Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

Efekty przy ruszaniu i zatrzymywaniu EN57 (praca kamery, dźwięk)


Recommended Posts

  1. Po hamowaniu, przy którym "lecimy do przodu", idealnie w momencie zatrzymania po hamowaniu pamiętam odczuwalne nagłe szarpnięcie w tył (pewnie wiecie o co mi chodzi), które wydaje mi się, że wynika z nagłego zaniku przyspieszenia (ujemnego) od hamowania, do którego kompensowania ciałem podczas hamowania (żeby nie polecieć do przodu) się przyzwyczajamy i to nagle ustaje. W grze jest to kompletnie nieodczuwalne, za to kamera zaczyna się powoli cofać do pozycji neutralnej, co samo w sobie wygląda źle (bo niby dlaczego nagle "jedziemy" w tył powoli). Proponuję żeby to cofanie przyspieszyć i zrobić z niego nagłe cofnięcie tak żeby był odczuwalny ten impuls w tył na końcu hamowania. Jakby nie było jest to bardzo charakterystyczne dla tych pociągów, a więc i dla realizmu. Generalnie zwiększyłbym też moc ruchów kamery przy hamowaniu bo nie czuć tego w ogóle (w TSW jest to nieźle zrobione - naprawdę czuć o ile więcej się docisnęło hamulec).
     
  2. Podczas ruszania, dźwięk szarpnięcia wydaje mi się nienaturalny - dla mnie brzmi jak wystrzał. Nie byłem nigdy w kabinie, może tam rzeczywiście tak to brzmi (powiedzcie), natomiast w wagonach na pewno nie. Oprócz samego dźwięku tutaj również dodałbym efekt na kamerze w postaci chociaż małego szarpnięcia (drgnięcia obrazu) czy coś w tym stylu, żeby było czuć, że ten dźwięk to nie bierze się z pistoletu wystrzelonego w wagonie obok, tylko z nagłego ruchu całego pojazdu. Dodałbym też kilka różnych wersji, w tym łagodniejszych, bo słychać, że ta obecna się powtarza, za każdym razem ten sam sampel.
     
  3. Dźwięk jazdy brzmi jak z otwartym oknem - w dodatku otwarcie okna w ogóle go nie zmienia (nawet głośności).

PS:
Nie chcę już tworzyć kolejnego wpisu na taką małą rzecz, ale na jutubie angielskim człowiek pokazywał jak dźwięk wysokiej syreny EN57 się ewidentnie słyszalnie zapętla kiedy się go trzyma dłużej. Nie da się ukryć że tak właśnie jest. Poza tym dodam, że generalnie słychać przerwy między początkiem syreny, zapętlonym środkiem oraz wygaszaniem po puszczeniu - i jest to dość irytujące. Fajnie by było to naprawić bo obecny system nie daje rady.

PS2:
Najeździłem się trochę tymi pociągami w dzieciństwie, a tego dźwięku syreny co jest w ogóle nie kojarzę. Jak to jest możliwe? Czy on jest nierealistyczny, czy może tak brzmi tylko w kabinie? (Uprzedzając zarzuty: ja mam doskonałą pamięć dźwiękową).

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

1. Spróbuj przejechać się samochodem z ręczną skrzynią biegów jako kierowca, a później jako pasażer. Zmieniając biegi samemu przygotowujesz się na chwilowe odpuszczenie przyspieszenia i ponowne jego nabranie, i prawie go nie odczuwasz - jako pasażer będzie tobą "rzucało" bardziej Tak samo przy hamowaniu pociągiem - nawet przy zatrzymaniu "z nagłego" maszynista tego nie poczuje, bo odruchowo spina odpowiednie mięśnie, znając zachowanie pojazdu, który prowadzi. Do rozważenia, ale osobiście z praktyki nie widzę takiej potrzeby.

2. Dźwięk ruszenia jest bardzo dobry i realistyczny. Szarpnięcie przecież występuje:

3. Ta jednostka jest stara jak świat, nieszczelna i dziurawa. Do poprawy dźwięk jazdy z otwartym oknem (jest już na to issue), przy testach było dokładnie na odwrót i było za głośno.

Wszystkie dźwięki były nagrywane w lutym 2023r., na prawdziwej jednostce EN57. Syreny w starym taborze mają jedno kryterium - wydawać dźwięk. Po YouTube lata pełno nagrań siódemki z puzonem z Gagarina, kibla z syreną z siódemki itd. - wszystkich nie jesteśmy w stanie odtworzyć. W realu mam do wyboru 12 jednostek EN57 po różnych przeróbkach i modernizacjach, i każda trąbi inaczej, z każdej kabiny!

  • Like 1
  • Confused 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Bardzo nienaturalnie ta jazda wygląda. Nie da się tak usiedzieć jak to jest pokazane na tym filmiku. Zrezygnowaliście z bujania wprowadzonego w którejś aktualizacji Prologu i mamy symulator fotela maszynisty. Imersja jest drętwa strasznie - w zasadzie jazda w SimRail nie różni się (poza grafiką) od Mechanik EN57 gdzie sceneria przesuwała się pod renderem kabiny.

Taka jazda gdzie prawie nie czuć przyspieszenia czy kołysania jest w najnowszych składach, a w EN57 czy EU07 powinno bujać solidnie i maszynista przypięty pasami do fotela dalej będzie je odczuwał.

Mówisz że kierowca nie odczuwa tak przyspieszenia. Ja widzę, że EN57 stawia taki opór na nastawniku że głowa podskakuje właśnie w momencie szarpnięcia z pozycji 0 na 1 (poniżej film który zaczyna się juz w odpowiednim momencie) i tak mu głowa leci do tyłu przy każdym pociągnięciu nastawnika.

Zobaczcie jak maszyniście "lata" głowa i raczej nie dlatego że słucha dobrej muzyki. (tak samo fragment wybrany)
 

 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Ruchy wykonywane głową nie do końca przekładają się na to co widzą oczy. Umysł automatycznie dąży do stabilizacji obrazu przez co oddanie sił wynikajacych z szarpnięć wyłącznie poprzez ekran monitora oraz dźwięk nigdy nie będzie wygladało dobrze. 

Zgadzam się natomiast, że kabiną w kiblach powinno nieco mocniej rzucać na boki, zwłaszcza na nieco niższej jakości torowisku oraz rozjazdach.

  • Like 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2023 o 13:16, GoppelPL napisał(a):

Spróbuj przejechać się samochodem z ręczną skrzynią biegów jako kierowca, a później jako pasażer. Zmieniając biegi samemu przygotowujesz się na chwilowe odpuszczenie przyspieszenia i ponowne jego nabranie, i prawie go nie odczuwasz - jako pasażer będzie tobą "rzucało" bardziej Tak samo przy hamowaniu pociągiem - nawet przy zatrzymaniu "z nagłego" maszynista tego nie poczuje, bo odruchowo spina odpowiednie mięśnie, znając zachowanie pojazdu, który prowadzi. Do rozważenia, ale osobiście z praktyki nie widzę takiej potrzeby.

Nie mogę bo mam pół-automatic i mi samo zmienia kiedy chce, w dodatku łagodnie 😂

Rozumiem Twój punkt widzenia, natomiast odróżniłbym to jak reaguje (przesuwa się) ciało kierującego (mającego świadomość zmian) od tego co on czuje. Moim zdaniem nawet jeśli nie lecisz do przodu tak bardzo jak pasażerowie, to i tak się napinasz i czujesz, że "lecisz do przodu" (-łbyś gdybyś się nie spinał). Jest to chyba warte odwzorowania. Poza tym być może jakby ktoś grał z TRACKIRem i by mu obraz leciał do przodu przy hamowaniu i mógłby to skompensować spinając się na chwilę i cofając się w tył, to mogłoby to właśnie być odczuwalnie bardzo realistyczne (do przetestowania!). 

A drugi argument, który przemawia za tym żeby to zrobić (nawet jeśli byłoby to lekkim oszustwem) jest taki, że jest to zrobione w TSW i ja to odbieram jako zajebiście realistyczne (nawet jeśli takie nie jest). Po prostu czuję jak bardzo hamuję kiedy kamera leci do przodu - im bardziej przesunięta do przodu tym mocniej hamuję. Jest to tak dobre, że idealnie poprawiam moc hamulca i trafiam w koniec peronu dzięki temu. Jednak trzeba jakoś pokonać ograniczenia monitora 2D, w którym nie widać odległości.

Dodam też, że jest kilka takich starych pociągów w TSW, w których mocno telepie na boki i są to pociągi dające największą frajdę. Tam zdaje się bardziej nawet kabina lata "dookoła kamery" niż sama kamera. Nie analizowałem tego dogłębnie, ale efekt odczuwalny jest znakomity.

 

W dniu 25.11.2023 o 01:45, Barcikowy napisał(a):

Zrezygnowaliście z bujania wprowadzonego w którejś aktualizacji Prologu i mamy symulator fotela maszynisty.

Pamiętam, że mnie również bardzo spodobało się to jak lokomotywa się bujała w Prologu kiedy go odpaliłem, uznałem to za bardzo realistyczne i lepsze niż TSW.
Cokolwiek zrobicie, uważam, że praca kamery jest bardzo ważna (tak jak dźwięk stereo) dla odczuwania realizmu i powinniście się bardzo mocno do tego przyłożyć - i ewentualnie dać ludziom kilka opcji do wyboru, jeśli zdania będą mocno podzielone co jest lepsze.

 

W dniu 25.11.2023 o 03:03, FluffyAdmiral napisał(a):

Ruchy wykonywane głową nie do końca przekładają się na to co widzą oczy. Umysł automatycznie dąży do stabilizacji obrazu przez co oddanie sił wynikajacych z szarpnięć

No właśnie. Pomyśl. Głowa maszynisty lata jak poparzona, a on tego tak nie odczuwa, bo jego mózg to kompensuje - to chciałeś powiedzieć? No więc to samo stanie się z grą na monitorze: obraz będzie latał, a mózg gracza to skompensuje, jednocześnie "odczuwając" te impulsy na boki, co bardzo doda realizmu. Tak mi się wydaje. Ja bym to dodał i potestował co INNI ludzie odbierają lepiej (lub chociaż robić sobie przerwy oraz grać dłużej na jednym systemie, a potem przełączać się nagle na drugi i obserwować co wydaje się lepsze po zmianie, w obie strony).

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.11.2023 o 04:03, FluffyAdmiral napisał(a):

Umysł automatycznie dąży do stabilizacji obrazu przez co oddanie sił wynikajacych z szarpnięć wyłącznie poprzez ekran monitora oraz dźwięk nigdy nie będzie wygladało dobrze. 

Nie wygląda dobrze jak każdy skład jeździe po torach tak jakby jechał po stole. To kompensowanie o którym piszesz jest tylko w tle - ulica którą widzisz w dali nie buja się, ale wszystko co masz w zasięgu ręki już tak - w aucie kąt widzenia się zmienia, kierownica przesuwa się względem słupków przy każdym ruchu głowy. Czuję że jadę. W SimRail lewitujemy nad torem.

Ci którzy twierdzą, że bujania nie powinno być bo nie występuje - zróbcie prosty test. Postawcie przed sobą na stole dwie butelki w odległości kilkunastu cm jedna za drugą. Teraz lekko zacznijcie kołysać ciałem na boki i zobaczcie czy tylna butelka jest ciągle identycznie zasłonięta przez pierwszą czy jednak coś tam się lekko wysuwa i chowa zza pierwszej. Tu nic się nie ustabilizuje by obraz butelek się nic nie zmienił. Czy kojarzycie jakąś grę FPS (first person shooter) w którym poruszamy się bez kołysania?

Brak bujania? Proszę! To już było w latach '90.

 

3 godziny temu, PeVoo napisał(a):

Pamiętam, że mnie również bardzo spodobało się to jak lokomotywa się bujała w Prologu kiedy go odpaliłem, uznałem to za bardzo realistyczne i lepsze niż TSW.

Ja dlatego niemal przestałem grać w SR, bo nie czuję żadnej immersji z jazdy. Uważam, że bujanie jest obowiązkowe w każdym symulatorze (a jak komuś przeszkadza to można by to wyłączać w opcjach).

  • Like 2
  • Haha 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2023 o 13:16, GoppelPL napisał(a):

Tak samo przy hamowaniu pociągiem - nawet przy zatrzymaniu "z nagłego" maszynista tego nie poczuje, bo odruchowo spina odpowiednie mięśnie, znając zachowanie pojazdu, który prowadzi. Do rozważenia, ale osobiście z praktyki nie widzę takiej potrzeby.

To zobacz ile daje takie bujnięcie na koniec, o którym mówiłem (w tej grze to jest), a potem porównaj to sobie z filmem z SimRaila, który wkleiłeś powyżej:
https://www.youtube.com/watch?v=aF-8drPb_s4&t=857s

Ta gra może za piękna nie jest, ale to jedno ma na pewno lepiej zrobione.


A tutaj możesz zaobserwować reakcję kamery na popuszczanie i dociskanie hamulca w TSW:
https://www.youtube.com/watch?v=uWAxHFho1PY&t=1926s

Tutaj inne delikatne hamowanie:
https://www.youtube.com/watch?v=OzrUvXM80EA&t=554s


A tutaj możesz zobaczyć jak realistycznie wygląda bujanie, o którym wspomniałem (kabina się buja, a kamera nie):
https://youtu.be/OzrUvXM80EA?feature=shared&t=255


A tutaj możesz zobaczyć jak wygląda reakcja kamery przy zmianie biegów w pociągu:
https://youtu.be/5aYI1ZhyB70?feature=shared&t=257

(nawiasem mówiąc to jeden z najfajniejszych pociągów w TSW, pomimo tego jak słabo wygląda, właśnie ze względu na ręczną skrzynię biegów i to jak w nim mocno buja - i widać, że to bujanie w TSW jest sztuczne, ale i tak daje radę, a co dopiero by było jakby to było naprawdę realistyczne bujanie i na fizyce! Oni tego nigdy nie zrobią porządnie, bo są zbyt zajęci trzepaniem kasy na marnych DLC i wypuszczaniem kolejnych wersji tej samej gry za pełną kwotę co roku, nie ulepszając nic po drodze, bo myślą że ich jeden sukces będzie powtarzalny do końca świata - i w tym Wasza szansa, zróbcie to LEPIEJ!)
 

 

 

  • Like 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PeVoo napisał(a):

To zobacz ile daje takie bujnięcie na koniec, o którym mówiłem (w tej grze to jest), a potem porównaj to sobie z filmem z SimRaila, który wkleiłeś powyżej:
https://www.youtube.com/watch?v=aF-8drPb_s4&t=857s

Bujnięcie przy hamowaniu to jedno, ale warto przewinąć trochę ten film i zobaczyć, jak lokomotywą buja w trakcie jazdy, szczególnie jazdy po rozjazdach. Miód, czuć, że między torem a kabiną lokomotywy są jeszcze jakieś elementy zawieszenia, które robi swoją robotę. Mam nadzieję, że kiedyś zobaczymy to w SR. 
Ps. Tak na boku, mam wrażenie że w SR nawet najbardziej parszywy tor jest zawsze gładki jak stół.

  • Like 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Bujnięcie przy hamowaniu to jedno, ale warto przewinąć trochę ten film i zobaczyć, jak lokomotywą buja w trakcie jazdy, szczególnie jazdy po rozjazdach. Miód, czuć, że między torem a kabiną lokomotywy są jeszcze jakieś elementy zawieszenia, które robi swoją robotę. Mam nadzieję, że kiedyś zobaczymy to w SR. 
Ps. Tak na boku, mam wrażenie że w SR nawet najbardziej parszywy tor jest zawsze gładki jak stół.

No, rzeczywiście:
https://www.youtube.com/live/aF-8drPb_s4?feature=shared&t=1256

Link to comment
Share on other sites

Muszę się zgodzić z Wami, bo mi też strasznie brakuje bujania, człowiek nawet jak jedzie 160km/h i więcej to ma wrażenie że lewituje nad torem, pół biedy jak to jest Elf czy Pendolino z dobrą amortyzacją, ale takim kilkudziesięcioletnim kibelkiem powinno rzucać mocno już przy prędkości 100km/h. Gdy torowisko jest w złym stanie to nawet przy prędkości 30km/h głowa maszynisty powinna chodzić.

Dodatkowo dźwięki - gdy przykładowo TLK Doker z EP07 i starymi wagonami hamuje przy pomocy dwóch atmosfer czy lekko powyżej dwóch to w wagonie ledwo można usłyszeć co osoba siedząca obok nas mówi bo tak głośno słychać hamowanie. Natomiast w SimRail dźwięk jest ledwo słyszalny. Coś tam hamuje no ale niewiele. Jeśli planujecie dodać za rok czy dwa tryb pasażera, to też trzeba by to poprawić, bo inaczej immersja będzie naprawdę niska. No i oczywiscie ''szarpnięcie'' przy hamowaniu i przyśpieszaniu, ale o tym każdy pisał już wcześniej.

Kolejna sprawa to nadal brakuje losowych stuków, puków, trzasków, pisków w kabinie maszynisty lub po prostu w wagonach pasażerskich. Wszystko jest sterylne i jednostajne.

Jeszcze jedna sprawa to brak AI kierownika pociągu, który podaje sygnał do odjazdu w multi. Niby niewiele, ale człowiek czułby jeszcze bardziej że symulacja próbuje chociaż udawać rzeczywistość... już nie mówię żeby kierownik sterowany przez AI faktycznie jechał z nami, siedział w miejscu dla niego przeznaczonym i na stacjach wychodził z pociągu, obserwował sytuację i wsiadał, dając sygnał do odjazdu, bo tego to się raczej nigdy nie doczekamy. 😉

Edited by Domin92
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie to bujanie wcześniej było i to chyba aż za mocne, siódemkę bujało na CMK tak jakby jechała po linii z v-max 20 która ostatnią modernizację widziała przed wojną. Teraz chyba przesadzili w drugą stronę i buja za mało o ile w ogóle

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, jumps napisał(a):

gólnie to bujanie wcześniej było i to chyba aż za mocne, siódemkę bujało na CMK tak jakby jechała po linii z v-max 20 która ostatnią modernizację widziała przed wojną. Teraz chyba przesadzili w drugą stronę i buja za mało o ile w ogóle

Mylisz bujanie głowy z bujaniem pudła. Wcześniej siódemka kołysała się na boki (i chyba dalej to robi tylko że już ampltuda jest mniejsza), a my tu mówimy o przeciążeniach głowy spowodowanych grawitacją, pędem oraz jazdą po nie równym torze.

Kurcze to TD2 ma już bujanie? Tego nie było jeszcze nie dawno. Grafika tam jest dość dobra, chyba czas przysiąść do TD2.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

@Simrail

Ludziom nigdy nie dogodzicie, cokolwiek byście nie zrobili, dla jednych pojazdy będą "bujały jak łódź na falach" dla innych będzie to jazda "klockiem po stole" jak w Mechaniku.

Ja proponuję dodać kolejną opcję w ustawieniach, np. za pomocą suwaka: "sztywność zawieszenia", lub "kołysanie głowy w czasie jazdy". 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2023 o 14:16, GoppelPL napisał(a):

Do poprawy dźwięk jazdy z otwartym oknem (jest już na to issue), przy testach było dokładnie na odwrót i było za głośno.

Jak dla mnie ten dźwięk jest idealny. Gram właśnie zawsze z otwartym oknem. Nie widzę potrzeby nic zmieniać. Generalnie w TSW4 dźwięki pociągu z wewnątrz są za ciche, a z zewnątrz za głośne. W SimRail jest to IDEALNIE zbilansowane. Nic nie poprawiajcie!

Być może kwestia w jaki sposób dostarczamy dźwięk. Może taki problem jest w stereo? Na moim kinie domowym 7.1 jest idealnie.

Edited by adamets2
  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.01.2024 o 09:36, adisuper napisał(a):

Kołysanie już jest z tego co pamiętam, nie ma sztywności zawieszenia

Kołysanie o którym piszesz tyczy bujania głową podczas swobodnego biegania po scenerii. I tu twórcy nie są konsekwentni bo podczas biegania głowa się buja i mózg niczego nie kompensuje, a podczas jazdy już nie?

Padło tu świetnie określenie na ten symulator. SR to symulator jazdy klockiem po stole.

  • I disagree 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Posted (edited)

Wracając jeszcze do tego tematu dźwięku ruszania w EN57 - zauważyliście, że na filmie, który wstawił @Barcikowy na początku, dźwięku szarpnięcia przy ruszaniu na większości stacji po prostu NIE słychać lub prawie nie słychać, w przeciwieństwie do wszystkiego innego, nawet tą cykadę dużo głośniej słychać (jak cyka) niż to. Ja wielokrotnie jeździłem tym pociągiem w dzieciństwie, może nie jako maszynista, ale jednak jeździło się i z tyłu i z przodu składu - i nadal twierdzę, że on brzmiał trochę inaczej, w większości przypadków łagodniej, a już na pewno nie jak strzał z pistoletu tylko jak zwykłe szarpnięcie, czasem stękającego z wysiłku metalu i ew. telepiących się / wibrujących jakichś małych niedokręconych rzeczy od tego. Moim zdaniem ten z gry jest lekko przesadzony. Ale to nawet nie chodzi o to, bo on mógłby zostać w grze jak jest, natomiast nadal twierdzę, że przydałoby się dodać kilka innych, bardziej łagodnych wersji (i być może kontrolować który kiedy puścić). Nie wiem od czego to zależy, może jak się rusza z górki to wtedy jest łagodniej, albo wręcz przeciwnie, a może po prostu od konkretnego pociągu. Ale na pewno dźwięk ten nie powinien być identyczny za każdym razem i zawsze skrajnie mocny. 

Nie mówiąc nawet o fakcie, że ucho ludzkie (przynajmniej moje) rozpoznaje konkretne sample po jakimś czasie, tzn. słyszę, że jest zawsze ten sam sampel puszczony. Ja np. jestem w stanie tak dobrze rozpoznawać konkretny dźwięk jak zawodowy maszynista pozycję na trasie, gdzie by się na niej nie obudził nagle. Dlatego powinno być co najmniej kilka dźwięków zawsze, puszczanych losowo lub jakiś round-robin (w kółko po kolei). Wiecie, to tak jak z muzyką, kiedyś odkryłem, że nawet najlepsze piosenki jakie miałem mają zawsze podobny limit: starczają na około 30 odtworzeń, a potem mi się nudzą, bo mózg zna już każdy składowy dźwięk na pamięć i co będzie następne po kolei. A jak w kółko maglujesz tę samą piosenkę (lub ten sam dźwięk ruszania), to to musi się wgrać i znudzić szybciej. Także taka uwaga do dźwięków generalnie też, że nie warto wybierać i wstawiać tylko "tego najlepszego" ze wszystkich nagranych, warto zawsze dodać kilka innych, to nie zajmuje aż tyle miejsca na dysku co np. tekstury w dobrej jakości, a dużo daje.

No a co do tekstur i roślinek lub metod ich (zwłaszcza algorytmicznego) rozkładania, to niestety chyba też ten efekt działa, bo wydaje mi się, że na tej samej zasadzie nie mogę już patrzeć na TSW, w którym każda trasa wygląda tak samo. Także warto albo dodać trochę celowej losowości do algorytmu rozkładającego tekstury, albo wrócić do tego po czasie i poprawiać to ręcznie, żeby się ludziom nie przejadło. GTA 5 na przykład zawsze wygląda pięknie, bo tam każdy metr planszy był robiony ręcznie chyba - oczywiście do tego to już potrzebna jest armia artystów, czyli kasa, ale nawet tak proste programistyczne sposoby jak dodanie losowości do algorytmu, który ustawia krzaczory na polach przy trasie tak, że pod odpowiednim kątem widać, że są idealnie równo pod linijkę wszystkie co do jednego (w dodatku wszystkie krzaczory są identyczne i nawet obrócone idealnie pod tym samym kontem!) - wystarczy to zmienić na rozkład bardziej losowy i już będzie totalnie inne wrażenie (realizm x10) jak się na to spojrzy. Silnikowi 3D wszystko jedno w jakich pozycjach i kątach renderuje te rzeczy, na wydajność to nie wpłynie, a na nasz odbiór tego wszystkiego, to już bardzo znacząco.

Tutaj przykład tego o czym mówię (zarówno na polu po prawej jak i na śniegu po lewej):

20240530214103_1.thumb.jpg.d910b32536eaa3ecf44e24aa91843e2f.jpg

 

Podobnie jak podłoże tutaj, które rujnuje bardzo fajne ujęcie:

image_2024-06-01_154440588.thumb.png.6ffc93dad1bc5ee859377a5d31922ec5.png

 

Edited by PeVoo
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 1.06.2024 o 16:44, PeVoo napisał(a):

PS: Atak klonów też może można by zabezpieczyć paroma warunkami w kodzie:

zgłaszałem, był błąd, ale co się z nim stało nie wiem - pewnie zapomniany. Wydaje mi się, że masa błędów została przeniesiona do archiwum, a w ich repozytorium czeka na lepsze czasy 😞 

W dniu 1.06.2024 o 15:30, PeVoo napisał(a):

Także warto albo dodać trochę celowej losowości do algorytmu rozkładającego tekstury, albo wrócić do tego po czasie i poprawiać to ręcznie, żeby się ludziom nie przejadło.

Ogólnie SR, w mojej ocenie, pozostawia ogromnie zróżnicowane wrażenia. W pewnych warunkach oświetlenia świat wygląda niesamowicie realnie (złota godzina, mgły - które elegancko poprawiono), a czasem potwornie papierowo-syntetycznie. Wiadomo, tekstury pozostawiają wiele do życzenia. Losowość tak samo (o dziwo kiedyś dość szybko dodali losową wysokość drzew). Ale różnych obszarów do poprawy jest ogrom. Pewnie nie doczekamy się tego.  Ten błąd z klonami i wiele innych, które zgłaszałem, uświadamiają mi, że takie ulepszenia pewnie zostaną zagłodzone i nie pojawią się nawet przy okazji wyjścia z EA. 😞  Może w wersji 4.0 - jak dożyjemy/doczekamy? 😉 

PS ostatnio strasznie irytuje mnie, że warstwa nieba/chmur nie schodzi się na horyzoncie z warstwą ziemi. Jest mocno widoczny pas separacji. W dodatku ogromnie poszarpany (schodkowy). Też zgłaszałem jako temat do ulepszeń, ale nie mam złudzeń, iż to się wydarzy w przewidywalnej przyszłości.

Edited by qbahn
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy