Jump to content

Spontaniczny Event społeczności SimRail


Recommended Posts

 

Witamy serdecznie całą społeczność SimRail!

Chcielibyśmy poinformować was o spontanicznym evencie który odbędzie się w dniu 24 marca (niedziela) w godzinach 16:00-21:00. Zapraszamy na serwer PL8.
W oczekiwaniu na zapowiadaną Aktualizacje ,chcemy wam zaproponować system jazdy Lewostronny na całej mapie ( pomijająć miejsca gdzie będzie bot strować ruchem). Na evencie również będą zdarzenia losowe w mniejszej ilości niż ostanim razem aby sprawić wiecej frajdy z samej jazdy, takie jak:

  • jedno tory,
  • rozkazy pisemne
  • ograniczenia prędkości

Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału

Pozdrawiamy 

Organizatorzy eventu 😊

Edited by KiKi
  • Like 5
  • Confused 1
  • Haha 1
  • Thanks 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Na tym evencie dobrze się bawiłem, bo w końcu miałem opóźnienie nie tak jak ostatnio maksymalnie wynoszące 10 minut zupełnie przypadkowo bez żadnych szczególnych rzeczy oprócz dekoracji na torach.

Sama organizacja tego wydarzenia troszeczkę była nieprzemyślana, a mianowicie chodzi mi głównie o sam fakt kiedy to miało być. Niedziela jest słabym dniem na tego typu zdarzenia zwłaszcza wieczorem, gdzie część osób nastawia się psychicznie na nadchodzący tydzień lub po prostu wyjść z domu dla przyjemności. Najlepszym właśnie dniem jest sobota, ponieważ można trochę dłużej posiedzieć nie martwiąc się tym, że trzeba potem rano wstać. W ten sposób długość eventu można wydłużyć do 23:00, a nawet do 00:00 dla chętnych. Informacja o serwerze była jedną wielką niewiadomą. Rozumiem, że serwer mógłby być różny tak jak ostatnio, bo wtedy to było wspomagane przez zespół. Było napisane, że informacja o serwerze będzie pokazana w dniu eventu, to myślałem, że gdzieś rano/w południe dowiem się o tym, ale dowiedziałem się w zasadzie po 16:00, czyli wtedy kiedy to miało się rozpocząć. Event był na serwerze PL8, ale nie było to w żaden sposób oznaczone chociażby w grze, więc jedynie co osoba, która nie czyta forum mogła jedynie zorientować się, że coś się dzieje tylko i wyłącznie po ilości gracz, która też była niewystarczająco dużo z porównaniem do poprzedniego eventu. Dlaczego? Informacja o wydarzeniu powinna być dostępna publicznie przynajmniej tydzień wcześniej, aby można było chociażby rozplanować czas, 4 dni to za mało. Ponadto w dniu utworzenia tematu poinformowaliście, że jeszcze są 3 wolne nastawnie, tylko jakie? Kiedy była rekrutacja na dyżurnego? Powinniście zdecydować czy osoby na dyżurnego powinny być stałe, żeby pokazać profesjonalizm czy też dla osób, które jeszcze nie były, ale chciały. Dla nowych osób mogliście zadać pytania w rozmowie o różne sytuacje bądź przepisy i w ten sposób dowiedzielibyście się kto się nadaje. Spróbujcie otworzyć się dla nowych graczach (mam na myśli tych, którzy przesiedzieli jakiś czas już w grze i mają jakąś wiedzę). To wszystko jeżeli chodzi o organizację, bo pomysł o jazdę po angielsku bardzo mi się spodobał. Może następnym razem jakieś krzyżaki na posterunkach odgałęźnych?

Drugą kwestię jaką chciałbym poruszyć to umiejętność i wiedzę dyżurnych. Dyżurni jeżeli chcecie wyprawić pociąg na tor lewy to poinformujcie o tym maszynistę chwilę wcześniej, a jeżeli w pobliżu jest dużo pociągów to co jakiś czas ogólnikowo poinformujcie, że kierunku X jazda odbywa się po torze lewym/przeciwnym do zasadniczego/niewłaściwym. Większość osób mówiła, ale nie wszyscy. Podobnie jest z sygnałami zastępczymi, przed podaniem SZ:

  • poinformujcie, że taka jazda będzie;
  • podajcie powód np. awaria semafora;
  • podajcie numer toru.

Duża część osób pomijała głównie informacje o numerze toru, a niektórzy o powód. Z rozkazami pisemnymi było moim zdaniem najgorzej. Duża część rozkazów była dyktowana nieprawidłowo. Kiedy trzeba podyktować rozkaz pisemny to maszynista musi się zatrzymać czyli przed S1, aby na spokojnie mógł usłyszeć/przeczytać i wypełnić u siebie odpowiednie rubryki. Wiadomo, że jak jest na czacie to może sobie do tego wrócić, ale pamiętajcie, że pasek przewijania jest krótki, więc 2 rozkazy mogą być jednocześnie na czacie. Zwracajcie uwagę na literówki, nazwy stacji, bo jak coś się robi to porządnie. Jak podajecie czas wystawienia rozkazu to podajcie datę i godzinę serwera, a nie w realu. Na razie to takie czepialstwo, ale jak wyjdzie serwer profesjonalny to trzeba być lepiej przygotowanym nawet na te drobne szczegóły, dlatego pouczam. Nie rozumiałem tylko rozkazów pisemnych w Psarach. Pomijając fakt, że kilka rubryk ubyło w postaci nazwy stacji, daty, godziny, a posterunek powinien być "Ps", a nie "Psary", to rozkaz był dyktowany na szlak pomiędzy Psarami, a Knapówką na jazdę do 120 km/h na torze 2. Widziałem tylko 1 taki rozkaz dla towara z vmaxem 75 km/h co było bez sensu, ale patrząc po numeracji, było chyba ich więcej. To mam pytanie: dlaczego ja w Knapówce nie otrzymałem rozkazu ze zmniejszoną prędkością, gdzie szlakowa wynosiła 200 km/h? Nie zgłaszałem nic o uderzeniu w zwierzynę, ale podejrzewam, że akcja z tego rozkazu była na torze 1, dlatego był ruch wahadłowy.

To wszystko jeśli chodzi o moje czepialstwo na evencie. Pominąłem fakt, że były podmiany, błędy dyżurnych, dzięki, którym było ciekawiej, bo to już kwestia komunikacji i organizacji, na który średnio mógłby być wpływ. Drodzy organizatorzy eventu, następnym razem przeszkolcie personel mówiąc dokładnie, a najlepiej wypisać listę rzeczy, którą mają wykonywać dyżurni. Jeśli ma być rozkaz pisemny to dajcie szablon wraz z działką, gdzie tylko numer rozkazu, numer pociągu i godzinę trzeba zmieniać. Patrząc później na dyskusję to były jakiś głuchy telefon, bo ktoś coś tam mówił, ale nie wiadomo kto. Dlatego rozpiszcie instrukcję obsługi, a dyżurni jak czegoś nie wiecie to zapytajcie organizatorów o zgodę, a nie, że na własną rękę coś tworzycie, a potem bajzel jest. Niemniej jednak dla mnie event był udany, a to co wszystko rozpisałem wyżej to niektóre z są drobnostkami. Mam nadzieję, że weźmiecie moje uwagi i coś z tego wywnioskujecie.

Jeszcze na sam koniec mi się przypomniało. Poproście zespół, aby wspomogli w tym evencie, chociażby o zmianę nazwy serwera coś w rodzaju "PL8 Wydarzenie" czy coś w tym stylu, bo jakby nie patrzeć to trochę było to zrobione nielegalnie? Ciekawe czy raporty są, a jeśli już to czy zostaną odrzucone.

  • Confused 1
  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

 

Dodam od siebie również parę słów na temat eventu. 
Tak jak mój poprzednik, i ja jestem zadowolony z eventu. Miło i przyjemnie było brać w nim udział, za co serdeczne podziękowania organizatorom 👍

Zgodzę się z użytkownikiem @Marcion co do dnia eventu. Sobota byłaby o wiele lepszym wyborem ze względu na czas, jaki uczestnik może przeznaczyć na udział w grze.
Co do informowania, na którym serwerze odbędzie się event, według mnie złym pomysłem byłoby wcześniejsze informowanie o wyborze serwera. Gracze mogliby specjalnie wbijać się i blokować posterunki, tym samym uniemożliwiając zaplanowany event.

Jadąc z Katowic do Warszawy, między Sosnowcem a Zawierciem, było zbyt dużo nakładających się rozmów głosowych na siebie. Czasem nie sposób było wychwycić wywoływany numer pociągu, tym samym nie wiadomo było, kto i kogo wywołuje. Lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzanie wiadomości w okienku czatu na co drugim posterunku.
To samo tyczy się wywoływania pociągów 31xx i 41xx jadących jeden za drugim. W wiadomościach głosowych wywoływanie podobnie brzmiących numerów 31 czy 41 brzmi praktycznie tak samo, co prowadziło do małego zamieszania (tak było w moim przypadku, odzywał się drugi mechanik 🙃) Tu też można wprowadzić wywoływanie w okienku czatu.

Nie jest to z mojej strony jakakolwiek krytyka fajnego wydarzenia, a jedynie podzielenie się spostrzeżeniami wynikłymi podczas udziału w grze. Mimo wszystko uważam event za fajną odskocznię od codziennych zabaw w grze 😉

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, Podlaski Maniek napisał(a):

Co do informowania, na którym serwerze odbędzie się event, według mnie złym pomysłem byłoby wcześniejsze informowanie o wyborze serwera. Gracze mogliby specjalnie wbijać się i blokować posterunki, tym samym uniemożliwiając zaplanowany event.

Później domyśliłem się oraz powiedzieli mi, że to jest zamysł celowy.

54 minuty temu, Podlaski Maniek napisał(a):

To samo tyczy się wywoływania pociągów 31xx i 41xx jadących jeden za drugim. W wiadomościach głosowych wywoływanie podobnie brzmiących numerów 31 czy 41 brzmi praktycznie tak samo, co prowadziło do małego zamieszania (tak było w moim przypadku, odzywał się drugi mechanik 🙃) Tu też można wprowadzić wywoływanie w okienku czatu.

 

Ten problem nie tylko tyczy się tego eventu, ale również na każdym serwerze czyli wymagana jest zmiana rozkładu, która nastąpi wraz z rozszerzeniem mapy.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 11 / 82
          • Percentage filling 13%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 83
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 44
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 6 / 77
          • Percentage filling 8%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 74
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 98
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 104
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 101
          • Percentage filling 3%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 58 / 1750 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy