Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Gdy przez kilka sekund utrzymam napełnianie uderzeniowe, po ustawieniu kranu w pozycję jazda, ciśnienie nie wraca do 0,5MPa. Natomiast po zejściu poniżej 0,58MPa rozpoczyna się hamowanie. Nie da się układu doprowadzić do normy - przynajmniej ja nie potrafię. Odluźniacz też nic tu nie wnosi.

Edited by qbahn
  • SIMRAIL Team
Posted

Zawór maszynisty Knorra nie ma opcji usuwania przeładowania (obecnie nazywanej asymilacją), bo był stosowany przy zaworach nieluzujących stopniowo, gdzie ten problem nie występował z definicji. Ciśnienie nie wraca do wartości 5,0 bar, ponieważ regulator ciśnienia pozycji jazdy jest de facto jednokierunkowym reduktorem ciśnienia zasilania do 5,0 bar, natomiast nie ma funkcji usuwania nadmiaru powietrza z drugiej strony.

W rzeczywistości jest trochę łatwiej, bo przejścia z pozycji napełniania do jazdy można dokonać płynnym, wolnym ruchem, aby uspokoić ciśnienie w PG. Tutaj jedyne co można zaproponować, to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar.

Na marginesie - odluźniacz tu nie pomoże, bo on działa tylko na lokomotywę.

  • Thanks 2
Posted
  On 12/17/2024 at 12:09 AM, Królik Uszasty said:

to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar.

Expand  

Dzięki. Rozumiem, że napełnianie uderzeniowe, bo jak inaczej osiągnąć 5,8 bar?

Moim skromnym zdaniem, dobrze by było dodać jakąś wskazówkę (albo nawet ułatwienie - np. opcja w ustawieniach symulacji - auto asymilacja Knorra?), bo nie sądzę by każdy sam na to wpadł. 😉 Tym bardziej, że ciężko dojść do takiej wprawy by wyrównać te ciśnienia - próbowałem i efekt średnio zadowalający. Dało się jechać, ale klocki trochę piszczały 😄 

Posted
  On 12/22/2024 at 9:10 AM, Gosposia Hela said:

Ja od razu jadę na napełnianiu uderzeniowym . Co prawda hamulec nie działa poprawnie ( bardzo czuły ) ale już nie hamuje samoczynnie .

Expand  

Wiem, ale to chyba nie jest oczekiwany stan docelowy? Poza tym jak napełniasz uderzeniowym, to samouczek nie idzie dalej.

  • SIMRAIL Team
Posted

Na angielskim discordzie jeszcze padła propozycja,  żeby wprowadzić nieszczelność PG, żeby w pozycji jazdy cisnienie samo schodziło do 5.0 i trzeba będzie to tak zrobić. 

  • I agree 2
Posted (edited)

Niestety dalej dział niepoprawnie, przez kilka dni dało się jechać nawet na pozycji jazda , dzisiaj odpalam ciufę i tylko na napełnianiu uderzeniowym od 7,20 hamuje . Tutorial się blokuje przy niewłaściwej kolejności włączania hamulca po opuszczeniu samouczka  po prostu dramat .

Edited by Gosposia Hela
  • SIMRAIL Team
Posted

Przetestowałem działanie hamulca po wprowadzeniu nieszczelności, ale to wciąż nie działa jak trzeba - wagony długo pobierają powietrze do ładowania zbiorników i przełączenie z napełniania uderzeniowego na jazdę w dalszym ciągu powoduje hamowanie. Pomyślę nad jakimś innym rozwiązaniem.

Posted

Kibicuję zmianom na lepsze . I proszę dodać troszku więcej tras dla ciufki z różnymi wagonami , można dodać na współczesne scenariusze jako przejazd historyczny albo okolicznościowy do multi , taka krótka trasa np. Katowice Zawiercie  . Co do hamulca to można zostawić uproszczony taki jak w EU 07 do czasu opracowania idealnego modelu . Sama jazda ciufką to czysta przyjemność bombastik fantastik. 

Posted

Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję 

Posted
  On 12/27/2024 at 9:28 AM, Vee said:

Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję 

Expand  

Ogłoszenie świąteczne mówiło, że dopiero dzisiaj (ze względu na przerwę świąteczną) zostaną zatwierdzone oczekujące posty. Troszkę cierpliwości 

  • Like 2
  • I agree 2
  • 3 weeks later...
  • SIMRAIL Team
Posted

Wprowadziłem do zaworu maszynisty Knorr H14K1 w parowozie rozwiązanie przypominające trochę asymilację, tj. po przełączeniu zaworu w pozycję jazdy następuje ustalenie poziomu ciśnienia równowagi i jego powolne zbijanie. Zadowolony do końca nie jestem, zapewne później pójdzie to pod jakiś przełącznik w menu. Może wprowadzenie płynnego sterowania napełnianiem uderzeniowym (między napełnianiem a jazdą) byłoby lepsze? Kiedyś sprawdzimy.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy