Jump to content

Udźwiękowienie


Recommended Posts

Od prologu nie daje mi to spokoju, więc zdecydowałem się napisać i swoje trzy grosze (a żeby być ścisłym: dwa grosze). 🙂

Z góry zaznaczam, że nie znam się na game devie, stąd też nie wiem czy istnieją techniczne możliwości ewentualnego wprowadzenia jednej z tych sugestii, natomiast pracuję za to dużo z dźwiękiem i a nuż uda mi się zasugerować coś nowego.
A tematy są dwa: dźwięki syren i stukotu kół. Niby takie pierdoły, ale w zasadzie mamy z nimi do czynienia cały czas podczas rozgrywki i stanowią one istotną część kolejowego "krajobrazu". O ile w Simrail'u ogólne udźwiękowienie jest przyjemne i wydaje się być realizowane dość pieczołowicie o tyle uważam, że nad tymi dwoma elementami warto się pochylić.

1. Syreny

Mam wrażenie, że korzystacie z różnej jakości nagrań. To znaczy, dla jasności: same pliki są prawdopodobnie w tym samym bitrate i formacie, natomiast różni się jakość materiału wejściowego. Na przykład jakość nagrania syren w Elfie jest przyzwoita, ale w siódemce jest istotna różnica w jakości nagrania syreny niskiego i wysokiego tonu. Syrena wysokiego tonu brzmi krótko mówiąc źle. Podobny problem jakościowy dostrzegam w Dragonie.

Ponadto uważam, że siódemkowe syreny są niespasowane. I tak, wiem, wiem, że to się zdarzało że były na EU07 pakowane jakieś tam puzony z Gagarów, ale chodzi mi o coś innego ;D Tu pytanie do ekspertów: czy w siódemkach nie były przypadkiem montowane syreny 370Hz i 660Hz? Można zresztą znaleźć na YT filmiki ludzi, który montują to do rowerów czy tam innych ciężarówek i tam słychać wyraźnie, że ton tych syren jest czysty i pozbawiony zniekształceń (oprócz ewentualnego przesterowania). Mam nadzieję, że macie plany jakiegoś usystematyzowania jakości nagrań.