Jump to content

Wykrywanie przez pantograf styczności z przewodem jezdnym


Jakub

Recommended Posts

W sumie nie wiem czy to bardziej błąd, czy sugestia usprawnienia. Proponuję opracować system, w którym pojazd trakcyjny, który pobiera prąd z sieci trakcyjnej, wykrywać będzie, czy podniesiony pantograf ma styczność (dotyka) przewód jezdny sieci trakcyjnej. Jeśli tak - wszystko ok - chyba, że gracz zignorował wskaźnik nakazujący opuszczenie pantografów. Jeśli pantograf nie ma styczności z przewodem jezdnym, czyli znajduje się na torze (lub części toru), nad którym nie ma sieci trakcyjnej, pojazd dalej nie pojedzie.

AI mógłby wysłać do najbliższego dyżurnego ruchu informację o fakcie wysłania go elektrowozem/EZT na tor bez sieci trakcyjnej. 

Natomiast jeśli to gracz zostanie tak wysłany, no to pojazd nie pobiera prądu (bo nie ma skąd) i po chwili się zatrzyma (pojedzie dalej tylko dzięki sile rozpędu oraz braku zahamowanie przez maszynistę). 

W obu przypadkach po zatrzymaniu się pociągów/manewrów powinna się móc pojawić interakcja, w której inny gracz swoim pojazdem podczepi się do gracza/AI w tarapatach i przeciągnie go na tor zelektryfikowany tym samym umożliwiając mu dalszą jazdę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Jakub napisał(a):

W obu przypadkach po zatrzymaniu się pociągów/manewrów powinna się móc pojawić interakcja, w której inny gracz swoim pojazdem podczepi się do gracza/AI w tarapatach i przeciągnie go na tor zelektryfikowany tym samym umożliwiając mu dalszą jazdę.

Tyle, że tutaj potrzebna by była lokomotywa spalinowa, jakaś SM42 na przykład, a nie wiemy czy twórcy planują takie dodać do gry.

Link to comment
Share on other sites

Ale tak na serio, to bardzo bym sobie życzył, żeby multiplayer był takim właśnie sandboxem, w którym zdarzają się wszelkiego rodzaju pomyłki, a gracze wzajemnie się komunikują i kombinują jak je razem rozwiązać! W którym można zrobić generalnie wszystko - a potem to wszystko naprawić! 🙂 Żeby gracze mieli takie same ograniczenia i dostępne środki naprawcze (a także procedury awaryjne), jakie mają prawdziwi maszyniści i dyżurni! Żeby nie było czegoś takiego, że ktoś coś zrobił i kaplica, nic się nie da, bo gra nie potrafi lub nie pozwala wycofać.

Edited by PeVoo
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie w kolei lubię to, że jest losowa, dynamiczna i nieprzewidywalna. Te wszystkie symulatory na rynku działają w oparciu o raczej z góry ustalony scenariusz więc wiemy czego można się spodziewać, co mnie zdecydowanie nie pociąga. W SimRailu już widać to, że takim symulatorem nie jest. Sam pełniąc z kolegą dyżur na sąsiadujących nastawniach nie raz mieliśmy zagwozdki jak puścić pociągi, żeby wszystko dobrze szło. Teraz tylko ten potencjał rozbudować, żeby faktycznie symulowało tą losową i nieprzewidywalną kolej 😄

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Nie jest powiedziane, że tylko spalinowa lokomotywa uratuje sytuację, gdy ktoś elektrykiem wjedzie na tor bez sieci trakcyjnej. Jeśli np. tył pociągu został pod siecią trakcyjną to elektrowóz może się od tyłu podczepić i wyciągnąć 😉

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Dipper napisał(a):

Ja właśnie w kolei lubię to, że jest losowa, dynamiczna i nieprzewidywalna. Te wszystkie symulatory na rynku działają w oparciu o raczej z góry ustalony scenariusz więc wiemy czego można się spodziewać, co mnie zdecydowanie nie pociąga. W SimRailu już widać to, że takim symulatorem nie jest. Sam pełniąc z kolegą dyżur na sąsiadujących nastawniach nie raz mieliśmy zagwozdki jak puścić pociągi, żeby wszystko dobrze szło. Teraz tylko ten potencjał rozbudować, żeby faktycznie symulowało tą losową i nieprzewidywalną kolej 😄

 

Dokładnie! Tak samo w Derail Valley mi się bardzo podoba, że (za cenę nie-realnej trasy) można pójść WSZĘDZIE, nawet na szczyt wielkiej góry 5km od torów, wziąć dowolną misję a nawet kilka misji na raz, zgarnąć dowolną lokomotywę, na jaką masz licencję (lub połączyć więcej), a na końcu wpierdzielić tym wszystkim w cały yard wagonów z benzyną i wypierdzielić wszystko w powietrze! 😄 Najlepsze, że potem za to płacisz z własnych zarobków!!! (aczkolwiek jest limit "udziału własnego w ubezpieczeniu" więc nie jest źle!)

 

Edited by PeVoo
  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

Kolego Husarz, nie wiem czemu się "nie zgadzasz" na to że mi się podoba tamto rozwiązanie i wolność, którą ono daje, bo przecież ja nie postuluję tutaj zaorania całej logiki SimRail i zrobienia z niego zupełnie innej gry! 😉 To co ja postulowałem w tym wątku, to większy realizm i mniej sztucznych ograniczeń (wynikających z tego, że gra nie przewiduje rzeczywistej sytuacji), więc obstawiam że i Tobie by to jak najbardziej pasowało, a już zwłaszcza jeśli jesteś fanatycznym zwolennikiem realizmu, przepisów, oficjalnych procedur i jeżdżenia bez HUD-a. Mnie jak najbardziej pasuje także i ta do bólu realistyczna symulacja rzeczywistości PKP, w kierunku której idzie SimRail. Każdy kupuje te produkty, które pasują do jego upodobań i według tego co one oferują, bo wszystkim na raz się przecież nie da dogodzić. Ja lubię i piaskownice i wierny realizm.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 85
          • Percentage filling 88%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 31
          • Percentage filling 3%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 27 / 89
          • Percentage filling 30%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 11 / 85
          • Percentage filling 13%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 53
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 37 / 80
          • Percentage filling 46%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 85
          • Percentage filling 14%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 82
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 31 / 34
          • Percentage filling 91%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 292 / 1627 Total players
    • 18% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy