pwhaker146 Posted May 9, 2023 Posted May 9, 2023 (edited) Mam pytanie zar贸wno do Tw贸rc贸w jak i do u偶ytkownik贸w kart AMD @Tadeusz Hajto, jak sobie radzicie z zjawiskiem migania tekstur w dalszej odleg艂o艣ci. Wiem 偶e to og贸lna przypad艂o艣膰 TAA, pr贸bowa艂em skorzysta膰 z FSR zaimplementowanego do SimRail. Na pocz膮tku by艂em mega zdziwiony bardzo s艂abym efektem ko艅cowym jaki uzyska艂em obraz w ustawieniu Jako艣膰 w FSR jest tragiczny. Potem po przegl膮dni臋聽ciu kilku w膮tk贸w zar贸wno tutaj na forum jak i na forum Unity zda艂em sobie spraw臋 偶e w naszym ukochanym SimRail zaimplementowany zosta艂 jedynie FSR 1.0, kt贸ry szczerze m贸wi膮c jest s艂aby. R贸偶nica pomi臋dzy FSR 2.0 a FSR 1.0 nie m贸wi膮c ju偶 o FSR 2.2 z kt贸rego korzystam w Farming Simulator 22 to przepa艣膰. Wiem 偶e Tw贸rcy s膮 ograniczeni co do implementacji FSR 2.0 przez silnik Unity ale czy wog贸le s膮 jakie艣 plany 偶eby Unity wspiera艂 2.0 @Szociu. My艣l臋 偶e da wielu u偶ytkownik贸w u偶ywaj膮cych kart AMD jak np ja RX 6600XT oraz os贸b u偶ywaj膮cych GTX'y, kt贸re nie posiadaj膮 wsparcia dla DLSS ze wzgl臋du na brak jednostek tensor. Zdaj臋 sobie spraw臋 偶e macie mas臋 roboty przy rozwoju SimRail . nowe lokomotywy. odcinki, nastawnie. Jednak my艣l臋 偶e wprowadzenie FSR w nowszej wersji do SimRail jest priorytetem poniewa偶 pozwoli r贸wnie偶 graczom z s艂abszymi kartami na gr臋 w SimRail a pozosta艂ym tym korzystaj膮cym z kart AMD na pozbycie si臋 nieprzyjemnych efekt贸w migania w oddali.聽 聽 Edited May 9, 2023 by pwhaker146
en57 Posted May 10, 2023 Posted May 10, 2023 W dniu 9.05.2023 o 09:18, pwhaker146 napisa艂(a): nie m贸wi膮c ju偶 o FSR 2.2 O. To ju偶 jest 2.2? Jak ten czas szybko leci聽馃檪聽Szkoda tylko, 偶e tu si臋 zatrzyma艂.聽 Grzecznie czeka艂em i kibicowa艂em, a偶 kto艣 z tfurcuf 艂askawie raczy jednak odpowiedzie膰. Ale no c贸偶. 艁adny, d艂ugi, rozbudowany i przede wszystkim bogaty post, a ca艂kowicie olany. Wniosek z tego taki, 偶e szkoda pisa膰. Jakby by艂o rozwi膮zanie tego problemu inne ni偶 dwa tutaj przytoczone tj. FSR 2 oraz upscaling, to z pewno艣ci膮 ju偶 by艣 o niej wiedzia艂.聽 Problem taki, 偶e FSR 2 rzekomo nie da si臋 wprowadzi膰 "bo Unity", a upscaling'u nie ma "bo optymalizacja", a brutalnie wymuszony sterownikiem karty graficznej r偶nie po karcie a偶 偶ar贸wki przygasaj膮. Trzeba wymusi膰 sterownikiem wy艣wietlanie obrazu przynajmniej聽do 1440p na monitorze 1080p i wybra膰 w grze te 1440p. Czasami niekt贸re monitory maj膮 zabezpieczenia, bo grozi to ich uszkodzeniem. Tak偶e takie zabawy na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰. Ale to 1440p te偶 艣rednio dzia艂a. 2160p dopiero pozwala odetchn膮膰, tylko co z tego jak ma si臋 pokaz slajd贸w, a karta wypluwa ostatnie luty. Mo偶e te偶 cz臋艣ciowo dlatego, 偶e jak fpsy spadaj膮 to i cz臋stotliwo艣膰 samego migotania. A problem nadrz臋dny jest taki, 偶e nikt tego nie m贸wi, a wszyscy wiedz膮 o co chodzi - nie chcesz migotania? Kup RTX albo abonament GeForce Now. Zawi艂e jak cewka, a jednocze艣nie proste jak drut... kt贸ry miga. 2
mluczak.kutno Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 6 godzin temu, en57 napisa艂(a): nie chcesz migotania? Kup RTX A kupi艂em sobie RTX, z zupe艂nie innych akurat powod贸w ni偶 Simrail, migotanie i obs艂uga DLSS. I ok, mo偶e miga mniej, ale... DLSS nawet ustawiony na ultra jako艣膰 po prostu demoluje jako艣膰 obrazu, rozmydlaj膮c wszystko i wprowadzaj膮c koszmarne powidoki (chocia偶by na wskaz贸wkach miernik贸w w 07). Czytelno艣膰 wska藕nik贸w przy torach, i tak ju偶 s艂aba, po w艂膮czeniu DLSS jest 偶adna. No i dodatkowo DLSS s艂abo sobie radzi z migaj膮cymi sygna艂ami na semaforach. Ps. Na RTX 3060 przesiad艂em si臋 z Radeona RX570. Jakbym robi艂 upgrade tylko dla tej gry, to by艂yby pieni膮dze wywalone w b艂oto. Framerate na tych samych ustawieniach troch臋 poszed艂 do g贸ry, za to nadal za ma艂o VRAM na pe艂n膮 rozdzielczo艣膰 tekstur (12GB w RTX vs 4 w Radeonie...). 1
DonRonnon Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 O czym Wy ludzie m贸wicie 馃檪 Ja mam MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS - i wi臋cej nie poszalej臋. Wy tu wylatujecie z jakimi艣 FSR, RTX 馃槈 聽
pwhaker146 Posted May 11, 2023 Author Posted May 11, 2023 (edited) Co do DLSS @mluczak.kutno聽niestety i w SimRail prawdopodobnie nie zosta艂a zaimplementowana najnowsza wersja DLSS 3.0 ,kt贸ra jest dost臋pna dla kart z rodziny RTX 4000. Co do Twojego komentarza @DonRonnon聽to w艂a艣nie to co pisa艂em cz臋艣ciowo odnosi si臋 do Twojej specyfikacji. Chc膮c skorzysta膰 z lepszej jako艣ci grafiki i chc膮c mie膰 nadal 60FPS a maj膮c GTX nie mo偶esz skorzysta膰 z DLSS poniewa偶 karty rodziny GTX nie maj膮 jednostek Tensor wi臋c jedyny ratunek u Ciebie na zwi臋kszenie wydajno艣ci i wi臋cej efekt贸w graficznych to u偶ycie upscallera FSR. Niestety implementacja FRS1.0, kt贸ra jest obecna aktualnie w simRail jest bardzo kiepska pod wzgl臋dem jako艣ci. Kolejna implementacja FSR 2.0, kt贸ra jest obecna w wielu grach jak np wspominany przezemnie Farming czy MIcrosoft Flight Simulator ma du偶y skok jako艣ciowi i go艂ym okiem ci臋偶ko zauwa偶y膰 spadek jako艣ci obrazu po u偶yciu FSR 2.0 a klatek jest wi臋cej wi臋c i mo偶na bardziej poszale膰 z ustawieniami graficznymi.聽 Nic czekam niecierpliwie kiedy do Unity zostanie dodany FSR 2.0, Unreal Engine dosta艂 ju偶 niedawno wersj臋 2.2聽聽聽 Edited May 11, 2023 by pwhaker146
en57 Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 2 godziny temu, DonRonnon napisa艂(a): Ja mam MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS - i wi臋cej nie poszalej臋. Wy tu wylatujecie z jakimi艣 FSR, RTX 馃槈 No przecie偶 FSR i DLSS z samej zasady dzia艂ania ma robi膰 karcie graficznej lepiej. Przy czym w SimRail nie ma kompletnie 呕ADNEJ r贸偶nicy pomi臋dzy czystym FAA a FSR 1. 呕ADNEJ. A nawet mo偶na by powiedzie膰, 偶e na czystym FAA migotanie jest ciutkie mniejsze.聽聽 呕eby nie by艂o - FSR 1 w takim Farmingu mo偶na przetrzyma膰, ale tam nie ma tylu drut贸w... A prawda jest taka, 偶e wszystkie ceni膮ce si臋 (a szczeg贸lnie graczy) produkcje, sukcesywnie wprowadzaj膮 FSR 2聽 - po prostu. I osobi艣cie nie wierz臋, 偶e po roku od premiery darmowego rozwi膮zania FSR 2, gdzie mamy ju偶 trzeci膮 jego wersj臋, nie mo偶na go u偶y膰 na silniku Unity. Jak si臋 napisa艂o wszystko na sztywno, jak MaSzyn臋 to oczywi艣cie, 偶e jakiekolwiek wprowadzanie zmian w fundamencie gry jest (w tym przypadku) nieop艂acalne. Ale nikt si臋 do tego tutaj nie przyzna聽馃檭聽Lepiej mydli膰 oczy "marchewkami".
Grandal74 Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 (edited) Moim zdaniem DLSS ustawiony na ultra jako艣膰 jest w tej chwili dla w艂a艣cicieli RTX najlepszym wyj艣ciem. Mam RTX 3070 w ka偶dym miejscu na mapach nie spada poni偶ej 45 FPS na 1440p, a w 90% miejsc w SimRail trzyma sztywno 60 FPS (tak sobie ustawi艂em). Wszystko na maks, opr贸cz jako艣ci chmur. Naprawd臋 zero migotania czy jako艣ciowo poszarpanych kabli. Ze wska藕nikami na szlaku czy z odczytem wskaza艅 na np. EU07 te偶 wi臋kszych problem贸w nie ma. Nie zauwa偶y艂em te偶 problem贸w z migaj膮cymi sygnalizatorami. Jest jednak jedno ale co do DLSS, kt贸re uwidacznia si臋 podczas skr臋cania na zwrotnicach czy jazdy po 艂uku... obraz 艂apie rozmycie i powraca do ostro艣ci tak jakby autofokus w obiektywie nie do ko艅ca trafia艂 w punkt. Nie jest to mo偶e dyskwalifikuj膮ce rozgrywk臋. Powiem wi臋cej jak mia艂bym zamieni膰 te chwilowe nie tak tragiczne rozmycia na migotanie tekstur to wtedy odechcia艂oby mi si臋 odpala膰 SimRail.聽 Edited May 11, 2023 by Grandal74
m0uz Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 RTX2060, w 1080p - DLSS Ultra - i 偶adnego u mnie migotania tekstur nie ma, jedynie to "tor" "szyny" zwa艂 jak zwa艂 kilka metr贸w przed poci膮giem to takie jakby dziwnie si臋 renderowa艂y - jakby przez mg艂臋 :D聽 Co do wydajno艣ci z DLSS a bez DLSS - brak r贸偶nicy - w moim przypadku ;/ 1
en57 Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 2 minuty temu, Grandal74 napisa艂(a): Powiem wi臋cej jak mia艂bym zamieni膰 te chwilowe nie tak tragiczne rozmycia na migotanie tekstur to wtedy odechcia艂oby mi si臋 odpala膰 SimRail.聽 No. To widz臋, 偶e tak samo szanujemy sw贸j wzrok聽馃槈聽 Te rozmazania (duszki) to u艂omno艣膰 DLSS. Ale FSR 2 te偶 na to cierpi. Tak samo u艂omno艣ci膮 FSR 1 jest migotanie, ale po to do jasnego gwintu wprowadzono ROK TEMU (8 miesi臋cy przed premier膮 SimRail) jego nast臋pc臋, 偶eby to wyeliminowa膰. ROK CZASU w dzisiejszej informatyce to wieczno艣膰, a przypomnijmy, 偶e SimRail si臋ga roku 2019, tak samo jak jego technologia na kt贸rej si臋 opiera. Nie ma si臋 co oszukiwa膰.聽 Tak samo mo偶na powiedzie膰 o rodzinie kart GTX i Radeon. Ale na z艂o艣膰 dla tfurcuf... kto艣 jeszcze u偶ywa GTX i Radeon贸w... i nadal s膮 sprzedawane i nadal widniej膮 jako karty minimalne i zalecane do SimRail. A to ju偶 jest wg mnie bezczelno艣膰, bo w Farmingu mo偶na osi膮gn膮膰 pi razy drzwi nawet na tej zalecanej u nich r贸wnie偶 1060 zadowalaj膮cy (a przynajmniej nie k艂uj膮cy w oczy) efekt, a na 1660 to w og贸le jak spacerek dla karty. Dajmy do tego FSR 2 i nikt si臋 nie czepia. No chyba, 偶e duszk贸w聽馃檪A najbardziej mi si臋 podoba, 偶e Farming kosztuje 129 z艂, a SimRail ju偶 149 z艂. Ale dobra, bo kt贸ry艣 zaraz przyleci i zarzuci mi, 偶e jestem od Giants albo nawet Microsoftu i krytykujem i w og贸le jestem taki z艂y. Przepraszam.聽
en57 Posted May 17, 2023 Posted May 17, 2023 Jakby si臋 kto艣 interesowa艂 jak to wygl膮da na dzie艅 17.05.2023聽 Ja to mam takie dziwne wra偶enie granicz膮ce z pewno艣ci膮, 偶e z aktualizacji na aktualizacj臋 jest coraz gorzej w tej kwestii. Z uwagi, 偶e coraz wi臋ksze i coraz bli偶sze kraw臋dzie migaj膮..., praktycznie nie ma r贸偶nicy, czy to dzie艅 czy noc.聽 聽 A tak przy okazji...... ten kt贸ry wymy艣li艂, 偶eby poci膮gi wojew贸dzkie relacji Warszawa Groch贸w - Skierniewice oznaczy膰 skr贸tem RAJ powinien si臋 spali膰 ze wstydu.聽聽 2
pwhaker146 Posted May 18, 2023 Author Posted May 18, 2023 (edited) Dzisiaj na forum Unity wyczyta艂em 偶e prawdopodobnie FSR 2.0 a tym bardziej nowsze rozwi膮zania nigdy nie trafi膮 ju偶 do Unity.聽 Wygl膮da na to 偶e na ten moment jedynym wyj艣ciem z tej sytuacji b臋dzie zmiana silnika graficznego z Unity na Unreal Engine jak to zosta艂o zrobione w przypadku The Bus, kt贸ry te偶 zmaga艂 si臋 z du偶ym spadkiem wydajno艣ci i brakiem dost臋pu do najnowszych technologii. Edited May 22, 2023 by pwhaker146 1
en57 Posted May 18, 2023 Posted May 18, 2023 (edited) 1 godzin臋 temu, pwhaker146 napisa艂(a): Dzisiaj na forum Unity wyczyta艂em 偶e prawdopodobnie FSR 2.0 a tym bardziej nowsze rozwi膮zania nigdy nie trafi膮 ju偶 do Unity.聽 Odpowiem na to tak...聽 Je艣li robi si臋 projekt komercyjny na silniku, kt贸ry raz 偶e jest darmowy, a dwa 偶e sukcesywnie przestaje by膰 wspierany... to to nie mo偶e si臋 uda膰. Unity mo偶e by膰 dobre pod aplikacje na telefon, wzgl臋dnie jak膮艣 pro艣cizn臋, ale nie pod rzekomo zaawansowany symulator pojazd贸w szynowych i ruchu kolejowego. Gdzie艣 tam czyta艂em, kilka LAT temu pisali, 偶e to jest to samo oprogramowanie co w symulatorach profesjonalnych. No to je偶eli, to jest rzeczywi艣cie to samo oprogramowanie, to nic dziwnego, 偶e konkurencyjna firma z Warszawy ma si臋 czym chwali膰. To powinien by膰 autorski, przemy艣lany silnik, kt贸ry zawiera wszystko to, co autor symulatora chce. W innym przypadku zawsze b臋d膮 jakie艣 kompromisy i rozwi膮zania dooko艂a.聽 Obecnie mo偶na MiKolom mydli膰 oczy EN57, ET22, parowozem itd. itd., ale ten projekt przy tym silniku i przy takiej dynamice pracy obawiam si臋, 偶e jest skazany na pora偶k臋. Oczywi艣cie zawsze znajd膮 si臋 SimRailowi patrioci, kt贸rzy b臋d膮 broni膰 SimRaila jak ostatni symulator na 艣wiecie (co by艂o mi dane ju偶 zaobserwowa膰 tutaj). Mo偶e oni b臋d膮 mieli racj臋, mo偶e opozycja do nich. Ale niech maj膮 te偶 艣wiadomo艣膰 tego, 偶e 偶aden symulator, nawet ten w UTK czy inny "super hiper", nigdy nie odda tego co oddaje 偶ycie. A SimRail oddaje jeszcze mniej, bo jak mo偶na nazwa膰 sytuacj臋 w kt贸rej 艣wiat migocze, a d藕wi臋ki 偶yj膮 w艂asnym 偶yciem, wszyscy pasa偶erowie s膮 jak ludzie z psychiatryka, 艣wiat艂o przechodzi przez 艣ciany, a w EU07 do ten pory jest odwr贸cona bezw艂adno艣膰 kamery. Wie偶owca (gr臋) bez odpowiednio dostosowanego fundamentu (silnika) nie postawisz. Po prostu... Obecnie mamy wie偶owiec na fundamencie od domku letniskowego.聽 Edited May 18, 2023 by en57 5 2 2 2
Pitoras Posted May 18, 2023 Posted May 18, 2023 Ca艂e szcz臋艣cie Maszyna czy TDek jest idealny i pozbawiony wszystkich b艂臋d贸w kt贸re wymieni艂e艣, a no i te偶 nigdy przecie偶 nie mia艂y problem贸w wieku dzieci臋cego. Od samego pocz膮tku przecie偶 by艂y idealne... a nie czekaj XD 1 1
mluczak.kutno Posted May 19, 2023 Posted May 19, 2023 15 godzin temu, Pitoras napisa艂(a): nigdy przecie偶 nie mia艂y problem贸w wieku dzieci臋cego Ale fundamentalne problemy z silnikiem to nie jest ju偶 problem wieku dzieci臋cego. Zmiana silnika gry to de facto nowa gra. Swoj膮 drog膮, mo偶e kto艣 tutaj kojarzy tak膮 gr臋, jak Steel Beasts? Symulator czo艂g贸w pe艂n膮 g臋b膮, realizm na jakie艣 400%, technologicznie (czyli g艂贸wnie graficznie) niestety ju偶 troch臋 odstaje. Jako, 偶e deweloperzy tej gry tego symulatora s膮 otwarci na spo艂eczno艣膰, to kto艣 zada艂 im pytanie, czy my艣leli o przesiadce na inny silnik, chocia偶by Unity. Odpowied藕 by艂a w stylu "testowali, rozmy艣lali i im wysz艂o, 偶e do symulatora nie pasuje ani Unity ani Unreal- b臋d膮 robi膰 w艂asny silnik". To ich chocia偶by zabezpiecza przed tym, 偶e jaki艣 engine po prostu umrze bez wsparcia. Ps. Maszyna ma grafik臋 tak膮, jak膮 ma, mo偶na lubi膰 ten styl albo nie, ale standardowy zasi臋g rysowania 2.5km robi wra偶enie. Jaki偶 by艂 to dla mnie szok, jak odpali艂em Maszyn臋 pierwszy raz po d艂u偶szym graniu w SR. Jeszcze wi臋kszym szokiem by艂o zauwa偶enie, 偶e szyny na s膮siednim torze mog膮 nadal wygl膮da膰 jak szyny, nie jak br膮zowe prostopad艂o艣ciany. Ps2. Unreal w TSW te偶 ma swoje problemy.
SIMRAIL Team Szociu Posted May 19, 2023 SIMRAIL Team Posted May 19, 2023 W dniu 18.05.2023 o 17:10, en57 napisa艂(a): Odpowiem na to tak...聽 Je艣li robi si臋 projekt komercyjny na silniku, kt贸ry raz 偶e jest darmowy, a dwa 偶e sukcesywnie przestaje by膰 wspierany... to to nie mo偶e si臋 uda膰. Unity mo偶e by膰 dobre pod aplikacje na telefon, wzgl臋dnie jak膮艣 pro艣cizn臋, ale nie pod rzekomo zaawansowany symulator pojazd贸w szynowych i ruchu kolejowego. Gdzie艣 tam czyta艂em, kilka LAT temu pisali, 偶e to jest to samo oprogramowanie co w symulatorach profesjonalnych. No to je偶eli, to jest rzeczywi艣cie to samo oprogramowanie, to nic dziwnego, 偶e konkurencyjna firma z Warszawy ma si臋 czym chwali膰. To powinien by膰 autorski, przemy艣lany silnik, kt贸ry zawiera wszystko to, co autor symulatora chce. W innym przypadku zawsze b臋d膮 jakie艣 kompromisy i rozwi膮zania dooko艂a.聽 Obecnie mo偶na MiKolom mydli膰 oczy EN57, ET22, parowozem itd. itd., ale ten projekt przy tym silniku i przy takiej dynamice pracy obawiam si臋, 偶e jest skazany na pora偶k臋. Oczywi艣cie zawsze znajd膮 si臋 SimRailowi patrioci, kt贸rzy b臋d膮 broni膰 SimRaila jak ostatni symulator na 艣wiecie (co by艂o mi dane ju偶 zaobserwowa膰 tutaj). Mo偶e oni b臋d膮 mieli racj臋, mo偶e opozycja do nich. Ale niech maj膮 te偶 艣wiadomo艣膰 tego, 偶e 偶aden symulator, nawet ten w UTK czy inny "super hiper", nigdy nie odda tego co oddaje 偶ycie. A SimRail oddaje jeszcze mniej, bo jak mo偶na nazwa膰 sytuacj臋 w kt贸rej 艣wiat migocze, a d藕wi臋ki 偶yj膮 w艂asnym 偶yciem, wszyscy pasa偶erowie s膮 jak ludzie z psychiatryka, 艣wiat艂o przechodzi przez 艣ciany, a w EU07 do ten pory jest odwr贸cona bezw艂adno艣膰 kamery. Wie偶owca (gr臋) bez odpowiednio dostosowanego fundamentu (silnika) nie postawisz. Po prostu... Obecnie mamy wie偶owiec na fundamencie od domku letniskowego.聽 Zar贸wno Unreal, jak i Unity s膮 i b臋d膮 rozwijane. Zar贸wno jeden, jak i drugi silnik jest p艂atny do zastosowa艅 komercyjnych. "Konkurencja z Warszawy" r贸wnie偶 korzysta z Unity. Zar贸wno Unity, jak i Unreal maj膮 swoje bol膮czki. Unity HDRP to high-end'owy silnik pozwalaj膮cy na uzyskanie fotorealistycznych efekt贸w, podobnie jak Unreal. Unity nie jest silnikiem przeznaczonym tylko do gier mobilnych. Przed formu艂owaniem takich zarzut贸w w przysz艂o艣ci polecamy si臋 doedukowa膰 w temacie, kt贸ry poruszamy. 馃檪 My po przeanalizowaniu za i przeciw (jak np. mo偶liwo艣膰 udost臋pnienia edytora spo艂eczno艣ci - dzi臋ki obs艂udze plik贸w zewn臋trznych) wybrali艣my Unity i na ten moment nie widzimy 偶adnego problemu pasuj膮cego do okre艣lenia "mamy wie偶owiec na fundamencie od domku letniskowego". Wersje Unity b臋d膮 stopniowo podnoszone do nowszych - jednak ka偶dy kto ma cho膰 minimalne poj臋cie o gamedev'ie zdaje sobie spraw臋, 偶e to nie jest taka prosta sprawa na zasadzie - klikniemy "aktualizuj"聽 w silniku i ju偶 wszystko magicznie dzia艂a. Obecnie pracujemy nad podniesieniem wersji Unity do 2023, co pozwoli m.in. uzyska膰 lepszy antialiasing z obs艂ug膮 Contrast聽 Adaptive Sharpening od AMD (CAS). Pracujemy r贸wnie偶 nad up艂ynnieniem ruchu pojazd贸w, co powinno pozwoli膰 w艂膮czy膰 filtry minimalizuj膮ce dr偶enie ma艂ych obiekt贸w. Niestety nie da si臋 wszystkiego zrobi膰 naraz - w tydzie艅, miesi膮c czy nawet dwa, bior膮c pod uwag臋 chocia偶by cz臋stotliwo艣膰 aktualizacji oczekiwan膮 przez spo艂eczno艣膰, kt贸re blokuj膮 mo偶liwo艣ci du偶ych/gruntownych zmian, jak np. podniesienie wersji silnika. Dlatego sprawy maj膮 priorytety i te mniej wa偶ne musz膮 poczeka膰. Odno艣nie "mydlenia oczu" - ciekawe okre艣lenie na spe艂nienie oczekiwa艅 spo艂eczno艣ci, szczeg贸lnie, 偶e ani EN57, ani ET22 nie by艂o w naszych pierwotnych planach i r贸wnie dobrze mogliby艣my udawa膰, 偶e tych pr贸艣b nie widzimy, p贸j艣膰 w zagraniczne trasy i tabor dla u偶ytkownik贸w, kt贸rych jest wi臋cej ni偶 Polak贸w (wbrew obiegowej opinii Polacy stanowi膮 tylko 26% wszystkich u偶ytkownik贸w SimRail). Co do napisania w艂asnego silnika graficznego - je艣li tylko ma Pan wolne kilka milion贸w dolar贸w, kilkudziesi臋ciosobow膮 ekip臋 i kilka lat wolnego czasu - prosz臋 pr贸bowa膰, kto wie, mo偶e Pa艅ski produkt za kilka lat zmiecie SimRail z powierzchni. 馃槈 4 11
en57 Posted May 19, 2023 Posted May 19, 2023 (edited) Godzin臋 temu, Szociu napisa艂(a): Dlatego sprawy maj膮 priorytety i te mniej wa偶ne musz膮 poczeka膰. A jaki priorytet ma w takim razie:聽 - 艣wiat migocze, - d藕wi臋ki 偶yj膮 w艂asnym 偶yciem, - wszyscy pasa偶erowie s膮 jak ludzie z psychiatryka, - 艣wiat艂o przechodzi przez 艣ciany, - w EU07 do ten pory jest odwr贸cona bezw艂adno艣膰 kamery,聽 i dodamy co艣 z zakresu ruchu: - AI nauczy si臋 manewrowa膰,聽 - AI b臋dzie odporne na to co potrafi zrobi膰 cz艂owiek, - obiegi wewn膮trz mapy? 聽 Poniewa偶 jak wspomnia艂 kolega powy偶ej:聽 7 godzin temu, mluczak.kutno napisa艂(a): Ale fundamentalne problemy z silnikiem to nie jest ju偶 problem wieku dzieci臋cego. Z silnikiem i AI w tym momencie. Dla u艂atwienia te pogrubione powinny mie膰 wg mnie priorytet nad priorytetami.聽 I prosz臋 w tym momencie nie zas艂ania膰 si臋 "cz臋stotliwo艣ci膮 aktualizacji", bo ta jednak z aktualizacji na aktualizacj臋 spada do艣膰 drastycznie i coraz mniej zawiera聽馃檪Zauwa偶my r贸wnie偶, 偶e w wy偶ej wymienionych problemach nie ma NICZEGO nowego, czyli mo偶na wywnioskowa膰, 偶e chyba nic z tego nie "spe艂ni oczekiwa艅 spo艂eczno艣ci"?聽 Ponadto nigdzie nie napisa艂em, 偶e na Unity nie mo偶na zrobi膰 porz膮dnego symulatora. Ale nigdy to nie b臋dzie to, co powinno by膰. O ko艅cu wsparcia napisa艂 kolega @pwhaker146. Prosz臋 si臋 raczej odnie艣膰 do jego postu i sk膮d wynika rozbie偶no艣膰 wersji zezna艅 tego u偶ytkownika i w tym momencie Pana. Proponuj臋 r贸wnie偶 przedstawi膰 w jaki spos贸b chce Pan przy udziale swoich wsp贸艂pracownik贸w rozwi膮za艅 omawiany w tym w膮tku problem, a tak偶e wszystkie tutaj wymienione. Z pewno艣ci膮 b臋dzie to du偶o wi臋cej wnosz膮cy post ni偶 powy偶szy.聽 A co do zagranicznych tras i taboru no to c贸偶... Jeszcze trzeba mie膰 kogo艣 kto si臋 jednak zna, na tym zagranicznym kolejowym 艣wiecie 馃槈聽Kolej kolei nie r贸wna.聽 Ja naprawd臋 nie mam na celu robienia tutaj g贸wnoburz, ale widzi Pan... bez tego Pan i co gorsza Pana wsp贸艂pracownicy by z pewno艣ci膮 nic nie odpisali. To chyba jedyny spos贸b. A zapewniam, 偶e rzetelne odpisanie na ten post "spe艂ni oczekiwania spo艂eczno艣ci" na kilka 艂adnych tygodni, jak nie wi臋cej.聽 Edited May 19, 2023 by en57 8
Grandal74 Posted May 19, 2023 Posted May 19, 2023 Widz臋, 偶e mo偶na bardzo 艂atwo lawirowa膰 w wypowiedziach, nie tylko na forum SimRail. @en57聽napisa艂e艣 o mydleniu oczu EN57 i ET22, ale jestem w 100% przekonany, 偶e jakby by艂a cisza w tym temacie to wynalaz艂by艣 inne mydlenie oczu zamiast informacji o pracach nad tymi dodatkami. Mo偶e, ja jestem jaki艣 dziwny, ale po pierwsze jestem bardzo zadowolony z SimRail mimo, 偶e nie jest w tej chwili produktem idealnym. Wiem jednak, 偶e mo偶e by膰 ju偶 tylko lepiej, spokojnie czekam na wszystkie poprawki, dodatki i nie j臋cz臋 o wszystko.聽 Wiem te偶, 偶e podj膮艂em dobr膮 decyzj臋 o definitywnym zamkni臋ciu 偶yciowego rozdzia艂u jakim by艂a scena moderska do jednego z symulator贸w. Wr贸ci艂em po latach z nadziejami, 偶e co艣 si臋 u ludzi zmieni艂o na plus. Niestety teraz jest jeszcze gorzej bo "pozycja roszczeniowa na wznak" to symbol naszych czas贸w.聽 Powodzenia i spokoju w dzia艂aniu zespole SimRail.聽聽 1 7
pwhaker146 Posted May 22, 2023 Author Posted May 22, 2023 W dniu 18.05.2023 o 15:26, pwhaker146 napisa艂(a): Dzisiaj na forum Unity wyczyta艂em 偶e prawdopodobnie FSR 2.0 a tym bardziej nowsze rozwi膮zania nigdy nie trafi膮 ju偶 do Unity.聽 Wygl膮da na to 偶e na ten moment jedynym wyj艣ciem z tej sytuacji b臋dzie zmiana silnika graficznego z Unity na Unreal Engine jak to zosta艂o zrobione w przypadku The Bus, kt贸ry te偶 zmaga艂 si臋 z du偶ym spadkiem wydajno艣ci i brakiem dost臋pu do najnowszych technologii. 聽 Ma艂a aktualizacja, oficjalnie Unity samo nie doda wsparcia dla FSR 2.2 i kolejnych, ale w trakcie test贸w w asset store (tak jakby sklep z wtyczkami do Unity) jest wytyczka pozwalaj膮ca na implementacj臋 FSR 2.2聽 dla wszystkich platform link do 藕r贸d艂a: https://forum.unity.com/threads/boost-your-fps-with-amd-fidelityfx-super-resolution-2-0-fsr-2-support.1357190/page-3
艁ukaszek Posted August 27, 2023 Posted August 27, 2023 Poniewa偶 na rynku GPU pr贸buje si臋 rozgo艣ci膰 Intel, warto rozwa偶y膰 ich technologi臋 skalowania XeSS. Jest zoptymalizowana pod karty Intel, ale dzia艂a r贸wnie偶 na innych konstrukcjach, co mo偶e by膰 niez艂膮 alternatyw膮 dla DLSS i FSR.
Recommended Posts