Jump to content

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Jestem tu nowy i od pół roku spędzam czas z symulatorem i niestety od jakiegoś czasu na trybie wieloosobowym nie jestem w stanie przejechać trasy od okolic Pruszkowa do Warszawy Grochów z powodu crashowania gry do pulpitu. Problemem jest zbyt duża ilość zajętej pamięci RAM jaką pożera gra.

Dzisiaj jakimś cudem udało mi się dojechać do Warszawy Zachodniej, po czym przed samą Centralną wywaliło mnie. Nie pamiętam czy był to serwer PL3 lub PL4 (miał GMT+2) ale dzieje się to na każdym serwerze i na każdym pojeździe.

Pisząc pożera mam na myśli zużycie na poziomie prawie 45GB! Sam system pobiera około 7-8GB i reszta jest zajęta przez grę. Kiedy zajętość RAM osiągnie poziom około 35GB, to zaczynają się chwilowe losowe przycięcia gry aż do wyłączenia jej do pulpitu i nie jest to spowodowane niewydolnością karty graficznej, bo to jeden z wydajniejszych modeli jaki jest obecnie na rynku.

Wszystkie sterowniki są najnowsze, BIOS płyty głównej najnowszy jak i zainstalowane wszystkie poprawki do Windows 10. RAM przeskanowany Memtestem i nie wykazuje żadnych błędów. Dzieje się to tylko w Simrail. Komputer też jest dosyć mocny i jego parametry to:
CPU: AMD Ryzen 5 7500F
GPU: Radeon RX 7900 GRE 16GB
64GB RAM DDR5 6200MHz
SSD NVMe PciEx 4.0 x4

Gram na detalach maksymalnych na monitorze o sporej rozdzielczości 5120x1440 (format ekranu 32:9) i do czasu wydania jakiegoś patcha po DLC Cargo nie było problemu (miałem wtedy 32GB RAM). Obecnie gra jest niegrywalna na podanym przeze mnie odcinku.

Załączam logi i zrzut ekranu z widoczną ilością zajętej pamięci RAM. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i zna jego rozwiązanie?

simrail.png

logs.7z

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Widzę, że deweloperzy mają gdzieś problemy graczy... Żaden z nich nie zareagował nawet w temacie. Takimi działaniami tylko uśmiercacie ten projekt!

Cóż, chyba czas porzucić ten twór na rzecz konkurencji i odradzać każdemu kupno przynajmniej do czasu wyjścia z EA... Chociaż nawet i to nie pomoże jak twórcy zainkasują $ i będą mieli wszystkich gdzieś...

  • Sad 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem ten sam problem! Obecnie moim sposobem na rozwiązanie tego jest ustawienie jakości tekstur na 50% lub 25%. To naprawdę pomaga zmniejszyć zużycie pamięci VRAM i RAM. Mam kartę graficzną 4080, a gdy ustawię jakość tekstur na „pełną”, zużycie VRAM od razu skacze do 100%! To przerażające!

Link to comment
Share on other sites

Cześć kolego wieraf.rr.

Cieszy fakt że nie jestem jedynym użytkownikiem który spostrzegł ten problem.

Wychodzi na to, że z jakiegoś nie do końca znanego nam powodu, obecnie SimRail traktuje pamięć RAM jako "śmietnik" na wszystkie swoje pliki - niezależnie od tego czy będą one użyte jednorazowo czy nie.
Nie byłby to może problem gdyby nie fakt, że sporo tych plików po użyciu nie jest z tej pamięci usuwane.
Ironią tutaj jest to, że bezpośrednią przyczyną wyrzucania z gry do pulpitu nie jest SimRail, a to co robi Windows żeby zapewnić grze więcej RAM-u do dyspozycji i zapobiec takiej sytuacji.

W momencie gdy kończy się RAM, Windows robi z automatu "zrzut" najmniej używanych plików do pliku wymiany (tzw. "swap") na dysk HDD/SSD (domyślnie partycja systemowa).
Gdy ten zabieg ma miejsce, można zaobserwować w SimRailu spadek FPSów, czasem nawet poniżej 1 ramki/sekundę, a w przypadkach drastycznych właśnie "crash" do pulpitu, bez jakiejkolwiek informacji o błędzie.

Moje założenie jest takie, że w momencie gdy system "wyrzuca" z RAM-u pliki do "swapa" na dysku, w stosie tych plików jest kilka takich, do których za chwilę SimRail zażąda znowu dostępu (większość zajętej pamięci, więc również i "swapu" stanowią pliki tej gry, więc prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest dość wysokie).
Oczywiście to tylko moja personalna opinia, bazująca na obserwacjach i posiadanej wiedzy.

Podsumowując - na ten moment optymalizacja w tej grze po prostu NIE ISTNIEJE.
Im mniej RAM-u na pokładzie, tym szybciej wywali gracza do pulpitu, więc pozostaje pytanie - ile GB jest w stanie zapewnić nieprzerwaną rozgrywkę? 128? 256?
Po Twoim przykładzie wnoszę, że SimRail obecnie wymaga więcej pamięci RAM niż przestrzeni dyskowej do poprawnego działania.

Ps. Optymalna/zalecana ilość pamięci RAM według twóców to 16 GB 🤣😬

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Osobiście nie spotkałem się z tym problemem, ale grałem przed update. Tym nie mniej zastanówcie się - gdyby to był problem powszechny to ten wątek świeciłby na czerwono. Bo niemal każdy ma 16-32GB RAM. Ja mam 32GB.

Prawdopodobnie wasza konfiguracja sprzętowa jest na tyle specyficzna, że tak się dzieje.

Albo coś w sprzęcie - może jakiś określony typ DDR się gryzie, albo co bardziej prawdopodobne jakieś ustawienie windowsa. Niestety ile komputerów i aplikacji tyle może wystąpić nieoczywistych problemów. To, że w innych grach jest ok o niczym nie świadczy bo problem pewno jest na linii:

sprzęt - windows - gra

Może na priv sprawdzcie co macie identycznie ustawione w windows albo jaką macie płytę główną czy pamięci i tym tropem dojdziecie. Wcale nie musi to być wina gry, a inaczej - może jakoś specyficznie się gryźć z waszym sprzętem. Życzę rozwiązania problemu.

Ja u siebie miałem tak ze sprzętem na linii PC-ampli- TV, że 2 lata mi zajęło rozwiązanie. Idiotyczne porady producentów jak Samsung czy Onkyo gorsze niż milczenie jak tu. A były przypadki podobne do waszych z grami do dzisiaj nie rozwiązane... Zmiana konfiguracji sprzętowej zawsze pomagała 🙂 

  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Goscktoregoimiejestpospolite napisał(a):

Im mniej RAM-u na pokładzie, tym szybciej wywali gracza do pulpitu, więc pozostaje pytanie - ile GB jest w stanie zapewnić nieprzerwaną rozgrywkę? 128? 256?

Raczej nie jest to słuszna teoria. Spójrz na konfigurację mojego sprzętu, nie jest to gamingowy demon, a jednak gram od play testów i nie zdarzyło mi się do tej pory żeby wyrzuciło mnie do pulpitu czy jakieś inne zawiechy. Potrafię przejechać trasę Warszawa - Katowice bez żadnego crashu.

Win 11 pro 23H2

Płyta: MSI MAG Z490 TOMAHAWK

Procesor: Intel i3-10105F 4 x 3,7 GHz

Ram: DDR4 Kingston Fury Beast 32GB (4x8GB) 2666 CL16

Grafika: MSI GeForce RTX 3060 Ti

Gra zainstalowana na dysku M.2 NVMe SAMSUNG 970 EVO PLUS 1TB

Grę odpalałem również na moim starym kompie, nie pamiętam dokładnie konfiguracji, ale na pewno był to dwurdzeniowy Pentium chyba 2,7 GHz, 16GB ramu ddr3 i grafika GTX 1050 Ti oraz dysk HDD i też działało, co prawda na max 30fps, ale działało bez crashów. 

Na obecnej konfiguracji mam od 64fps (Warszawa) do 97fps. Absolutnie nie bronię tu twórców, bo słaba optymalizacja tej gry to fakt, ale nie popadajmy w czarnowidztwo. Spójrz ile osób gra online codziennie, uważasz że wszyscy mają po 128GB i więcej ramu? Nie sądzę. Spróbujcie pobawić się ustawieniami graficznymi, już sama zmiana rozdzielczości tekstur dużo daje. Wklejam swoje ustawienia, może pomogą (strata na jakości grafiki niezauważalna)

image.thumb.png.2de8c5885491090a28720d86cc36864b.png

image.thumb.png.92b2cd015219bfd94782fa9d09fe8bd9.png

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, adamets2 napisał(a):

Osobiście nie spotkałem się z tym problemem, ale grałem przed update. Tym nie mniej zastanówcie się - gdyby to był problem powszechny to ten wątek świeciłby na czerwono. Bo niemal każdy ma 16-32GB RAM. Ja mam 32GB.

Prawdopodobnie wasza konfiguracja sprzętowa jest na tyle specyficzna, że tak się dzieje.

Albo coś w sprzęcie - może jakiś określony typ DDR się gryzie, albo co bardziej prawdopodobne jakieś ustawienie windowsa. Niestety ile komputerów i aplikacji tyle może wystąpić nieoczywistych problemów. To, że w innych grach jest ok o niczym nie świadczy bo problem pewno jest na linii:

sprzęt - windows - gra

Może na priv sprawdzcie co macie identycznie ustawione w windows albo jaką macie płytę główną czy pamięci i tym tropem dojdziecie. Wcale nie musi to być wina gry, a inaczej - może jakoś specyficznie się gryźć z waszym sprzętem. Życzę rozwiązania problemu.

Ja u siebie miałem tak ze sprzętem na linii PC-ampli- TV, że 2 lata mi zajęło rozwiązanie. Idiotyczne porady producentów jak Samsung czy Onkyo gorsze niż milczenie jak tu. A były przypadki podobne do waszych z grami do dzisiaj nie rozwiązane... Zmiana konfiguracji sprzętowej zawsze pomagała 🙂 

A co do optymalizacji jest znacznie lepsza niż w TSW4. Generalnie jak dla mnie optymalizacja SimRail to jeden z mocnych punktów tej gry.

 

Link to comment
Share on other sites

@bart_dem dziękuję za podzielenie się użytecznymi informacjami, to trochę pomogło nakierować na potencjalne źródło problemu - rozdzielczość tekstur.

Przy 16 GB i ustawieniem 1/2 rozdzielczości, brakło mi RAM-u po ok. 30-40 minutach, jak minąłem wszystkie Łazy i zbliżałem się do Ząbkowic. To jakiś swoisty "trójkąt bermudzki" pożerania RAM-u na multi, albo kwestia czystego przypadku (będę badał ten temat głębiej).

Dwa dni później dorzuciłem kolejne 16 GB do skrzynki, więc problem jakby "znikł", ale SimRail.exe bez problemu wchłonął 18 GB podczas kolejnej 45 minutowej jazdy na PL2. Przypominam tylko, że zalecana ilość RAM-u to 16 GB.

Zmniejszenie rozdzielczości tekstur może nie tyle rozwiązać istniejący problem, co pozwolić na płynny przejazd z punktu A do B bez potencjalnego "crashu", ale problem nadal pozostanie problemem.

@adamets2 Z całym szacunkiem kolego, ale mam wrażenie że nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu, bo gdybyś przeczytał dokładnie to byś zrozumiał, że przede wszystkim Windows crashuje grę, gdyż próbuje optymalizować pamięć RAM, a dzieje się to z tego powodu, że gra "zaśmieca" pamięć operacyjną niekoniecznie potrzebnymi danymi. Konkretniej ujmując występuje tu prawdopodobnie zjawisko zwane "trashing":

Thrashing występuje, gdy system lub program spędza więcej czasu na wymianie danych między pamięcią fizyczną a pamięcią pomocniczą, taką jak dysk twardy, niż na wykonywaniu użytecznej pracy. Ta nadmierna zamiana ma miejsce, gdy pamięć systemu zostaje przeciążona wieloma procesami wymagającymi więcej pamięci niż jest dostępne, co prowadzi do częstych błędów stron. W rezultacie system spędza więcej czasu na zamianie stron w pamięci i poza nią, zamiast wykonywać zamierzone zadania, powodując spadek ogólnej wydajności. Często prowadzi to do wysokiego, niekontrolowanego wykorzystania procesora, co może doprowadzić do zatrzymania aplikacji jak i  całego systemu.

Przyczyną tego konkrentego zjawiska jest aplikacja SimRail.exe - to swoisty "zapychacz" pamięci RAM i opieram swoją tezę na podstawie monitorowania zajętych zasobów sprzętowych podczas gry. Choćbyś nie wiem jak bronił swojej tezy, to w dziale "zgłaszanie problemów" zauważysz kilka innych zgłoszeń o podobnym brzmieniu jak tutaj.

A teraz odnośnie kilku twoich 'cennych' uwag:

 

Quote

Prawdopodobnie wasza konfiguracja sprzętowa jest na tyle specyficzna, że tak się dzieje.

Prawdopodobnie nie masz pojęcia o czym w ogóle piszesz, ale próbujesz na siłę wyjść na obytego w temacie.

Quote

może jakiś określony typ DDR się gryzie

Taaak, bo akurat te moje 4 konkretne (o takiej samej specyfikacji i od tego samego producenta) z SimRailem się "nje lubjom", ale ze wszystkim innym oraz benchmarkami działają bez najmniejszego zarzutu 🤣

Quote

jakieś ustawienie windowsa.

Jakieś konkretne, czy po prostu piszesz dla samego pisania?

Quote

Wcale nie musi to być wina gry

Osobiście uważam że to wina którejś fazy księżyca albo retrogradacji Merkurego 😬

Quote

Ja mam 32GB.

Wyjmij ze skrzynki 16 GB i spróbuj przejechać PL2 w 'godzinach szczytu' bez losowego "crasha" do pulpitu.
 

 

Quote

Generalnie jak dla mnie optymalizacja SimRail to jeden z mocnych punktów tej gry.

O gustach się nie dyskutuje - masz prawo wierzyć w co tylko zechcesz 😄 Na takich mało wymagających klientach twórcy najlepiej zarabiają ❤️ 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Goscktoregoimiejestpospolite nie trzeba się od razu unosić, być może @adamets2 ma rację i coś w tle zżera Ci pamięć. Czy fakt, że dzieje się tak tylko u Ciebie nie jest wystarczająco zastanawiający? Uruchom menedżera zadań i w zakładce wydajność sprawdź jak to u Ciebie wygląda. Na poniższych filmach zobacz jak to wygląda u mnie. Pierwszy film to komp w stanie spoczynku, drugi natomiast z włączonym Simrailem i specjalnie wybrałem skład, który akurat jechał przez Łazy na PL2. Zauważ, że użycie ramu to tylko nieco ponad 9GB, a w stanie spoczynku 5GB. Więc czy Simrail.exe to na prawdę aż taki pożeracz ramu?

Wiem, przydałby się jeszcze film, jak wygląda ram po (na przykład) godzinie jazdy, ale takowego obecnie nie posiadam. Jeśli chcesz to Ci go nagram i wrzucę dla porównania.

    Edited by bart_dem
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cieszy mnie fakt, że nie tylko ja mam ten problem. Pojawił się on po wydaniu jakiejś łatki po DLC. Wcześniej nie miałem problemu. O dziwo dzisiaj jadąc Traxx i ENdolino udało się przejechać odcinek od Pruszkowa do Warszawy. Problem zdaje się występować na EU/EP07 i EP08. Na single player i ET22 również problemu nie miałem.

Co do SWAP'a, to mam go ograniczonego do 800MB (zresztą dzieje się to niezależnie od tego czy mam go włączonego, czy też nie) i system ma jeszcze 19GB wolnego RAM'u (mam 64GB), więc nie jest to problem zrzucania plików do SWAP z powodu braku pamięci RAM. Zauważyłem, że doraźnie pomaga przejście z detali Ultra na Bardzo niskie i ponowne przełączenie na Ultra. Co ciekawe takie przejście zwalnia u mnie ponad 11GB RAM'u. Gra ma problem z optymalizacją pamięci i na poprzednim komputerze mając 32GB RAM nigdy nie spotkałem się z tym problemem i maksymalne zużycie nie przekraczało 24GB bez względu na lokalizację ale było to jeszcze przed wydaniem DLC.

U mnie RAM jest "pożerany" ze względu na bardzo wysoką (szeroką) rozdzielczość ekranu DQHD jak i detale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dziś wracam do gry po kilku miesiącach i po godzinie jazdy - crash. To tak nawiasem mówiąc.

 

Nazwa aplikacji powodującej błąd: SimRail.exe, wersja: 2021.3.11.23713, sygnatura czasowa: 0x64de30a2
Nazwa modułu powodującego błąd: UnityPlayer.dll, wersja: 2023.1.8.34988, sygnatura czasowa: 0x64c8e3a6
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x0000000001517db5
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xb58
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01dad08ec3abf9be
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: S:\GAMES\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: S:\GAMES\Steam\steamapps\common\SimRail\UnityPlayer.dll
Identyfikator raportu: d9507826-1251-4ffa-bbb5-49f00c3bb62b
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: 
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jeżeli macie socket AM5 i mieliście wcześniej dwa sticki pamięci, a dołożyliście kolejne - tak jak kolega wyżej pisał, że miał 32GB a teraz 64GB to zróbcie pełny memtest, bo nie da rady utrzymać XMP przy czterech bankach zajętych. U mnie na dwóch latają po 6400MHz, po dołożeniu do czterech niestabilnie na 4800MHz, przy 4400MHz prawie idealnie, a pełna stabilność jedynie na 4000 MHz.

U mnie było stabilnie w prawie wszystkich grach i w środowisku roboczym, a Cyberpunk i BF4 wykazywał crashe co kilka minut.

Edited by Bazinga
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.07.2024 o 20:13, Bazinga napisał(a):

Jeżeli macie socket AM5 i mieliście wcześniej dwa sticki pamięci, a dołożyliście kolejne - tak jak kolega wyżej pisał, że miał 32GB a teraz 64GB to zróbcie pełny memtest, bo nie da rady utrzymać XMP przy czterech bankach zajętych. U mnie na dwóch latają po 6400MHz, po dołożeniu do czterech niestabilnie na 4800MHz, przy 4400MHz prawie idealnie, a pełna stabilność jedynie na 4000 MHz.

U mnie było stabilnie w prawie wszystkich grach i w środowisku roboczym, a Cyberpunk i BF4 wykazywał crashe co kilka minut.

U mnie jest stabilnie przy @6200MHz CL30 na 4 kościach. Nie mam crashowania w żadnych grach i programach. Wszystko zależy od chipsetu płyty (ASRock jest najbardziej stabilny na AM5), a nawet od sztuki CPU.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak mówisz, w AM5 inaczej wygląda zarządzanie kontrolerem pamięci, a wszelkie problemy wynikają głównie ze zgrzytów w połączeniu chipset + procesor. Masz szczęście, bo wg specyfikacji Twojego procesora maksymalna gwarantowana stabilność przy 4 stickach to 3600, cała reszta to bonus i trafienie dobrej konkretnej sztuki:

https://www.amd.com/en/products/processors/desktops/ryzen/7000-series/amd-ryzen-5-7500f.html

 
Quote

Max Memory Speed 

2x1R DDR5-5200
2x2R DDR5-5200
4x1R DDR5-3600
4x2R DDR5-3600

 

Stąd też problemy i duże narzekanie na pamięci na AM5, bo większość osób patrzy wyłącznie na płytę główną (jak ja 😉 ), a okazuje się, że później jest niemiła niespodzianka (jak u mnie 😉 ). Różnie to się objawia, niektórym crashuje w losowych momentach, niektórym tylko w konkretnych aplikacjach, a u niektórych w ogóle nie bootuje na wyższych taktowaniach niż 3600.

 

Jeżeli ktoś ma problem z losowymi crashami po dołożeniu dodatkowych kości to pozostaje memtest i sprawdzenie czy przechodzi test 13 row hammer w drugim cyklu, można się solidnie zdziwić, bo w pierwszym cyklu przejdzie, a w kolejnych już nie.

 

edit: zedytowałem trochę post, bo myślałem, że to Ty masz problem z crashowaniem, a u Ciebie występuje memory leak

Edited by Bazinga
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Bazinga napisał(a):

Dokładnie tak jak mówisz, w AM5 inaczej wygląda zarządzanie kontrolerem pamięci, a wszelkie problemy wynikają głównie ze zgrzytów w połączeniu chipset + procesor. Masz szczęście, bo wg specyfikacji Twojego procesora maksymalna gwarantowana stabilność przy 4 stickach to 3600, cała reszta to bonus i trafienie dobrej konkretnej sztuki:

https://www.amd.com/en/products/processors/desktops/ryzen/7000-series/amd-ryzen-5-7500f.html

Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem jak to miało działać przy 4 kościach ale faktycznie po dołożeniu kości i zrobieniu Clear Cmos pierwsze uruchomienie było bardzo długie (około 4 minut trwało trenowanie pamięci) i faktycznie byłem zdziwiony kiedy ujrzałem prędkość 3600MHz. Następnie ustawiłem w BIOS natywne taktowanie i było ok. Kolejny krok to ustawienie profilu XMP na 6400 CL32 (moje pamięci nie mają EXPO dla AMD) i komp uruchamiał się normalnie ale potrafił resetować się losowo (nawet na pulpicie). Z jednej z grup zapisałem sobie zrzut ekranu, gdzie ktoś ustawił identyczne pamięci na 6200 CL30 z mniejszymi timingami i o wiele niższym napięciem. Zastosowałem go u siebie i odpalił niemal od razu z 4 kośćmi.

Zastanawiałem się czy nie wymienić moich 2x16GB na 2x32GB lub 2x48GB ale na jednej z grup trafiłem nówki sztuki identyczne jak moje za 60% ceny w sklepie.

23 godziny temu, Bazinga napisał(a):

edit: zedytowałem trochę post, bo myślałem, że to Ty masz problem z crashowaniem, a u Ciebie występuje memory leak

Dzisiaj miałem taką sytuację, że dojeżdżałem do Grodziska Mazowieckiego siódemką i kiedy użycie RAM'u dobiło do 46GB, to nastąpił crash do pulpitu. Oczywiście jak było w okolicach 40GB, to zmieniłem detale z Ultra na Bardzo niskie i zwolniło to 10GB RAM. Następnie ponowne ustawienie na Ultra spowodowało zużycie dodatkowych 4GB, także 6GB zwolniłem w ten sposób. W podglądzie zdarzeń jest błąd aplikacji Simrail.exe i biblioteki Unity:

Cytat

Nazwa aplikacji powodującej błąd: SimRail.exe, wersja: 2021.3.11.23713, sygnatura czasowa: 0x64de30a2
Nazwa modułu powodującego błąd: UnityPlayer.dll, wersja: 2023.1.8.34988, sygnatura czasowa: 0x64c8e3a6
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x0000000000254480
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x4960
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01dad478100bb773
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: D:\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: D:\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\UnityPlayer.dll
Identyfikator raportu: c535e757-017e-4b18-831a-d1fbba58c322
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: 
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy