Jump to content

Przesiadka z i5 na i7


korzeniewski36

Recommended Posts

Witam, czy ma sens przesiadka z i5 4th na i7 6th czy będzie raczej brak różnicy? Chodzi mi Bardziej o to czy gra obsługuje 8 wątków bo na i5 mam 4 rdzenie i 4 wątki, i tak prawdę powiedziawszy w single da sie jako tak grac, ale multi to już tragedia. Nie zależy mi na jakiejś tam mega grafice, tylko by dało się jako tako jeździć i coś tam by było widać z przodu a nie same kratki zamiast semaforu. Grafika to niestety low profile gt 1030 2gb ddr5

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem u Ciebie wymiana karty graficznej będzie miała o wiele większy sens niż wymiana procesora, tak ja bym zrobił na twoim miejscu. Możesz to sprawdzić jeśli masz kogoś ze znajomych z mocniejszą kartą graficzną, aby Ci ją ktoś pożyczył do sprawdzenia na godzinkę czy dwie, zanim zdecydujesz się na wymianę procesora. Ponieważ masz słabiutką tą kartę graficzną i nie ważne że w single Ci to jakoś idzie a multi nie. Sprawdź sobie, bo moim zdaniem wymiana procesora i tak Cię nie zadowoli w wydajności i możesz zrobić niepotrzebny wydatek. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Grafika 1030 jest tu najwęższym gardłem - tam jest szyna danych o szerokości 64 bitów (to jest jakby "ilość pasów ruchu na autostradzie", obrazowo mówiąc) i generalnie to ona powoduje tobie klatkowanie tym większe, im więcej masz obiektów do renderowania (np. w multi). Na przykład GTX1070 by miała 256 bitową szynę danych - to 4x więcej linii komunikacyjnych pomiędzy procesorem graficznym, a pamięcią graficzną - od razu robi się luźniej, nie wspominając o innych liczbach opisujących te karty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Może ciut spóźniona odpowiedz ale wydaje mi się, że jeszcze może pomóc....

Nie obraź się ale twoja karta to tragedia... Ma tyle mocy co niejedna zintegrowana i niejeden telefon ma więcej mocy obliczeniowej. Pytanie czy zmiana CPU ma sens? Teoretycznie ma pod warunkiem, że dana gra czy program jest w stanie ją obsłużyć w pełni. Ale sam procek to tylko wierzchołek góry lodowej. Wymiana grafiki? Tu kolejne pytanie jaką masz płytę główną i jakie szybkie pamięci. Jeśli dysponujesz jakąś wolną gotówką zamiast zabierać się za wymianę CPU powinieneś zobaczyć  czy obsłuży GTX 1060. Szału nie będzie ale na FullHD na średnich powinna śmigać.

Jeśli masz dobra płytę i zasilacz to można próbować z RTX. Koszty... No właśnie. Czytając Twój post widzę, że chcesz zrobić modyfikację po taniości. Odpowiedz? Nie da się. Zawsze czegoś będzie za mało. Lepiej złożyć nowy zestaw. Masz dobry internet? min 15Mbps? 25Mbps daje pełne FullHD i zamiast zmuszać ślimaka do udziału w rajdach lepiej może pomyśl o usłudze GForce Now? Zagrasz w SimRail i wiele innych tytułów nie martwiąc się o wymagania? 

Edited by Seba999PL
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problem dzisiejszych czasów pod względem optymalizacji czasami woła o pomstę do nieba. Po sobie stwierdzę, że nawet jak masz RTX 4080 i grasz w 1440p, to ze sztywnych 80 fps w pewnych miejscach (trójkąt Psary - G. Włodowska - Kozłów) zrzuci do szarpanych 50-55 fps, a 4080 zacznie wbijać z obciążeniem nieadekwatnie do tego co na ekranie. 

To powinien być priorytet do poprawy, optymalizacja. 

Link to comment
Share on other sites

SR jest zoptymalizowany tak bardzo, że na mojej grafice GTX770 i procesoirze AMD Phenom II x4 da się dość płynnie jeździć na multi (w odróżnieniu od tego, co twierdzi @uetam, dla którego wymagania minimalne to tyłkochron, żeby nie musiał się tłumaczyć z nagłego wywalania z multi, na które skarży się już wielu innych użytkowników spełniających wymagania - wszystkie skargi mają status "duplicate" i ew. "need_info", który jest uniwersalny - "mamy was gdzieś").

Bez przesady zatem - zawsze są miejsca trudniejsze graficznie, gdzie FPS spada (czasem drastycznie), ale w SR masz na mojej przestarzałej konfiguracji na porządku dziennym 30-40 FPS, 20 w miejscach "trudnych", a poniżej 20 tylko w szczególnie złożonych stacjach, a tymczasem w 10-letnim (!!!) OMSI 2 masz notorycznie 15-20 FPS i to dopiero po ręcznej optymalizacji rozmiaru tekstur (bez niej niektóre mapy nie startują w ogóle: krajobraz księżycowy - lub autobus skacze, znaczy brak VRAM i RAM ogólnie), więc nie wiem o co kaman z optymalizacją w SR. 150 FPS na tak złożonym środowisku nie uzyskasz i nie potrzebujesz - to nie CS:GO.

Link to comment
Share on other sites

@Nieciej Jak wspomniałem na forum, nie lecę z RTX 4080 w SimRail na maksimum fps, nie spuszczam karty ze smyczy, a ustawiam na sztywno jedynie 80 fps.

Coś jest jednak nie tak i nie chodzi o skomplikowane stacje czy rozbudowane miasta, że nawet na RTX 4080 (trójkąt Psary - G. Włodowska - Kozłów czy w lasach okolice Olkusza) wśród zwykłych lasów wydajność grafiki leci w dół. Chcesz mi powiedzieć, że nagły, spory wzrost poboru prądu, a co za tym idzie... temperatur na karcie i spadek fps o 30 nie świadczy o jakimś problemie optymalizacyjnym na danym terenie? Poważnie, 4080 przy jeździe przez las nie jest w stanie dobić do 60fps w 1440p? Jakoś w Katowicach czy w całej Warszawie karta leni się w dużym stopniu, a wywala z siebie na pełnym luzie 80fps.

Nie mówię o ogólnej wydajności, która też nie jest na najwyższym poziomie, ale o konkretnych miejscach.

To nie jest w dzisiejszych czasach problem wyłącznie SimRail. Sporo wydawców ma kompletnie w tyłku jak bardzo skopali optymalizację. Przecież klient może sobie uruchomić DLSS3 z FG albo DLSS, a jak jego karta nie ma takiej możliwości to niech zjedzie z suwakami i rozdzielczością. Odpalasz inną grę i przy naprawdę rewelacyjnej grafice wszystko działa jak złoto. To jest zwyczajnie porażające, problem zaś nie tylko tkwi w sprzęcie. Z SimRail ogólnie nie jest tak źle, ale nawet w dłuższej perspektywie IMO devsi mogą się nad tym problemem pochylić.

Edited by Grandal74
Link to comment
Share on other sites

No dobra - ogólnie to może być problem dotyczący pojedynczych miejsc i warto pewnie zwracać na to uwagę, ale jakoś bardzo źle z wydajnością w tym symulatorze to z pewnością nie jest, zważywszy ile tak naprawdę danych jest tu do liczenia "na żywo".

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 42 / 79
          • Percentage filling 53%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 62
          • Percentage filling 2%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 5 / 81
          • Percentage filling 6%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 41
          • Percentage filling 7%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 7 / 78
          • Percentage filling 9%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 9 / 78
          • Percentage filling 12%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 75
          • Percentage filling 5%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 61
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 78
          • Percentage filling 4%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 74
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 79
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 75
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 74
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 27
          • Percentage filling 67%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 14 / 27
          • Percentage filling 52%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 147 / 1483 Total players
    • 10% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy