Jump to content

Asysten Dyżurnego Ruchu


Recommended Posts

Po ostatnich incydentach na nastawniach, spowodowanych albo afk dyżurnego albo nieumiejętnością obsługi nastawni, wpadł mi do głowy następujący pomysł:

Asystent Dyżurnego Ruchu

Opis funkcji

celem asystenta jest pomoc osobom początkującym, przez osoby bardziej doświadczone, które nie radzą sobie z obsługą nastawni.

W razie problemów na serwerze z płynnością ruchu, gracz doświadczony mógłby wejść jako asystent do nastawni po uprzednim zaakceptowaniu przez dyżurnego ruchu.

Asystent miałby możliwość obsługi pulpitu kostkowego/komputera. Można dodać możliwość wyrzucenia z nastawni asystenta, pomocne w sytuacjach gdyby asystent się z dyżurnym nie dogadywał itp.

Dodatkowo próba wejścia asystenta do nastawni wyświetla dyżurnemu komunikat o tym i dyżurny może ZAAKCEPTOWAĆ lub ODRZUCIĆ prośbę.

Brak reakcji na powyższy komunikat w przeciągu powiedzmy minuty powoduje wyrzucenie dyżurnego z gry, gdyż jest to oznaką tego, że dyżurny jest AFK.

Możliwość przebywania drugiej osoby na nastawni nie dość, że pomoże początkującym, pozwoli wyeliminować sytuacje, które powodują zator jak również urozmaici i uatrakcyjni rozgrywkę.

Można dodać również kanał dla wewnętrznej komunikacji głosowej w nastawniach dla obu osób.

 

  • Like 1
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem pomysł ciekawy, pytanie czy możliwy do wdrożenia.
Choć czasami sytuacje podbramkowe są tworzone na samo życzenie dyżurnych, trochę nie przemyślane zamykanie szlaku z powodu xyz aby uatrakcyjnić rozgrywkę.
Niekiedy powoduje jeszcze większe komplikacje. A bo maszynista ma w pompie pewne sugestie dyżurnego, albo dyżurny na innej stacji ma w du.... to co się dzieje i jakie są plany, i on nie widzi potrzeby by się dostosować do wymyślonej sytuacji.
Aktualnie każdy z nas ma swoje podejście do rozgrywki i tyle ilu jest graczy tyle będzie tych podejść.
Dodatkowo nie przewidywanie że jeśli zamkniemy jeden tor nawet na małym odcinku to obciążymy inne stacje które oczywiście mają swoją przepustowość a co gorsza są sterowane przez BOTy a te będą robiły swoje i koniec. To może spowodować bardzo trudne sytuacje do rozwiązania.
Kolejna spraw to presja, presja jaką wywierają maszyniści. Jedni to rozumieją i spokojnie czekają i nie mają problemu, inni uważają inaczej i mają do tego pełne prawo.
Bowiem gra jeszcze nie ma czegoś takiego jak wydarzenia losowe. Więc dla nich jest nie zrozumiałe zamykanie toru szlakowego. 
I walą zgłoszenia na discordzie. 
Tak jak nie mam nic przeciwko robieniu pewnych sytuacji tak też rozumiem głosy sprzeciwu przed takowymi akcjami.
Zwłaszcza jak kilka razy człowiek naciął się na sytuację której nie dało się opanować bo dyżurni zapomnieli że ich czyn, będzie miał skutki na wiele posterunków z którymi nie są dogadani bo nie mogą bowiem na tych posterunkach są BOTy albo po prostu są osoby które nie mają ochoty brać udziału w takiej akcji gdyż nie mają najnormalniej w świecie chęci słuchać maszynistów jak im głowy suszą.
Dlatego też zastanawiam się jaka by była reakcja dyżurnego jednego i drugiego którzy mają akcję jeden tor. W miarę to sprawnie idzie i nagle trafia się maszynista który stoi pod semaforem 30minut wkurza się i wbija na posterunek jako asystent a dyżurny odmawia. Co to da? 
Nie jest to zły pomysł w momencie jeśli na nastawni jest osoba która zaczyna dopiero ogarniać posterunki, wówczas asystent który wskoczy i podpowie wytłumaczy jak najbardziej jestem na tak. Co do innych sytuacji może być różnie, i czasem może to doprowadzić do dość niezręcznych sytuacji.
Myślę że jeszcze musimy poczekać na oddanie kolejnych posterunków do dyspozycji graczy aby była większa ciągłość posterunków obsługiwanych przez ludzi, na razie jest trochę miejsc które są przerywane przez BOTY jeśli chodzi o obsadę posterunków.
Tu nasuwa się kolejne pytanie ile posterunków finalnie będzie dostępnych dla graczy. Myślę że fajnie by było gdyby zespół SR dał informacje które posterunki są w planach by były obsługiwane przez graczy a które ewidentnie zostaną pod obsługą BOTów 🙂
Kiedy to nastąpi jest sprawą drugorzędną.
Co do AFK to ponoć zostało wprowadzone rozwiązanie które ma zapobiegać takiej sytuacji. Widocznie nie do końca działa sprawnie, skoro takie sytuacje mają miejsce. Albo działa niepoprawnie i w rezultacie blokuje się cały posterunek. Ale to musi sprawdzić zespół SR.

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PrykStary napisał(a):

Tu nasuwa się kolejne pytanie ile posterunków finalnie będzie dostępnych dla graczy. Myślę że fajnie by było gdyby zespół SR dał informacje które posterunki są w planach by były obsługiwane przez graczy a które ewidentnie zostaną pod obsługą BOTów 🙂
Kiedy to nastąpi jest sprawą drugorzędną.

Odsunę od ciebie to nasuwające się pytanie: jak poinformował już jakiś czas temu jeden z członków zespołu SimRail, WSZYSTKIE nastawnie mają DOCELOWO być dostępne dla użytkowników. Trzeba uważniej śledzić wątki na forum, w tym te szczególnie gorące.

1 godzinę temu, PrykStary napisał(a):

Bowiem gra jeszcze nie ma czegoś takiego jak wydarzenia losowe. Więc dla nich jest nie zrozumiałe zamykanie toru szlakowego. 
I walą zgłoszenia na discordzie. 

Dla wrażliwych na punkcie zamykania torów szlakowych jest serwer PL1, a dla niepolskojęzycznych użytkowników także EN1 i chyba też DE1, ale niemieckiego nie znam i mogę się mylić. Na tych serwerach zamykanie torów szlakowych jest zabronione. Na pozostałych kolej może być trochę bardziej zbliżona do realności i jazdy w którymś kierunku (czasem w obydwu) będą odbywały się "po lewym" ("po niewłaściwym" już od dawna nie jest prawidłowym określeniem, JBC).

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 83 / 90
          • Percentage filling 92%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 18 / 83
          • Percentage filling 22%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 29 / 90
          • Percentage filling 32%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 82
          • Percentage filling 13%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 35 / 85
          • Percentage filling 41%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 4 / 86
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 52 / 87
          • Percentage filling 60%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 94
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 93
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 39
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 86
          • Percentage filling 16%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 8 / 95
          • Percentage filling 8%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 395 / 1767 Total players
    • 22% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy