mluczak.kutno Posted April 17, 2023 Posted April 17, 2023 Jak wszyscy już pewnie zauważyli, składy w multi zawsze tworzą nierozłączalną jedność- chyba, że je efektownie wykoleimy. Ale w singlu jak najbardziej działa łączenie i rozłączanie wagonów Pobawiłem się więc singlowym scenariuszem z Dragonem. Kilka obserwacji: - do sprzęgania/ rozsprzęgania nie trzeba wcale dociskać się lokomotywą do składu, - sprzęgi można zakładać i zdejmować przy całkowicie wyluzowanym składzie, - sprzęgi "łapią" nawet wtedy, kiedy między zderzakami loka i wagonu jest na oko kilka- kilkanaście centymetrów, - loka można odłączyć nawet wtedy, kiedy ma zadany kierunek jazdy do przodu i moc (lokomotywa wtedy "odjeżdża" od wagonu i trzyma ją tylko rozciągnięty sprzęg) To tak powinno być? Z innych symulatorów mam wiedzę, że jednak powinno się "ścisnąć" połączenie między pojazdami. Z prawdziwego życia wiedzy w tym temacie nie mam 🙂 Z chęcią posłucham głosu praktyka. 1
0x8000ffff Posted April 17, 2023 Posted April 17, 2023 Obawiam się, że jedyne co usłysz, to że się czepiasz, bo nikomu to nie przeszkadza 😉 Póki co, taki realizm to chyba tylko w Maszynie.
Nieciej Posted April 17, 2023 Posted April 17, 2023 39 minut temu, 0x8000ffff napisał(a): Póki co, taki realizm to chyba tylko w Maszynie. Maszyna ma ponad 20 lat - gdyby userzy nie oczekiwali od niej takiego realizmu, to by go tam NIE BYŁO! Należy zatem podobne akcje proponować także tu, szczególnie że SR tworzą m.in te osoby, które tworzą także MaSzynę i wiedzą jak tam jest to rozwiązane - zatem zgadzam się z Autorem tematu. 2
mluczak.kutno Posted April 18, 2023 Author Posted April 18, 2023 Chciałbym wierzyć, że SR kiedyś realizmem dogoni Maszynę. Tutaj, pomimo wielu devów maszynowych, jakoś nie czuje tego "maszynowego", do bólu czasem realistycznego podejścia. W SR jazda pociągiem wydaje mi się bardzo łatwa, może to kwestia wcześniejszego doświadczenia z Maszyną właśnie? Ostatnio bardzo często do tego symulatora wracam, podłączam sobie do Traxxa taki sam skład z węglem i jakoś muszę się tak trochę bardziej spocić. Może dodatkowo wchodzi tutaj kwestia wydawcy, który chce mieć w miarę realną (ale bez przeginania) grę o pociągach? Właśnie grę (punkty, levele itd) a nie hardcorowy symulator? 3
Recommended Posts