Jump to content

Dyżurny ruchu singleplayer


Recommended Posts

Proponuję dodać opcję dyżurnego ruchu na singleplayer. Pociągi byłyby prowadzone przez SI, tak jak i inne posterunki. Fajnie jakby było jeszcze można wybierać poziom trudności i w zależności od niego jeździłoby więcel lub mniej pociągów. I z możliwością wyboru każdego posterunku. Byłoby to bardzo dobre dla osób, które uczą się grać jako dyżurny ruchu, ponieważ nie przeszkadzałyby wtedy innym graczom przez brak umiejętności.

  • I disagree 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, GoppelPL napisał(a):

wciąż pozostajemy przy obsłudze nastawni tylko w multiplayerze

Skoro jest wiele takich sugestii, to prośba chociaż o kilka słów, dlaczego tego nie planujecie. Chyba, że odpowiedź jest trywialna- robicie grę multiplayer only i pojedynczy gracz pewnych zaszczytów nie dostąpi?

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
9 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Chyba, że odpowiedź jest trywialna- robicie grę multiplayer only i pojedynczy gracz pewnych zaszczytów nie dostąpi?

Nie robimy gry tylko multiplayer, ale robienie czegokolwiek do singla w tym momencie mija się z celem - powstaje nowy system scenariuszy, i te obecnie dostępne polecą do kosza, albo zostaną przepisane od zera. Gra została zaprojektowana jako symulator jazdy pociągiem, z trybem multiplayer umożliwiającym także wcielenie się w dyżurnego ruchu - i tak jest tworzona.

  • Like 4
  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, GoppelPL napisał(a):

powstaje nowy system scenariuszy, i te obecnie dostępne polecą do kosza, albo zostaną przepisane od zera

A to bardzo ciekawe mam nadzieje że trasa Warszawa -Katowice pozostanie ( jazda Pendolino )?

Link to comment
Share on other sites

Jak jest sporo sugestii od graczy dodania nastawni do trybu singieleplayer to powinno być to uwzgędnione podczas opracowywania tego trybu gry . Moim zdaniem w tym celu została  stworzona faza wczesnego dostępu  aby wraz z społecznością wypracowywać razem forme tej gry. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Zrozumiałym jest że nie da się dogodzić każdemu, ale tryb dyżurnego już jest. Właściwie to jak już działa w zupełności wystarczy do gry SP. Jeżeli nie oficjalne scenariusze to chociaż dajcie jakąś furtkę aby poprzez scenariusze graczy dało się zostać dyżurnym w rozgrywce SP. Nie chodzi o nic super zaawansowanego, zwykła kalka z MP. Chodzi o to aby gracz miał możliwość przyjrzenia się i zapoznania się z nastawniami bez wywierania negatywnego wpływu na serwer z graczami.
Prosimy 🙂

Edited by Rafał
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że @GoppelPL chce przez to przekazać, że symulator kładzie duży nacisk na współpracę między graczami. Dobrym potwierdzeniem jest fakt, że dyżurowanie na singlu, otoczonym samymi botami, nie nauczy użytkownika radzenia sobie w różnych sytuacjach. Dlatego Goppel podkreślił, że gra tworzona jest głównie pod multiplayer. Przynajmniej sam to tak na logikę rozumiem. Opanowanie nastawni - fakt - nie jest proste, dlatego symulator nie pozwoli nam od razu stanąć nad pulpitem w Katowicach, tylko zaczynamy od małego posterunku. Co innego prowadzenie pociągu, znajomość szlaku, przepisów, wskazań na semaforach - to jest jak najbardziej obowiązkowe, nie wspomnę już o zaznajomieniu się ze sterowaniem, które różni się od innych znanych Nam symulatorów. Wraz z nabraniem doświadczenia, zwiększamy swoje "umiejętności". A współpraca dyżurnych w tym symulatorze, na prawdę potrafi zdziałać cuda. Nie wspomnę już o ciekawych i niespodziewanych sytuacjach, typowo role-playowych. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Quentis napisał(a):

Dobrym potwierdzeniem jest fakt, że dyżurowanie na singlu, otoczonym samymi botami, nie nauczy użytkownika radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Nie musi uczyć wszystkiego. Podejrzewam, że nawet kilkanaście (kilkadziesiąt) godzin na nastawni w trybie multi nie przygotuje gracza na każdą sytuację. Mamy samouczki prowadzenia pociągu w trybie single, nie za bardzo więc rozumiem, dlaczego nie możemy mieć singlowego dyżurnego. Moim zdaniem, wchodzenie na mało uczęszczane serwery i ćwiczenie tam (tak bardzo tutaj zalecane), to nie to samo. Jak widać po ilości propozycji wprowadzenia takiego trybu, są tutaj ludzie, którzy z różnych powodów nie chcą/ nie mogą odpalać trybu multi. Nie dostaną więc oni jednego z ważnych aspektów tej gry.

Ps. W dodatku na stronie Steam stoi jak wół:
"Singleplayer and multiplayer modes are already available, with possibility of play as train driver or traffic dispatcher."

Nigdzie nie ma tam ani słowa, że "traffic dispatcher" jest i będzie tylko w trybie multi.

  • I disagree 2
  • Confused 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie zamierzam bawić się w żaden sposób w dróżnika 🙂 Jestem zaskoczony, że ktokolwiek z graczy na multiku się w to bawi. Nuda, nuda, nuda i jeszcze raz nuda... No, ale kto co lubi...

Dróżnicy w całym systemie kolejnictwa zarabiają grosze. Kojarzy mi się to (być może źle) z czasami PRL gdy jakaś kobicina ledwo co ogarniająca musiała wychodzić parę razy dziennie żeby otworzyć przejazd. Teraz pewno część jest nowocześniejszych, ale praca mega nudna, a granie w to to już powinno w ogóle być za karę 😁

Nie biczujcie mnie za ten post... 🙂 Ja jestem bardzo tolerancyjny i nawet jak będzie symulator zbierania truskawek to też pewno znajdą się fani takie spędzania wolnego, cennego czasu. Każdy ma prawo. Przedstawiłem jedynie swoje zdanie. Podobno są nawet symulatory liczenia kropli wody albo gwiazd na niebie 😁 I są też ludzie których to pochłania... 🙂  

Edited by adamets2
  • I disagree 4
  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, adamets2 napisał(a):

Nigdy nie zamierzam bawić się w żaden sposób w dróżnika 🙂 Jestem zaskoczony, że ktokolwiek z graczy na multiku się w to bawi. Nuda, nuda, nuda i jeszcze raz nuda... No, ale kto co lubi...

a gdzie jest taka symulacja w SR? Jedynie w połączeniu z funkcją Dyżurnego Ruchu. Ale osobnej to chyba nie ma.

1 godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

Moim zdaniem, wchodzenie na mało uczęszczane serwery i ćwiczenie tam (tak bardzo tutaj zalecane), to nie to samo. Jak widać po ilości propozycji wprowadzenia takiego trybu, są tutaj ludzie, którzy z różnych powodów nie chcą/ nie mogą odpalać trybu multi. Nie dostaną więc oni jednego z ważnych aspektów tej gry.

Tu się zgodzę, że multi nie musi nauczyć dobrze. Czasem nawet można nauczyć się źle, jeśli sąsiadujesz z DR samoukiem, który ma blade pojęcie o swojej roli. 🙂 Natomiast, moim zdaniem., by czegoś nauczyć od podstaw, to pewnie potrzebny byłby porządny samouczek/scenariusz. Może nawet kilka. Pytanie czy SimKol ma interes w tym, by takie coś powstało? Bo, z tego co czytałem, trasy robią pod zamówienia rzeczywistych przewoźników. Możliwe, że główne funkcje gry będą zbieżne z ich potrzebami. 😉

Edited by qbahn
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, adamets2 napisał(a):

Nigdy nie zamierzam bawić się w żaden sposób w dróżnika 🙂 Jestem zaskoczony, że ktokolwiek z graczy na multiku się w to bawi. Nuda, nuda, nuda i jeszcze raz nuda... No, ale kto co lubi...

Dróżnicy w całym systemie kolejnictwa zarabiają grosze. Kojarzy mi się to (być może źle) z czasami PRL gdy jakaś kobicina ledwo co ogarniająca musiała wychodzić parę razy dziennie żeby otworzyć przejazd. Teraz pewno część jest nowocześniejszych, ale praca mega nudna, a granie w to to już powinno w ogóle być za karę 😁

Nie biczujcie mnie za ten post... 🙂 Ja jestem bardzo tolerancyjny i nawet jak będzie symulator zbierania truskawek to też pewno znajdą się fani takie spędzania wolnego, cennego czasu. Każdy ma prawo. Przedstawiłem jedynie swoje zdanie.

W tym temacie jest mowa o dyżurnym ruchu na nastawni w trybie singleplayer , a nie o dróżniku przejazdowym. Chcę jeszcze dodać że w trybie multiplayer nie jest  też zaimplementowana praca dróżnika przejazdowego w SimRailu.

Link to comment
Share on other sites

Ja ich nazywam dróżnikami tych dyżurnych ruchu 🙂 Nuda, nuda, nuda 🙂 Przynajmniej dla mnie... Tym nie mniej to chyba jedyna gra łącząca maszynistów z dróżnikami i sam pomysł na multi nawet fajny. Ale nie sądzę aby wielu graczy było zainteresowanych.

  • Confused 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, adamets2 napisał(a):

Ja ich nazywam dróżnikami tych dyżurnych ruchu

Super, teraz już wiemy. To jednak trochę tak, jakby kierowcę nazywać kierownicą lub kierowniczką. 😉

16 minut temu, adamets2 napisał(a):

Nuda, nuda, nuda 🙂 Przynajmniej dla mnie...

gdy wpadniesz w rutynę, to owszem. Zwłaszcza jeśli sterujesz 2 semaforami na CMK 🙂 Natomiast jeśli powstanie porządny chaos na jakiejś większej stacji, to DR może dostać wypieków na twarzy. 😄 Dlatego wypadki losowe zwiększyłby realizm, a tym samym uatrakcyjniłyby symulację.

  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, adamets2 napisał(a):

Nuda, nuda, nuda

SR po prostu nie jest dla Ciebie. Nie doczekasz się tutaj eksplozji, pościgów i innych akcji rodem z GTA. Zmień więc lepiej grę, zamiast spamić pod każdym tematem o nudzie, ułatwianiu rzeczy prostych i czynieniu świata gry ciekawszym.

  • Like 2
  • I disagree 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

@mluczak.kutno wręcz przeciwnie... Ja od 2 lat w symulatory gram codziennie. Każdy dzień. Nie gram w gry akcji. Adrenaliny mi dostarcza w wystarczający sposób praca i życie 🙂 SimRail przerósł moje oczekiwania. Pierwsze 2 tyg. wszystko inne poszło w kąt i grałem tylko w SR. Gdyby mi nie zależało na tej grze w ogóle bym się nie wypowiadał.

Ale trzeba przyznać, że powiedzmy generalnie kierowanie pojazdami, samolotami itd to wciąż kierowanie/prowadzenie, a symulacja nastawni to jakby zupełnie inna kategoria symulacji dlatego gracze lubiący przemierzać w symulatorach wirtualne, a tak naprawdę często realne miasta i państwa mogą kompletnie nie być zainteresowani przesuwaniem guziczków w nastawni. Jak dla mnie producenci nie powinni tracić czasu na wkładanie tego do singla.

Ja rozumiem, że na forum są aktywni pasjonaci kolei i wszystko ich interesuje. Idąc tym tokiem rozumowanie to byliby zachwyceni może symulacją warsztatu żeby sobie naprawiać wagony i pociągi. Abo usuwaniem usterek na liniach trakcyjnych 🙂 Tym nie mniej jakby w tą grę mieli grać wyłącznie fani kolei to zarząd 2 spółek - wydawcy i producenta poszedł by po zasiłek do urzędu pracy 🙂

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

@mluczak.kutno wręcz przeciwnie... Ja od 2 lat w symulatory gram codziennie. Każdy dzień. Nie gram w gry akcji. Adrenaliny mi dostarcza w wystarczający sposób praca i życie 🙂 SimRail przerósł moje oczekiwania. Pierwsze 2 tyg. wszystko inne poszło w kąt i grałem tylko w SR. Gdyby mi nie zależało na tej grze w ogóle bym się nie wypowiadał.

Ale trzeba przyznać, że powiedzmy generalnie kierowanie pojazdami, samolotami itd to wciąż kierowanie/prowadzenie, a symulacja nastawni to jakby zupełnie inna kategoria symulacji dlatego gracze lubiący przemierzać w symulatorach wirtualne, a tak naprawdę często realne miasta i państwa mogą kompletnie nie być zainteresowani przesuwaniem guziczków w nastawni. Jak dla mnie producenci nie powinni tracić czasu na wkładanie tego do singla.

Ja rozumiem, że na forum są aktywni pasjonaci kolei i wszystko ich interesuje. Idąc tym tokiem rozumowanie to byliby zachwyceni może symulacją warsztatu żeby sobie naprawiać wagony i pociągi. Abo usuwaniem usterek na liniach trakcyjnych 🙂 Tym nie mniej jakby w tą grę mieli grać wyłącznie fani kolei to zarząd 2 spółek - wydawcy i producenta poszedł by po zasiłek do urzędu pracy 🙂

Przyganiał kocioł garnkowi. I w trybie dyżurnego i maszynisty mało się dzieje, takie są symulatory. Sam powiedziałeś, że to nie jest gra akcji. W nastawni klikasz guziczki na pulpicie, jako maszynista klikasz guziczki w pociągu. Ja np. kupowałem grę z myślą o jeździe na singlu (nie wiedziałem nawet, że jest tryb dyzurnego), a nie dość że wciągnąłem się w multi, to jeszcze większość czasu spędzam tam jako dyżurny, bo dla mnie jest to po prostu ciekawsze. Na większych stacjach często trzeba użyć mózgu i rozplanować jak chce się daną sytuację rozwiązać, aby nie powodować zbyt dużych zatorów. Do tego ciągła presja ze strony maszynistów, bo wiadomo, że nikt nie chce stać w miejscu. I dla mnie na przykład to jest ciekawsze niż jazda, gdzie jak jest czerwone to stoisz a jak zielone to jedziesz.

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, jumps napisał(a):

wciągnąłem się w multi, to jeszcze większość czasu spędzam tam jako dyżurny, bo dla mnie jest to po prostu ciekawsze. Na większych stacjach często trzeba użyć mózgu i rozplanować jak chce się daną sytuację rozwiązać, aby nie powodować zbyt dużych zatorów.

to pod tym względem są ciekawsze symulatory 😄 Np. http://kolej.eu07.pl/software/images/scrns/poznan.gif Serio, grałem w to godzinami i nigdy nie udało mi się nie spowodować żadnych opóźnień. A grafika była zerowa 😄

Link to comment
Share on other sites

@jumps każdy kto co lubi... Ja lubię bardzo jak jadę w jakimś symulatorze obserwować świat zewn., ludzi i czuję się jakbym podróżował i się nie nudzę. Na zasadzie gry logicznej czy strategicznej rzeczywiście może ten tryb dyżurnego się spodobać, tym bardziej, że są żywi gracze. Od tej strony nie spojrzałem choć gram oczywiście też w strategie i to znacznie dłużej niż w symulatory bo od zawsze.... Czyli bardzo długo... A symulatory od 2 lat... Patrząc na ten tryb dyżurnego zupełnie z innej strony to wydaje się ok. Ale to będzie miało sens raczej tylko na multi gdzie są żywi ludzie. No chyba, że w singlu jakieś scenariusze powodujące jakieś nieprzewidziane sytuacje na które trzeba reagować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jak patrzę już bardzo odchodzimy tu od tematu którym jest dodanie opcji dyżurnego do trybu singleplayer. Moim zdaniem można dodać nawet jedną nastawnie mogła by być nawet fikcyjna w formie samouczka do wspomnianego trybu gry.

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, qbahn napisał(a):

to pod tym względem są ciekawsze symulatory 😄 Np. http://kolej.eu07.pl/software/images/scrns/poznan.gif Serio, grałem w to godzinami i nigdy nie udało mi się nie spowodować żadnych opóźnień. A grafika była zerowa 😄

O, Poznań!!! Nawet mam to jeszcze na dysku 😄 Wspaniały symulator. Szczególnie trudno było, kiedy pomerdałem coś z kierunkami albo co gorsza manewrami.

Nawet Somonino w folderku tym samym mam! 😄

Edited by Artur_G
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
9 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

W dodatku na stronie Steam stoi jak wół:
"Singleplayer and multiplayer modes are already available, with possibility of play as train driver or traffic dispatcher."

Nigdzie nie ma tam ani słowa, że "traffic dispatcher" jest i będzie tylko w trybie multi.

image.png.aba6284fbcae73e0efc4d41ca7463259.png

Po polsku jest dobrze, po angielsku musimy zmienić, dzięki za sygnał.

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 76 / 89
          • Percentage filling 85%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 83
          • Percentage filling 18%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 39 / 87
          • Percentage filling 45%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 84
          • Percentage filling 8%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 7 / 30
          • Percentage filling 23%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 4 / 83
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 74 / 87
          • Percentage filling 85%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 13 / 85
          • Percentage filling 15%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 85
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 28 / 86
          • Percentage filling 33%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 85
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 9 / 84
          • Percentage filling 11%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 18 / 83
          • Percentage filling 22%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 85
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 17 / 34
          • Percentage filling 50%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 460 / 1612 Total players
    • 29% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy