Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

W multiplayerze bardzo brakuje sygnałów "[numer_poc] Odjazd" (dla składów wagonowych) i "[numer_poc] Gotowy do odjazdu" (dla EZT, gdy drzwi ma zamykać/blokować maszynista). Czasem sam sobie "kierownikuję" na radiu, (bo głupio odjeżdżać podmiejskim bez prikazu od kierownika, jak to bywało dawno temu w 90-ch), ale to z kolei wywołuje niepotrzebne reakcje dyżurnych ruchu, którzy czasem nie wiedzą co, po co i dlaczego. Klepsydra do zera i poszedł sobie po cichutku, a tymczasem to nie tak powinno wyglądać.

Edited by Nieciej
szczegóły bardziej graficzne
  • Like 1
  • I agree 12
Posted

Temat wielokrotnie poruszany, mam nadzieję, że w końcu dojdzie to do skutku. Mamy ładne zapowiedzi stacyjne, dlaczego by nie dodać sygnału odjazdu od kierowników? 😅

Dla IC jeszcze dodatkowo gwizdek i będziemy mieli imersje +100.

Posted
5 godzin temu, B4si0 napisał(a):

Mamy ładne zapowiedzi stacyjne

Kiedyś pytałem na tym forum, czy na podstawie tych zapowiedzi (z generatora głosu) można zrobić w pociągach jakiś w miarę działający system informacji pasażerskiej. Od jednego deva poszło info, że to i tak nie będzie słyszalne w kabinie maszynisty więc w imię optymalizacji raczej tego nie będzie. Trzymam więc mocno kciuki, żeby chociaż zrobili to jedno nagranie, nawet bez numeru pociągu (bo łatwiej), proste i krótkie "gotowy do odjazdu!". Albo nawet samo "gotów".

Posted

Samo "gotów do odjazdu" bez numeru może nie sprawdzić się, gdy na kanale jest wiele pociągów i duży rejon z wieloma stacjami i przystankami w zasięgu radia. Numery pociągów, których jest ogromna ilość są tu pewnym problemem (o tym już gdzieś pisałem), ale po namyśle stwierdzam, że mamy już w latach dwudziestych XXI wieku mniej lub bardziej zaawansowane generatory mowy, niektóre nawet znające język polski - można się pokusić o wykorzystanie czegoś takiego do recytowania odpowiednich formułek wraz z numerem pociągu.

  • Like 1
Posted (edited)

Jeśli wirtualny kierownik pociągu ma dawać przez radio sygnał do odjazdu, to fajnie by było jakby nie wcikał się ze swoim "odjazd" w prowadzoną właśnie konwersację między innym maszynistą a nastawnią. Wydaje mi się, że ogarnięcie tegoż może być największym tutaj problemem. Głupi algorytm typu "nadaj swoją kwestię 5 sekund po ostatnim słyszanym komunikacie"  może być mimo wszystko niewystarczający. Jacyś znajomi, którzy jadą i po prostu randomowo gadają ze sobą na radiu na różne tematy, mogą takim zachowaniem spowodować blokadę w peronach wszystkich pociągów pasażerskich.

Edited by karol_domag
Posted

Nie do końca, irl często spotyka się takie "przebijane" komunikaty. Plus też nie jest tego na tyle dużo aby powodowało paraliż w komunikacji. 😄

Posted
2 godziny temu, karol_domag napisał(a):

Jeśli wirtualny kierownik pociągu ma dawać przez radio sygnał do odjazdu, to fajnie by było jakby nie wcikał się ze swoim "odjazd" w prowadzoną właśnie konwersację między innym maszynistą a nastawnią. Wydaje mi się, że ogarnięcie tegoż może być największym tutaj problemem. Głupi algorytm typu "nadaj swoją kwestię 5 sekund po ostatnim słyszanym komunikacie"  może być mimo wszystko niewystarczający. Jacyś znajomi, którzy jadą i po prostu randomowo gadają ze sobą na radiu na różne tematy, mogą takim zachowaniem spowodować blokadę w peronach wszystkich pociągów pasażerskich.

"Randomowi znajomi" używający radiołączności pociągowej w symulatorze do paplania na swoje tematy nie są częścią planu - jeśli będzie to spotykane nagminnie, to coś z tym będzie trzeba zrobić, aby nie stało się normą, np. kickować z serwera po jednym max. ostrzeżeniu (obecnie chyba nawet nie ma kto).

Na rzeczywistym radiu akurat sygnał odjazdu z radiostacji ręcznej kierownika pociągu jest w radiostacji na pociągu słyszalny lepiej, niż komunikacja dyżurnego z pociągiem (chyba że stoisz pod samą anteną na nastawni), poza tym kierownik też słyszy dyżurnego i poczeka aż ten skończy - to nie są długie kwestie, chyba że rozkaz komuś dyktuje. "Przebicie" sygnałem odjazdu z radia ręcznego do radiostacji na swoim pociągu komunikacji maszynisty innego pociągu z radiostacji pociągowej z dyżurnym, to już w ogóle nie problem - każdy zainteresowany usłyszy co potrzebuje. Moje odczucia pochodzą ze st. Warszawa Wschodnia, na której nieraz słyszę komunikację z tych czy innych radiostacji i różne nakładanie się czasem też występuje.

Problemem może być jedynie właśnie ta przebijalność, tj. kto czyj "sygnał" radiowy lepiej lub gorzej "odbiera" w symulatorze - kto ma kogo "nad kim" słyszeć. Przypuszczalnie teraz wszyscy słyszą się jednakowo, aż do bliskości granicy "zasięgu".

Posted
W dniu 19.04.2023 o 11:17, Nieciej napisał(a):

Samo "gotów do odjazdu" bez numeru może nie sprawdzić się, gdy na kanale jest wiele pociągów i duży rejon z wieloma stacjami i przystankami w zasięgu radia. Numery pociągów, których jest ogromna ilość są tu pewnym problemem (o tym już gdzieś pisałem), ale po namyśle stwierdzam, że mamy już w latach dwudziestych XXI wieku mniej lub bardziej zaawansowane generatory mowy, niektóre nawet znające język polski - można się pokusić o wykorzystanie czegoś takiego do recytowania odpowiednich formułek wraz z numerem pociągu.

A po co generator? Przecież w grze i tak mamy predefiniowane numery pociągów, więc jaki problem nagrać każdy numer? Co innego gdybyśmy sobie mogli edytować numery według własnego widzimisię. Wtedy już bez generatora by się raczej nie obeszło.

Posted (edited)

Nagrasz rozkazy dla wszystkich numerów pasażerskich pociągów planowych w każdej "dobie" pomiędzy restartami (póki co 8-godzinnej, ale większość by wolała raz na dobę zegarową)? To setki nagrań. Będziesz to potem aktualizował w razie jakichś zmian i dogrywał dziesiątki kolejnych na nowe trasy? Już to widzę... Paczka do pobrania "na dzień dobry" też urośnie o dodatkowe pliki dźwiękowe (a nie każdy ma nielimitowany internet z kablówki). Już nawet pociągi na dużych stacjach zapowiadają generatory mowy. Generator umożliwia też łatwe wariantowanie i dodawanie też innych treści do przekazania maszyniście przez danego kierownika na radiu.

Ja osobiście rzygam już pre-recordami w MaSzynie - zwykle tymi samymi, co 5, 10 i 15 lat temu.

Edited by Nieciej
Warianty, inne treści
  • 2 months later...
Posted

Jak jeden z przedmówców pisał, można wykorzystać jakiś syntezator. Dla przykładu ogarnąć 10 głosów, i kilka kwestii (<numer>: odjazd, gotow do odjazdu, gotowY do odjazdu, od kierownika odjazd itd). 
Jesli chodzi o "realistycznosc". Mysle ze na potrzeby symulatora, niech komunikat będzie słyszalny tylko dla maszynisty. W Maszynie tez czasami komunikaty odjazd, nakladaja sie z obecnie trwajaca komunikacja na radiu. Mozna by w ten sposob, rozwiazac "problem" bariery jezykowej (na radiu nie bedzie sytuacji, gdzie wszyscy mowia po polsku, a nagle wcina sie wirtualny kierownik np po niemiecku).

  • I agree 1
Posted

Wstępna wersja kierownika pociągu mogła by być na czacie, tak jak piszą boty na posterunkach, pytanie tylko czy nie zrobi to zbyt dużego spamu na czacie. A najlepszym rozwiązaniem to właśnie syntezator. Prosty jeden kominikat z odpwiednim numerem i nic więcej.

  • I agree 2
Posted
W dniu 19.04.2023 o 07:25, mluczak.kutno napisał(a):

Kiedyś pytałem na tym forum, czy na podstawie tych zapowiedzi (z generatora głosu) można zrobić w pociągach jakiś w miarę działający system informacji pasażerskiej. Od jednego deva poszło info, że to i tak nie będzie słyszalne w kabinie maszynisty więc w imię optymalizacji raczej tego nie będzie. Trzymam więc mocno kciuki, żeby chociaż zrobili to jedno nagranie, nawet bez numeru pociągu (bo łatwiej), proste i krótkie "gotowy do odjazdu!". Albo nawet samo "gotów".

Jak by do SimRail dodali kierownika który gwiżdżę gwizdkiem to był by fajny szczegół

  • Like 2
Posted

Przy okazji należy jeszcze dodać by te czasy postoju były realne a nie 18 sekund nawet w Warszawie Centralnej jak się przyjedzie opóźnionym.

  • I agree 2
Posted

A nie da się tego prościej czyli jak teraz do godziny odjazdu ale nie krócej niż x sekund i uzależnić minimalny czas od stacji na której się stoi?

  • I agree 1
  • 2 weeks later...
Posted

Zastanawiam się, czy nie można by "poświęcić" trochę realizmu na rzecz kompromisu. Faktycznie, generowanie numeru pociągu w komunikacie głosowym i wcinanie się w komunikację mogłoby być kłopotliwe. A co, gdyby utworzyć jeden prosty komunikat (np. "od kierownika odjazd") słyszalny tylko dla maszynisty danego pociągu? 

  • I agree 5
Posted

Dla EZT wymagane jest zamknięcie/(zablokowanie otwarcia) drzwi z kabiny maszynisty (nawet "babcia" nie ma skrzynek do otwierania/zamykania kierownikiem - musi to robić maszynista), więc dla zespołów trakcyjnych gotowość do odjazdu, ale czemu by nie - lepsze to niż samowolne zamykanie drzwi według "klepsydry" wymiany pasażerskiej, jak jest obecnie.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy