Jump to content

34WE - bugi radiostop, pantografy, aktywacja tylnej kabiny


Dez

Recommended Posts

  1. Po aktywacji radiostopu nie da się wyluzować hamulec pociągu.
    STR:
            1. Zastosować radiostop.
            2. Wyłączyć radiostop.
            3. Wcisnąć i trzymać odluźniacz.
    AR: hamulec zostaje zablokowany.
    ER: hamulec ma się odluźnić.

      2. Przy deaktywacji kabiny i opuszczeniu pantografów - zostają nadal podniesione.
         STR:
                 1. Aktywować kabinę i podnieść pantografy.
                 2. Wyłączyć kabinę.
                 3. Opuścić pantografy.
         AR: pantografy automatycznie się podnoszą.
         ER: pantografy mają zostać opuścione (?? tu nie jestem pewien jak na być, warto sprawdzić).
                 3b. Opuścić tylko jeden dowolny pantograf.
         AR: tak samo 2 pantografy będą podniesione.
 
      3. Aktywacja tylnej kabiny
         STR: 
                 1. W pierwszej kabinie ustawiamy tryb "aktywacja tylnej kabiny".
                 2. Zmieniamy kabinę.
         AR: póki aktywacja kabiny ustawiona na "0", kabina jest nieaktywna mimo tego ustawienia w pierwszej kabinie.
         ER: domyślam, że powinna być aktywna nawet przy ustawieniu na "0" (?? warto sprawdzić jak jest w rzeczywostości).

P.S. Pytanie, przy ustawieniu kierunku jazdy, hamulca, uchwytu sterowania napędu ma to odpowiednio ustawiać w drugiej kabinie automatycznie czy to takie zabezpieczenie gry? Bo np w EU07 hamulce przy zmianie kabiny też zmieniają położenie i w sumie nie wiem czy to bug czy taki feature.

Dodatki do 2:
image.thumb.jpeg.f7bd6e5b9d5fe631c1ba5f241a7eabe3.jpeg
image.thumb.jpeg.fd5374abb96f571cc0b914f8e1e7819b.jpeg
Załączniki do 3:
image.thumb.jpeg.f5f77a3f627c4b68eaee0d8ed550f6aa.jpeg
image.thumb.jpeg.c7759668dac7dc2c0f7762cfb12f77af.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Ad1: Należy jeszcze dokonać resetu radiotelefonu (wyłączyć i włączyć go ponownie).

Ad2: Deaktywacja kabiny powoduje brak reakcji pojazdu na przełączniki pantografów i większość innych przycisków/przełączników. Dodatkowo na czas przejścia od jednej do drugiej kabiny celowo podnoszony jest do góry drugi pantograf, żeby nie utracić napięcia w przypadku gdy przełączniki w obu kabinach są ustawione na przeciwne pantografy i groziłoby to jednoczesnym podniesieniem drugiego i opuszczeniem pierwszego pantografu. Gdy oba pantografy są opuszczone - pantografy nie podnoszą się po dezaktywacji kabiny.

Ad3: Aktywacja danej kabiny następuje wyłącznie z niej przez ustawienie w pozycję jeden w prawo (trakcja pojedyncza) lub ew. dwa w prawo (dla trakcji wielokrotnej). Wybrana przez Ciebie pozycja oznacza, że ta konkretna kabina jest ostatnią kabiną w trakcji wielokrotnej (min. dwa sprzęgnięte elfy). Prawidłowo powinieneś ustawić pierwszą kabinę na 0, a w drugiej wybrać pozycję aktywacji. Brak możliwości ruszania nastawnikami jest celowy, żeby wymusić zastosowanie prawidłowej procedury zmiany kierunku.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Dodam tylko z prawdziwego 22WEa:
1. Po odebraniu nadanego sygnału Radiostop nie robi się nic, do czasu kiedy modulowany dźwięk jest odtwarzany. Po zakończeniu nadawania sygnału radiostop "A" na Kolibrze nadal mruga. W celu odblokowania radiostopu na tym radiotelefonie należy przytrzymać pulsujące "A" - przestanie pulsować można bez problemu popełnić PG.

2. Po dezaktywacji kabiny wszystko pozostaje jak było - światła, pantografy, zgoda na drzwi pozostają tak, jak zostało w kabinie (1). Po aktywacji kabiny (2) natychmiast zastosowywane są ustawione w niej parametry - często po włączeniu drugiej kabiny po ciemku okazuje się, że światła ustawione są pociągowe, pantografy opuszczone i zgoda na obie strony. W 22WEa po wyłączeniu sterowania nie podnosi się drugi pantograf.

3. Przełączniki nieaktywnych kabin można ustawić na "0" lub na "wagonik" - ważne jest, żeby w trakcji wielokrotnej kabina na samym końcu miała ustawiony "wagonik", a po środku (w kabinach stycznych) może być "0" lub "wagonik", jednak instrukcja pojazdu mówi o "0". Jeśli jedziemy jednym Elfem i druga kabina jest ustawiona na "wagonik" - nic się nie stanie. Jeśli podłączymy drugiego Elfa i będziemy mieć w kabinie sterującej "dwie lokomotywy", w stycznych "wagonik" a na końcu "0" pojazd wyświetli "pociąg nie przygotowany do sterowania" (tak, z błędem) i trzeba lecieć na sam koniec ustawić "wagonik".

Przy zmianie kabiny ważne jest, aby zadajnik hamulca PN był w pozycji "do przodu", a zadajnik jazdy i hamowania w pozycji innej, niż hamowanie nagłe - resztę pojazd sobie zignoruje, jednak ze względu na zastosowane niskiej jakości przekaźniki gaszenia świateł czołowych zaleca się wyłączyć reflektory i przy przechodzeniu do drugiej kabiny spojrzeć, czy wszystko na czole zgasło, bo lubi sobie zostać górne albo lewe światło.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL1
      • pl1
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • PL2
      • pl2
      • 8 / 33
          • Percentage filling 24%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 62
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • EN1
      • en1
      • 3 / 28
          • Percentage filling 11%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 5 / 82
          • Percentage filling 6%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 5 / 32
          • Percentage filling 16%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 56
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 5 / 79
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 31
          • Percentage filling 10%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 30
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
      • IT1
      • it1
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL1
      • pl1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • PL2
      • pl2
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 25
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 24
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 16
      • IT1
      • it1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 14
    • 34 Total servers
    • 58 / 1195 Total players
    • 5% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy