Jump to content

Przerobienie gotowego scenariusza KWKStaszic


Recommended Posts

Chciałem przerobić sobie scenariusz KWK Staszic. W swojej naiwności sądziłem że jak usunę wszystkie lokomotywy ET22 oraz wagony z DLC i zamienię ja na EU07 oraz ET25 i wagony z podstawki gry to będzie ok. I że ja oraz inni gracze bez DLC CARGO będą mogli w ten scenariusz zagrać. Ale to tak nie zadziałało:) Co jest w tych skryptach LUA zapisane że gra ciągle blokuje bez DLC scenariusz? Przeczytałem to co notatnik dał radę otworzyć i nic nie znalazłem. Mam wszystkie lokomotywy i wagony z DLC usunięte i zamienione na darmowe. A program ciągle blokuje scenariusz. Ktoś wie jak zmienić scenariusz z DLC na scenariusz bez DLC? Czy w ogóle jest to możliwe? Skąd gra wie że musze mieć DLC dla tego scenariusza? 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

W ScenarioManifest.xml zmień
 

Cytat

  <Train_Engine_Names>
    <string>ET22</string>
  </Train_Engine_Names>

na
 

Cytat

  <Train_Engine_Names>
    <string>EU07</string>
  </Train_Engine_Names>


Wydaje mi się że powinno zabanglać  bo to zmienia informcję w menu jakim loco się będziesz poruszał, podejrzewam że to na tym etapie jest sprawdzane czy masz DLC czy nie, aczkolwiek nie sprawdzałem i głowy nie daję.

Jak nie zadziała to możesz jeszcze przekopiować ten plik AppIDs z innego scenariusza który jest dostępny w podstawowej grze - nie do końca wiem czym ten plik jest ale spróbować warto.

Edited by Rafał
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Rafał napisał(a):

ak nie zadziała to możesz jeszcze przekopiować ten plik AppIDs

Skopiowałem plik AppIDs, pozamieniałem wagony, grafiki et22 na eu07. I działa:)))) Odblokowałem scenariusz. 

Scenariusz uruchomił się. Tylko że taki ciężar na haku dałem że siódemka nie da rady ruszyć. Muszę pokombinować jeszcze i zobaczymy czy grywalny dalej scenariusz będzie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, misiekczołgista napisał(a):

Tylko że taki ciężar na haku dałem że siódemka nie da rady ruszyć.

No ja testując ruszyłem eu07 bez problemu... tzn. było wolno ale ruszyłem. Na szybko coś tam tylko wagony pozmieniałem na takie:

 

Cytat

 CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EU07_005, false, "", 0, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.G),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Steel_circle, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Sheet_metal, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Concrete_slab, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.Concrete_slab, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Tree_trunk, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.Wooden_beam, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.RandomContainer2040, 72, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.RandomContainer3x20, 70, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.RandomContainer1x20, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.EAOS_3356_5300_177_6, false, FreightLoads_412W.RandomContainerAll, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.T_beam, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.T_beam, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.T_beam, 80, BrakeRegime.P),
        CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(FreightWagonNames.SGS_3151_3944_773_6, false, FreightLoads_412W.T_beam, 80, BrakeRegime.P),

 

Link to comment
Share on other sites

Dojechałem do Staszica, manewry ok ale mam wtopę:))) Losowe wagony się zemściły. Przytaszczyłem na Staszic kontenery, drewno, profile stalowe a w zamian mam cały Staszic pustych węglarek. Przy 2200 tonach, 414m i EU07-241 miałem problem ruszyć i jechać w scenariuszu. Przy 1718t, 334m i EU07-005 śmiga na pełnej prędkości. 

Porażka ze składem czekającym w Staszicu na kurs do Łaz. On już lokomotywę ma. Może dwa byczki w scenariuszu działa to ale dwa razy EU07 nie działa. Muszę wywalić lokomotywę i skrócić skład o kilka wagonów. No i nasypać węgla do nich. 

Do momentu podpięcia się pustym loko do węglarek w kopalni scenariusz wszystko działało. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Szacunek za to, że Wam się chce.

Zastanawia mnie tylko, czemu niektóre wagony towarowe mają zdefiniowaną nastawę hamulca na towarową G, a inne na osobową P. (parametr "BrakeRegime")

Edited by broniewskijarek
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
28 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Dojechałem do Staszica, manewry ok ale mam wtopę:))) Losowe wagony się zemściły. Przytaszczyłem na Staszic kontenery, drewno, profile stalowe a w zamian mam cały Staszic pustych węglarek. Przy 2200 tonach, 414m i EU07-241 miałem problem ruszyć i jechać w scenariuszu. Przy 1718t, 334m i EU07-005 śmiga na pełnej prędkości. 

Porażka ze składem czekającym w Staszicu na kurs do Łaz. On już lokomotywę ma. Może dwa byczki w scenariuszu działa to ale dwa razy EU07 nie działa. Muszę wywalić lokomotywę i skrócić skład o kilka wagonów. No i nasypać węgla do nich. 

Do momentu podpięcia się pustym loko do węglarek w kopalni scenariusz wszystko działało. 

A to nie lepiej jednak wstawić do scenariusza zamiast EU07 Dragona, który jednak jest lokiem do ciężkich towarów?

Można by było dać dwie EU07, ale zdaje się, że funkcji ukratniania lokomotyw jeszcze nie ma.

Edited by broniewskijarek
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
10 minut temu, broniewskijarek napisał(a):

Zastanawia mnie tylko, czemu niektóre wagony towarowe mają zdefiniowaną nastawę hamulca na towarową G, a inne na osobową P. (parametr "BrakeRegime")

Tzw. "Długa lokomotywa", nastawia się lokomotywę i pierwszych kilka wagonów na G, a pozostałe na P, by osiągnąć w miarę równomierne hamowanie składu i ograniczyć szarpanie.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, broniewskijarek napisał(a):

A to nie lepiej jednak wstawić do scenariusza zamiast EU07 Dragona, który jednak jest lokiem do ciężkich towarów?

To proste w edycji w notatniku. Ja wole siódemkę:) Ale można wrzucić Dragona. 

 

5 minut temu, GoppelPL napisał(a):

Tzw. "Długa lokomotywa", nastawia się lokomotywę i pierwszych kilka wagonów na G, a pozostałe na P, by osiągnąć w miarę równomierne hamowanie składu i ograniczyć szarpanie

Przy okazji pytanie w tym temacie. Czy jest przy ciężkim składzie różnica czy wstawię w scenariuszu EU07-005 czy EU07-241? Taką samą moc mają w grze wszystkie  EU07 tylko się zmienia kolory, kabina i drobne detale? Ile max ton w grze mogę podpiąć pod te lokomotywy? Pytam bo metodą prób i błędów to trochę potrwa zanim znajdę max obciążenie:)  

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, misiekczołgista napisał(a):

Czy jest przy ciężkim składzie różnica czy wstawię w scenariuszu EU07-005 czy EU07-241? Taką samą moc mają w grze wszystkie  EU07 tylko się zmienia kolory, kabina i drobne detale?

Wszystkie EU07 mają taką samą moc 2000kW. W lokomotywowni możesz sprawdzić moce i inne pierdoły dotyczące lokomotyw - tam w prawym dolnym rogu jest przycisk 'Informacje' czy jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Rafał napisał(a):

W lokomotywowni możesz sprawdzić moce i inne pierdoły dotyczące lokomotyw

No tak. Najciemniej pod latarnią. Zapomniałem o lokomotywowni.  2000 ton wg opisu pociągnie. 

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Według nie tak dawnych wytycznych obciążenie maksymalne dla EU07 wynosiło 2200 ton i tyle powinno się dać wyciągnąć z KWK Staszic do Sosnowca. Po linii 62 obciążenie max ok. 1500 ton (różni się na poszczególnych szlakach). Na sucho można próbować więcej, przy czym wyjazdy ze stacji mogą być dosyć toporne, zwłaszcza w deszczu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie mam. Czy w gotowym scenariuszu który udostępniliście można odblokować jakąś free camere? Jakiś przelot nad mapą? Coś w rodzaju teleportacji? Bo zmieniam ten scenariusz na taki jaki np ja chcę. Pogoda, lokomotywy, wagony. Więcej w sumie nie umiem zmienić:))) Tyle na początek. I przejechałem połowę  scenariusza  i stwierdziłem że dodałbym np gdzieś 3 wagony więcej a gdzieś odjął. No i każda zmiana to od nowa jechać muszę z punktu start do kopalni. Żeby sprawdzić jak to działa. Albo nazwy semaforów latać i sprawdzać.  Można jakiś tryb włączyć "latania swobodnego" po gotowym Waszym scenariuszu?  

U jednego gracza na youtube widziałem że pod klawiszem F8 miał opcję z  kamerą i latał nad mapą. Tutaj tego nie ma pod F8. Jak to odblokować? Można?  

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
59 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Czy w gotowym scenariuszu który udostępniliście można odblokować jakąś free camere? Jakiś przelot nad mapą? Coś w rodzaju teleportacji?

F8 i w pierwszej niebieskiej zakładce masz Camera Tools czy jakoś tak, tam kliknij w przycisk Free Fly i odznacz ograniczenie poruszania się.

Aha scenariusz musi mieć w lua DevMode na true ustawione jeżeli chcesz mieć dostęp do zakładki Lua Dev (czy jakkolwiek ona się tam nazywa), która wyświetla nazwy torów i sygnałów.


 

DeveloperMode = function()
    return true
end

 

Edited by Rafał
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 68
          • Percentage filling 1%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 67
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 86
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 45
          • Percentage filling 4%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 88
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 0 / 62
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 68
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 97
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 68
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 66
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 67
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 15 / 1590 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy