Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Sn1ck3rs

Recommended Posts

@PeVoo na zdjęciach wygląda to lepiej niż w rzeczywistości 🙂 Grałem też wczoraj w TSW4 na tej turystycznej trasie z Niemiec z lat 80tych i jeszcze dworce ok, ale z ruchu Ai to kilka modeli. Niewątpliwie najsłabszym punktem TSW4 (jak dla mnie oczywiście) są assety budynków mieszkalnych i biurowców i ich oświetlenie gdzie jest to po prostu masakra. Oczywiście, żeby jakiś ludek szedł sobie poboczem to nigdy nie uświadczysz... Generalnie naszła mnie wczoraj taka myśl jak jechałem w TSW4, że symulatory pociągów, a ściślej TSW4 (bo o innych się nie wypowiadam - SimRail w EA więc też nie porównuję) mają mocno wywalone na wszystko co jest po za szynami. Natomiast czy to symulatory ciężarówek jak ETS2/ATS czy Omsi oddają w lepszym stopniu pociągi niż TSW4 samochody czy autobusy. No i te budynki o niebo wyglądające w symulatorach ciężarówek czy autobusów. Szczególnie ładnie odwzorowane są pociągi w ATS - każdy detal, aż miło patrzeć. Ale też w ETS.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

@PeVoo na zdjęciach wygląda to lepiej niż w rzeczywistości 🙂 

No bo właśnie po to jest tryb photo! 😉 Do robienia ŁADNYCH zdjęć!
I wbrew pozorom to JEST "rzeczywistość", tzn jest to renderowane silnikiem gry, tyle tylko że jest dodany efekt rozmycia od ustawień obiektywu aparatu + ładne ujęcie, ustawione na spokojnie, na pauzie, a nie podczas jazdy.

Prawda że to wspaniała reklama dla gry jak takie zdjęcia hulają? A to są tylko moje, ludzie lepsze robią. Nie mówiąc nawet o tym, że przecież największa grupa fanów gier pociągowych to trainspotterzy, którzy przecież nic innego nie robią jak zdjęcia! Moim zdaniem w pociągowej grze to nawet ważniejsze niż np. w ciężarówkowej.

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

symulatory pociągów, a ściślej TSW4 (...) mają mocno wywalone na wszystko co jest po za szynami. Natomiast czy to symulatory ciężarówek jak ETS2/ATS czy Omsi oddają w lepszym stopniu pociągi niż TSW4 samochody czy autobusy.

Zgadnij dlaczego. Bo gracze przyzwyczajeni do NFS-ów czy innej Forzy mają dużo większe wymagania i dużo bardziej ich cisną o grafikę, niż gracze pociągowi którzy przyszli tu z jakiejś Maszyny. Już od NFS1 wszystko zawsze rozbijało się o grafikę w samochodówkach, w każdej kolejnej części i grze ludzie to porównywali i każda była lepsza od poprzedniej. Z racji dużo większej konkurencji na rynku wszelako-samochodowym, po prostu muszą cisnąć grafikę bo by ich nikt nie kupił. A tu proszę. Ludzie walczą o realizm w pierwszej kolejności, bo nawet tego im brakuje. Ale spoko, zrobi się gęściej na rynku pociągowym (a widać, że się robi coraz gęściej), to szybko pojawią się gracze, którzy będą się chcieli przebić najlepszą grafiką, a tedy wszyscy inni będą musieli ich gonić. 😉 Dla nas myślę najważniejsze to zrobić sobie dobrą markę za ciekawość, realizm, grywalność i edukacyjność (przy znośnej grafice), a wtedy będzie dla kogo i za co tworzyć SimRail 2 z taką właśnie lepszą grafiką.

PS:
Podoba mi się ten pomysł z ETS ze zdobywaniem zdjęć z zaznaczonych na mapie sławnych miejsc, jeszcze powinna być gdzieś lista żeby było widać ilu nadal brakuje. Niestety tam ma to dużo więcej sensu niż jak człowiek jest aż tak ograniczony do paru metrów wzdłuż torów, niemniej pomysł fajny (zresztą punkty widokowe i ich animacje również!). Coś jak te mapy turystyczne w Zakopcu co kiedyś sprzedawali z miejscami na pieczątki ze wszystkich schronisk, co się chodziło i się je zbierało jak jakieś pokemony. 😉 Bardzo fajna inicjatywa, masz większy fun i większą motywację żeby w więcej miejsc dojść - no i przede wszystkim nie poddać się na 3/4 drogi, bo nie będzie pieczątki, że "zaliczone". 😉 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, PeVoo napisał(a):

Zgadnij dlaczego. Bo gracze przyzwyczajeni do NFS-ów czy innej Forzy mają dużo większe wymagania i dużo bardziej ich cisną o grafikę, niż gracze pociągowi którzy przyszli tu z jakiejś Maszyny. Już od NFS1 wszystko zawsze rozbijało się o grafikę w samochodówkach, w każdej kolejnej części i grze ludzie to porównywali i każda była lepsza od poprzedniej. Z racji dużo większej konkurencji na rynku wszelako-samochodowym, po prostu muszą cisnąć grafikę bo by ich nikt nie kupił.

Wiesz mnie nawet nie chodzi o super grafikę bo co jest w Omsi? Tylko o różnorodność budynków, ruchu Ai. Niech nawet będzie w takim TSW4 jakiś tramwaj z daleka przejeżdżał - nie musi być super, niech jacyś ludzie chodzą po tych ulicach albo choć stoją... O takie detale mi chodzi co nie zrujnuje optymalizacji i nie będzie wymagało nie wiem jakiego wysiłku. W Omsi mamy archaiczną grafikę, ale ludzie chodzą po dworcach, ulicach - budynki są różnorodne. W TSW4 te robione na jedno kopyto biurowce - niemal identyczne w każdym DLC, szczególnie w nocy wyglądają koszmarnie. No jeszcze rozumiem, że tak było robione do TSW2 ale to i jest w TSW4. Wczoraj na tej turystycznej trasie z Niemiec z TSW3 albo 4 (nie pamiętam już do której części było to DLC) jest sobie fajne miasteczko, nawet ładnie zrobione i zero ludzi co jest zresztą standardem we wszystkich DLC... Ludzie żyją wyłącznie na dworcach - resztę planety opanowali Zombie 🙂 

Drodzy Twórcy SimRail to nie tak, że narzekam na to TSW dla narzekania, ale mam nadzieję, że was natchnę żebyście i takie rzeczy w przyszłości robili, oczywiście po wszystkich obecnych, najpilniejszych zmianach 🙂 Dajcie ludzi do miast i dróżek a już będzie coś lepszego niż u konkurencji 🙂 

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

No rozumiem. Tylko mi się wydaje, że z tym to nie jest wcale tak lekko, bo to jednak wymaga trochę roboty. Generalnie zwykle ostatnie 20% efektu to 80% roboty (czasu) niestety. Musisz mieć modele, ludzie muszą chodzić jakoś sensownie, mieć wyznaczone dróżki bo raczej sami nie będą wiedzieć gdzie chodzić. Masz 400km tras i to wszystko trzeba robić ręcznie pewnie, a z tego co mi się wydaje, to oni tu się szarpnęli na najdłuższą trasę na rynku z takiego powodu, że mogli to sobie zautomatyzować w jakimś stopniu (z jakiejś mapy google wciągnąć dane i automatem przerobić na większość terenu) - stąd te kanciaste drogi wszystkie takie same podejrzewam, identyczne pola itp. A potem pewnie ręcznie dłubią i poprawiają resztę, co się da, a ludzi nie mają dużo. Jakby im doszło do tego wyznaczanie tras po chodnikach itd. to mogłoby być cienko. Oczywiście strzelam i hipotetyzuję, bo przecież nie wiem jak to tam wygląda u nich, szczelnie gęby na kłódkę im zamknęli i nie wiadomo co się dzieje (w przeciwieństwie do np. zespoliku z Derail Valley, którzy szczerze wszystko mówią o sobie, ile ich jest i jakie mają problemy, za co też ludzie ich uwielbiają i ich wspierają duchowo, poza paroma roszczeniowymi trollami co zawsze się znajdą wszędzie). Nie wiem jak z modelami, ale co do ścieżek ruchu to mogliby pomyśleć nad jakimś algorytmem na to, bo np. MS Flight Simulator przetwarza dane z mapy na teren (i to nie wiem czy nie na żywo) do tego stopnia, że sam puszcza samochody po ulicach. Wiem, bo raz widziałem jak w Nowym Jorku wygenerowało most wielki, a potem puściło ruch samochodowy PO tym moście, a konkretnie NA jego modelu wzdłuż górnej płaszczyzny, co spowodowało, że samochody jeździły PO GÓRNYM RUSZTOWANIU a nie po ulicy pod nim. Wyglądało to komicznie, ale generalnie algorytm działa dość dobrze i z daleka wygląda to realistycznie (w większości przypadków). I jakiś nikt się ich o to nie czepia (chyba). Ten ich algorytm nawet stara się modele domków powstawiać tam gdzie na mapie są jakieś domy widoczne. Co prawda wychodzi mu to tragicznie, wstawia kompletnie inne domy a także jest w stanie przegapić ogromne Tesco z jeszcze większym parkigiem i nic tam nie wstawić i potem lądujesz helikopterem na bardzo dennej jakości teksturze z google mapy z narysowanym od góry Tesco i samochodami, na którą w dodatku patrzysz ze skosu więc perspektywa leży i to jeszcze bardziej razi. Niemniej jednak mogą się chwalić, że mają cały realny świat w tej grze i dopóki lecisz wysoko to nawet można przyznać im rację. Z bliska widać, że latasz po teksturze z google mapy, na której powstawiali modele domków i shader tam gdzie jest woda żeby się błyszczało i to wszystko. Jedynie parę unikalnych budynków i lotnisk zrobili ręcznie, które w dodatku musisz kupować w DLC, także ten... Za to w TSW widać, że wszyscy ludzie z peronu idą w jedno miejsce za budynek gdzie się (de)spawnują. Na jednej stacji to aż boli, bo idzie cała procesja (w obie strony) 100 metrów przez pusty parking obok torów i wszyscy znikają za małym domkiem na tym parkingu... :] Boleśnie widać, że tam najwyraźniej mają "teleport". Pod tym kątem to najbardziej mi się podoba City Skylines, bo tam naprawdę KAŻDY JEDEN człowiek i samochód w całym mieście realnie idzie do konkretnego celu - do swojej pracy, do swojego domu lub do sklepu, po drodze używając pociągów i autobusów (konkretnych linii), które im zbudujesz. Idealna symulacja. Każdego pojedynczego człowieka można kliknąć, zobaczyć jak się nazywa nawet, gdzie mieszka i dokąd zmierza. Perfekszyn po prostu. I to, to ja rozumiem, że jest prawdziwa symulacja miasta i obciążenia ruchu ulicznego i transportu publicznego. Nie żebym u nas się tego domagał, tylko pokazuję palcem naprawdę dobrą robotę. (A co najlepsze dostałem tę grę za darmo na Epic.)

Jeśli chodzi o SimRaila, to ja bym podszedł do tematu testując czy nie da się łatwo zrobić jakiegoś narzędzia, którym dałoby się dwoma kliknięciami stworzyć ścieżki ruchu z A do B na mapie, tak żeby jeszcze można było podłączać jedne ścieżki do drugich + jakieś punkty spawnowania zaznaczyć, a potem zrobił z nich automatycznie graf, wylosował pozycje startu i końca z punktów spawnowania (generalnie niewidocznych dla gracza) i puścił ludzi z automatem po tym grafie. Jeśli się muszą minąć w przeciwną stronę to mogą się odsuwać na bok lub nawet cały czas chodzić prawą stroną chodnika. Jak się to zautomatyzuje dostatecznie dobrze, to potem tylko klikać te ścieżki to już nie zajmie dużo czasu, a reszta zrobi się sama. No ale wiesz... Generalnie to nie mamy sejwów jeszcze nawet, więc... Tak tylko podpowiadam na przyszłość jak obejść problem małej ilości ludzi/czasu.

Link to comment
Share on other sites

To już nawet niech nie chodzą albo np. przejeżdżając pociągiem będą sobie stali jakaś babcia z wnuczkiem na poboczu albo w jakimś mieście z daleka. Jak pędzisz Pendolino z 200 km/h to i tak wszystko jedno czy idą poboczem czy stoją. Ważne żeby coś się działo na tych poboczach. Nigdy ani razu w żadnym DLC do TSW nie widziałem żadnego człowieka poza dworcem. A chyba jednak zrobienie czegoś takiego bez wytyczania jakiś ścieżek chodzenia da się zrobić bez większych trudności? I wydaje mi się, że po prostu to jest zaniedbywane bo nikomu się nie chce, a nie, że jakieś wielkie trudności programistyczne. Mam na myśli TSW bo oni koszą gruby hajs za każde DLC, wydają ciągle kolejne części tej samej gry, no i... są na rynku wiele lat... Przed SimRail długa droga i mam nadzieję, że w tym aspekcie pokażą Dovetail wyższy poziom profesjonalizmu. Już pokazują bo modele samochodów Ai są o wiele ładniejsze niż w TSW.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PeVoo napisał(a):

Generalnie to nie mamy sejwów jeszcze nawet, więc... Tak tylko podpowiadam na przyszłość jak obejść problem małej ilości ludzi/czasu.

No właśnie. Jest szereg pilniejszych rzeczy. Oni nawet nie zadbali by algorytm dobrze ustawiał modele aut na podłożu (lewitują), a Ty chcesz grafy ruchu dodawać??? 😄

20240723230559_1.jpg

Edited by qbahn
Link to comment
Share on other sites

W TSW4 jest jeszcze gorzej. Przedwczoraj jak grałem ludzie wychodzili i wchodzili do pociągu tańcząc... 🙂 Innym razem wyłaniali się z podziemi jak w nocy żywych trupów, a mówimy o grze, która ma 7 lat 🙂 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, qbahn napisał(a):

No właśnie. Jest szereg pilniejszych rzeczy. Oni nawet nie zadbali by algorytm dobrze ustawiał modele aut na podłożu (lewitują), a Ty chcesz grafy ruchu dodawać??? 😄

A to, to w ogóle jest ciekawe... Wydawałoby się, że jest to bardzo proste do zrobienia... Może algorytm chamsko bierze najwyższy punkt pod całym prostokątem auta, po czym stawia je poziomo wg tego? Nawet jakby wziął średnią z 4 punktów podłoża gdzie wypadają koła (lub nawet po rogach) i do tego obrócił auto wg kąta ich ustawienia, to już by było prawie dobrze, a na pewno DUŻO lepiej...

 

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

W TSW4 jest jeszcze gorzej. Przedwczoraj jak grałem ludzie wychodzili i wchodzili do pociągu tańcząc... 🙂 Innym razem wyłaniali się z podziemi jak w nocy żywych trupów, a mówimy o grze, która ma 7 lat 🙂 

Ja wczoraj jak grałem to miałem tak, że mi co najmniej 5 ludzi wyszło na tory i stali tam i czekali cali zadowoleni. Akurat miałem jakiś problem i wycofywałem a potem nie chciało mi ruszyć zdalnie i musiałem do pociągu wrócić kamerą i potem już ich nie było. A tak chciałem ich wszystkich rozjechać... 😞 😛 Nawet screena nie dałem rady zrobić. 😕 

 

PS:
Poznajecie? 😄

image.thumb.png.3048d8574c43f33e296965531e754e2d.png

image.thumb.png.2b019c63882acad20bfbafd879dbb0d7.png

Ja tu centralnie widzę Maze Bank na tym dolnym zdjęciu nawet! 😄

Polecam zajebiście fajny challenge wbicia się na jego szczyt za pomocą Oppressora 1! 😉 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, PeVoo napisał(a):

A to, to w ogóle jest ciekawe... Wydawałoby się, że jest to bardzo proste do zrobienia... Może algorytm chamsko bierze najwyższy punkt pod całym prostokątem auta, po czym stawia je poziomo wg tego? Nawet jakby wziął średnią z 4 punktów podłoża gdzie wypadają koła (lub nawet po rogach) i do tego obrócił auto wg kąta ich ustawienia, to już by było prawie dobrze, a na pewno DUŻO lepiej...

Albo jeszcze prościej: wstawić prawdziwe samochody (takie z resorami na hamulcu) i puścić 2 sekundy symulacji fizyki (bez wyświetlania tego, podczas ładowania) i pozwolić żeby fizyka sama zrobiła swoje, a potem odebrać tym samochodom uczestnictwo w silniku fizyki dla optymalizacji, żeby po prostu stały nieruchomo tak jak upadły. Będzie IDEALNIE i za darmo.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, PeVoo napisał(a):

Będzie IDEALNIE i za darmo.

Zapewne. Ale takie rzeczy też trzeba zrobić.

Nie wiem jak oni to ustawiali ale w Idzikowicach lewituje Duster nad prawie idealnie płaskim terenem. Z resztą nie tylko on. Inne przedmioty też. Pewnie zadziałał jakiś "hello world" 🙂 

Link to comment
Share on other sites

To pewnie jednak ręcznie było stawiane, na szybko i na oko, myszą jak popadło (np z kamery od góry), a potem zapomnieli poprawić lub nie zauważyli nawet.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.07.2024 o 23:49, PeVoo napisał(a):

Wydaje mi się też, że wreszcie poprawili nabijanie osiągnięć z tras do Dovetail Live i wylogowywanie po przejechaniu trasy, co było zmorą TSW3 u mnie.

Nope... Nie poprawili nawet tak prostej rzeczy, te same idiotyczne błędy są. Póki co nie wylogowuje przynajmniej, ale na jednej trasie mam TIER 1 "complete" podczas gdy po rozwinięciu widać, że tylko 1 z 2 zadań jest odhaczone (zresztą teraz wszedłem zobaczyć znowu i już NIE jest "complete" tylko "in progress"...), a na drugiej trasie kompletnie nie zaliczyło mi nie tylko zadania z kilometrami (wg. niego zero przejechałem), ale też zadania pod tytułem przejdź scenariusz X, który to jest odhaczony bo go przeszedłem. Jedna wielka ch...ołownia z grzybołownią znowu. 😕 

Ja po prostu nie wierzę, że tego nikt do tej pory nie zgłosił w TSW3, no nie uwierzę. Do tego nie uwierzę, że to jest ciężki nierozwiązywalny problem. Jakaś banda studentów praktykantów tam musi siedzieć i robić idiotyczne błędy, a szefostwo ma to w dupie, byle było tanio zrobione i się nazywało, że jest.

Update:

Dzisiaj przeszedłem na innej trasie cały półtorej godzinny scenariusz, który mi brakowało do ukończenia TIER 2 na Mastery - i wszystko poszło się jechać. Nie zaliczyło. Tzn. scenariusz mam oczywiście zaliczony, na złoto (zdaje się na tej trasie na więcej się już nie da bo chyba platynowe medale doszły w TSW4, a nawet zrobiłem to jednym ciągiem bez przerywania i wczytywania) i to JEST odhaczone, ale w Mastery oczywiście NIE. kwasny.gif.03e3b50968666ada9e526aa7d6410460.gif
Serio... Co za głąby tam siedzą żeby tak starego i prostego błędu nie umieć naprawić... Tam naprawdę nie ma żadnej filozofii w tym. Zapisać, że ukończone i koniec. Oni to chyba na blockchainie Bitcoina zapisują i czekają na 5 potwierdzeń, tak długo to trwa, a na końcu jeszcze NIE DZIAŁA. kwasny.gif.03e3b50968666ada9e526aa7d6410460.gif Specjalnie czekałem godzinę i po restarcie gry sprawdziłem znowu. kwasny.gif.03e3b50968666ada9e526aa7d6410460.gif

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

Ja nawet nie mam konta a Dovetail Live 🙂 I tak zazwyczaj wszystko przejeżdżam na złoto albo srebro. To nie civka żeby wygrać. W symulatory się gra, a nie wygrywa 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak sobie jeszcze pomyślałem, a chyba nie zostało to napisane w temacie, że klienci oczekują informacji kiedy coś będzie nie tylko dlatego, że są niecierpliwymi pięciolatkami z przedszkola, ale może chcą się przygotować czasowo, finansowo i mentalnie na jakieś DLC czy rozszerzenie funkcji. Tak się składa, że sporo graczy ma nieco więcej czasu w wakacje w tym ja. No, ale już wiadomo, że nic nie wyjdzie na wakacje to chociaż info na kiedy, mogłoby zmobilizować część ludzi do odłożenia kasy na DLC (bo nie każdy ma tak, że 150zł to dla niego drobne), a ci z kolei co mają kasę, z reguły mają bardzo mało czasu i też chcieliby np. sobie zaplanować jakieś zlecenia czy pracę jak są jakimiś wielkimi fanami danej gry. I dlatego... producenci powinni jednak podawać daty jakiś DLC czy rozszerzeń i trzymać się tych terminów. Tak mi się wydaje... No i ważna kwestia mentalna, o której już napisano - gracz cieszy się na coś, a potem zostaje z niczym. Tak było ze mną. Cieszyłem się, że na wiosnę czy lato wyjdzie ta Łódź, Kraków i te save, a dostałem coś co spowodowało, że od tych "wielkich" zmian ani razu nie odpaliłem SR tak mnie odrzuciły te "zmiany" i DLC z pociągiem. I jak pisałem wcześniej - to DLC z towarem kupię jak kiedyś będzie za 10-15zł, ani 1zł więcej.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Cieszyłem się, że na wiosnę czy lato wyjdzie ta Łódź, Kraków i te save, a dostałem coś co spowodowało, że od tych "wielkich" zmian ani razu nie odpaliłem SR tak mnie odrzuciły te "zmiany" i DLC z pociągiem.

Jeszcze chwila i zrozumiesz moje malkontenctwo a może i nawet się z nim utożsamisz 😅

 

2 godziny temu, Roxy Migurdia napisał(a):

Ktoś juz testował demo tej gry?

Jup, kilka miesięcy temu jak tylko wyszło. Może z tego wyjść coś fajnego, pożyjemy zobaczymy.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Roxy Migurdia napisał(a):

Ja testowałem. Nie podobało mi się generalnie. Mocno niedorobione było z tego co pamiętam, tylko nie pamiętam co dokładnie. Mieli natomiast ciekawe (od razu zaznaczę: nierealistyczne) bajery, które powodowały, że granie miało cel, np. kupowanie za zarobione na jeżdżeniu punkty/kasę kolejnych tras oraz remontowanie pociągu, który się zużywa od jeżdżenia. Trochę mocno naciągane, ale jednak daje jakiś cel graczowi i sprawia, że gra się za szybko nie znudzi, no bo nie masz od razu wszystkich tras itp. Teoretycznie może być ciekawe, ale coś mi tam mocno nie pasowało. Zdaje się kamery zewnętrznej w ogóle nie było, czy coś w tym stylu. Chyba też nie dało się chodzić po pociągu (wstać z fotela) - mogę się mylić. Może to jeszcze planują dodać, nie wiem. Możliwe też, że nie dało się myszą wciskać przycisków tylko trzeba było się klawiszologii nauczyć. ale zgaduję, bo naprawdę nie pamiętam już.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

Baj de łej, taka mała ciekawostka - przykład jak wszelkie przewidywania zachowania graczy mijają się z rzeczywistością. W TSW macie generalnie kilka opcji gry - scenariusze (czyli te ciekawe, w których coś się dzieje - ich jest zawsze mało), zwykłe połączenia z time table oraz "journeys" (co zostało mocno schowane, a było główną formą gry w TSW2 i jest moim ulubionym typem, zwłaszcza, że i tak zawiera w sobie scenariusze, a jest ułożone w jakimś bardziej sensownym porządku niż jak sobie samemu coś wylosujesz). Journeys są dzielone na rozdziały po kilka połączeń (np wg. pociągów) i w TSW2 można było grać w dowolny, a w TSW3 i 4 już do niektórych rozdziałów trzeba przejść poprzednie (co też dodaje sensu grania w nie i motywacji). W dodatku zawsze na początku jest tutorial lokomotywy, z czego w TSW4 cały pierwszy rozdział potrafi być tylko tym tutorialem.

I teraz ciekawostka, jak myślicie jak ja w to wszystko gram kiedy dostanę nową trasę? Oczywistą odpowiedzią w moim przypadku jest oczywiście journeys, zacząć od początku, czyli tutorial i dalej po kolei. A otóż nie. Otóż włączam pierwszy rozdział, ale od drugiej lub trzeciej pozycji (jeśli jest) - a jeśli nie ma (bo cały rozdział to tylko 1 tutorial) to próbuję następny rozdział - który w TSW4 jest zwykle ZABLOKOWANY (no bo nie zrobiłeś tutoriala nawet), więc wychodzę z journeys i włączam coś z timetable! I dopiero jak to pogram to włączam z powrotem journeys, od tutoriala i jadę po kolei. I teraz pytanie: dlaczego robię coś tak (wydawałoby się) idiotycznego i pod prąd? Ano dlatego, że kiedy dorwę nową lokomotywę, to chcę sam siebie przetestować, czy dam radę ją w ogóle ruszyć z miejsca bez żadnej nauki! W przypadku niektórych nie jest to wcale łatwe. Dla mnie jest to świetna zabawa (niestety jednorazowa) i bardzo satysfakcjonujące jeśli samemu wyczaję jak to się robi (bez tutoriala), przy użyciu jedynie wiedzy ogólnej i zdobytej z innych pociągów.

I tak oto chcieli zrobić wszystkim dobrze, każdy dostał opcję rozgrywki jaką lubi (przygotowaną, po kolei i z blokowaniem - lub nieograniczoną, wg. własnego uznania) - a ja JAK ZWYKLE nie mieszczę się w normach Unii Europejskiej i jak zwykle jestem na lodzie. 😛 Zamiast mi ułatwić to jeszcze mi utrudnili grę w TSW4 tym nowym układem. Wcześniej włączałem po prostu drugą lub trzecią pozycję i przechodziłem, a potem wracałem do tutoriala, a teraz już nie mogę i się tylko pałętam po tym nowym menu jak głupi.

Tragedii nie ma, tylko stwierdzam fakty, że dopóki nie poobserwujecie co w realu robią zwykli gracze (a nie twórcy i ich koledzy), to możecie brnąć w rozwiązania, które okażą się bezużyteczne i tylko wkurzające. Słyszałem różne ciekawe historie kiedyś jak to np. ktoś robił mapę do gry i sobie misternie wszystko zaplanował statystycznie, a potem w praniu się okazało, że np. zdecydowana większość graczy w jakimś miejscu idzie w prawo a nie w lewo i przegapia to co mieli natrafić już na początku gry, albo jest za łatwo. Takie jajeczka wychodzą dopiero jak się wpuści prawdziwych graczy z ulicy i absolutnie nic im nie powie. I to jest bardzo dobra metoda, którą należy stosować.

Edited by PeVoo
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Co do Train Planet - fajnie, ale naprawdę? Kolejna gra z niemieckimi trasami? Ile można? 🙂 Ja nie mam absolutnie nic do Niemiec i Niemców. Najbardziej lubię trasy niemieckie w TSW4, ale mam już ich przesyt. Dlatego póki Train Planet naprawdę nie będzie "Planet" 🙂 to nie będzie w kręgu moich zainteresowań.

@PeVoo ja w TSW4 gram wyłącznie na rozkładach i najczęściej i tak muszę wybrać tutorial, nawet na 3 min. żeby przypomnieć sobie jak uruchomić dany pociąg bo Dovetail jak i SimKol (zresztą nie tylko oni) uważają, że gracz gra wyłącznie w ich grę i to codziennie... 🙂 No nie... Mam różne symulatory, w nich różne pojazdy i ciężko spamiętać wszystko... W Omsi z 40 autobusów, w TSW4 z 40 różnych pociągów, w SimRail kilka, ale tu trzeba od początku rozgrzać pociąg (w single). Do tego tramwaje, samoloty z MFS, bus worldy, BS21 i wiele innych więc jak wypadnie mi TSW4 raz na 3 tyg. to ciężko zapamiętać którą z tych różnych 40 lokomotyw jak się obsługuje tym bardziej, że np. brytyjskie są zupełnie inne niż niemieckie 🙂 I dlatego prosiłem żeby w SimRail był jakiś system podpowiedzi (opcjonalny) w scenariuszach tym bardziej, że akurat w scenariuszach w TSW4 jest. No, ale prawdziwy fan bierze kartkę papieru i notuje jak co uruchomić więc i w SimRail mam ściągę 🙂 Poradziłem sobie... 🙂 

Po wpisach na forum wiem, że ludzie grający wyłącznie w symulatory pociągów lub wyłącznie SimRail lub/i dodatkowo byli i obecni maszyniści nie będą mieli żadnych problemów nawet jak odpalą tą grę po roku i im żadne podpowiedzi i tutoriale nie są potrzebne, ale wierzcie mi, że ja jakbym dzisiaj miał odpalić SimRail (jak pisałem nie gram póki nie ma save), a ostatni raz grałem w lutym prawie wszystko musiałbym sobie przypomnieć od początku i nawet nie wiem czy notatki by starczyły... Więc wyobraźmy sobie małolata z USA, który gra też w różne symulatory i odpala po takim czasie SimRail. Czy on się będzie męczył czy się wkur...i i rzuci w diabły całe to SimRail i nie kupi więcej żadnych DLC? Ale to już widocznie SimKole wiedzą lepiej, albo rynek jest tak słabo nasycony, że co nie zrobią to i tak sprzedadzą (co po opisywanych tu wynikach ostatniego DLC wydaje się prawdziwe) albo co najbardziej prawdopodobne główny nacisk kładziony jest na symulatory profesjonalne dla PKP.

A na marginesie - wciąż nie mamy tuturiala do Pendolino w SimRail? 🙂 Bo jak ja mocno grałem na zimę 2023 to tutorial miałem od strimera na YT 🙂 SimRail "zapomniał" dać jedynie do tej lokomotywy... Dlaczego na nią akurat padło nie wiem do dzisiaj 🙂 

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.08.2024 o 11:38, adamets2 napisał(a):

Cieszyłem się, że na wiosnę czy lato wyjdzie ta Łódź, Kraków i te save, a dostałem coś co spowodowało, że od tych "wielkich" zmian ani razu nie odpaliłem SR tak mnie odrzuciły te "zmiany" i DLC z pociągiem. 

Ani razu nie odpaliłem SR, ale na forum udzielam się niemal codziennie XDDD.

Swoją drogą trochę Cię rozumiem - ja odpalam SR raz na tydzień, może raz na 2 tygodnie, chwilę sobie pogram, jak mi się uda dopchać na nastawniczego to trochę więcej i tyle. Nie ma contentu aby grać non stop. Ale za to z drugiej strony ta gra się aż tak nie nudzi - bo nie ma przymusu w nią grać, aby pchać jakieś punkty, zadania czy osiągnięcia.  

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@PL_Andrev codziennie nie. Co jakiś czas 🙂 A udzielam się bo wciąż mi na niej bardzo zależy i nawet nie wiesz, że wcale mi nie jest łatwo sobie jej odmawiać. Ale jak już pisałem wcześniej nie chcę przeżywać tego uczucia, że jest 5 rano, jestem dosłownie godzinę do Warszawy i padam ze zmęczenia i snu i mam do wyboru albo się katować w grze albo odpuścić bo nie ma cholernego save żeby zapisać grę i wrócić następnego dnia.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Skoro temat jest w offtopicu a nie zaglądałem na forum od dobrych 3-4 miesięcy a tu nagle 800 wiadomości XD

Miłej lektury. Czasem przydługiej, czasem nic nie wnoszącej, czasem pretensjonalnej, szalonej, ale jednak miłej 🙂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

My tu gadu gadu, narzekamy, marudzimy, a tymczasem na dzień 11.08.2024 zarówno SimRail jak i DLC Cargo Pack mają rewelacyjną ocenę: wszystkie bardzo pozytywne dla podstawki i w większości pozytywne dla DLC...

W takim układzie widać, że graczom wszystko bardzo odpowiada, gra się świetnie sprzedaje, a my tu tylko marnujemy swój czas 🙂 

Dodam, że oceny: wszystkie bardzo pozytywne zdarzają się przy grach nie za często 🙂 

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy