Jump to content

Recommended Posts

Posted

Asystent AI nie tylko uruchomi ci pociąg w Maszynie, ale także będzie na bieżąco podpowiadać co powinieneś zrobić podczas jazdy czy uruchamiania jeżeli nie znasz procedury. Moim zdaniem to niesamowicie podnosi przyjemność z gry jeżeli ktoś nie chce się przesadnie doktoryzować.

Posted

W pliku ze scenariuszem można sobie zmienić czy pociąg ma być włączony czy wyłączony. W pliku .lua szukamy pociągu gracza (najczęściej znajduje się na początku pliku oznaczony jako "player", ale może się różnić). W linijce ze "SetState" zmieniamy wartość dla "TrainsetState." z "tsDeactivation" na "tsActivation". To jest uproszczone uruchomienie pociągu. Wartość z "shunting" przygotowuje pociąg odpowiednio pod prace manewrowe, a "train" przygotowuje w pełni pociąg do jazdy. To jest taka ciekawostka przyrodnicza dla osób, które już nie chcą na ten moment za każdym razem uruchamiać pociągów.Zrzutekranu(116).png.c2229d55072bbb09807108ac5f554871.png

 

No dobra, ale to nie jest rozwiązanie na stałe. Pozostaje pytanie do osób, które fachowo siedzą w scenariuszach. @Eridor Czy istnieje możliwość zrobienia messageboxa do scenariuszy, w których startuje się z bocznicy, ale nie wymaga zmiany kabiny? Robienie takich zapytań do każdego scenariusza mija się z celem, ponieważ po coś są te poziomy trudności scenariuszy. Skoro jazda ciężkim składem towarowym lub uruchomienie lokomotywy sprawia trudności to może należy wybrać łatwiejszy scenariusz do zagrania? Jeżeli komuś nudzą się te proste scenariusze to spróbujcie nauczyć się nowych rzeczy, wybierzcie cięższy skład, nauczcie się te lokomotywy uruchamiać, a dla dociekliwych wikisimrail zaprasza do nauki pisania własnych scenariuszy, choć jest to czasochłonne, ponieważ taki scenariusz EIP Kraków-Warszawa składa się z ponad 1500 linijek kodu, a pozostaje jeszcze zrobienie rozkładu, testowanie itp. Zaczynam odbiegać już od tematu, ale jest jak jest. Musimy sobie na razie jakoś poradzić, co nie znaczy, że nie możemy dalej składać nowych propozycji. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Moi mili,

Jak sami dobrze widzicie po różnorodności wypowiedzi w tym temacie - ile osób tyle opinii 🙂Dlatego macie część scenariuszy z zimnymi, a część z gorącymi maszynami. Oczywiście - można by to sparametryzować, tylko zastanawiam się na ile ktokolwiek wtedy by chciał zaczynać od stanu zimnego. Brak takiej opcji też naturalnie wymusza zaznajomienie się z lokomotywami w "toku nauki" kolejnych scenariuszy i daje jakieś poszerzenie wiedzy - poza zwykłą przejażdżką po trasie. Ale to tylko taka moja obserwacja z boku.

Ja też poszukuję złotego środka (schematu) tworzenia nowych scenariuszy. Wydaje mi się, że wybór pogody oraz loka było strzałem w dziesiątkę, ale może faktycznie dodatkowe parametry też by były potrzebne - więc chętnie poczytam kolejne głosy w tym temacie 🙂

  • Like 1
  • I agree 2
Posted (edited)

Nie wiem na ile to możliwe przy obecnych narzędziach, ale może istnieje możliwość "przeskoczenia" manewrów w scenariuszu? Tzn, chętni jadą od początku razem z manewrami, a pozostali wybierają sobie opcję gdzie gotowy skład stoi już w peronie pomijając część manewrową.

Osobiście nie wyobrażam już sobie większych uproszczeń, a manewry uważam za integralną część kolejnictwa.

Dygresja - w TSW została wypuszczona DB BR 101 w linii ekspert gdzie instrukcja liczy sobie 143 strony.

 

Edit: składnia

Edited by Averrnor
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Mogę w sumie to samo napisać o manewrach co o zimnym loku 😄

Tylko tutaj właściwie wchodzimy na kolejny grunt dyskusji: jeśli wywalimy te wszystkie dodatkowe rzeczy... to czy nie lepiej wejść na multi, gdzie gra głównie opiera się na przejechaniu trasy? Oczywiście - jest tam dodatkowy czynnik innych graczy (co dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą), ale nadal bazą jest scenariusz singlowy bez udziwnień.

Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich? Miejsca w którym może dokonać zapoznania trasy przed wejściem na multi?

Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy:

  • traso-zapoznawcze, gdzie po prostu jedziemy od punktu A do B, z rozkładem pełnym/pośpiesznym/ekspresowym/towarowym, bez żadnych wydarzeń na szlaku, bez botów
  • scenariusze pełne, z wydarzeniami, manewrami itd
  • I agree 1
Posted
1 hour ago, Eridor said:

Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich? Miejsca w którym może dokonać zapoznania trasy przed wejściem na multi?

Singleplayer jest obowiązkowy żeby grać na multi, więc pytanie "czego oczekuje gracz" nie ma najmniejszego sensu, bo aktualnie większość dzieli się wyłącznie na dwie grupy:

a) poklika losowo i przemęczy się z niedziałającymi samouczkami, aby w końcu dostać się do trybu wieloosobowego

b) poklika losowo, zauważy, ze samouczek zbugowany, multiplayer zablokowany, edytor niedostępny, więc wciśnie alt+f4 i zrefunduje na steamie

Posted (edited)
5 godzin temu, Eridor napisał(a):

 Brak takiej opcji też naturalnie wymusza zaznajomienie się z lokomotywami w "toku nauki" kolejnych scenariuszy i daje jakieś poszerzenie wiedzy - poza zwykłą przejażdżką po trasie. Ale to tylko taka moja obserwacja z boku.

A to widzę jak ostatnio Allegro, które na siłę "uszczęśliwiło" wszystkich klientów wyłączając im OPCJONALNĄ funkcję: "rozłącz te same oferty". To akurat można zrozumieć bo są tak pazerni, że pchają sprzedawców na wyróżnienia i prowizje, a klientów na coraz wyższe koszty, ale w grze? Naprawdę cel ma być taki, żeby zmuszać graczy do nauki? Przecież gdyby to było sparametryzowane to ci co chcą by sobie włączali, ci co nie chcę nie i tyle. W MFS mam wrażenie, że jednak większość graczy bawi się w to całe uruchamianie samolotu, a nie gra na najniższych. Ja przykładowo jakby to było opcjonalne w SimRail kibelka bym odpalał sobie od zera, ale np. jakiś inny pociąg niekoniecznie.

Dajcie ludziom wolność 🙂 A każdy będzie wdzięczny. Zarówno parametryzacja tych opcji jak i pogody czy poru roku na pewno znajdzie uznanie wśród graczy.

Edited by adamets2
Posted
4 godziny temu, Eridor napisał(a):

może faktycznie dodatkowe parametry też by były potrzebne - więc chętnie poczytam kolejne głosy w tym temacie

A da radę start scenariusza z już uruchomioną lokomotywą zostawić graczowi do wyboru?

2 godziny temu, Eridor napisał(a):

Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich?

Powiem  krótko- tak 🙂 Ja single widzę jako tryb, w którym:
- jadę swoim tempem (bez poganiania przez niewyżytych dyżurnych w wieku lat ośmiu),
- mogę zrobić przerwę kiedy chce i na jak długo chce (a czasu nie mam wiele na granie),
- nie muszę się martwić o realizm, bo tą "realną otoczkę" zapewnia mi znający się na rzeczy autor scenariusza.

Na multi nie ma chociażby manewrów. Rozegrałem Twój scenariusz TLK Katowice- Kraków i to było zdecydowanie coś więcej niż prosta jazda z A do B, tak jak w multi. Chwilę temu zaś odstawiłem zepsutego towara na DGW. W multi bym tego nie zrobił, bo nie ma tam podstawowego mechanizmu, który czyni ten scenariusz atrakcyjnym.
Z drugiej strony, dobrze jest czasem po prostu jechać przed siebie, oglądać krajobrazy, zaliczać postoje i podziwiać inne pociągi 🙂 Dlatego też zgodzę się w 100% z:

2 godziny temu, Eridor napisał(a):

Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy

Scenariusze to nie alkohol, można mieszać bez szkody 🙂

  • I agree 1
Posted (edited)

A ja uważam, że najgenialniejsze byłoby, co mnie najbardziej pociąga w symulatorach, to LOSOWOŚĆ. Żadnych z góry określonych scenariuszy... Zmienna pogoda i zmienne warunki na szlaku np raz jedziemy bezproblemowo, a kiedy indziej dyżurny nas kieruje na tor zastępczy. Zmienne czerwone światła np bo jakiś Pendolino ma opóźnienie. Oczywiście opóźnienia z głową, a nie po 20min. Oczywiście wymagałoby to również zreorganizowania systemu punktacji np. czy opóźnienie jest z winy gracza czy nie, ale to by było super. Pewnie ktoś powie, że mam to na multiku, ale... na multiku może cię ktoś celowo zatrzymać na 20min, serwery się restartują, nie można pojechać z punktu A do B np właśnie po rozgrzaniu lokomotywy + inne sprawy...

Reasumując losowość, a nie scenariusze:

- losowe manewry (np raz już pociąg jest podstawiony, a innym razem nie)

- losowe kierowanie na tory zastępcze

- losowe zatrzymania

itp. Tak aby nigdy żaden przejazd nigdy się nie powtórzył. Ale oczywiście najpierw save bo nie wyobrażam sobie tak grać bez save.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted

Rozmawiamy o single-player, więc dlaczego nie zostawiamy tego do decyzji twórcy scenariusza? Jeżeli ktoś chce zrobić trudny scenariusz, to zostawia odpalenie na zimno, a jeśli łatwiejszy zostawia loka podniesionego, albo daję wybór. Nie narzekajmy, że scenariusze community nie są "dla każdego".

Posted
4 hours ago, Eridor said:

Mogę w sumie to samo napisać o manewrach co o zimnym loku 😄

Tylko tutaj właściwie wchodzimy na kolejny grunt dyskusji: jeśli wywalimy te wszystkie dodatkowe rzeczy... to czy nie lepiej wejść na multi, gdzie gra głównie opiera się na przejechaniu trasy? Oczywiście - jest tam dodatkowy czynnik innych graczy (co dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą), ale nadal bazą jest scenariusz singlowy bez udziwnień.

Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich? Miejsca w którym może dokonać zapoznania trasy przed wejściem na multi?

Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy:

  • traso-zapoznawcze, gdzie po prostu jedziemy od punktu A do B, z rozkładem pełnym/pośpiesznym/ekspresowym/towarowym, bez żadnych wydarzeń na szlaku, bez botów
  • scenariusze pełne, z wydarzeniami, manewrami itd

Niech scenariusze traso-zapoznawcze dostarczy przede wszystkim twórca gry.

Posted (edited)

@alekswilc ja nie rozmawiam o scenariuszach o społeczności tylko o scenariuszach od SimKol 🙂 i odpowiedziałem na post przedstawiciela producenta. Oczywiście od społeczności decyduje Twórca danego scenariusza.

Edited by adamets2
Posted
Just now, adamets2 said:

@alekswilc ja nie rozmawiam o scenariuszach o społeczności tylko o scenariuszach od Twórców 🙂 i odpowiedziałem na post przedstawiciela producenta. Oczywiście od społeczności decyduje Twórca.

Rozumiem, moim zdaniem problem stanowi mała liczba scenariuszy dla "nowych graczy", którym trzeba wytłumaczyć jak wszystko działa. Samouczki nie pokazują wielu zdarzeń, nadal nikt mi nie pokazał jak w poprawny sposób połączyć 2xED250 z etcsem i 2xEU07. Dokładne informacje na ten temat są ciężkie do znalezienia, co powoduję spędzanie długich ilości czasu na ogarnięcie tego samemu. Potrzebujemy więcej samouczków, najlepiej z wydarzeniami - Sz, ciemny semafor, stój na sbl, rozkaz pisemny, manewry z łączeniami składów, zmiana kabiny w starszych i nowych pojazdach.

  • I agree 2
Posted
15 minut temu, alekswilc napisał(a):

 [...] nadal nikt mi nie pokazał jak w poprawny sposób połączyć 2xED250 z etcsem [...]

Akurat moim zdaniem przy łączeniu dwóch ED250 to najlepiej jest powyłączać w obu kabinach ten ETCS... Przynajmniej nie będzie co chwila "zbiegania taboru"...

Posted
Just now, broniewskijarek said:

Akurat moim zdaniem przy łączeniu dwóch ED250 to najlepiej jest powyłączać w obu kabinach ten ETCS... Przynajmniej nie będzie co chwila "zbiegania taboru"...

Ale to nie jest poprawny sposób, jest oficjalny scenariusz, chce się w nim dowiedzieć jak zrobić to poprawnie.

Posted
6 minut temu, alekswilc napisał(a):

Ale to nie jest poprawny sposób, jest oficjalny scenariusz, chce się w nim dowiedzieć jak zrobić to poprawnie.

Dlaczego nie, skoro działa? Przy zbieganiu taboru ETCS będzie Ci co chwila hamował skład i nie rozpędzisz się więcej jak do 3 km/h przy łączeniu. Oczywiście, że połączą się te Pendolina, ale żeby zaliczyć osiągnięcie z łączeniem jednostek musisz walnąć jednym Pendo w drugie na prędkości co najmniej 8km/h. Poza tym w tym scenariuszu jest albo błąd albo to celowe, ale na wysokości Józefinowa ciągle awaryjnie hamuje i pokazuje "błąd odczytu balisy". Bez wyłączenia ETCS w kabinie nie pojedziesz dalej. Ja wyłączyłem i ukończyłem ten scenariusz. Ale to chyba nie na temat wątku...

Posted
1 minute ago, broniewskijarek said:

Dlaczego nie, skoro działa? Przy zbieganiu taboru ETCS będzie Ci co chwila hamował skład i nie rozpędzisz się więcej jak do 3 km/h przy łączeniu. Oczywiście, że połączą się te Pendolina, ale żeby zaliczyć osiągnięcie z łączeniem jednostek musisz walnąć jednym Pendo w drugie na prędkości co najmniej 8km/h. Poza tym w tym scenariuszu jest albo błąd albo to celowe, ale na wysokości Józefinowa ciągle awaryjnie hamuje i pokazuje "błąd odczytu balisy". Bez wyłączenia ETCS w kabinie nie pojedziesz dalej. Ja wyłączyłem i ukończyłem ten scenariusz. Ale to chyba nie na temat wątku...

Nie możesz "tak o" wyłączyć ETCS

  • I agree 1
Posted
9 minut temu, alekswilc napisał(a):

Nie możesz "tak o" wyłączyć ETCS

Jak "nie", jak mogę? 😉 To tylko jedno pokrętło z tyłu za fotelem w kabinie. 
Wtedy jedziesz normalnie, na widoczność, reagując na czuwak i SHP.

Posted
2 minutes ago, broniewskijarek said:

Jak "nie", jak mogę? 😉 To tylko jedno pokrętło z tyłu za fotelem w kabinie. 
Wtedy jedziesz normalnie, na widoczność, reagując na czuwak i SHP.

Jak mam ci wytłumaczyć, że jest to niezgodne z przepisami? Więc jest to niepoprawne w kontekście symulatora?

  • I agree 2
Posted
7 godzin temu, Eridor napisał(a):

Wydaje mi się, że wybór pogody oraz loka było strzałem w dziesiątkę, ale może faktycznie dodatkowe parametry też by były potrzebne - więc chętnie poczytam kolejne głosy w tym temacie

Tak, to jest dobra opcja.  Najlepszy wybór lokomotywy to scenariusz Katowice - Kraków i stojące luzem na dworcu lokomotywy. Plus dwie siódemki do wyboru solo lub w duecie. To jest optymalny wybór dla gracza.  

 

 Pogoda - wybór trzech jest ok. Nie wiem czy to możliwie i czy to nie powoduje komplikacje prac nad scenariuszem to wybór pory dnia. Bo zawsze masz tak jasno i słonecznie jak wybierzesz bez deszczu i śniegu.  Może każda opcja pogody jeszcze czy jasno czy mrok na zewnątrz? Nie wiem czy to możliwe.  

 

 

5 godzin temu, Eridor napisał(a):

o może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy:

  • traso-zapoznawcze, gdzie po prostu jedziemy od punktu A do B, z rozkładem pełnym/pośpiesznym/ekspresowym/towarowym, bez żadnych wydarzeń na szlaku, bez botów
  • scenariusze pełne, z wydarzeniami, manewrami itd

To by chyba każdego zadowoliło.  Najlepiej wrzucać do gry po równo. Jeden taki i taki. I mamy tylko jeden  scenariusz towarowy krakowski i dużo więcej pasażerskich. wiadomo że tam są kategorie kibelek/siódemka/traxx/pendo. Ale to nadal 1:7 jak dobrze pamiętam.  Takie towarki ala służba jak dla dzienwkade. więcej:) 

 

7 godzin temu, Eridor napisał(a):

faktycznie dodatkowe parametry też by były potrzebne - więc chętnie poczytam kolejne głosy w tym temacie 🙂

Nie robić scenariuszy że posiadanie DLC CARGO jest wymagane do ich uruchomienia. Albo zminimalizować takie sytuacje. Albo wrzucać wersję dla graczy z podstawką gry i DLC.  

I jak najwięcej losowości. Żeby była ochotę włączyć ponownie. Tak jak multi. Wsiadasz do 13xxxxxx i nie wiesz czy gracz da ci pt w Idzikowicach czy puści dalej. Czy utkniesz w Psarach. 

 

 

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Ale oczywiście najpierw save bo nie wyobrażam sobie tak grać bez save.

Pełna zgoda. Nie zaczynam nawet scenariuszy IR po 4-5h bo nie wiem czy nie będę musiał zostawić grę za 2h. 

 

 

2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Powiem  krótko- tak 🙂 Ja single widzę jako tryb, w którym:
- jadę swoim tempem (bez poganiania przez niewyżytych dyżurnych w wieku lat ośmiu),
- mogę zrobić przerwę kiedy chce i na jak długo chce (a czasu nie mam wiele na granie),

 

Każdy ma swój gust. Ja też wolę na spokojnie bez stresu o upływający czas.  Nie idźmy drogą że robimy scenariusze z limitem czasu. Ok muszą być bo takie też ktoś lubi. Ale może nie za dużo ich. 

 

 

  • I agree 1
Posted
51 minutes ago, alekswilc said:

Jak mam ci wytłumaczyć, że jest to niezgodne z przepisami? Więc jest to niepoprawne w kontekście symulatora?

Dmuchasz w alkomat przed rozpoczęciem sesji w SimRail?

  • Haha 1
Posted
5 godzin temu, Eridor napisał(a):

Więc pytanie jet następujące: czego gracz oczekuje od trybu singleplayerowego? Nieszablonowych problemów i wyzwań których nie ma na multiku? Środowiska gry w którym jest pewny że może przejechać trasę bez złej woli osób trzecich? Miejsca w którym może dokonać zapoznania trasy przed wejściem na multi?

Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy:

  • scenariusze pełne, z wydarzeniami, manewrami itd

 Jako gracz, który od razu dostał dostęp do multi i uczył się obsługi lokomotyw i dyżurek poprzez pomoc znajomych, odpowiadam:

1) proste zapoznawcze*, typu uruchomić skład i wjechać w perony dowolnym lokiem

2) proste zapoznawcze*, typu wjechać na perony luzakiem, podłączyć skład i ściągnąć na bocznicę

3) scenariusze pełne "nieszablonowych" wydarzeń, manewrami itd - co tylko zdołacie wymyśleć.

* uwaga - proste zapoznawcze - to scenariusz pokazujący dokładnie gdzie i co nacisnąć, a nie szukać przez pół godziny baterii, a przez kolejne 20 minut oglądać filmy na YT - to jest powód dlaczego w ogóle nie podchodzę do Ty-2

Ewentualnie 4) - coś podobnego do zachwalanego scenariusza TLK 31172 Wigry 

 

 

5 godzin temu, Eridor napisał(a):

Bo może powinniśmy mieć dwie kategorie scenariuszy:

  • traso-zapoznawcze, gdzie po prostu jedziemy od punktu A do B, z rozkładem pełnym/pośpiesznym/ekspresowym/towarowym, bez żadnych wydarzeń na szlaku, bez botów

 

No sorry, ale jeżeli ktoś chce po prostu przejechać od punktu A do punktu B bez wpływu osób trzecich, to... no proszę was, może wziąć dowolny pusty serwer. Albo wystarczy że będzie serwer bez dyżurek. Ale taka gra jest nudna. Nudna jak flaki z olejem. Nic się nie dzieje, gracz przejedzie 1-2 razy i koniec. To właśnie multiplayer wprowadza koloru do gry, i jestem naprawdę rozczarowany, że gdy dyżurni z jakiś powodów ubogacają grę i nakazują nieregulaminową jazdę (cofają źle skierowany skład, wprowadzają zamknięcie toru, dają SZ) to serwer dostaje info "no events".

Właśnie dlatego ludzie masowo grają na PL2 - dlatego się rzucili na Kraków, dlatego też cierpliwie czekali na wjazd i wyjazd w Kozłowie - bo coś się niestandardowego działo, było dużo składów wokół nas (gra żyła) i mieliśmy realną komunikację z dyżurnym. Dlatego też mało kto jeździ na trasie Bukowno-Tunel: nie ma dyżurnych, mało składów, wąska linia. Nic się nie dzieje.

Posted
Teraz, PL_Andrev napisał(a):

Ale taka gra jest nudna. Nudna jak flaki z olejem

Na multi świat się nie kończy. Są ludzie, którzy nie mają czasu, nie mają ochoty, nie lubią patrzeć jak płoną serwery... Zaproponujesz im w zamian odinstalowanie SR?

Moje wrażenia z ostatniej gry w multi (a to było bardzo dawno temu) można podsumować tak- nudno jak flaki z olejem, każdego dnia te same "eventy" w tym samym miejscu robione przez te same osoby (to jest ta nieprzewidywalność w multi?) i wrażenie bycia jakimś tam tłem dla dobrej zabawy Oskarków lat 8. Dlatego sorry, super że jednak coś się w single dzieje.

  • Like 1
Posted
27 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Dlatego też mało kto jeździ na trasie Bukowno-Tunel: nie ma dyżurnych, mało składów, wąska linia. Nic się nie dzieje.

To linia pod towarowe idealna. Kto lubi towarowe jeździ tam. 

 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy