Jump to content

Najlepsza trasa na świecie


Recommended Posts

Witam!

Wiem, że to nie jest sugestia na wczesny dostęp tylko na DLC, ale dodam to zanim zapomnę, bo chciałbym żeby zespół SimRail to rozważył jako kierunek dalszego rozwoju, także proszę, nie kasujcie.

Jest taka trasa, której chyba nie ma w żadnym innym symulatorze pociągów na świecie jeszcze, a jednocześnie jest chyba najpiękniejszą trasą na świecie - przynajmniej z tych, które udało mi się znaleźć na jutubie, a swego czasu oglądałem wiele całymi godzinami (leciało mi na ekranie obok kiedy coś robiłem, poprawiając mi nastrój). Może dlatego, że jest ona w rejonie, do którego mało kto się zapuszcza - wschód południowy, a konkretnie Czarnogóra (ktoś w ogóle słyszał o takim kraju?! 😉). Uważam, że wschód to jest świetny kierunek rozwoju dla SimRail, ponieważ (oprócz tego, że trasa jest  po prostu zarąbista), to SimRail (czyli Polska) jest generalnie "wschodni" i "dziki" dla ludzi z Europy i USA, więc kierunki typu jakaś Serbia, to dla nich już kompletna i nieznana dzicz jest, do której jeszcze żaden symulator pociągów nie dotarł, więc możemy być pierwsi i może to być nasza unikalna nisza, zwłaszcza, że warto. W dodatku wschodnie koleje są dość podobne do naszych, więc klimat też pasuje.

Bardzo proszę zespół, rozważcie ten kierunek na przyszłość dla DLC, bo jest to coś, co ja np. osobiście bym kupił w ciemno (ponieważ ja już widziałem jak ta trasa wygląda). Uważam, że to jest diament, którego nikt jeszcze nie zauważył, w dodatku Polakom pewnie będzie się dużo łatwiej z nimi dogadać niż jakimś zachodnim firmom. A pozostali użytkownicy forum, możecie również napisać, czy popieracie i czy chcielibyście kiedyś taką trasę w SimRail zobaczyć, czy może wolelibyście jednak jakieś Niemcy powielone i te wszystkie inne kraje, które Dovetail ma już obcykane od lat. Ale kto jeśli nie SimRail odda piękno takiej wyjątkowej trasy? Kto jeśli nie SimRail zrobi trasę na 158km? (DTG dopiero co zaczął robić nieco dłuższe trasy w TSW3 ale są daleko w tyle!) Widzieliście pewnie jak wyglądają góry na trasie Chur - Arosa w TSW... (jak nie, to możecie zobaczyć na YT). Szkoda gadać. Popelina, grubo ciosane bryły i zerowej jakości tekstury, aby tylko szybciej wydać. Nie wkładają w to serca tak jak Polacy. Dlatego kto jeśli nie SimRail ma zgarnąć ten diament pierwszy?

Trasa wygląda zarąbiście zarówno latem, jak i zimą. Zaczyna się niepozornie i płasko, a potem nagle jest "WOW!" i tak już zostaje. Film z tej trasy jest #1 filmem typu "cabview" na całym YT:

A tu Zima:

Nie wiem jak Wy, ale taką trasą to ja mógłbym jeździć codziennie!

Pozdrawiam!!!

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.03.2023 o 00:08, PeVoo napisał(a):

Witam!

Wiem, że to nie jest sugestia na wczesny dostęp tylko na DLC, ale dodam to zanim zapomnę, bo chciałbym żeby zespół SimRail to rozważył jako kierunek dalszego rozwoju, także proszę, nie kasujcie.

Jest taka trasa, której chyba nie ma w żadnym innym symulatorze pociągów na świecie jeszcze, a jednocześnie jest chyba najpiękniejszą trasą na świecie - przynajmniej z tych, które udało mi się znaleźć na jutubie, a swego czasu oglądałem wiele całymi godzinami (leciało mi na ekranie obok kiedy coś robiłem, poprawiając mi nastrój). Może dlatego, że jest ona w rejonie, do którego mało kto się zapuszcza - wschód południowy, a konkretnie Czarnogóra (ktoś w ogóle słyszał o takim kraju?! 😉). Uważam, że wschód to jest świetny kierunek rozwoju dla SimRail, ponieważ (oprócz tego, że trasa jest  po prostu zarąbista), to SimRail (czyli Polska) jest generalnie "wschodni" i "dziki" dla ludzi z Europy i USA, więc kierunki typu jakaś Serbia, to dla nich już kompletna i nieznana dzicz jest, do której jeszcze żaden symulator pociągów nie dotarł, więc możemy być pierwsi i może to być nasza unikalna nisza, zwłaszcza, że warto. W dodatku wschodnie koleje są dość podobne do naszych, więc klimat też pasuje.

Bardzo proszę zespół, rozważcie ten kierunek na przyszłość dla DLC, bo jest to coś, co ja np. osobiście bym kupił w ciemno (ponieważ ja już widziałem jak ta trasa wygląda). Uważam, że to jest diament, którego nikt jeszcze nie zauważył, w dodatku Polakom pewnie będzie się dużo łatwiej z nimi dogadać niż jakimś zachodnim firmom. A pozostali użytkownicy forum, możecie również napisać, czy popieracie i czy chcielibyście kiedyś taką trasę w SimRail zobaczyć, czy może wolelibyście jednak jakieś Niemcy powielone i te wszystkie inne kraje, które Dovetail ma już obcykane od lat. Ale kto jeśli nie SimRail odda piękno takiej wyjątkowej trasy? Kto jeśli nie SimRail zrobi trasę na 158km? (DTG dopiero co zaczął robić nieco dłuższe trasy w TSW3 ale są daleko w tyle!) Widzieliście pewnie jak wyglądają góry na trasie Chur - Arosa w TSW... (jak nie, to możecie zobaczyć na YT). Szkoda gadać. Popelina, grubo ciosane bryły i zerowej jakości tekstury, aby tylko szybciej wydać. Nie wkładają w to serca tak jak Polacy. Dlatego kto jeśli nie SimRail ma zgarnąć ten diament pierwszy?

Trasa wygląda zarąbiście zarówno latem, jak i zimą. Zaczyna się niepozornie i płasko, a potem nagle jest "WOW!" i tak już zostaje. Film z tej trasy jest #1 filmem typu "cabview" na całym YT:

A tu Zima:

Nie wiem jak Wy, ale taką trasą to ja mógłbym jeździć codziennie!

Pozdrawiam!!!

Faktycznie krajobraz ciekawy. Jednak trasa ma spory mankament, moim zdaniem. Ta linia niestety ma mały potencjał w obszarze pracy jako Dyżurny ruch. Zatem bardziej nadaje się do trybu SP. Nie wiem, czy by była aż tak popularna.

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.03.2023 o 19:59, ZimnyBeeR napisał(a):

Bardzo ładna trasa, ale może skupić się na Polskich ? Też są piękne Kraków <==> Zakopane

Ja też uważam, że najpierw Polska. To podrzucam jako opcję "co dalej".

 

W dniu 4.03.2023 o 17:40, qbann napisał(a):

Faktycznie krajobraz ciekawy. Jednak trasa ma spory mankament, moim zdaniem. Ta linia niestety ma mały potencjał w obszarze pracy jako Dyżurny ruch. Zatem bardziej nadaje się do trybu SP. Nie wiem, czy by była aż tak popularna.

Fakt, mało dyżurek. Dla niektórych może to być problem. Ale z drugiej strony na pewno jest tu też masa ludzim, która przyszła tu po to żeby pojeździć nowymi pociągami i po nowych długich trasach (albo dlatego, że tu są polskie pociągi, w przypadku Polaków) i wolą konkretne dopicowane misje SP z dobrym scenariuszem od losowego MP. Sam jestem jednym z nich, mimo, że losowość MP też mi się podoba (to, że nigdy się nie wie kiedy będzie czerwone). Obecnie cały czas czekam aż wyjdą wreszcie jakieś nowe misje SP, w szczególności jakieś, z których można by było się nauczyć czegoś lub coś konkretnego poćwiczyć. Praca dyżurnego szczerze mówiąc już mi się znudziła, a już zwłaszcza teraz, kiedy nawet nie da się błędu popełnić, to już samo tępe klikanie zostało, nawet nie trzeba rozkładu sprawdzać bo i tak źle nie pozwoli ustawić. Może byłoby co innego jakby to działało tak jak sugerowałem od playtestów - czyli żeby wszystko dało się i zepsuć i naprawić, z cofaniem pociągów ze złego toru włącznie, współpraca z graczami a także z AI żeby rozwiązywać problemy. Wtedy byłoby ciekawie i byłoby poczucie odpowiedzialności i sukcesu na końcu. A tak to jest klikanie i czekanie. Głównie czekanie. A ciekawych dyżurek jest ze 2-3 na krzyż, reszta to pole, gdzie się nic nie robi. Chwilę można się pobawić, żeby zobaczyć jak to wygląda w praktyce, ale ile można. Ale dla mnie nie ma zabawy, jeśli nie ma odpowiedzialności (nie można nic zepsuć). Dlatego SP mogłoby być lepsze, bo tam musisz zrobić wszystko dobrze żeby przejść i odhaczyć misję.

Swoją drogą możnaby pomyśleć o misjach SP na dyżurkach i konkretnych ciekawych scenariuszach, z różnymi nietypowymi sytuacjami, bocznicami, lokomotywowniami, przebiegami manewrowymi itp. Wreszcie by się wykorzystało całą funkcjonalność systemów sterowania i wszystkie tory. A może nawet misja "mieszana", w której nie tylko sterujesz ruchem, ale też przełączasz się do konkretnego pociągu i jedziesz (a jak zrobisz to za wolno to potem robi się tłok i masz problem w dyżurce z kolei znowu jak wrócisz).  Podrzucam do przemyślenia. Swoją drogą, też tak macie, że dyżurki Wam się nudzą już? (dużo szybciej od jeżdżenia?). Czy tylko ja? Jeśli nie, to fajnie. Ciekawy jestem jak to wygląda w statystykach. Osobiście wydaje mi się, że pomysł dyżurek jest rewelacyjny i innowacyjny, ale (za) szybko się to wypala, bo nie ma tam wyzwań jak już się rozszyfruje jak to obsługiwać. Coś by trzeba było z tym zrobić, choćby punkty jakieś naliczać (choć to też będzie za mało).

Pozdrawiam

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze piękniejsza trasa w Europie i tutaj też mogłaby się znaleźć, to Oslo- Bergen wspinająca się od poziomu morza do 1237 m nad poziomem morza i posiada aż 187 tuneli kolejowych o łącznej długości 73 km.

 

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie znakomita większość Polaków wolałaby rozszerzanie polskich tras niż dodawanie zagranicznych. Ciekaw jestem co by woleli nasi zagraniczni uczestnicy w nowym dobrym symulatorze (czy mieć jeden wiekli kraj do jeżdżenia na wszystkie strony, czy raczej więcej różnorodnych tras z całego świata). Pamiętajmy, że my jesteśmy tu jednak mniejszością (a przynajmniej powinniśmy być).

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, PeVoo napisał(a):

Pamiętajmy, że my jesteśmy tu jednak mniejszością (a przynajmniej powinniśmy być).

Nasi współMiKole zza Odry z pewnością nie pogardziliby na ten przykład z rejonów dawnej kolei wschodniej. Myślę, że Wollstein (w tym i Posen oraz trochę na północ Stettin) załatwiłby w pewnym stopniu sprawę. Tak samo Półwysep Helski ostatnio jest miejscem dość obleganym przez niemieckich turystów.

Także niekoniecznie trzeba na mus wychodzić poza granice Polski i bawić się w nowe systemy kolejowe. Ostbahn, Poznań, Wolsztyn, Trójmiasto i rejony Szczecina byłoby tzw. optymalnym rozwiązaniem*. Tylko no... trakcja spalinowa 😉 

O CMK można powiedzieć wiele, ale jest ona przede wszystkim monotonna. Chyba tylko to Pendolino i "bo 200" zdecydowało o wyborze CMK. Jakbym wybierał coś pomiędzy Śląskiem, a Warszawą to bym wybrał bez wahania LK nr 1 albo LK nr 8. 

*EDIT: A no i właśnie Wrocław. Ale tam mniejsze pole do popisu, bo zaraz granica. A tak Szczecin - Trójmiasto.

Edited by en57
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Wiecie co, taki luźny pomysł mi wpadł właśnie: a co jakby gdzieś przy ciekawszych stacjach kolejowych postawić coś w rodzaju informacji turystycznych i np. taki zagraniczny gracz dojeżdża do Krakowa czy Zakopanego, wchodzi w taki punkt przy stacji (nudząc się bo czeka na swój odjazd) i dostaje zdjęcia najpiękniejszych miejsc wartych zwiedzenia w danym mieście - takie coś dużo nie kosztuje do zrobienia, a realnie mogłoby napędzić nam zagraniczną turystykę do Polski! Jestem pewien, że też tak mieliście, że zobaczyliście jakieś fajne miejsce (realne) w grze i chcielibyście je odwiedzić kiedyś - ja tak miewałem już. Nie mówiąc już o tym, że jak co niektórzy zobaczą zdjęcia np. centrum Warszawy, to przestaną myśleć o Polsce jak o dzikim kraju, w którym niedźwiedzie polarne chodzą po ulicy! 😉 

Moim zdaniem niegłupie i warte rozważenia - taki mały lokalny patriotyzm. Może nawet jakieś deale by się dało porobić żeby ciekawe obiekty się dorzuciły do tego coś, żeby tam być wymienione. A jak ktoś nie lubi, to nie musi przecież wchodzić do takich informacji, więc to nie przeszkadza w ogóle, taka "ciekawostka" dodatkowa po prostu, unikalna w branży.

Edited by PeVoo
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, PeVoo napisał(a):

że jak co niektórzy zobaczą zdjęcia np. centrum Warszawy, to przestaną myśleć o Polsce jak o dzikim kraju, w którym niedźwiedzie polarne chodzą po ulicy! 😉 

Szczególnie jak uda im się zobaczyć SimRailową pustynie nad Centralnym 😄 Jak już to widziałbym takie coś bardziej w formie zakładki "Informacje o trasie". Naciskam "ctrl+ coś" i wyświetla mi się informacja o miejscu gdzie się znajduje. Ale to na podstawie nieodłącznego bajeru wszystkich współczesnych szanujących się symulatorów: MAPA. 

Ale to odległe perspektywy takie bajery, o ile w ogóle. Co nie zmienia faktu, że MAPA być powinna. Już w pierwszych pięciu latach wieku obecnego pojawiła się MAPA. Chyba w Microsoft Train Simulator już była MAPA. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie nie, właśnie chodzi o to, żeby trzeba było dojechać żeby to zobaczyć, a nie że sobie wyklikasz z menu czy na mapie. Chodzi o to żeby można było "zwiedzać" wirtualnie, jeżdżąc. I nie chodzi o to żeby zmodelować i pokazać to w 3D, tylko prawdziwe zdjęcie w dobrej jakości po prostu wrzucić na ekran, w formie książki/strony (ew. zdjęcie 360; swoją drogą ciekawe czy by się dało takie z mapy Google'a zaciągnąć). Takie coś daje dwie rzeczy: 1. dodatkowy cel żeby gdzieś dojechać, 2. coś do roboty jak nudzisz się na peronie (TSW ma do tego "collectibles"). A jeszcze jakby doszło "odhaczanie" zobaczonych miejsc, to jeszcze dochodzi dodatkowa radość ze "zdobywania" i z progressu. Ew. w menu głównym mogłaby gdzieś być opcja oglądania zdjęć z miejsc, które już odwiedziłeś (oglądając tam te zdjęcia) i jawnie pokazane ile jeszcze masz "nie zdobytych" żeby zmotywować gracza do dalszej gry. Takie małe rzeczy uzależniają i robią czasem wielką różnicę. W końcu ile osób gardzi "collectibles", a mimo to stara się zdobyć je wszystkie? Jak jest coś do zdobycia i odhaczenia, to człowiek automatycznie chce to odhaczyć.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

PS:
Tak sobie myślę, że to też ewentualnie mogłoby mieć formę "collectibles" (zamiast stawiania specjalnych budek informacyjnych), na zasadzie takiej, że gdzieś na/przy peronie wiszą ogłoszenia z takimi miejscami i musisz je znaleźć (a jak znajdziesz to możesz powiększyć żeby zobaczyć zdjęcie i opis, no i masz odhaczone). Nie mówię, że to lepsza opcja, po prostu podrzucam pomysły. Mimo wszystko zawsze lepiej z nudów szukać na nieznanym dworcu ciekawych lokalnych ogłoszeń (atrakcji turystycznych), niż wieszać jakieś zagubione apteczki - już bardziej to realne jest i ciekawe, no i daje graczowi jakąś realną wartość, odkrywanie prawdziwego świata.

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się że taki projekt nie zostanie zrealizowany przynajmniej na obecnym silniku gry. Pamietajcie że SimRail generuje obiekty bliskie mniej więcej do 1 km, Obiekty dalsze musiałyby być płaskimi mapami ale to nie wygląda najlepiej.  Dobrze wyglądające góry wymagają bardzo dużej ilości danych aby efekt był realistyczny. Stworzenie  nawet krótkiego odcinka wymagałoby bardzo dużych zasobów: zarówno pracochłonności jaki i przestrzeni dyskowych a to może być po prostu nieopłacalne

Link to comment
Share on other sites

Racja, takie coś to pewnie na piątym Unreal Engine albo na stworzonym od podstaw  autorskim silniku gry bo unity jak sami twórcy przyznali jest ograniczone. A trasy mogłyby być realne na zasadzie  tak jak w ms flight simulator,  generowane na bieżąco z satelity google

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, krzysk napisał(a):

Obawiam się że taki projekt nie zostanie zrealizowany przynajmniej na obecnym silniku gry. Pamietajcie że SimRail generuje obiekty bliskie mniej więcej do 1 km, Obiekty dalsze musiałyby być płaskimi mapami ale to nie wygląda najlepiej.  Dobrze wyglądające góry wymagają bardzo dużej ilości danych aby efekt był realistyczny. Stworzenie  nawet krótkiego odcinka wymagałoby bardzo dużych zasobów: zarówno pracochłonności jaki i przestrzeni dyskowych a to może być po prostu nieopłacalne

A Derail Valley na czym śmiga? Bo tam mają pełno gór, mapę z palca robioną i zajmuje póki co 4.5GB, podczas gdy Simrail waży już 43.5GB... 

https://youtu.be/Mijb9hwDXuw

Naprawdę tylko płaskie mapy są możliwe w SimRail? A górki to skąd się biorą tam, bo przecież są? Skądś te dane o wysokości terenu muszą pochodzić przecież. Wątpię żeby te niewielkie górki przy torach były pobierane z mapy Google, a także wątpię żeby były automatycznie generowane. Ale jeśli da się wygenerować małą górkę, to chyba dużą też, w końcu dla komputera to tylko liczby. Cała mapa przecież nie jest generowana automatem, tylko musi być możliwość ręcznej interwencji i poprawiania, skoro co aktualizacje takie rzeczy są robione masowo, w konkretnie wskazanych miejscach. Automat do generowania wielkich gór też da się zrobić (także taki z mapą wysokości jako dane wejściowe). Przyznam, że nigdy się nie bawiłem w takie Unity, więc nie wiem jakie tam są ograniczenia nawet, ale obstawiam, że ograniczenia o których piszesz to bardziej już kod gry a nie Unity. Ale wydaje mi się, że góry widziane z daleka (powyżej 1km) nie będą potrzebować gigantycznej ilości danych, właśnie dlatego, że są widziane z daleka - a takie rzeczy się optymalizuje, wystarczy parę dobrych shaderów i będzie pięknie. Np. bump mapping nie wymaga wcale generowania modeli 3D powierzchni, tylko jest to udawane przy użyciu zwykłej tekstury 2D (i mapy wysokości), a wygląda jak full 3D. Nie znam się na tym, ale coś w tym stylu możnaby zrobić. Zobacz przykład GTA 5, tam masz gigantyczne miasto (i góry) i wszystko wygląda pięknie z bliska, a jednocześnie śmiga jak lecisz samolotem i teoretycznie widzisz całą mapę na raz. Po prostu obiekty odległe (w tym wieżowce i góry) zamienia się na grubo ciosane bryły z teksturami zawierającymi narysowane detale które normalnie byłyby częścią modeli 3D (jak np okna) i z daleka nie widać róznicy, nadal jest pięknie. Natomiast jak coś jest generowane automatycznie, to właśnie nie zajmuje miejsca na dysku, bo jest tworzone w locie. GTA V waży obecnie lekko ponad 100GB, więc SimRail już prawie połowę tego "przejadł". Na szczęście tekstury są reusable, więc nie liczy się w ilu miejscach zostały użyte, tylko ile ich jest (i jakiej są jakości).

 

Link to comment
Share on other sites

Uff, jest tu tyle argumentów że nie wiem od których zacząć: nie wiemy nic o wielkości mapy wygenerowanej przez DV ani tego czy wskazany film przedstawia rzeczywistą rozgrywkę czy też został specjalnie "podciągniety" na potrzeby trailera (to częsta praktyka, zdjęcia z samej gry nie wyglądają już tak spektakularnie). Czy świat generowany w DV to odzwierciedlenie realnych lokacji czy też sztuczny twór który można uprościć do prostych wzorów przy pomocy np. fraktali? Dużo łatwiej jest generować sztuczne światy gdyż nie musimy się martwić o ich dokładność, brakujące dane mozna po prostu aproksymować jakąś funkcją (nikt przecież nie będzie porównywał tego do świata rzeczywistego). GTA5 to takze nie jest świat rzeczywisty i nie potrzebne są gigantyczne ilości danych o wysokości, do tego wielkość całego GTA5 to ok 250km2 czyli duzo mniej niż SimRail. Nie wystarczy tylko powiększyć małych gór aby aby uzyskać większe. Musimy zebrać dane z duzo większą dokładnością (maska musi być drobniejsza np. 1m x 1m zamiast 4m x 4m, a to oznacza 16 razy wiecej danych o elewacji) inaczej góry będą nienaturalnie obłe. Modelowanie przygotować trzeba w kilku wariantach dla różnych odległości (Level of detail) i zarządzać tym w zaleznosci od tego jak blisko jest obiekt. Paradoksalnie modele w symulatorze kolejowym są bardziej wymagajace niz w symulatorze lotu gdyż pociąg jest blisko ziemi i wszelkie niedokładności widać wyraźniej. Świat wygenerowany np w MSFS wyglada spektakularnie z góry ale z bliska (poza wybranymi lotniskami) nie jest już tak dobry jak dowolny kilometr na CKM. Bump mapping nie jest narzędziem dla modelowania wysokości terenu ale powierzchni materiałów na obiektach i SimRail z nich korzysta z powodzeniem  (zobacz chropowatości na nadwoziu lokomotyw i wagonów)

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@krzysk, co do filmu to akurat to co wrzuciłem to jest ich update odnośnie tego nad czym ostatnio pracowali (też są w Early Access, tylko wybrali politykę wydawania update'a raz na ruski rok zamiast co tydzień oraz politykę niższej ceny przed wydaniem pełnej wersji, więc mają powód żeby się dalej starać). Bardzo wątpię żeby oszukiwali, zresztą wyszłoby im to bokiem po pierwszym update'cie i ich fani natychmiast zmieniliby się w ich hejterów za takie coś, a pewnie nie chcą podzielić wizerunkowego losu DTG. Ich świat jest sztucznym tworem (dzięki czemu jest zresztą dużo ciekawszy od prawdziwego świata, coś za coś) i też jest w całości dostępnym kwadratem jak GTA (możesz odejść od torów ile chcesz, nawet po jeziorze i górach), choć oczywiście dużo mniej spektakularny i szczegółowy.

(Czym jest bump mapping to ja doskonale wiem, podałem to tylko jako przykład skutecznego oszczędzania poprzez "oszukiwanie")

Nie wiem(y) też, czy mapy w SimRail są generowane z danych terenu u nas na kompach czy u nich w firmie - obstawiam tę gorszą dla nas opcję, czyli, że robią to u siebie, a my dostajemy dziesiątki GB danych do trzymania na dysku (zresztą może to generowanie trwa bardzo długo).

Natomiast co do tych gór, to ja bym nie przesadzał. Są setki dobrze wyglądających gier z górami - i z bliska i z daleka - i nie jest to jakiś wielki wyczyn (zwłaszcza z daleka). Sam widziałem kiedyś przykładowy kod, który generował teren i góry w 3D, i to z automatycznie dodanym śniegiem przy szczytach od pewnej wysokości, co robił pixel shader - i wyglądało całkiem spoko (oczywiście z daleka). Zero modeli 3D czy danych terenu ten program zawierał, tylko kilka tekstur i kod. Nie zgadzam się z argumentem, że musi być tona danych żeby odwzorować świat rzeczywisty i że nie można tego również upraszczać jakimiś fraktalami. Pytanie jest takie: jak bardzo model Giewontu musi być podobny do prawdziwego Giewontu żebyś uznał go za model Giewontu? Czy musisz mieć każdy metr, każdy kamyk zmodelowany identycznie, bo inaczej nie poznasz? No chyba nie. Wystarczy Ci ogólny kształt góry z daleka + model krzyża postawiony na szczycie, a resztę kamyków to już można właśnie wygenerować losowo. Czy myślisz, że nawet maszynista tamtej trasy z filmu zna każdy kamyk na ścianie obok torów którymi jedzie codziennie? No nie. Te ściany, oprócz ogólnego kształtu czy wysokości w danym miejscu, są praktycznie nieodróżnialne od siebie i można je generować automatem po kształcie góry. Nie trzeba wcale ślęczeć i modelować każdego kamyka w ścianie. Na logikę, wystarczy mapa wysokości terenu (im dalej od torów tym mniej dokładna może być) i jakaś mapa gdzie w danym miejscu jest trawa a gdzie coś innego i można to wszystko przepuścić przez automat i wypluć model 3D, który potem można też ręcznie dopicować i dodać jakieś znaki, charakterystyczne obiekty itp. Nie mówię, że to jest coś co można napisać w 5 minut, ale na pewno jest to do zrobienia prawie bezkosztowo przez mały i kompetentny zespół (poza kosztem czasu programistów oczywiście). Zamiast szukać wymówek dlaczego się nie da, pomyślmy lepiej jak zrobić, żeby się dało i pokażmy światu, że Polak Potrafi!

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

PS:
Jak masz wysokość terenu zmapowaną co ileś metrów, to jaki problem przepuścić równanie na krzywą przechodzącą przez te punkty (w przekroju) i poprzez interpolację wypluć dowolnie dokładną mapę wysokości? A potem z niej (przynajmniej wstępny) model terenu?

Nie wiem ile w SimRail ma szerokość realnie zmodelowany teren w szerz obok torów, ale jeśli przyjąć pół km (po 250m w obie strony), to masz pole terenu podobne do GTA (400 x 0.5km = 200km^2), wcale nie ileś razy większe tylko podobne, natomiast pamiętajmy, że w GTA prawie każdy metr terenu jest ręcznie zmodelowany (przez armię ludzi), z detalami bo wszędzie można dotrzeć, jak nie z buta, to spadochronem albo jakimś jetpackiem. Czyli całe ich pole powierzchni ma dokładny szczegółowy model 3D, podczas gdy w SimRail jakieś 90% trasy jest ewidentnie wygenerowana automatem (patrz kanciaste drogi przy polach obok torów itp).

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 12 / 79
          • Percentage filling 15%
          • Most players 102
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 55
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 4 / 78
          • Percentage filling 5%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 76
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 41 / 1624 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy