qbahn Posted December 16, 2024 Posted December 16, 2024 (edited) Gdy przez kilka sekund utrzymam napełnianie uderzeniowe, po ustawieniu kranu w pozycję jazda, ciśnienie nie wraca do 0,5MPa. Natomiast po zejściu poniżej 0,58MPa rozpoczyna się hamowanie. Nie da się układu doprowadzić do normy - przynajmniej ja nie potrafię. Odluźniacz też nic tu nie wnosi. klip_1 734 391 217 588.mp4 Edited December 16, 2024 by qbahn
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 17, 2024 SIMRAIL Team Posted December 17, 2024 Zawór maszynisty Knorra nie ma opcji usuwania przeładowania (obecnie nazywanej asymilacją), bo był stosowany przy zaworach nieluzujących stopniowo, gdzie ten problem nie występował z definicji. Ciśnienie nie wraca do wartości 5,0 bar, ponieważ regulator ciśnienia pozycji jazdy jest de facto jednokierunkowym reduktorem ciśnienia zasilania do 5,0 bar, natomiast nie ma funkcji usuwania nadmiaru powietrza z drugiej strony. W rzeczywistości jest trochę łatwiej, bo przejścia z pozycji napełniania do jazdy można dokonać płynnym, wolnym ruchem, aby uspokoić ciśnienie w PG. Tutaj jedyne co można zaproponować, to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar. Na marginesie - odluźniacz tu nie pomoże, bo on działa tylko na lokomotywę. 2
qbahn Posted December 17, 2024 Author Posted December 17, 2024 43 minuty temu, Królik Uszasty napisał(a): to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar. Dzięki. Rozumiem, że napełnianie uderzeniowe, bo jak inaczej osiągnąć 5,8 bar? Moim skromnym zdaniem, dobrze by było dodać jakąś wskazówkę (albo nawet ułatwienie - np. opcja w ustawieniach symulacji - auto asymilacja Knorra?), bo nie sądzę by każdy sam na to wpadł. 😉 Tym bardziej, że ciężko dojść do takiej wprawy by wyrównać te ciśnienia - próbowałem i efekt średnio zadowalający. Dało się jechać, ale klocki trochę piszczały 😄
Kubix Posted December 17, 2024 Posted December 17, 2024 Cos takiego powinno byc w samouczku bo tez mialem problem z odhamowaniem wagonow. 1 1
qbahn Posted December 17, 2024 Author Posted December 17, 2024 (edited) Kamyczek do ogródka - zaciął się na tym samym 😄 Edited December 17, 2024 by qbahn
Gosposia Hela Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 Ja od razu jadę na napełnianiu uderzeniowym . Co prawda hamulec nie działa poprawnie ( bardzo czuły ) ale już nie hamuje samoczynnie . 1
qbahn Posted December 22, 2024 Author Posted December 22, 2024 4 godziny temu, Gosposia Hela napisał(a): Ja od razu jadę na napełnianiu uderzeniowym . Co prawda hamulec nie działa poprawnie ( bardzo czuły ) ale już nie hamuje samoczynnie . Wiem, ale to chyba nie jest oczekiwany stan docelowy? Poza tym jak napełniasz uderzeniowym, to samouczek nie idzie dalej.
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 22, 2024 SIMRAIL Team Posted December 22, 2024 Na angielskim discordzie jeszcze padła propozycja, żeby wprowadzić nieszczelność PG, żeby w pozycji jazdy cisnienie samo schodziło do 5.0 i trzeba będzie to tak zrobić. 2
Gosposia Hela Posted December 25, 2024 Posted December 25, 2024 (edited) Niestety dalej dział niepoprawnie, przez kilka dni dało się jechać nawet na pozycji jazda , dzisiaj odpalam ciufę i tylko na napełnianiu uderzeniowym od 7,20 hamuje . Tutorial się blokuje przy niewłaściwej kolejności włączania hamulca po opuszczeniu samouczka po prostu dramat . Edited December 26, 2024 by Gosposia Hela
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 26, 2024 SIMRAIL Team Posted December 26, 2024 Przetestowałem działanie hamulca po wprowadzeniu nieszczelności, ale to wciąż nie działa jak trzeba - wagony długo pobierają powietrze do ładowania zbiorników i przełączenie z napełniania uderzeniowego na jazdę w dalszym ciągu powoduje hamowanie. Pomyślę nad jakimś innym rozwiązaniem.
Gosposia Hela Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 Kibicuję zmianom na lepsze . I proszę dodać troszku więcej tras dla ciufki z różnymi wagonami , można dodać na współczesne scenariusze jako przejazd historyczny albo okolicznościowy do multi , taka krótka trasa np. Katowice Zawiercie . Co do hamulca to można zostawić uproszczony taki jak w EU 07 do czasu opracowania idealnego modelu . Sama jazda ciufką to czysta przyjemność bombastik fantastik.
Vee Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję
KOlorowy Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 2 minuty temu, Vee napisał(a): Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję Ogłoszenie świąteczne mówiło, że dopiero dzisiaj (ze względu na przerwę świąteczną) zostaną zatwierdzone oczekujące posty. Troszkę cierpliwości 2 2
green all the way Posted December 27, 2024 Posted December 27, 2024 A może trzeba zrobić jak w rzeczywistości: przejść się po wagonach i użyć tam odluźniaczy?
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted Thursday at 11:16 PM SIMRAIL Team Posted Thursday at 11:16 PM Wprowadziłem do zaworu maszynisty Knorr H14K1 w parowozie rozwiązanie przypominające trochę asymilację, tj. po przełączeniu zaworu w pozycję jazdy następuje ustalenie poziomu ciśnienia równowagi i jego powolne zbijanie. Zadowolony do końca nie jestem, zapewne później pójdzie to pod jakiś przełącznik w menu. Może wprowadzenie płynnego sterowania napełnianiem uderzeniowym (między napełnianiem a jazdą) byłoby lepsze? Kiedyś sprawdzimy. 2 1
Recommended Posts