Jump to content

Recommended Posts

Posted
W dniu 19.04.2025 o 11:34, KOlorowy napisał(a):

Jedyne co mnie w tym wszystkim trochę zaskakuje to brak ogłoszenia KONKRETNEJ daty wypuszczenia dodatku. Minęła połowa kwietnia, zbliżamy się powolutku do końca, a tutaj cisza. Skłaniam się ku przypuszczeniu, że może być podobnie jak w przypadku Krakowa. Są opóźnienia i będą dłubać przy tym do ostatniej chwili

Oby nie - takie akcje zwykle skutkują tym, że coś nad czym pracują nie zostanie przetestowane i finalnie nie zatrybi. Albo się - nie daj Boże - dysk zepsuje z ostatnim przetestowanym buildem...

A swoją drogą, co według Ciebie co przeszkadza aby nie podać terminu jako 30 kwietnia? 

  • I agree 1
Posted
W dniu 19.04.2025 o 20:40, KOlorowy napisał(a):

Jestem również w gronie tych osób, które cieszyły się z poprawy komunikacji z graczami - jest to fakt niezaprzeczalny, jednak nie mówię, że ta komunikacja wygląda tak, jak powinna.

Z drugiej strony można mieć pretensje, że informacje o testowym umożliwieniu dyżurnym podawania sygnalizacji manewrowej (w celu chociażby organizacji wspólnej zabawy) ogranicza się wyłącznie do wąskiej grupy wtajemniczonych.

  • I agree 4
Posted
2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Oby nie - takie akcje zwykle skutkują tym, że coś nad czym pracują nie zostanie przetestowane i finalnie nie zatrybi. Albo się - nie daj Boże - dysk zepsuje z ostatnim przetestowanym buildem...

A swoją drogą, co według Ciebie co przeszkadza aby nie podać terminu jako 30 kwietnia? 

Ależ można! Może zostać dodatek wydany i 30 kwietnia, ALE niech to będzie już znana i oficjalna data (trzymanie tego w tajemnicy do ostatniej chwili, nie jest dobre i jasno to pokazuje, jakie nastroje panują wśród graczy).

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Z drugiej strony można mieć pretensje, że informacje o testowym umożliwieniu dyżurnym podawania sygnalizacji manewrowej (w celu chociażby organizacji wspólnej zabawy) ogranicza się wyłącznie do wąskiej grupy wtajemniczonych.

Można, ale ja nie zamierzam, bo nie ogranicza się to wyłącznie do wąskiej grupy wtajemniczonych. Każdy może wejść na INT9 (chyba nie pomyliłem serwera) i pobawić się manewrami (polecam, niezła frajda) 

  • Like 1
  • I agree 1
Posted
W dniu 21.04.2025 o 14:50, KOlorowy napisał(a):

Każdy może wejść na INT9 (chyba nie pomyliłem serwera) i pobawić się manewrami (polecam, niezła frajda) 

To prawda. Ale nie każdy wie że jest taka możliwość - na forum ani słowa o takiej możliwości, a niektórzy korzystają tylko z forum.

  • Confused 1
  • I agree 4
Posted
11 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

To prawda. Ale nie każdy wie że jest taka możliwość - na forum ani słowa o takiej możliwości, a niektórzy korzystają tylko z forum.

Od dawna to forum to jest tylko po to żeby pobrać scenariusze od społeczności lub zgłosić błąd w grze.. Wszystko co ważne dla graczy dzieje się na discord.  Będzie warsztat steam to pies z kulawą nogą tu nie zajrzy. 

  • Sad 2
  • I agree 5
Posted (edited)
W dniu 18.04.2025 o 17:55, MALECKI napisał(a):

Kolego, ja rozumiem, że jesteś tu od niedawna

Na forum może i tak, w SR praktycznie od początku pierwszych playtestów 😉 I ok, zgodzę się ze apropo wyjścia z EA można delikatnie zarzucić iż powinno się to trochę profesjonalniej odbyć tak wcześniej wielkimi literami gracz był informowany o grze w fazie testowej early access i akceptacji umowy podczas kupna (czyli w skrócie kuma o co chodzi i bierze wszystko na klate :D) a tak owa faza nigdy nie wiadomo w którą stronę pójdzie.

Edited by tommy99991
Posted

W związku z wydaniem nowego DLC z Łodzią mam takie pytania. Może ktoś z modów albo użytkowników mających discorda będzie wiedział?

- Czy uzupełnienie tego DLC o resztę Łodzi będzie jako bezpłatny update obecnego DLC czy dodatkowo płatne drugie DLC?

- Czy jest choć orientacyjny termin kiedy to może nastąpić? Kwestia roku czy raczej miesięcy?

Pytam bo chyba poczekam na całą Łódź żeby sobie pojechać z Łodzi Fabrycznej, a może przy okazji wpadnie już funkcja save. Notabene pierwszy post pod tym updatem po angielsku na steam to właśnie pytanie o save. Zresztą kolejne też 🙂 

Ale to tak na marginesie. Cena tego DLC jest jak dla mnie genialna tylko, że chcę pojechać z Fabrycznej, a nie Widzewa 🙂 Także żeby znów ktoś nie odebrał mojego pytania jako atak.

  • I agree 1
Posted
1 minutę temu, adamets2 napisał(a):

 przy okazji wpadnie już funkcja save.

Tak jakby już wpadła. W pliku 'settings.conf' w AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\ zmień  'Testing_SavesEnabled=False' na 'Testing_SavesEnabled=True' i testuj.

 

simrail_save.png

  • Thanks 4
Posted
23 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Czy uzupełnienie tego DLC o resztę Łodzi będzie jako bezpłatny update obecnego DLC czy dodatkowo płatne drugie DLC?

Było wiele razy mówione na Discordzie, że będzie dodatkowo płatne. Za to ma być duża zniżka dla posiadaczy części 1 (ale to tylko raz było wspominane, więc nie jest to pewne 😉 )

Screenshot_2025-05-01-18-09-28-59_572064f74bd5f9fa804b05334aa4f912.jpg

  • Confused 1
  • Thanks 2
  • I agree 1
Posted
27 minut temu, adamets2 napisał(a):

W związku z wydaniem nowego DLC z Łodzią mam takie pytania. Może ktoś z modów albo użytkowników mających discorda będzie wiedział?

- Czy uzupełnienie tego DLC o resztę Łodzi będzie jako bezpłatny update obecnego DLC czy dodatkowo płatne drugie DLC?

- Czy jest choć orientacyjny termin kiedy to może nastąpić? Kwestia roku czy raczej miesięcy?

Pytam bo chyba poczekam na całą Łódź żeby sobie pojechać z Łodzi Fabrycznej, a może przy okazji wpadnie już funkcja save. Notabene pierwszy post pod tym updatem po angielsku na steam to właśnie pytanie o save. Zresztą kolejne też 🙂 

Ale to tak na marginesie. Cena tego DLC jest jak dla mnie genialna tylko, że chcę pojechać z Fabrycznej, a nie Widzewa 🙂 Także żeby znów ktoś nie odebrał mojego pytania jako atak.

Druga część ma być platna, ale ze zniżką dla posiadaczy pierwszej części oraz dlatego, że fragment trasy ma być wspólny dla obu dodatków.

Obecnie architektura gry wymusza spawn i despawn pociągów poza grywalną mapą, więc Łodzi Fabrycznej ani innych stacji czołowych nie będzie bez zmiany architektury symulatora.

Druga część ma zostać wydana w tym roku, według obecnych planów. Mogą jednak ulec zmianie.

  • Thanks 4
Posted

Powinni połączyć serwer z całą mapą a nie osobno robią. A na starej mapie tylko 1 serwer i mało kto będzie tam grał teraz. Miał być być multiplayer na dużą ilość graczy a nie limit jest.

  • I agree 2
Posted
33 minuty temu, Roxy Migurdia napisał(a):

Powinni połączyć serwer z całą mapą a nie osobno robią. A na starej mapie tylko 1 serwer i mało kto będzie tam grał teraz. Miał być być multiplayer na dużą ilość graczy a nie limit jest.

Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak zostało zrobione?

  • I agree 1
Posted
19 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak zostało zrobione?

Bo ktoś nie podumał co będzie jutro 😞 

  • I agree 2
Posted
57 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak zostało zrobione?

Prawdopodobnie mszczą się decyzje sprzed x lat, kiedy pisano kod sieciowy symulatora. Nikt wtedy nie myślał o limitach i powiększaniu mapy o dodatkowe kilometry linii ani o płynnym przełączaniu gracza między serwerami.

Zmiana kodu sieciowego to pewnie kilkaset godzin pracy programistów, podczas której nie będą robić nic innego, więc to jest pewnie z pół roku bez żadnych patchy czy zmian.

Ciężko powiedzieć czy w ogóle kiedyś się doczekamy takiej modernizacji.

  • Sad 1
Posted
2 minuty temu, zbynak napisał(a):

to jest pewnie z pół roku bez żadnych patchy czy zmian

Chciałoby się powiedzieć dzień jak co dzień 😉 
 

2 minuty temu, zbynak napisał(a):

Ciężko powiedzieć czy w ogóle kiedyś się doczekamy takiej modernizacji.

Szczerze mówiąc to uważam że tego multika powinni przepisać na nowo w priorytecie pilnym. Zaowocuje to w przyszłości. Ja wiem że ludzie zaraz się rozkrzyczą że oni chcą nowej zawartości, ale na miłość boską co wam po zawartości jak zaraz każde rozszerzenie mapy będzie musiało być na osobnym serwerze. Jeżeli SimKol poważnie myśli o kolejnych rozszerzeniach mapy to nie wyobrażam sobie aby mp nie został gruntownie przebudowany.

W 100% jestem gotów na poświęcenie czasu przy budowie nowego multiplayera i optymalizacji gry. Bez tych 2ch elementów żaden kontent nikogo w pełni nie zadowoli.

  • I agree 1
Posted
1 godzinę temu, Roxy Migurdia napisał(a):

A na starej mapie tylko 1 serwer i mało kto będzie tam grał teraz.

Myślę, że jak minie trochę czasu to ludzie się tym DLC znudzą i będzie więcej graczy na głównej mapie.

Posted (edited)
21 godzin temu, Rafał napisał(a):

Tak jakby już wpadła. W pliku 'settings.conf' w AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\ zmień  'Testing_SavesEnabled=False' na 'Testing_SavesEnabled=True' i testuj.

A jak później wczytać ten zapisany stan gry? Nie widziałem opcji żeby wczytać przy kolejnym uruchomieniu gry.

Edited by Grzego90
Posted
4 minuty temu, Grzego90 napisał(a):

A jak później wczytać ten zapisany stan gry? Nie widziałem opcji żeby wczytać przy kolejnym uruchomieniu gry.

Na screenie są dwie opcje, pewnie to działa tak że klikasz save, zapisujesz i później wychodzisz a jak chcesz wczytać to wchodzisz do tego samego scenariusza, później klikasz ESC i opcję load i tam się wczytuje.

Posted
9 minut temu, Grzego90 napisał(a):

A jak później wczytać ten zapisany stan gry? Nie widziałem opcji żeby wczytać przy kolejnym uruchomieniu gry.

Odpalasz ten sam scenariusz, czekasz aż się załaduje, po załadowaniu wciskasz ESC i masz możliwość załadowania gry.

Posted (edited)
2 godziny temu, Grzego90 napisał(a):

Tak właśnie robiłem i nie było opcji wczytania. Przetestuje to jeszcze później.

U mnie działało. Samo wczytywanie gry to już raczej tak średnio działa, no ale coś próbują.

simrail_save.png

Edited by Rafał
  • Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy