Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam w dniu wczorajszym zakupiłem grę przejechałem trzy trasy i nasuwają mi się dwa następujące pytania

1 cały czas dostaje minusowe punkty za nie użycie sygnału dźwiękowego nie wiem kiedy go używać i tutaj proszę o podpowiedź kiedy go używać 

2 mam tylko dwie trasy i czy trzeba przejść wszystkie samouczki lub przejechać wszystkimi dostępnymi składami aby odblokować nastepne trasy bo z tego co się orientuję to jest więcej niż tylko dwie trasy

Z góry dziękuję i pozdrawiam 

Edited by wiktor.florczak
Posted
10 minut temu, wiktor.florczak napisał(a):

cały czas dostaje minusowe punkty za nie użycie sygnału dźwiękowego nie wiem kiedy go używać i tutaj proszę o podpowiedź kiedy go używać 

w6b.png.a630e00420977c64e55770beeac95caf.png

 

 

10 minut temu, wiktor.florczak napisał(a):

mam tylko dwie trasy i czy trzeba przejść wszystkie samouczki lub przejechać wszystkimi dostępnymi składami aby odblokować nastepne trasy bo z tego co się orientuję to jest więcej niż tylko dwie trasy

Nie. Więcej nie ma.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Posted

Też na początku tego nie ogarniałem. Dzięki @Rafał i @broniewskijarek za klarowne wyjaśnienie choć już wiedziałem od pewnego czasu.

I taka mała uwaga: jak się pędzi 120 km/h i uważa jeszcze na zmiany semaforów, ograniczenia prędkości albo po prostu podziwia piękne widoki można nie zauważyć i się zagapić.

- Z tego co czytałem maszyniści i tak muszą doskonale znać szlak zanim zostaną wpuszczeni bo chyba bez znajomości szlaku jednak ciężko za każdym razem ogarnąć te znaki? Jakie jest wasze zdanie?

- I drugie pytanie: czy w prawdziwym życiu nie danie sygnału dźwiękowego przed tymi znakami ale w odstępie pomiędzy znakiem a przejazdem np. tuż przed przejazdem jest też dopuszczalne?

- I trzecie pytanie: czy przed wjazdem na stację też trzeba podawać sygnał dźwiękowy? Bo wydaje mi się, że nie było w niektórych miejscach tych znaków, a mimo to dostawałem ujemne punkty za wjazd do stacji bez trąbienia.

@wiktor.florczak gratuluję zakupu. Gra jest FENOMENALNA. Nie musisz przejść samouczków żeby grać w scenariusze. Te kafelki co są na górze to nie tyle trasy ile odcinki w ramach których masz różne pociągi w różne strony. W ramach odcinków masz różne trasy. Przede wszystkim pełne relacji: Warszawa - Katowice i w drugą stronę i Katowice - Sędziszów i w drugą stronę, ale też krótsze: Katowice - Zawiercie / Zawiercie - Katowice i . Ale też masz linię towarową: Zawiercie - KKW Staszic. I jak pisano wcześniej - bardzo polecam scenariusze z tego forum od innych forumowiczów np. Warszawa - Grodzisk i inne.

Posted (edited)
7 godzin temu, adamets2 napisał(a):

- Z tego co czytałem maszyniści i tak muszą doskonale znać szlak zanim zostaną wpuszczeni bo chyba bez znajomości szlaku jednak ciężko za każdym razem ogarnąć te znaki? Jakie jest wasze zdanie?

 

- I drugie pytanie: czy w prawdziwym życiu nie danie sygnału dźwiękowego przed tymi znakami ale w odstępie pomiędzy znakiem a przejazdem np. tuż przed przejazdem jest też dopuszczalne?

- I trzecie pytanie: czy przed wjazdem na stację też trzeba podawać sygnał dźwiękowy? Bo wydaje mi się, że nie było w niektórych miejscach tych znaków, a mimo to dostawałem ujemne punkty za wjazd do stacji bez trąbienia.

 

Tak, muszą zaliczać znajomość szlaku. Nie jestem maszynistą, ale wystarczy pooglądać na YouTube filmy maszynistów, np. Mój dzień w KaDe. Często o tym mówią - np. że ktoś jechał z nimi w kabinie jako pomocnik, bo robił znajomość szlaku, czy że muszą w ciągu roku przynajmniej raz daną trasą pojechać, bo inaczej tracą znajomość szlaku i trzeba ją na nowo robić.

Na tych filmikach (np. z kabiny na kanale 850KN) widać też, że nie dają sygnału dokładnie na wysokości znaku, tylko już po jego minięciu i to nawet spory kawałek - ale faktycznie jeszcze przed przejazdem czy stacją.

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że w SimRailu sygnał "baczność" trzeba podawać przed każdą stacją, na której jest nie tylko przejazd, ale też przejście dla ludzi na poziomie torów.

Edited by broniewskijarek
  • Thanks 2
Posted

Witam, tu maszynista ze stażem +10 lat xD W grze podawanie sygnału przy wskaźniku W6b jest zaimplementowane "po staremu", tzn. wg. starych zasad trzeba było sygnał podawać przy wskaźniku, od jakiegoś czasu zmienili zapis w instrukcji, że sygnał podaje się "po minięciu" - interpretacja jest taka, że maszynista ma sygnał podać, a czy to zrobi 500 czy 700m przed przejazdem to już należy do jego oceny. Ważne, żeby Rp1 podać i zrobić to przed przejazdem. Instrukcja Ie-1 §12, pkt 6, podpunkt 5. Pozdrawiam 🙂

  • Like 5
  • Thanks 5
  • I agree 1
Posted

Może i w SR przydało by się to zmienić? To znaczy aby punkty ujemne za niepodanie sygnału, były naliczane dopiero po minięciu danego przejazdu.

  • I agree 4
  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 22.01.2024 o 21:14, broniewskijarek napisał(a):

Na tych filmikach (np. z kabiny na kanale 850KN) widać też, że nie dają sygnału dokładnie na wysokości znaku, tylko już po jego minięciu i to nawet spory kawałek - ale faktycznie jeszcze przed przejazdem czy stacją.

 

W dniu 23.01.2024 o 15:27, Ostry66 napisał(a):

interpretacja jest taka, że maszynista ma sygnał podać, a czy to zrobi 500 czy 700m przed przejazdem to już należy do jego oceny. Ważne, żeby Rp1 podać i zrobić to przed przejazdem.

Na poniższym filmie widać, że maszynista podaje sygnał na długo przed wskaźnikiem, a więc jednak interpretacja ma tu kluczowe znaczenie. Jeden podaje przed wskaźnikiem, drugi na jego wysokości, a inny po minięciu, ale wszyscy robią to przed przejazdem. Jeszcze taka ciekawostka, którą zauważyłem na filmie. Wjeżdżając do Oławy wskaźnik ustawiony jest tuż przed stacją (peronem) jednak maszynista nie podaje sygnału, robi to dopiero po opuszczeniu peronu. Czy dlatego, żeby nie trąbić w stacji?

 

  • Like 1
Posted

W niektórych miejscach, mimo minięcia wskaźnika W6b, przy podaniu sygnału Rp1, punktów nie nalicza, a za niepodanie sygnału dostajemy -10pkt (błąd był zgłaszany). Dotyczy się to zwłaszcza szlaku Sprowa-Kozłów i Tunel-Olkusz.

Posted
W dniu 1.02.2024 o 13:41, bart_dem napisał(a):

Na poniższym filmie widać, że maszynista podaje sygnał na długo przed wskaźnikiem, a więc jednak interpretacja ma tu kluczowe znaczenie. 

Kluczowe znaczenie ma tu czas, w starej instrukcji było napisane, że sygnał należy podać "przed wskaźnikiem", a w aktualnej, że "po minięciu wskaźnika". Nie będę się tutaj kłócił kiedy dokładnie ta zmiana nastąpiła, strzelam, że był to jakiś 2021. Niemniej koniec końców oczywiście, najważniejsze jest to, żeby sygnał w ogóle podać, przy wszelkich zdarzeniach to jest kwestia, która interesuje członków komisji i/lub prokuratora, a nie to czy był podany 200m przed czy za wskaźnikiem. W konktekście symulatora jest to o tyle istotne, że nie powinien wskazywać błędu do momentu minięcia przejazdu.

  • Thanks 1
  • I agree 2
  • 2 weeks later...
Posted

Nie chcę zaczynać nowego tematu więc tu dopytam zupełnie informacyjnie bo nie sądzę aby aż to wdrażać w grę, ale jaka w realu jest różnica pomiędzy tonem wysokim, a niskim? Podając RP1 w grze czy podamy taki czy taki, czy oba gra nam daje 50pkt. Tak samo jest w rzeczywistości? A jak tak to jaki to sens jakby wystarczył tylko jeden ton? A może należy podawać oba?

Posted

W rzeczywistości nie ma to żadnego znaczenia. Możesz podawać niski, wysoki, dwa jednocześnie, na zmianę, jak sobie życzysz

  • Thanks 1
  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy