Jump to content

Zestawienie wagonów w składach


Recommended Posts

Cześć!

Jako esteta i miłośnik taboru zmodernizowanego zauważyłem, że w większości składów oznaczonych EC i IC jeździ sporo starych, niezmodernizowanych wagonów.
Z tego co wiem kategoria IC od TLK różni się tylko rodzajem wagonów, a w SimRailu tego nie widać. Jest mnóstwo pociągów kategorii IC z przewagą wagonów niezmodernizowanych oraz pociągi kategorii TLK z całością składu na wagonach zmodernizowanych.

Proszę bezzwłocznie urealnić! 😅

 

  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W Polsce nie ma już od dawna w ruchu liniowym niezmodernizowanych wagonów pasażerskich, z których zestawiano by pociągi dalekobieżne, z wyłączeniem wagonów muzealnych, zabytkowych, retro. Niektóre z wagonów typów 111A/112A były modernizowane raz, inne 2, jeszcze inne 3 razy, a jeszcze inne przerabiane na rowerowe, dla niepełnosprawnych, itd, -  na ostojach niektórych z tych niezmodernizowanych i modernizowanych wielokrotnie ponownie wyprodukowano w zakładach Cegielskiego i innych właśnie to, co dziś nazywasz wagonami zmodernizowanymi, a od podstaw produkujemy głównie EZT w dwóch fabrykach (nie licząc tej siedleckiej, która należy do koncernu szwajcarskiego), nowych wagonów pasażerskich zaś prawie wcale. Obecnie niezmodernizowane wagony są tak unikalne, że wyjeżdżają tylko na specjalne okazje. Uwierz mi, że nie chciałbyś jechać współczesnym pociągiem zestawionym z oryginalnych, niezmodernizowanych 111/112A - nawet nie wiesz jak to jest tłuc się tym przez pół Polski od max 120 do max 140 km/h, ale tak szybko to tylko w składzie elitarnego ekspresu ze "świnią" na czele, jak Lech, Warta czy Lubuszanin.

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.06.2023 o 03:27, Nieciej napisał(a):

wym niezmodernizowanych wagonów pasażerskich, z których zestawiano by pociągi dalekobieżne, z wyłączeniem wagonów muzealnych, zabytkowych, retro. Niektóre z wagonów typów 111A/112A były modernizowane raz, inne 2, jeszcze inne 3 razy, a jeszcze inne przerabiane na rowerowe, dla niepełnosprawnych, itd, -  na ostojach niektórych z tych niezmodernizowanych i modernizowanych wielokrotnie ponownie wyprodukowano w zakładach Cegielskiego i innych właśnie to, co dziś nazywasz wagonami zmodernizowanymi, a od podstaw produkujemy głównie EZT w dwóch fabrykach (nie licząc tej siedleckiej, która należy do koncernu szwajcarskiego), nowy

Bez sensu jest czepianie się nazewnictwa, skoro wszyscy wiedzą o co chodzi...

Abyś jednak zrozumiał, to doprecyzuję, że chodzi mi o wagony zgodne ze standardem InterCity, o którym pisze na swojej stronie PKP Intercity: link

 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy