Jump to content

Regulacja podświetlenia pulpitu - Traxx


Recommended Posts

Siemaneczko,

po pierwsze - pytanie do praktyków znających sprzęt:

Czy to jest normalne, że podświetlenie pulpitu w Traxxie jest tak wspaniale zaprojektowane, że w nocy nie widać zawartości głównego ekranu, czy da się to regulować?

20231111224609_1.thumb.jpg.e6f7de228259367a4f0b7b168cff4898.jpg

Jeżeli producent przewidział regulację to ten tego, fajnie byłoby to wprowadzić do symulatora bo ni cholery nie widać np. ustawienia tempomatu, a aktualne bindy klawiaturowe pozwalają na przełączanie między kabiną a pulpitem - nie udało mi się wymacać trzeciego przełączenia (wszystko ciemno) na klawiaturze.

Chyba, że "ten typ tak ma" to luzik, przyjmę z godnością 😄

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, GoppelPL napisał(a):

Nie, Traxx nie ma regulacji jasności podświetlenia pulpitu.

Dobrze byłoby jednak zastosować takie natężenie światła, aby nie ograniczało widoczności głównego ekranu (dotyczy również podświetlenia pulpitu w Elfie). Może w najbliższym patchu, na nowym silniku graficznym, otrzymamy takie ułatwienie? 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 13.11.2023 o 00:24, Lukaszszsz napisał(a):

na nowym silniku graficznym

Na nowym silniku graficznym? Tzn. zmieniają Unity na coś innego czy po prostu chodzi o update do 2023.2/2023.3?

Edited by Rafał
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Marcion napisał(a):

W grze nie może mieć, bo simrail stara się odwzorować wszystko jak najlepiej.

Gdyby tak było, to w Traxxie wystarczyłoby operować przy rozpędzaniu i przy hamowaniu ed w granicy 20-30% mocy (jak to widać na filmach z kabiny prawdziwych maszynistów). A w simrailu musisz machać tymi joystickami na 80-90%, czasami nawet 100% i efekt jest mizerny...

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, adamets2 napisał(a):

tu na tym forum jest część fanatyków realizmu co by chcieli żeby zanim się włączy GRĘ przestudiować wielostronicowe podręczniki maszynistów

Skoro ma to być symulator to dlaczego by nie? Ja żeby grać w DCS'a i latać A-10c przeczytałem kilkukrotnie ~700 stronicowego manuala aby poznać wszystkie systemy samolotu. Nie widzę w tym nic złego aby gra odwzorowywała w najdrobniejszych szczegółach pojazd który ma symulować.

  • Like 2
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Marcion napisał(a):

W grze nie może mieć, bo simrail stara się odwzorować wszystko jak najlepiej.

Jak realizm to niech w końcu Pendolino zatrzyma się w Zawierciu. Pendolino zatrzymywały się od zawsze w Zawierciu. Nie rozumiem tego uporu osób decyzyjnych że cały czas Pendolino ma przelot przez Zawiercie. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy w rzeczywistości w Traxx lampka pulpitu oślepia jak w SR. Nikt nie prosi o pokrętło regulacji natężenia światła. Wszyscy proszą o zmniejszenie tego natężenia żeby nie oślepiało. Ta lampka w tym stanie jest bezużyteczna.

Edited by Pasiur
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Pasiur napisał(a):

Ciekawe czy w rzeczywistości w Traxx lampka pulpitu oślepia jak w SR.

Tak na szybko pierwszy filmik jaki znalazłem na youtube. Na początku jest jeszcze lampa z boku. Proszę przewinąć do właściwego momentu. Wg mnie wygląda to o wiele lepiej niż w grze. 

 

 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, broniewskijarek napisał(a):

Gdyby tak było, to w Traxxie wystarczyłoby operować przy rozpędzaniu i przy hamowaniu ed w granicy 20-30% mocy (jak to widać na filmach z kabiny prawdziwych maszynistów). A w simrailu musisz machać tymi joystickami na 80-90%, czasami nawet 100% i efekt jest mizerny...

Ciekawe, jak Ty w poślizg nie wpadasz jak joystick na 100% ustawiasz. W zupełności ustawienie na 60 starcza i poślizgu nie ma. Przy hamowaniu to ja używam zwykłego hamulca, a nie ed, bo to guzik daje (mówię tu o pociągach pasażerskich).

7 godzin temu, misiekczołgista napisał(a):

Jak realizm to niech w końcu Pendolino zatrzyma się w Zawierciu. Pendolino zatrzymywały się od zawsze w Zawierciu. Nie rozumiem tego uporu osób decyzyjnych że cały czas Pendolino ma przelot przez Zawiercie. 

Rozkład został zrobiony na kolanie co widać głównie po pwj. Słabo wygląda, że pociągi jeżdżą co godzinę oprócz nocnych i parę towarów. 13xx i 14xx jeżdżą  jeden za drugim co też słabo wygląda tak samo tyczy się innych pociągów. Jak rozkład ma być w pełni realny to dyżurni będą narzekać, że są nudy na nastawniach. Trzeba jeszcze raz na nowo przysiąść do tego. 

 

Ogólnie światła w grze wymagają poprawy to nie tylko oświetlenie pulpitów, które razi po oczach, ale też mrygające światła na peronach, słabe oświetlenia z przodu i z tyłu pociągów oraz poprawić widzialność świateł/elementów przez okna.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Marcion napisał(a):

 

Rozkład został zrobiony na kolanie co widać głównie po pwj. Słabo wygląda, że pociągi jeżdżą co godzinę oprócz nocnych i parę towarów. 13xx i 14xx jeżdżą  jeden za drugim co też słabo wygląda tak samo tyczy się innych pociągów. Jak rozkład ma być w pełni realny to dyżurni będą narzekać, że są nudy na nastawniach. Trzeba jeszcze raz na nowo przysiąść do tego. 

 

Można by było dodać  na jednym z serwerów mniej obleganych przez społeczność np. PL8  rozkład realny z 2018 r, dla osób zaczynających grę było by na pewno łatwiej grać na serwerze z mniejszym natężeniem ruchu mam na myśli nastawnie.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Marcion napisał(a):

Ciekawe, jak Ty w poślizg nie wpadasz jak joystick na 100% ustawiasz. W zupełności ustawienie na 60 starcza i poślizgu nie ma. Przy hamowaniu to ja używam zwykłego hamulca, a nie ed, bo to guzik daje (mówię tu o pociągach pasażerskich).

Mam cały czas włączoną piasecznicę. Oczywiście to nie jest metoda na jazdę przez 30 minut, a tylko na kilka.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Rafał napisał(a):

Skoro ma to być symulator to dlaczego by nie? Ja żeby grać w DCS'a i latać A-10c przeczytałem kilkukrotnie ~700 stronicowego manuala aby poznać wszystkie systemy samolotu. Nie widzę w tym nic złego aby gra odwzorowywała w najdrobniejszych szczegółach pojazd który ma symulować.

Ale tylko jak będzie to OPCJONALNE. Jak będzie obowiązkowe to mnóstwo ludzi się odbije, a już na pewno nie wyobrażam sobie konsolowców czytających 700 stronicowe instrukcje. A gra ma być docelowo również na konsole. Gratuluję oczywiście samozaparcia i czasu z tym przeczytaniem 700 str. instrukcji jak to nie był żart. Nie każdy ma tyle ani jednego ani drugiego.

Generalnie gry robione w XXI w powinny być tak robione żeby nie musieć czytać instrukcji i wszystko załatwiały samoczuki i podpowiedzi w grze. To w Omsi 2 mamy instrukcje w pdf gdzie żeby odpalić autobus trzeba najpierw poczytać. Ale Omsi2 wiadomo ile ma lat i wiele rzeczy można jej wybaczyć.

Trzeba poczytać też trochę steam, który będzie bardziej miarodajny w opiniach niż to forum, a tam są już głosy gdzie niegdzie, żeby grę uprościć no i oczywiście ludzie najbardziej dziękują za save w najbliższej aktualizacji, a nie np. manewrowanie.

Moim zdaniem - owszem gra z tego gatunku powinna odwzorowywać pojazd, ale też świat gry, a co do sterowania powinny być jakieś uproszczenia do wyłączania opcjonalnie (jak tu czuwak i radio), w TSW4 systemy bezpieczeństwa, a w MFS niemal wszystko... Bo każdy gracz ma nieco inne oczekiwania i wymagania.

  • I disagree 6
  • Haha 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Generalnie gry robione w XXI w powinny być tak robione żeby nie musieć czytać instrukcji i wszystko załatwiały samoczuki i podpowiedzi w grze.

Jejku. Nie można wszystko upraszać. Nie można mieć wszystko podane na tacy. Ty byś szachy zredukował do 3 pionków i szachownicy 4x4 pola. 

 

  • I disagree 1
  • Thanks 2
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, adamets2 napisał(a):

Ale tylko jak będzie to OPCJONALNE.

W symulatorach opcjonalne to są ułatwienia a nie na odwrót. Gdyby ludzie chcieli jeździć pudełkiem po butach to by jeździli pudełkiem po butach a nie liczyli na symulacje systemów, urządzeń i fizyki.

Poza tym jaka w tym satysfakcja że skomplikowany pojazd obsługujesz bezmyślnie dwoma przyciskami? To nauka jest satysfakcją i nagrodą.

Edited by Rafał
  • I disagree 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Tak - miałem oczywiście na myśli opcjonalne - ułatwienia 🙂 Jak już tu pisałem wielokrotnie na forum moim zdaniem to co jest obecnie jest dobrze zbalansowane jeśli chodzi o stopień trudności tej gry i nie można iść w stronę utrudniania. Nie chodzi mi, żeby coś ułatwiać, ale też nie utrudniać np. wprowadzać jakieś obowiązkowe systemy bezpieczeństwa. Na szczęście nic na to nie wskazuje bo producenci liczą pieniądze, a nie oczekiwania hardcorowych graczy czytających 700 stronicowe instrukcje 🙂  Natomiast widzę drogi @Rafał, że chcesz mnie wciągnąć w jakąś kolejną dyskusję bo o w innych tematach już o tym pisaliśmy. Oczywiste jest, że na takim forum gdzie aktywnych może będzie z 15-20 osób zapisało się i udzielają osoby chcące mieć niemal taki sam symulator jaki jest obowiązkowy dla kandydatów na maszynistów 🙂 , ale te 15-20 osób nie wygeneruje milionowych zysków dla tej gry.

Wiadomo, że na każdym forum jak się znajdzie jedna osoba co ma inne zdanie niż większość to jest łatwym "łupem" dla "większości" która może się dowartościować w grupie i taką jedną osobę się prowokuje żeby potem ją krytykować. I tak jest tu. I zdaję sobie z tego sprawę. I jakby miał wywalone na dalsze losy SimRail to bym się przestał udzielać, ale nie mam wywalone bo ta gra mi się bardzo podoba i chcę żeby producenci widzieli, że są również takie głosy jak moje. KAŻDY MA PRAWO DO SWOJEGO ZDANIA.

EOT ode mnie bo się zrobił znów off.

Edited by adamets2
  • I disagree 4
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, adamets2 napisał(a):

Tak - miałem oczywiście na myśli opcjonalne - ułatwienia 🙂 Jak już tu pisałem wielokrotnie na forum moim zdaniem to co jest obecnie jest dobrze zbalansowane jeśli chodzi o stopień trudności tej gry i nie można iść w stronę utrudniania. Nie chodzi mi, żeby coś ułatwiać, ale też nie utrudniać np. wprowadzać jakieś obowiązkowe systemy bezpieczeństwa. Na szczęście nic na to nie wskazuje bo producenci liczą pieniądze, a nie oczekiwania hardcorowych graczy czytających 700 stronicowe instrukcje 🙂  Natomiast widzę drogi @Rafał, że chcesz mnie wciągnąć w jakąś kolejną dyskusję bo o w innych tematach już o tym pisaliśmy. Oczywiste jest, że na takim forum gdzie aktywnych może będzie z 15-20 osób zapisało się i udzielają osoby chcące mieć niemal taki sam symulator jaki jest obowiązkowy dla kandydatów na maszynistów 🙂 , ale te 15-20 osób nie wygeneruje milionowych zysków dla tej gry.

Wiadomo, że na każdym forum jak się znajdzie jedna osoba co ma inne zdanie niż większość to jest łatwym "łupem" dla "większości" która może się dowartościować w grupie i taką jedną osobę się prowokuje żeby potem ją krytykować. I tak jest tu. I zdaję sobie z tego sprawę. I jakby miał wywalone na dalsze losy SimRail to bym się przestał udzielać, ale nie mam wywalone bo ta gra mi się bardzo podoba i chcę żeby producenci widzieli, że są również takie głosy jak moje. KAŻDY MA PRAWO DO SWOJEGO ZDANIA.

EOT ode mnie bo się zrobił znów off.

Dodanie dodatkowych funkcjonalnosci do gry np. typu wyświetlania wskazań mocy zadanej na poszczególne silniki trakcyjne lub odliczanie metrów w lokomotywie Traxx , czy w Dragonie ustawianie trybu hamulca bo obecnie jest tylko P , a dodanie możliwości ustawienia na R czy T co by wymagało wejścia do maszynowni. Tobie to nic nie utrudni gry bo nie musisz z tego korzystać , a inni gracze będą posiadać większy realizm zabawy.

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Akurat w TSW4 to czego najbardziej nie lubię to wchodzić do maszynowni 🙂 Jeśli w przyszłości będzie tak zrobione, że będą np. rozkłady jazdy z wstępnie gotowymi pociągami, analogicznie jak w TSW4 to ok. Mam czasami wrażenie, że nie do końca się rozumiemy Panowie.

W TSW4 jest to tak rozwiązane:

- w trybie rozkładów jazdy pociągi są wstępnie gotowe co oznacza, że pantografy są już na pozycji zamkniętej, jest zasilanie i należy zazwyczaj zluzować hamowanie, włączyć światła, włączyć jakiś główny przekaźnik mocy. W różnych pociągach raz łatwiej raz trudniej, ale generalnie prościej niż na singlu w SimRail

- w trybie scenariuszy jak i samouczków pociągi odpalamy od zera co oznacza włączenie właśnie czasami w maszynowni akumulatora + innych rzeczy + włączenie wielu obwodów, ALE wszędzie są podpowiedzi co i jak zrobić. W zależności od pociągu bywa trudniej niż w SimRail, ale są podpowiedzi.

Tak to rozwiązano w TSW4

 

 

 

W SimRail natomiast:

- w trybie multiplayer gdzie obecnie jesteśmy w tym dziale, jest PROŚCIEJ niż w każdym możliwym trybie TSW4 ponieważ pociąg przejmujemy jadący i jedyne co to musimy umieć zwalniać i przyśpieszać 🙂 Niekiedy włączyć przekaźniki nadmiarowe (dokładnie nie pamiętam jak się nazywa) żeby oczyścić przewód hamulcowy

- w trybie single player w samouczkach mamy tak jak w scenariuszach i samouczkach z TSW4 czyli mamy podpowiedzi co jak włączyć i uruchamiamy od zera. W zależności od pociągu bywa to łatwiejsze lub trudniejsze niż analogicznie w TSW4

- w single player w trybie scenariuszy mamy TRUDNIEJ niż w TSW4 we wszystkich trybach ponieważ musimy z pamięci uruchamiać pociąg od zera. Nie mamy go wstępnie przygotowanego ani nie mamy systemu podpowiedzi

Tak to wygląda w porównaniu do najlepiej się sprzedającej gry z gatunku symulatorów pociągów. Dodanie dodatkowych rzeczy np. w maszynowni bez jednoczesnego systemu podpowiedzi lub/i wstępnie gotowych pociągów może odrzucić część graczy. Jeśli by tak się stało dla mnie osobiście to będzie zapisanie w notatkach, które już sobie zrobiłem do każdego pociągu 🙂, jakiejś dodatkowej rzeczy do zrobienia i na pewno mnie to nie zniechęci bo gra jest dla mnie odkryciem 2023 r. 👍 Ale wielu graczy może odrzucić. Z kolei w trybie multi player gra jest niezwykle łatwa ponieważ nie jedzie się od początku.

 

 

 

W mojej ocenie więc, o czym już pisałem, ale powtórzę jest:

- umożliwienie graczom w trybie multi player przejechanie ze stacji początkowej gdzie pociąg nie jest kompletnie włączony

- w scenariuszach  w single player dodanie funkcji: pociąg wstępnie gotowy do jazdy lub/i dodanie systemu podpowiedzi bo cofać się do samouczków lub zmuszać graczy do robienia notatek w zeszycie to raczej słaby pomysł 🙂 , a już szczególnie jak dojdą postulowane przez was jakieś dodatkowe systemy czy maszynownie

lub...

- zrobienie osobnego trybu: rozkłady jazdy jak w TSW4 z wstępnie gotowymi pociągami i osobnego trybu scenariuszy z systemem podpowiedzi

 

 

edit// tak teraz już EOT z mojej strony. Rzeczywiście społeczność, jak wcześniej sygnalizowali Twórcy potrafi tu być bardzo toksyczna. Całkowicie rozumiem zmianę polityki informacyjnej producentów. Masz inne zdanie to cię zjedzą... Jak to w Polsce na forach... Ok wiem jak jest....

Edited by adamets2
  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

 

Dyskusja na temat realizmu jest taka sama, jak na przykład w przypadku symulatorów lotu. Są ludzie, którzy chcą, aby było to tak proste, jak to tylko możliwe, jak w grze zręcznościowej. Są też ludzie tacy jak ja.

W swoim życiu zawodowym nie byłem ani maszynistą, ani pilotem, ale uwielbiam zapoznawać się z takimi systemami technicznymi i ostatecznie je opanować (o ile jest to możliwe w symulacji).

Z tego powodu uważam, że dobrze jest, gdy istnieje możliwość wyłączenia niektórych opcji, nawet jeśli sam z nich nie korzystam.

W ten sposób korzystają obie strony, "gracze" i "symulatory". A jeśli ktoś woli być graczem, nie osądzam go za to!

P.S. Mam nadzieję, że Deepl dobrze to przetłumaczył...

 

 

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się, że oświetlenie w Traxie jest tragiczne, ale to jest konsekwencja skopanego systemu oświetlenia w SR. To samo dotyczy przednich reflektorów lokomotyw czy nawet latarni - nic z oświetlenia nie działa tutaj prawidłowo.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 53 / 79
          • Percentage filling 67%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 74
          • Percentage filling 1%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 78
          • Percentage filling 13%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 13 / 75
          • Percentage filling 17%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 35
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 19 / 75
          • Percentage filling 25%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 73
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 71
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 9 / 78
          • Percentage filling 12%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 76
          • Percentage filling 4%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 79
          • Percentage filling 9%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 201 / 1612 Total players
    • 12% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy