Jump to content

Nowy Rozklad jazdy


Recommended Posts

12 godzin temu, KIEROWNIK napisał(a):

Witam 

Zespół SIMRAIL

Moim zdaniem liczba składów na serwerze powinna być stała . W dzień więcej towarów na bocznicach , w nocy więcej osobowych na Katowicach , Krakowie , Warszawie Grochów Łódz itp . dostęp do pociągów na bocznicy 15 min przed pojawiał by się odjazdem

Ożyły by w końcu bocznice 

Zamiast wykolejenia się składu i go usunięcia z serwera proponował bym wdrożyć hamowanie awaryjne i np. -5000 punktów . Następnie taki skład po odhamowaniu kontynuował by jazdę . To by zachowało równomierną dostępność do składów dzień i w nocy.

Pierwsza część nawet spoko, ale wykolejenie niech zostanie wykolejeniem. Po prostu po wykolejeniu pociągu bym na takiego maszynistę wprowadził jakiś cooldown aby przez X czasu nie mógł zasiąść za sterem innego składu.

Edited by Rafał
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.02.2024 o 20:13, KIEROWNIK napisał(a):

Witam 

Zespół SIMRAIL

Moim zdaniem liczba składów na serwerze powinna być stała . W dzień więcej towarów na bocznicach , w nocy więcej osobowych na Katowicach , Krakowie , Warszawie Grochów Łódz itp . dostęp do pociągów na bocznicy 15 min przed pojawiał by się odjazdem

Ożyły by w końcu bocznice 

Mam tylko jedną obawę z tym związaną. Developerzy wielokrotnie pisali że serwery dadzą radę obsłużyć ograniczoną liczbę pociągów jednocześnie. Teraz dochodzą nam jeszcze trasy do Krakowa i Łodzi wiec serwery prawdopodobnie beda jeszcze bardziej obciazone. Puste pociągi stojace na bocznicach nie powinny zajmować niepotrzebnie "przepustowosci" i potencjalnie zabierać miejsca dla innych pociągów które w tym czasie mogłyby jechać.

  • I disagree 3
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, jumps napisał(a):

Mam tylko jedną obawę z tym związaną. Developerzy wielokrotnie pisali że serwery dadzą radę obsłużyć ograniczoną liczbę pociągów jednocześnie. Teraz dochodzą nam jeszcze trasy do Krakowa i Łodzi wiec serwery prawdopodobnie beda jeszcze bardziej obciazone. Puste pociągi stojace na bocznicach nie powinny zajmować niepotrzebnie "przepustowosci" i potencjalnie zabierać miejsca dla innych pociągów które w tym czasie mogłyby jechać.

Tylko tutaj myślę problemem są pociągi obsługiwane przez boty/ludzi, a na bocznicach mógłby stać składy statyczne, które traktowane byłyby jako element scenerii (stałyby przez cały czas, ewentualnie zmieniałyby się miejsca i rodzaj składów co jakiś czas, żeby nie było wrażenia "dnia świstaka") i tylko to by limitowało wydajność w grze. Zdecydowanie powinny pojawić się takie obiekty na bocznicach, sceneria by bardziej "ożyła" i zwiększyła immersję.

  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Conrad napisał(a):

Tylko tutaj myślę problemem są pociągi obsługiwane przez boty/ludzi, a na bocznicach mógłby stać składy statyczne, które traktowane byłyby jako element scenerii (stałyby przez cały czas, ewentualnie zmieniałyby się miejsca i rodzaj składów co jakiś czas, żeby nie było wrażenia "dnia świstaka") i tylko to by limitowało wydajność w grze. Zdecydowanie powinny pojawić się takie obiekty na bocznicach, sceneria by bardziej "ożyła" i zwiększyła immersję.

Jesli chodzi o statyczne sklady na boczniach jak najbardziej tak. Z tego co zrozumialem uzytkownikowi wyzej chodzilo o to zeby sklady na bocznicach były do objęcia zanim rozpoczną kurs

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.02.2024 o 00:22, Królik Uszasty napisał(a):

Prace nad nowym rozkładem przewidujemy wraz z rozszerzeniem trasy o Łódź i Kraków. Rozkład będziemy budować od nowa w oparciu o istniejące wzorce tras w stałym cyklu: podstawowym 1h oraz dodatkowych 0,5h i 2h. (Na marginesie - też bym chciał rozkład niecykliczny, natomiast mówimy wtedy o położeniu i dograniu rozkładów dla przeszło 1000 pociągów, a nie kilkudziesięciu stałych wzorców oraz całe obiegowanie taboru, żeby to miało ręce i nogi.) Doba będzie podzielona na dzień, noc i ewentualnie okresy szczytowe dla osobówek, gdzie mogą pojawić się dogęszczenia. W nocy ruch pasażerski będzie zmniejszony, za to zwiększony ruch towarowy. Jeśli nie wystarczy przepustowości, to na pewnych odcinkach może być mniej pociągów towarowych. Otwarcie linii do Łodzi dodatkowo pozwoliłoby odciążyć CMK od części pociągów TLK i towarowych oraz wydłużyć pociągi do Wrocławia/Łodzi.

Kwestia zmiany czoła na stacji końcowej lub wyjeżdżania poza mapę zostaje jeszcze do sprawdzenia. Zasadniczo przynajmniej co któryś pociąg w obiegu musi wyjeżdżać poza mapę, żeby w przypadku wykolejenia przyjechał skład zastępczy. Trasowanie w obrębie stacji końcowych będzie zrobione tak, aby w miarę płynnie działało to i przy kończeniu na mapie, i przy kończeniu poza nią (ewentualnie z dłuższym postojem).

Na chwilę obecną jesteśmy na tym etapie, że rozmawiamy o szczegółowych założeniach nowego rozkładu jazdy, więc więcej konkretów nie mogę podać - nie wiemy jeszcze, jak te pociągi leżą i ile konfliktów będzie do rozwiązania. Na tym etapie może się jeszcze okazać, że coś się nie mieści/nie dojeżdża na czas/nie przechodzi i trzeba by się było wycofywać z obietnic. Do sprawdzenia w praktyce będzie również kwestia wydajności serwerów i określenia limitu obsługiwanych pociągów. Co do zasady chcielibyśmy zwiększyć liczbę dostępnych pociągów, natomiast też nie można przesadzić - dojdą też nowe nastawnie. Przepustowość niektórych szlaków już jest na wyczerpaniu, więc na pewno będą robione jakieś roszady i przetrasowania, żeby to miało ręce i nogi. No i tak jak już pisałem przy manewrach - wolę chwalić się czymś, co już działa.

Gdyby byly dostepne lokomotywy na 160 km/h np EP-09 przepustowosc po CMK napewno by sie zwiekszyla i poprawila

  • I disagree 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.03.2024 o 18:04, plu96 napisał(a):

Gdyby byly dostepne lokomotywy na 160 km/h np EP-09 przepustowosc po CMK napewno by sie zwiekszyla i poprawila

frytki do tego? rownie dobrze gdyby w grze byla LK1 to też można by było poprawić przepustowość na CMK. sugeruje zamiast tego koncertu życzeń dawać realne rozwiązania, albo nie pisać nic. nowy rozkład to prawdopodobnie kwestia max. kilku miesięcy, zrobienie nowej lokomotywy pewnie coś bliżej roku, nikt tyle czasu na nowy rozkład czekać nie będzie.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, jumps napisał(a):

nikt tyle czasu na nowy rozkład czekać nie będzie.

Te słowa mogą się brzydko zestarzeć:) Obecny rozkład z drobnymi korektami jest chyba od 17 maja 2023?  Masz już prawie 10 miesięcy. Tak jak mówisz. Max kilka miesięcy:D:D:D:D

  • I disagree 1
  • Thanks 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, jumps napisał(a):

frytki do tego? rownie dobrze gdyby w grze byla LK1 to też można by było poprawić przepustowość na CMK. sugeruje zamiast tego koncertu życzeń dawać realne rozwiązania, albo nie pisać nic. nowy rozkład to prawdopodobnie kwestia max. kilku miesięcy, zrobienie nowej lokomotywy pewnie coś bliżej roku, nikt tyle czasu na nowy rozkład czekać nie będzie.

Lubie frytki czemu nie.... obecny RJ, otoczenie etc. jest wykonane w czasie kiedy EP-09 jezdzily wiec nie rozumiem o co halo, ta lokomotywa az sie prosi zeby jezdzila po CMK ale, jest jak jest, ja napisalem TYLKO, ze gdyby byla dostepna taka lokomotywa mozliwe bylo by, ze RJ wygladal by po CMk troche inaczej, wieksza przepustowosc, wiecej skladow itd. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.03.2024 o 13:30, misiekczołgista napisał(a):

Te słowa mogą się brzydko zestarzeć:) Obecny rozkład z drobnymi korektami jest chyba od 17 maja 2023?  Masz już prawie 10 miesięcy. Tak jak mówisz. Max kilka miesięcy:D:D:D:D

Mam na myśli max kilka miesięcy od tego momentu. Jest chyba różnica między czekaniem 12 a 20 miesięcy na nowy rozkład? Rozkład mający 10 miesięcy zbliża się już do końca swojego "żywota", bo każdy zna go na pamięć i każdemu się nudzi. To wyobraź sobie co by było gdyby ten rozkład został wymieniony rok później, odpalasz grę w marcu 2025 i dalej pociągi jeżdżą według tego schematu co teraz. Do czego zmierzam to że rozkład powinien zostać wymieniony jak najszybciej, a jeśli mielibyśmy czekać dodatkowy rok na jakąś nową lokomotywkę to serwery by do tego momentu opusztoszały bo każdy by miał obecnego rozkładu po dziurki w nosie.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy