Jump to content

Dziwny problem z EN57


Recommended Posts

Witam. 

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że nie wiem czy to do końca błąd gry czy nie, ale opiszę problem tutaj aby później ewentualnie nie powielać.

Drugi raz zdarzyło mi się to podczas jazdy kibelkiem na multi, mianowicie: W pewnym momencie przestaje działać sprężarka, przez co pomalutku zaczyna nam kończyć się powietrze na pojeździe. Efektem tego jest na początku - odcięcie syreny i brak możliwości podawania sygnałów "baczność", po czym w krótkim czasie przestaje kompletnie działać nastawnik zadawania mocy i pojazdem nigdzie dalej nie idzie jechać. Hamulce ep jak i pośredni niby działają, jednakże gdy się włączy hud, to jego wskazania mówią nam o tym, że w przewodzie głównym jest powietrze i nie da się go zniwelować - być może to jest bug, bo pojazd można normalnie odhamować. 

Próbowałem kilkukrotnie podczas jazdy odblokowywać sprężarkę, włączać, wyłączać i nic to nie dawało. Dodam tylko, że wszystkie kontrolki były w porządku, świeciły się tylko radiotelefon i jazda do przodu - czyli to co normalnie. Próbowałem jeszcze opuszczać pantografy, podnosić -> przetwornica, szybki, nadmiarówki, sprężarka i dalej nic, sprężarka dalej nie działa. 

Gdy już się zatrzymałem na szlaku bo nastawnik przestał działać, zrobiłem pełny reset pojazdu z wyłączeniem i włączaniem baterii - dalej nic, pojazd nie działa. Na tym etapie, odpaliłem bota, kibel się cudownie uzdrowił i można było kontynuować jazdę.

 

Edited by Corrazone
Link to comment
Share on other sites

Miałem dziś ten sam problem na trasie Zawiercie-Katowice (podwójny skład EN57), z tym że sprężarka przestaje działać nie sama z siebie tylko przetwornica się wyłącza. Musisz wyłączyć sprężarkę, a następnie włączyć przetwornicę i z powrotem sprężarkę (widać na lampach stanu, że przetwornica nie działa). Nie zmienia to faktu, że także uważam że to błąd gry.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, matrax.onss napisał(a):

Miałem dziś ten sam problem na trasie Zawiercie-Katowice (podwójny skład EN57), z tym że sprężarka przestaje działać nie sama z siebie tylko przetwornica się wyłącza. Musisz wyłączyć sprężarkę, a następnie włączyć przetwornicę i z powrotem sprężarkę (widać na lampach stanu, że przetwornica nie działa). Nie zmienia to faktu, że także uważam że to błąd gry.

Ja mam podobny problem ale nie z EN57 tylko z EU/EP07 i EP08. Nagle bez powodu samoistnie pociąg ''gaśnie''. Nigdy tak nie miałem przed aktualizacją.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Jeśli dzieje się to zimą, to możliwe, że szaleje wam napięcie przy oblodzonej sieci trakcyjnej - jeśli pobieracie wtedy duże prądy, potrafi zadziałać przekaźnik różnicowy. W EN57 oznacza to wycieczkę do szaf NN wszystkich jednostek w składzie i odblokowywanie go. Zaraz się przejadę i sprawdzę, czy jest to jakiś bug, czy feature połączony z nieumiejętną (😉) obsługą pojazdu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, GoppelPL napisał(a):

Jeśli dzieje się to zimą, to możliwe, że szaleje wam napięcie przy oblodzonej sieci trakcyjnej - jeśli pobieracie wtedy duże prądy, potrafi zadziałać przekaźnik różnicowy. W EN57 oznacza to wycieczkę do szaf NN wszystkich jednostek w składzie i odblokowywanie go. Zaraz się przejadę i sprawdzę, czy jest to jakiś bug, czy feature połączony z nieumiejętną (😉) obsługą pojazdu.

Czyli, jak rozumiem, skoki napięcia na trakcji są już dodane? 😆

Edited by KOlorowy
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Skoki napięcia w sieci trakcyjnej zostały dodane w patchu z 21.11, ale tylko te związane z miejscowym oblodzeniem sieci - nie wywalisz podstacji synchronicznym rozruchem dziesięciu siódemek jednocześnie, ale oblodzona sieć wywali tobie zabezpieczenia.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

I dobrze że taki feature został dodany. Przynajmniej tak jest bardziej realnie. Ale szkoda że nie ma spadków napięcia ogólnie. Tylko czy w przypadku jazdy na multi z dużą ilością pociągów byłoby to w miarę działające, żeby nie powodowało co chwilę wywalenia zabezpieczeń czy podstacji?

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
58 minut temu, adisuper napisał(a):

Spadki ogólne pewnie będą w pełnej wersji, tak myślę, w końcu tyczy się to izolatorów sekcyjnych w realu i jazdy prąd/bezprąd

Nie każdy izolator sekcyjny "wali", nie każdy odcinek jazdy bezprądowej oznacza znaczny skok napięcia.

Docelowo tak, będzie symulacja podstacji i ich obciążenia, ale nadal rozważamy jak to "ugryźć", bo chcemy uniknąć "PL2 moment", kiedy grupka znajomych zgada się na jednoczesne dawanie w palnik EU07 w jednym miejscu i wyłączanie innym prądu, no i podjazdy pod kopalnie na Śląsku będą wymagały więcej uwagi i umiejętności.

Wracając do tematu:
Robię misję Zawiercie - Katowice na dwóch EN57, dojeżdżam już do Dąbrowy Górniczej (Hbf.) i jeszcze nic mi nie wywaliło.

Scenariusz przejechany w całości, nic takiego się nie wydarzyło.

  • Like 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, GoppelPL napisał(a):

Nie każdy izolator sekcyjny "wali", nie każdy odcinek jazdy bezprądowej oznacza znaczny skok napięcia.

Docelowo tak, będzie symulacja podstacji i ich obciążenia, ale nadal rozważamy jak to "ugryźć", bo chcemy uniknąć "PL2 moment", kiedy grupka znajomych zgada się na jednoczesne dawanie w palnik EU07 w jednym miejscu i wyłączanie innym prądu, no i podjazdy pod kopalnie na Śląsku będą wymagały więcej uwagi i umiejętności.

Wracając do tematu:
Robię misję Zawiercie - Katowice na dwóch EN57, dojeżdżam już do Dąbrowy Górniczej (Hbf.) i jeszcze nic mi nie wywaliło.

No wiadomo, wszystko jakoś da się ugryźć i jest potencjał ogromny i się oczywiście zgadzam, mi też nic nie wywalało.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, GoppelPL napisał(a):

Nie każdy izolator sekcyjny "wali", nie każdy odcinek jazdy bezprądowej oznacza znaczny skok napięcia.

Docelowo tak, będzie symulacja podstacji i ich obciążenia, ale nadal rozważamy jak to "ugryźć", bo chcemy uniknąć "PL2 moment", kiedy grupka znajomych zgada się na jednoczesne dawanie w palnik EU07 w jednym miejscu i wyłączanie innym prądu, no i podjazdy pod kopalnie na Śląsku będą wymagały więcej uwagi i umiejętności.

Wracając do tematu:
Robię misję Zawiercie - Katowice na dwóch EN57, dojeżdżam już do Dąbrowy Górniczej (Hbf.) i jeszcze nic mi nie wywaliło.

Scenariusz przejechany w całości, nic takiego się nie wydarzyło.

Mi jednak wywala na zimowym Kato Sędziszów, tzn dojeżdżam Ci ja do Szopienic Południowych bodajże, wszystko jest ok ale jak ruszam i dojeżdżam do ograniczenia bodajże do 40 i redukuję prędkość to podczas zwalniania biegu nagle odpala się napełnianie przewodu hamulcowego i jedynie mogę wyzerować ep a  przewodu już nie, próbowałem odbloku silników i  sprężarki ale to nic nie daje, dodam tylko, że  cała procedura odpalenia pociągu sie zgadza, wszystko odblokowane i ręczny odciągnięty. 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy