Dez Posted January 26, 2023 Share Posted January 26, 2023 Po aktywacji radiostopu nie da się wyluzować hamulec pociągu. STR: 1. Zastosować radiostop. 2. Wyłączyć radiostop. 3. Wcisnąć i trzymać odluźniacz. AR: hamulec zostaje zablokowany. ER: hamulec ma się odluźnić. 2. Przy deaktywacji kabiny i opuszczeniu pantografów - zostają nadal podniesione. STR: 1. Aktywować kabinę i podnieść pantografy. 2. Wyłączyć kabinę. 3. Opuścić pantografy. AR: pantografy automatycznie się podnoszą. ER: pantografy mają zostać opuścione (?? tu nie jestem pewien jak na być, warto sprawdzić). 3b. Opuścić tylko jeden dowolny pantograf. AR: tak samo 2 pantografy będą podniesione. 3. Aktywacja tylnej kabiny STR: 1. W pierwszej kabinie ustawiamy tryb "aktywacja tylnej kabiny". 2. Zmieniamy kabinę. AR: póki aktywacja kabiny ustawiona na "0", kabina jest nieaktywna mimo tego ustawienia w pierwszej kabinie. ER: domyślam, że powinna być aktywna nawet przy ustawieniu na "0" (?? warto sprawdzić jak jest w rzeczywostości). P.S. Pytanie, przy ustawieniu kierunku jazdy, hamulca, uchwytu sterowania napędu ma to odpowiednio ustawiać w drugiej kabinie automatycznie czy to takie zabezpieczenie gry? Bo np w EU07 hamulce przy zmianie kabiny też zmieniają położenie i w sumie nie wiem czy to bug czy taki feature. Dodatki do 2: Załączniki do 3: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted January 26, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 26, 2023 Ad1: Należy jeszcze dokonać resetu radiotelefonu (wyłączyć i włączyć go ponownie). Ad2: Deaktywacja kabiny powoduje brak reakcji pojazdu na przełączniki pantografów i większość innych przycisków/przełączników. Dodatkowo na czas przejścia od jednej do drugiej kabiny celowo podnoszony jest do góry drugi pantograf, żeby nie utracić napięcia w przypadku gdy przełączniki w obu kabinach są ustawione na przeciwne pantografy i groziłoby to jednoczesnym podniesieniem drugiego i opuszczeniem pierwszego pantografu. Gdy oba pantografy są opuszczone - pantografy nie podnoszą się po dezaktywacji kabiny. Ad3: Aktywacja danej kabiny następuje wyłącznie z niej przez ustawienie w pozycję jeden w prawo (trakcja pojedyncza) lub ew. dwa w prawo (dla trakcji wielokrotnej). Wybrana przez Ciebie pozycja oznacza, że ta konkretna kabina jest ostatnią kabiną w trakcji wielokrotnej (min. dwa sprzęgnięte elfy). Prawidłowo powinieneś ustawić pierwszą kabinę na 0, a w drugiej wybrać pozycję aktywacji. Brak możliwości ruszania nastawnikami jest celowy, żeby wymusić zastosowanie prawidłowej procedury zmiany kierunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team GoppelPL Posted January 26, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 26, 2023 Dodam tylko z prawdziwego 22WEa: 1. Po odebraniu nadanego sygnału Radiostop nie robi się nic, do czasu kiedy modulowany dźwięk jest odtwarzany. Po zakończeniu nadawania sygnału radiostop "A" na Kolibrze nadal mruga. W celu odblokowania radiostopu na tym radiotelefonie należy przytrzymać pulsujące "A" - przestanie pulsować można bez problemu popełnić PG. 2. Po dezaktywacji kabiny wszystko pozostaje jak było - światła, pantografy, zgoda na drzwi pozostają tak, jak zostało w kabinie (1). Po aktywacji kabiny (2) natychmiast zastosowywane są ustawione w niej parametry - często po włączeniu drugiej kabiny po ciemku okazuje się, że światła ustawione są pociągowe, pantografy opuszczone i zgoda na obie strony. W 22WEa po wyłączeniu sterowania nie podnosi się drugi pantograf. 3. Przełączniki nieaktywnych kabin można ustawić na "0" lub na "wagonik" - ważne jest, żeby w trakcji wielokrotnej kabina na samym końcu miała ustawiony "wagonik", a po środku (w kabinach stycznych) może być "0" lub "wagonik", jednak instrukcja pojazdu mówi o "0". Jeśli jedziemy jednym Elfem i druga kabina jest ustawiona na "wagonik" - nic się nie stanie. Jeśli podłączymy drugiego Elfa i będziemy mieć w kabinie sterującej "dwie lokomotywy", w stycznych "wagonik" a na końcu "0" pojazd wyświetli "pociąg nie przygotowany do sterowania" (tak, z błędem) i trzeba lecieć na sam koniec ustawić "wagonik". Przy zmianie kabiny ważne jest, aby zadajnik hamulca PN był w pozycji "do przodu", a zadajnik jazdy i hamowania w pozycji innej, niż hamowanie nagłe - resztę pojazd sobie zignoruje, jednak ze względu na zastosowane niskiej jakości przekaźniki gaszenia świateł czołowych zaleca się wyłączyć reflektory i przy przechodzeniu do drugiej kabiny spojrzeć, czy wszystko na czole zgasło, bo lubi sobie zostać górne albo lewe światło. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted January 27, 2023 Author Share Posted January 27, 2023 Dziękuję za wyjaśnienia, z radiostopem jeszcze potestuję wg wskazówek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts