! Kiedy wagony przyłączymy od strony kabiny nr 1, to sygnał Pc5 z tyłu lokomotywy nie gaśnie i nie ma sposobu aby go wyłączyć. Proszę zwrócić uwagę na numery kabin przy drzwiach. Po przyłączeniu wagonów sygnał Pc5 z tyłu lokomotywy powinien gasnąć niezależnie od tego, która kabina znajduje się od strony sprzęgu. Najłatwiej sprawdzić występowanie tego błędu we wbudowanej scenerii "Kraków Tunel" w dwóch scenariuszach: [TLK] Katowice - Kraków (do Traxxa iść do torów i skręcić w lewo 😉) - światła działają poprawnie. [Tow] Kraków - Sędziszów - światła działają błędnie.
  12. No problem, enjoy! 🙂 And just to make sure we're talking about the same thing: It's not about leaving the battery on. The point is that the battery switch is also the cabin activation switch. It has three positions: 1 - everything off. 2 - battery power on, cabin inactive. 3 - battery power on, cabin active. Only one cabin can be active at a time - the one you're controlling/driving the locomotive from. In the other, second cabin the battery switch must then be in position 2 (if you've already changed cabins), or in position 1 (if you've just started the loco from cool and dark state). 😉 Regarding the lights, the Tb1 (shunting) signal indicates (at the front and rear of the locomotive) which side of the cabin the driver is on (usually the right side). Note that when you change cabins and deactivate the current cabin and activate the new one, the lights will automatically come on - on the opposite side. Coupling carriages is shunting, so the Tb1 signal may be necessary for the locomotive's automation system to detect the coupling and turn off the locomotive's tail lights when you return the light switch to the 0 position.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy