Jump to content

Wykrywanie przez pantograf styczności z przewodem jezdnym


Recommended Posts

Posted

W sumie nie wiem czy to bardziej błąd, czy sugestia usprawnienia. Proponuję opracować system, w którym pojazd trakcyjny, który pobiera prąd z sieci trakcyjnej, wykrywać będzie, czy podniesiony pantograf ma styczność (dotyka) przewód jezdny sieci trakcyjnej. Jeśli tak - wszystko ok - chyba, że gracz zignorował wskaźnik nakazujący opuszczenie pantografów. Jeśli pantograf nie ma styczności z przewodem jezdnym, czyli znajduje się na torze (lub części toru), nad którym nie ma sieci trakcyjnej, pojazd dalej nie pojedzie.

AI mógłby wysłać do najbliższego dyżurnego ruchu informację o fakcie wysłania go elektrowozem/EZT na tor bez sieci trakcyjnej. 

Natomiast jeśli to gracz zostanie tak wysłany, no to pojazd nie pobiera prądu (bo nie ma skąd) i po chwili się zatrzyma (pojedzie dalej tylko dzięki sile rozpędu oraz braku zahamowanie przez maszynistę). 

W obu przypadkach po zatrzymaniu się pociągów/manewrów powinna się móc pojawić interakcja, w której inny gracz swoim pojazdem podczepi się do gracza/AI w tarapatach i przeciągnie go na tor zelektryfikowany tym samym umożliwiając mu dalszą jazdę.

  • I agree 1
Posted
Godzinę temu, Jakub napisał(a):

W obu przypadkach po zatrzymaniu się pociągów/manewrów powinna się móc pojawić interakcja, w której inny gracz swoim pojazdem podczepi się do gracza/AI w tarapatach i przeciągnie go na tor zelektryfikowany tym samym umożliwiając mu dalszą jazdę.

Tyle, że tutaj potrzebna by była lokomotywa spalinowa, jakaś SM42 na przykład, a nie wiemy czy twórcy planują takie dodać do gry.

Posted

Taka SMka by się wybitnie przydała. W przypadku wprowadzenia do gry losowych usterek na lokach byłaby idealna do ściągania składów ze szlaku na stację do naprawy 😄

Posted
5 minut temu, Dipper napisał(a):

Tyle, że tutaj potrzebna by była lokomotywa spalinowa, jakaś SM42 na przykład, a nie wiemy czy twórcy planują takie dodać do gry.

Ale parowa przecież ma być!! 😁

Posted
Teraz, PeVoo napisał(a):

Ale parowa przecież ma być!! 😁

Fakt, ale jakoś do takich operacji bardziej mi spalinówka pasuje 😂

Posted
Teraz, Dipper napisał(a):

Fakt, ale jakoś do takich operacji bardziej mi spalinówka pasuje 😂

Jak się nie ma co się lubi... 😁

  • Like 1
Posted (edited)

Ale tak na serio, to bardzo bym sobie życzył, żeby multiplayer był takim właśnie sandboxem, w którym zdarzają się wszelkiego rodzaju pomyłki, a gracze wzajemnie się komunikują i kombinują jak je razem rozwiązać! W którym można zrobić generalnie wszystko - a potem to wszystko naprawić! 🙂 Żeby gracze mieli takie same ograniczenia i dostępne środki naprawcze (a także procedury awaryjne), jakie mają prawdziwi maszyniści i dyżurni! Żeby nie było czegoś takiego, że ktoś coś zrobił i kaplica, nic się nie da, bo gra nie potrafi lub nie pozwala wycofać.

Edited by PeVoo
  • I agree 2
Posted

Ja właśnie w kolei lubię to, że jest losowa, dynamiczna i nieprzewidywalna. Te wszystkie symulatory na rynku działają w oparciu o raczej z góry ustalony scenariusz więc wiemy czego można się spodziewać, co mnie zdecydowanie nie pociąga. W SimRailu już widać to, że takim symulatorem nie jest. Sam pełniąc z kolegą dyżur na sąsiadujących nastawniach nie raz mieliśmy zagwozdki jak puścić pociągi, żeby wszystko dobrze szło. Teraz tylko ten potencjał rozbudować, żeby faktycznie symulowało tą losową i nieprzewidywalną kolej 😄

  • I agree 1
Posted

Nie jest powiedziane, że tylko spalinowa lokomotywa uratuje sytuację, gdy ktoś elektrykiem wjedzie na tor bez sieci trakcyjnej. Jeśli np. tył pociągu został pod siecią trakcyjną to elektrowóz może się od tyłu podczepić i wyciągnąć 😉

  • I agree 1
Posted (edited)
6 minut temu, Dipper napisał(a):

Ja właśnie w kolei lubię to, że jest losowa, dynamiczna i nieprzewidywalna. Te wszystkie symulatory na rynku działają w oparciu o raczej z góry ustalony scenariusz więc wiemy czego można się spodziewać, co mnie zdecydowanie nie pociąga. W SimRailu już widać to, że takim symulatorem nie jest. Sam pełniąc z kolegą dyżur na sąsiadujących nastawniach nie raz mieliśmy zagwozdki jak puścić pociągi, żeby wszystko dobrze szło. Teraz tylko ten potencjał rozbudować, żeby faktycznie symulowało tą losową i nieprzewidywalną kolej 😄

 

Dokładnie! Tak samo w Derail Valley mi się bardzo podoba, że (za cenę nie-realnej trasy) można pójść WSZĘDZIE, nawet na szczyt wielkiej góry 5km od torów, wziąć dowolną misję a nawet kilka misji na raz, zgarnąć dowolną lokomotywę, na jaką masz licencję (lub połączyć więcej), a na końcu wpierdzielić tym wszystkim w cały yard wagonów z benzyną i wypierdzielić wszystko w powietrze! 😄 Najlepsze, że potem za to płacisz z własnych zarobków!!! (aczkolwiek jest limit "udziału własnego w ubezpieczeniu" więc nie jest źle!)

 

Edited by PeVoo
  • I disagree 2
Posted

Kolego Husarz, nie wiem czemu się "nie zgadzasz" na to że mi się podoba tamto rozwiązanie i wolność, którą ono daje, bo przecież ja nie postuluję tutaj zaorania całej logiki SimRail i zrobienia z niego zupełnie innej gry! 😉 To co ja postulowałem w tym wątku, to większy realizm i mniej sztucznych ograniczeń (wynikających z tego, że gra nie przewiduje rzeczywistej sytuacji), więc obstawiam że i Tobie by to jak najbardziej pasowało, a już zwłaszcza jeśli jesteś fanatycznym zwolennikiem realizmu, przepisów, oficjalnych procedur i jeżdżenia bez HUD-a. Mnie jak najbardziej pasuje także i ta do bólu realistyczna symulacja rzeczywistości PKP, w kierunku której idzie SimRail. Każdy kupuje te produkty, które pasują do jego upodobań i według tego co one oferują, bo wszystkim na raz się przecież nie da dogodzić. Ja lubię i piaskownice i wierny realizm.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy