Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Gdy przez kilka sekund utrzymam napełnianie uderzeniowe, po ustawieniu kranu w pozycję jazda, ciśnienie nie wraca do 0,5MPa. Natomiast po zejściu poniżej 0,58MPa rozpoczyna się hamowanie. Nie da się układu doprowadzić do normy - przynajmniej ja nie potrafię. Odluźniacz też nic tu nie wnosi.

 

Edited by qbahn
  • SIMRAIL Team
Posted

Zawór maszynisty Knorra nie ma opcji usuwania przeładowania (obecnie nazywanej asymilacją), bo był stosowany przy zaworach nieluzujących stopniowo, gdzie ten problem nie występował z definicji. Ciśnienie nie wraca do wartości 5,0 bar, ponieważ regulator ciśnienia pozycji jazdy jest de facto jednokierunkowym reduktorem ciśnienia zasilania do 5,0 bar, natomiast nie ma funkcji usuwania nadmiaru powietrza z drugiej strony.

W rzeczywistości jest trochę łatwiej, bo przejścia z pozycji napełniania do jazdy można dokonać płynnym, wolnym ruchem, aby uspokoić ciśnienie w PG. Tutaj jedyne co można zaproponować, to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar.

Na marginesie - odluźniacz tu nie pomoże, bo on działa tylko na lokomotywę.

  • Thanks 2
Posted
43 minuty temu, Królik Uszasty napisał(a):

to próba samodzielnego wykonania asymilacji poprzez wielokrotne przechodzenie z jazdy do napełniania i z powrotem na granicy reakcji zaworów rozrządczych w wagonach - w tym przypadku byłoby to ok. 5,8 bar.

Dzięki. Rozumiem, że napełnianie uderzeniowe, bo jak inaczej osiągnąć 5,8 bar?

Moim skromnym zdaniem, dobrze by było dodać jakąś wskazówkę (albo nawet ułatwienie - np. opcja w ustawieniach symulacji - auto asymilacja Knorra?), bo nie sądzę by każdy sam na to wpadł. 😉 Tym bardziej, że ciężko dojść do takiej wprawy by wyrównać te ciśnienia - próbowałem i efekt średnio zadowalający. Dało się jechać, ale klocki trochę piszczały 😄 

Posted (edited)

Kamyczek do ogródka - zaciął się na tym samym 😄 

 

Edited by qbahn
Posted
4 godziny temu, Gosposia Hela napisał(a):

Ja od razu jadę na napełnianiu uderzeniowym . Co prawda hamulec nie działa poprawnie ( bardzo czuły ) ale już nie hamuje samoczynnie .

Wiem, ale to chyba nie jest oczekiwany stan docelowy? Poza tym jak napełniasz uderzeniowym, to samouczek nie idzie dalej.

  • SIMRAIL Team
Posted

Na angielskim discordzie jeszcze padła propozycja,  żeby wprowadzić nieszczelność PG, żeby w pozycji jazdy cisnienie samo schodziło do 5.0 i trzeba będzie to tak zrobić. 

  • I agree 2
Posted (edited)

Niestety dalej dział niepoprawnie, przez kilka dni dało się jechać nawet na pozycji jazda , dzisiaj odpalam ciufę i tylko na napełnianiu uderzeniowym od 7,20 hamuje . Tutorial się blokuje przy niewłaściwej kolejności włączania hamulca po opuszczeniu samouczka  po prostu dramat .

Edited by Gosposia Hela
  • SIMRAIL Team
Posted

Przetestowałem działanie hamulca po wprowadzeniu nieszczelności, ale to wciąż nie działa jak trzeba - wagony długo pobierają powietrze do ładowania zbiorników i przełączenie z napełniania uderzeniowego na jazdę w dalszym ciągu powoduje hamowanie. Pomyślę nad jakimś innym rozwiązaniem.

Posted

Kibicuję zmianom na lepsze . I proszę dodać troszku więcej tras dla ciufki z różnymi wagonami , można dodać na współczesne scenariusze jako przejazd historyczny albo okolicznościowy do multi , taka krótka trasa np. Katowice Zawiercie  . Co do hamulca to można zostawić uproszczony taki jak w EU 07 do czasu opracowania idealnego modelu . Sama jazda ciufką to czysta przyjemność bombastik fantastik. 

Posted

Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję 

Posted
2 minuty temu, Vee napisał(a):

Panie Królik, proszę dodać mój temat o wyglądzie ED250 bo nadal jest nie zatwierdzony od 2 dni i najlepiej przy okazji odnieść się dlaczego to tak wygląda. Dziękuję 

Ogłoszenie świąteczne mówiło, że dopiero dzisiaj (ze względu na przerwę świąteczną) zostaną zatwierdzone oczekujące posty. Troszkę cierpliwości 

  • Like 2
  • I agree 2
  • 3 weeks later...
  • SIMRAIL Team
Posted

Wprowadziłem do zaworu maszynisty Knorr H14K1 w parowozie rozwiązanie przypominające trochę asymilację, tj. po przełączeniu zaworu w pozycję jazdy następuje ustalenie poziomu ciśnienia równowagi i jego powolne zbijanie. Zadowolony do końca nie jestem, zapewne później pójdzie to pod jakiś przełącznik w menu. Może wprowadzenie płynnego sterowania napełnianiem uderzeniowym (między napełnianiem a jazdą) byłoby lepsze? Kiedyś sprawdzimy.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy