Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Pociąg sam zahamował i nie dało rady go odhamować. Próbowałem wyłączać całkiem loka, hamować awaryjnie i odhamowywać. Nic nie pomogło. Włączenie bota nie resetuje stanu. Przed jego włączeniem było 0% w przewodzie głównym, a po jego wyłączeniu pojawia się > 0% co by odpowiadało zachowaniu składu. Taki stan widać na filmie 1 i 2.

To nie pierwszy raz mi się zdarza, a widziałem, że błąd ciągnie się już od Play Testów. Może się w końcu zlitujecie nad mechanikiem z siódemki? 😉

Edited by qbann
  • SIMRAIL Team
Posted

A próbowałeś przytrzymać zawór maszynisty w pozycji napełniania uderzeniowego przez dłuższy czas (ok. 20 sekund) i wtedy przełączyć na jazdę?

Posted (edited)

Owszem. Widać to na innym wycinku.

Zwróciły moją uwagę jeszcze 2 rzeczy (nie wiem czy to istotne):

  1. podczas napełniania po nagłym - mimo włączonej sprężarki, ciśnienia w przewodzie ok 0,5MPa oraz 0% na HUD, nadal ciśnienie w zbiorniku głównym nie rosło (ok. 0:50 na fragmencie #1). Może to normalne?
  2. jakieś dziwne pulsowanie dźwięku przepływu powietrza (od ok. 0:26 #1). Nigdy wcześniej tego nie doświadczyłem.

Ogólnie wyglądało to tak, że lokomotywa była odhamowana, a skład nie. Wiem, że można taki efekt uzyskać odluźniaczem, ale po nagłym, chyba powinno to się wyrównać? Co z resztą widać, bo w cylindrze hamulcowym wzrosło ciśnienie, a podczas luzowania spadło. Dlaczego więc skład nie odhamował? Nawet sprawdzałem, czy przewody się nie odłączyły (jeśli już, to na pewno nie między lokomotywą, a składem), choć nawet nie wiem, czy gra to uwzględnia?

PS. No i dlaczego Bot nie wyzerował tego stanu? 🙂

Edited by qbann
Posted (edited)

To był ten z serii 44405x, nie wiem ile one mają. Podkreślę, że od tego odhamowania po nagłym, aż do poddania się i włączenia bota, minęły niemal 3 minuty (przez ten czas kran był w pozycji jazda). Mam prawie 7 minut filmu z tej walki, ale on waży 2 GB i nie bardzo mam gdzie go wrzucić

20230413024851_1.jpg

Edited by qbann
  • SIMRAIL Team
Posted

Bardzo dziwne. Gdyby coś się wykoleiło, to zadziałałby radiostop. Sprawdziłem u siebie na torze testowym i po jednorazowym hamowaniu nagłym pozycją jazdy wyluzowałem skład w około 2 minuty, a napełnianiem uderzeniowym - w minutę. Sprawdzałem to bezpośrednio poprzez podgląd ciśnień w ostatnim członie.

Posted

No właśnie dziwne. Miałem kiedyś tak na EU07 z osobowym. Przy czym ja używam głównie klawiatury, a przed tymi wpadkami, szczególnie dużo było operacji na hamulcu. Czasem kilka razy hamuję, odpuszczam, znowu hamuję. Może to się w końcu jakoś kumuluje albo trafia w jakiś newralgiczny moment? Czy jest jakaś możliwość by włączyć log z info o stanie obwodów hamowania? Albo chociaż logi z użycia klawiatury?

Posted
2 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a):

Gdyby coś się wykoleiło, to zadziałałby radiostop

Gdyby się wykoleiło to chyba Bot by nie ruszył. A on 2 razy był włączany i jechał jak po sznurku. Z resztą widać skład dość dobrze i raczej jest cały na torach.

Desktop 2023.04.13 - 02.41.37.02_Moment.jpg

Posted
2 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a):

Sprawdziłem u siebie na torze testowym i po jednorazowym hamowaniu nagłym

No tak, rozumiem. Ciekawa informacja. Tylko, że on początkowo nie chciał już odhamować wcześniej - przed użyciem nagłego. Nagły użyłem, by mieć pewność, że ciśnienie zejdzie do zera i może jakieś błędy w obliczeniach się wyzerują 😄

  • 4 months later...
Posted

Nie chcąc powielać zgłoszeń z błędami, chciałbym przypomnieć, że ten problem opisany przez kolegę qbann'a dalej istnieje ponad 4 miesiące po zgłoszeniu problemu.

Każdy pociąg z EU07 w składzie, zarówno pasażerski jak i towarowy, potrafi zupełnie losowo dosłownie "stanąć dęba" i zablokować koła uniemożliwiając kontynuowanie jazdy. Czasami da się skład odbugować aktywując bota lub przestawiając kran hamulca zespolonego w różne pozycję ale czasem zaciski po prostu trzymają koła na amen i dalej jechać się nie da. Kiedy ten bug występuje, wszystkie manometry w lokomotywie wskazują jakby skład był wyluzowany.

Dodatkowo, hamulce działają bardzo nieregularnie, jakby skrypty nie potrafiły odczytać właściwej pozycji kranu hamulca. Czasem zaciągnięcie hamulca w pozycję hamowania wstępnego i wyluzowanie sprawia, że wytracimy 2-3km/h a następnym razem mimo iż zaciągniemy hamulec tak samo i wyluzujemy, skład wyhamuje o 20-30 km/h, praktycznie jak w hamowaniu nagłym.

  • Like 1
  • Thanks 2
  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy