Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Od długiego czasu widzę że wszyscy się wkurzamy na to że jak się juz nie uda stanąć przed semaforem wskazującym sygnał STOJ  to pociąg totalnie nierealistycznie staje w miejscu i cofa się przed tarcze semafora. Wiem, że to póki co najrozsądniejsze zabezpieczenie twórców gry przed głupotą i trolem ze strony dowcipnisiów którzy maja w palanach tylko rozdupić gre innym....

Pomysł mam taki - ale możliwy do zrealizowania dopiero w momecie zaimplementowania przez twórców możliwości klikania /dyktowania rozkazów pisemnych . Przejechanie takiego semafora nie powodowaloby takim głupkowatym powrotem pod semafor tylko gra sama z siebie na spokojnie wyhamowałaby skład do zera, i pociąg mógłby ruszyć w dalszą droge tylko w momęcie gdy własnie dyzurny ruchy zezwoliłby na taką czynność rozkazem pisemnym S pisząc " zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego kontynuować jazdę w kierunku X po torze nr X" 

Na początek temat mozna uproscic do minimum bo wiadomo ze tworcy szybko rozkazów nie wprowadzą , a dwa dla ludzi nie związanych z koleją łyknięcie prawdziwego druku rozkazu S było by nie do przejścia - można to zrobić na zasadzie polecenia wbudowanego w gre gdzie isdr wybierałby z listy pociąg którego by polecenie dotyczyło , a masznista by to tylko potwierdzał kliknięciem w pojawiający sie komunikat i ruszałby dalej.

Myślę ze na chwile obecna to byla by wystarczajaca opcja na troche role playa, a przy okazji tak durnowato nie wracac przed semafor 😛

Edited by TT19 Floyd
  • I agree 1
Posted

Graczy już teraz można by podzielić na dwie umowne grupy pod względem oczekiwań. Pierwsza to grupa, którą pozwolę sobie nazwać A (Amatorzy - bez obrazy 😉), którzy nigdy nie będą przewiązywać zbyt dużej wagi do kolejowego realizmu, ważna dla nich będzie możliwość wcielenia się w rolę maszynisty (to chyba częściej) czy dyżurnego (pewnie rzadziej), poczucia świata kolei od strony kolejarza. po prostu pograć sobie tak na lajciku. Druga to grupa P (Profesjonaliści 😎), którzy bądź znają pracę na kolei z autopsji i pewne rzeczy będą dla nich oczywiste (jak choćby realistyczna procedura postępowanie po przejechaniu semafora z sygnałem S1), bądź życzyliby sobie grać w sposób jak najbardziej oddający kolejową rzeczywistość. Częściej też będą sobie cenić wyzwania, które stawia przed nimi symulacja.

Dla grupy A automatyczne cofanie za przejechany semafor będzie zapewne wygodniejsze i bardziej oczekiwane (maszynista nie musi się bawić w cofanie składu, dyżurny borykać się z problemem powstającego przez to opóźnienia). Dla grupy P takie sytuacje to smaczki, bo zwłaszcza dyżurny ma tu pole do popisu i ciekawą służbę 😉

Tak mi teraz zaświtało w głowie, że gracz ustawia sobie jeden z wybranych trybów gry: LIGHT MODE lub CHALLENGE MODE.
W opisanej sytuacji przejechania sygnału S1:

  • jeżeli maszynista i dyżurny mają ustawione LIGHT, symulator cofa skład i już jest po problemie dla obu stron,
  • jeżeli maszynista i dyżurny mają ustawione CHALLENGE , symulator nie cofa składu, maszynista i dyżurny postępują podobnie jak w realu,
  • jeżeli ich ustawienia są różne... cóż, chyba decydować powinno wtedy ustawienie poziomu dyżurnego, to on się będzie głównie kopać z problemem 😉

Tytułem podsumowania, myślę że obecnie lepsze jest automatyczne cofanie składu.

Posted

Niestety jest OGROMNA szansa, że trolle powstawiają sobie challange i będzie meksyk... Choćby najeżdżanie na poprzedzający pociąg.

  • I agree 1
Posted (edited)

Walka z trolami to osobna para kaloszy, myślałem raczej o rozwiązaniu problemu różnych oczekiwań graczy co do "stylu" gry.

Tak przy okazji pytam, RADIOSTOP nie jest zaimplementowany w radiu?

Edited by 0x8000ffff
dodanie pytania
Posted

Pomijanie semaforów S1 wiązałoby się z koniecznością przebywania moderatora podczas gry, aby faktycznie gdy trolle by celowo najeżdżały inne pociągi, oni takiego poszkodowanego gracza mogliby przywrócić. Radiostop raczej na tą chwilę nie działa.

Posted (edited)
W dniu 25.01.2023 o 14:47, TT19 Floyd napisał(a):

Od długiego czasu widzę że wszyscy się wkurzamy na to że jak się juz nie uda stanąć przed semaforem wskazującym sygnał STOJ  to pociąg totalnie nierealistycznie staje w miejscu i cofa się przed tarcze semafora. Wiem, że to póki co najrozsądniejsze zabezpieczenie twórców gry przed głupotą i trolem ze strony dowcipnisiów którzy maja w palanach tylko rozdupić gre innym....

Pomysł mam taki - ale możliwy do zrealizowania dopiero w momecie zaimplementowania przez twórców możliwości klikania /dyktowania rozkazów pisemnych . Przejechanie takiego semafora nie powodowaloby takim głupkowatym powrotem pod semafor tylko gra sama z siebie na spokojnie wyhamowałaby skład do zera, i pociąg mógłby ruszyć w dalszą droge tylko w momęcie gdy własnie dyzurny ruchy zezwoliłby na taką czynność rozkazem pisemnym S pisząc " zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego kontynuować jazdę w kierunku X po torze nr X" 

Na początek temat mozna uproscic do minimum bo wiadomo ze tworcy szybko rozkazów nie wprowadzą , a dwa dla ludzi nie związanych z koleją łyknięcie prawdziwego druku rozkazu S było by nie do przejścia - można to zrobić na zasadzie polecenia wbudowanego w gre gdzie isdr wybierałby z listy pociąg którego by polecenie dotyczyło , a masznista by to tylko potwierdzał kliknięciem w pojawiający sie komunikat i ruszałby dalej.

Myślę ze na chwile obecna to byla by wystarczajaca opcja na troche role playa, a przy okazji tak durnowato nie wracac przed semafor 😛

Mając pulpit kostkowy/komputerowy, można na nim sprawdzać jaki konkretnie pociąg na danym torze stoi. Można by zrobić tak, że klikając na dany tor, wyskoczyło by okienko HUD "Warunkowy przejazd przez sygnał Stój (Rozkaz pisemny)", wtedy w okienku zatwierdzamy(ew wpisujemy szczegóły rozkazu) i u gracza znika w HUD najbliższy semafor pokazujący stój (lub "czerwone" przekreślone np.) i wtedy może przejechać ten semafor. U gracza-maszynisty też na radiu by się pokazało informacja z treścią rozkazu. Trochę działało by to jak sygnał zastępczy, ale oczywiście na konkretnych zasadach. Myślę że takie rozwiązanie by było optymalne i nie powodowałoby totalnego chaosu. Rozkaz mógłby wysłać tylko fizyczny dyżurny (gracz), a nie AI by nie powodować dziwnych sytuacji.

Edited by Pitoras
Posted
1 minutę temu, Pitoras napisał(a):

Mając pulpit kostkowy/komputerowy, można na nim sprawdzać jaki konkretnie pociąg na danym torze stoi. Można by zrobić tak, że klikając na dany tor, wyskoczyło by okienko HUD "Warunkowy przejazd przez sygnał Stój (Rozkaz pisemny)", wtedy w okienku zatwierdzamy i u gracza znika w HUD najbliższy semafor pokazujący stój (lub "czerwone" przekreślone np.) i wtedy może przejechać ten semafor. U gracza-maszynisty też na radiu by się pokazało informacja z treścią rozkazu. Trochę działało by to jak sygnał zastępczy, ale oczywiście na konkretnych zasadach. Myślę że takie rozwiązanie by było optymalne i nie powodowałoby totalnego chaosu. Rozkaz mógłby wysłać tylko fizyczny dyżurny (gracz), a nie AI by nie powodować dziwnych sytuacji.

Całkiem niezły pomysł. Gotowe rozkazy pisemne w formie opcji semaforu, lub opcji toru. Coś w podobie do gotowych odpowiedzi i zapytań do uzupełnienia numerem pociągów i numerem toru dla dyżurnych przez radiotelefon.

Posted
1 minutę temu, MavPL napisał(a):

Całkiem niezły pomysł. Gotowe rozkazy pisemne w formie opcji semaforu, lub opcji toru. Coś w podobie do gotowych odpowiedzi i zapytań do uzupełnienia numerem pociągów i numerem toru dla dyżurnych przez radiotelefon.

Po prostu, uprościć procedurę do minimum, jednocześnie sprawiając że będzie względnie idioto-odporna 🙂

  • I agree 1
Posted

no oczyms takim myslalem, zeby wlasnie istaniala dodatkowa opcja w formie okienka na ktorym mozna w uproszczony sposób zasymulowac kontynuowanie jazdy rozkazem pisemnym. Bo nie liczylbym na profesjonalne bloczki i dyktowanie 😄 90% spolecznosci nie ma o tym pojecia 😄

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy