Jump to content

Czy DR są karani za swoje błędy?


Recommended Posts

Na jednej z grup simrail będzie organizowana opcja pomocy. Chcemy pomagać nowy osobom. Jeśli administracja forum pozwoli, informacja znajdzie się na forum.

Dużo spraw jest w trakcie organizowania się, potrzeba czasu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, dammul napisał(a):

Na jednej z grup simrail będzie organizowana opcja pomocy. Chcemy pomagać nowy osobom. Jeśli administracja forum pozwoli, informacja znajdzie się na forum.

Dużo spraw jest w trakcie organizowania się, potrzeba czasu.

Poproszę o namiary na tę grupę, chętnie się przyłączę o ile moja wiedza i sposoby działania będą wystarczające, znaczy się na wystarczającym poziomie aby pomagać.
Jak najbardziej mogę pomóc 🙂 
Ale mimo wszystko namiary na grupę bym chciał otrzymać bo być może i ja czegoś się nauczę 🙂

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie panie kolego, nie denerwuj się tak. U mnie też tak jest w zależoności na której instacji Win10 odpalę SimRail to gra działa stabilnie, albo wywala co kilka minut. Może w tym problem jak ktoś wychodzi? Poza tym to są właśnie smaczki które trzeba rozwiązywać gdy Pendolino chce się wpuścić przed TLK, jednocześnie nie zatrzymując TLK. Nie ma nic nudniejszego na dyżurkach jak przepuszczanie pociągów z lewej do prawej (i odwrotnie) bez potrzeby zastanawiania się. Mi się najbardziej podoba sytuacja gdy, robi się jakiś korek i trzeba kombinować jak puścić po lewym inne pociągi by jak najszybciej odkorkować sytuację. Oczywiście trzeba mieć w miarę ogarniętego kogoś na dyżurce w posterunku obok. Wtedy zabawa jest przednia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, dammul napisał(a):

Na jednej z grup simrail będzie organizowana opcja pomocy. Chcemy pomagać nowy osobom. Jeśli administracja forum pozwoli, informacja znajdzie się na forum.

Dużo spraw jest w trakcie organizowania się, potrzeba czasu.

Czy i ja mogę również dostać namiary?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.02.2023 o 13:59, PrykStary napisał(a):

Moje szczere chęci można w tym momencie wsadzić sobie głęboko w d..... Bot na ciuchci nie ruszy się szybciej niż ma w rozkładzie nawet jak ma przebieg zatwierdzony.

moze to dev poprawia bo faktycznie jest to troche bez sensu. RJ rozkladem ale czesto zabawa sie psuje przez BOTY 😉

 

W dniu 3.02.2023 o 10:34, Michael Biernaztky napisał(a):

 Oczywiście trzeba by A. wprowadzić uprawnienia, zależnie od ich poziomu można być tylko obserwatorem albo prawdziwym DR, B. stworzyć zespół moderatorów/ instruktorów, którzy choćby poprzez google meet/ team/ Skype itp organizowali by szkolenie. Jakie szkolenie, jak bardzo czasochłonne itp itd, to wszystko do ustalenia przez mądrzejszych ode mnie, w każdym razie da się to zrobić i to fajnie działa od wielu lat. Pozdrawiam 🙂

moze docelowo bedzie cos takiego wprowadzone? Przeciez mialoby to sens bo samo bazowanie na LVL w grze nie ma najmniejszego sensu. A takie nawet krotkie szkolenie odsiałoby tych co chca psuc zabawe innym.

 

Link to comment
Share on other sites

Robienie szkoleń, egzaminów itp przez producenta/wydawcę symulatora to taki trochę strzał w stopę.

Po wprowadzeniu czegoś takiego na serwerach publicznych rozniesie się fama, że niby możesz być dyżurnym, ale musisz zaliczyć szkolenie/odbyć egzamin, co zniechęci potencjalnych nabywców.
Takie rozwiązania można sobie wprowadzać na własnych (prywatnych) serwerach, o ile kiedyś dostaniemy możliwość uruchamiania takowych.

Jedyne, w czym widzę sens to dyżurka w singlu i "wirtualne" szkolenie z omówieniem konkretnych przypadków. Takie rozwiązanie pozwoliłoby udostępnić graczowi w trybie multi tylko te dyżurki, które "przerobił" w singlu.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, dudi napisał(a):

Po wprowadzeniu czegoś takiego na serwerach publicznych rozniesie się fama, że niby możesz być dyżurnym, ale musisz zaliczyć szkolenie/odbyć egzamin, co zniechęci potencjalnych nabywców.

I właśnie po takich egzaminach większość troli by odpadła.

 

36 minut temu, dudi napisał(a):

Takie rozwiązania można sobie wprowadzać na własnych (prywatnych) serwerach, o ile kiedyś dostaniemy możliwość uruchamiania takowych.

Fajnie by było, ale raczej się czegoś takiego nie doczekamy.

 

37 minut temu, dudi napisał(a):

Jedyne, w czym widzę sens to dyżurka w singlu i "wirtualne" szkolenie z omówieniem konkretnych przypadków. Takie rozwiązanie pozwoliłoby udostępnić graczowi w trybie multi tylko te dyżurki, które "przerobił" w singlu.

Moim zdaniem, w singlu dyżurka nie jest do niczego potrzebna, choć szkolenia jak najbardziej potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, MavPL napisał(a):

I właśnie po takich egzaminach większość troli by odpadła.

Może dla Ciebie to dobrze, ale dla wydawcy/producenta źle - pamiętaj, że SimRail to biznes, a nie open source tworzony w ramach popołudniowych nudów.
Jak ktoś będzie chciał trolować to i tak będzie, ale jak ktoś bedzie się chciał nauczyć to będzie to mógł robić niezależnie od innych osób.
Nie wyobrażam sobie, żeby ekipa SimRail miała ogarniać jakieś szkolenia (tym bardziej przez jakiekolwiek komunikatory).
Targetem symulatora są gracze nie tylko z Polski, czy Europy, ale z całego świata - jak niby to ogarnąć? Taki gracz będzie siedział po nocach, żeby ktoś z Polski w swoich godzinach pracy go wyszkolił, czy to ekipa instruktorów/egzaminatorów ma siedzieć po nocach?
Takie rzeczy powinny być zawarte w samej grze - w mojej opinii najlepszym wyjściem są dyżurki w singlu wraz z poradnikami co, jak i opisem dlaczego ma w danej chwili kliknąć - tak jak to ma miejsce w poradnikach dla maszynistów.
 

7 minut temu, MavPL napisał(a):

Moim zdaniem, w singlu dyżurka nie jest do niczego potrzebna, choć szkolenia jak najbardziej potrzebne.

Twoim zdaniem nie, ale moim tak
- można ograć dyżurkę przed wejściem na multi,
- można usiąść na dyżurce, na którą się chce, a nie na tą, która jest aktualnie wolna,
- oraz z powodów, o których pisałem wyżej.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, dudi napisał(a):

Może dla Ciebie to dobrze, ale dla wydawcy/producenta źle - pamiętaj, że SimRail to biznes, a nie open source tworzony w ramach popołudniowych nudów.
Jak ktoś będzie chciał trolować to i tak będzie, ale jak ktoś bedzie się chciał nauczyć to będzie to mógł robić niezależnie od innych osób.
Nie wyobrażam sobie, żeby ekipa SimRail miała ogarniać jakieś szkolenia (tym bardziej przez jakiekolwiek komunikatory).
Targetem symulatora są gracze nie tylko z Polski, czy Europy, ale z całego świata - jak niby to ogarnąć? Taki gracz będzie siedział po nocach, żeby ktoś z Polski w swoich godzinach pracy go wyszkolił, czy to ekipa instruktorów/egzaminatorów ma siedzieć po nocach?
Takie rzeczy powinny być zawarte w samej grze - w mojej opinii najlepszym wyjściem są dyżurki w singlu wraz z poradnikami co, jak i opisem dlaczego ma w danej chwili kliknąć - tak jak to ma miejsce w poradnikach dla maszynistów.

Może źle napisałem. Miałem na myśli tutoriale z egzaminem w samej grze, na końcu każdego z nich.

Edited by MavPL
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, MavPL napisał(a):

Może źle napisałem. Miałem na myśli tutoriale z egzaminem w samej grze, na końcu każdego z nich.

Z tymi egzaminami to może trochę przesada. Ale samo odbębnienie konkretnej liczby godzin. Na konkretnej dyżurce w singlu żeby ją mieć odblokowaną w multi, też myślę że załatwiałoby sprawę.

Nie przesadzajmy z tymi egzaminami i tak dalej bo jak sobie czytam co poniektóre komentarze to zastanawiam się czy sami czytacie to co piszecie w poszczególnych wątkach. 
Raz tak raz siak, niby egzaminy by się przydały ale jak przychodzi konkretne propozycja żeby coś zrobić to aby nie przeszkadzać graczom którzy chcą pojeździć na przelotach odsyłacie na puste serwery. Co jest moim zdaniem bez sensu. Przecież jest wspaniały serwer tylko dla tych co nie chcą mieć z dyżurnymi do czynienia i jakoś tam zainteresowania nie ma. Dyżurni chcą mieć serwer dla siebie żeby boty jeździły. Aby właśnie w razie co. Nie popsuć komuś gry i zabawy. 
Musiałem specjalnie się umawiać na jakąś godzinę od czapy na jakiś dziki serwer. Żeby sobie z kolegami pokombinować i sprawdzić co się da a czego się nie da czy nasze założenia przyniosą efekt. Oczywiście jest to możliwe da się ale kurcze. Serio? 
Na razie nie ma możliwości w singlu, wcielenia się w rolę dyżurnego i dla tego jest takie parcie żeby powstał wydzielony serwer tylko dla dyżurnych.
I ja jestem za.
Wielokrotnie będę powtarzał że sensowność utrzymywania serwera tylko dla maszynistów jest żadna.
Nawet teraz chciałem sobie wybrać pociąg którym jeszcze nie jechałem. No to wskoczyłem. Na serwer tylko dla maszynistów i co .... Jajco.
Od Katowic wszystko stoi po Sosnowiec GŁ. 
Po co taki serwer. A tak Dyżurni mieli by niezłą robotę żeby to wszystko udrożnić.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio zauważyłem, że wprowadzono nazwijmy to system kar. Niby ok, ale... Prawnikiem nie jestem, z tym że jednak logika tutaj pisze za mnie tego posta.

1. Człowiek chce znać konkretny powód, a przede wszystkim JASNO OKREŚLONY DOWÓD swego przewinienia (dostarczony do niego), na podstawie którego został ukarany. Jeśli nie ma takiego dowodu - nie ma też kary (pierwszy filar domniemania niewinności). Logika.

2. Tak samo istotne jest określenie KTO KONKRETNIE jest tą ręką sprawiedliwości odgórnej, a także lista tych ludzi. Logika.

3. "TARYFIKATOR" też by się jakby przydał... dla karzącego, a szczególnie ukaranego. Bez niego tworzy się karna wolna amerykanka, dziki zachód. Logika.

3. No i w końcu każdy ma prawo do odwołania się od wymierzonej kary, nawet jeśli jest na niego JASNO OKREŚLONY DOWÓD, który zostanie mu przekazany.

 

Fajnie być moderatorem, który se tylko klika jak coś się mu nie spodoba. W ten sposób obecnie ma okazję robić tylko kilka osób na świecie i ewentualnie Pan Bóg.

Zresztą... chyba nawet to forum nie ma regulaminu 🤣 A nie... przepraszam. Jest. Ale § 3 jest napisany czysto jak kraj autorytarny. Bardzo mi się podoba np. to (§ 3, pkt 2 i pkt.3.):

Cytat

Moderatorzy i Administratorzy Forum mogą, bez tłumaczenia się i bez ostrzeżenia usuwać posty, usuwać wątki, blokować ksywki, blokować numery IP, modyfikować wypowiedzi dowolnego Użytkownika.

Cytat

Administrator lub Moderator może także zastosować inne sankcje według swojego uznania i bez konieczności uzasadniania jej rodzaju ani wymiaru.

W sumie to przestało być śmieszenie z takim podejściem. Pierwszy raz w życiu widzę taki regulamin czegokolwiek. Idąc tokiem powyższego wszyscy mogą zostać zbanowani, pousuwane mogą być ich posty i w ogóle najlepiej cały internet komputer i nawet biurko... 😐No z takim podejściem to rzeczywiście moje poniższe "w skrócie" nie ma sensu...

W skrócie: Człowiek chce znać konkretny powód, a przede wszystkim JASNO OKREŚLONY DOWÓD swego przewinienia (dostarczony do niego). "TARYFIKATOR" też by się jakby przydał..., bo bez niego tworzy się karna wolna amerykanka, dziki zachód, a w ten sposób obecnie ma okazję robić tylko kilka osób na świecie i ewentualnie Pan Bóg.

Edited by en57
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze pytanie co nazwiemy zachowaniem, które zasługuje na karę. Wczoraj mi się trafiły 3 nastawnie, gdzie się zalogowałem to przebiegi poukładane celowo "na krzyż przez perony" zupełnie bez sensu. Finalnie przebiegi kończyły się gdzie miały, ale znów ułożone bez żadnego uzasadnienia. Karać czy nie? 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, MichuZ napisał(a):

Jeszcze pytanie co nazwiemy zachowaniem, które zasługuje na karę. Wczoraj mi się trafiły 3 nastawnie, gdzie się zalogowałem to przebiegi poukładane celowo "na krzyż przez perony" zupełnie bez sensu. Finalnie przebiegi kończyły się gdzie miały, ale znów ułożone bez żadnego uzasadnienia. Karać czy nie? 

Moim zdaniem jeżeli jesteś na jakimś posterunku, i masz pojęcie co robisz to droga wolna byle te pociągi co mają się zatrzymać w peronach niech zatrzymują się w peronach.
drogi zatwierdzone mają prowadzić pociągi tam gdzie powinny dojechać. Wszystko zależy czy chcesz, czy warto urozmaicać aż tak rozgrywkę nie tylko sobie ale i innym graczom.
Teraz kolejna sprawa wynikająca z takiego podejścia. Skoro nabawiliście się na posterunku ze zmianą przebiegów porobiliście różne działania z SBL, i nie tylko to do cholery, zostawcie dany posterunek w układzie zasadniczym. Tak by ktoś kto wejdzie zaraz po was nie musiał wszystkiego odkręcać. 
A co gorsza użerać się z innym dyżurnym który jeszcze może nie wiedzieć jak przywrócić kierunek na SBL. (tak też miałem) i poprosiłem by się wylogował, na chwilę żeby posterunek przejął bot. Co pozwoliło szybko przywrócić zasadnicze kierunki na SBL przy torach szlakowych. 
Upierdliwe ale przede wszystkim zajmujące czas a pociągi stoją, maszyniści zaczynają się irytować. Co prowadzi do bombardowania mnie. Mojego posterunku. Tłumaczenia że nie można ustawić poprawnie SBL nic nie znaczą. Najgorsze jest jak mamy dwa tory w tym samym kierunku. Wówczas nasz posterunek jest zablokowany w którąś stronę. I nie pogadasz. Ja sobie mogę tłumaczyć.
Podsumowując:
Chcesz się bawić, chcesz wprowadzić coś innego w rozgrywkę, masz pojęcie jak to robić, robisz to sprawnie, droga wolna.
Kończysz grę, kończysz zabawę na konkretnym posterunki, kurczę, poświęć te parę minut i przywróć wszystko do układu zasadniczego. Wszystkie rozjazdy, kierunki na SBL. 
Kolega na posterunku kończy obok z którym mieliście zmienione kierunki na SBL, przykro mi albo przelogujesz się na jego posterunek żeby przywrócić wszystko do stanu zasadniczego albo poczekaj aż BOT będzie prosił o drogę na konkretnym torze by go przywrócić do stanu zasadniczego.
I pamiętajcie tutaj te słowa kieruję do osób które uważają że niektóre posterunki jak się nie po zmienia i nie będzie się puszczało na krzyż są nudne. Nie jesteście sami na multi.

Takie jest moje zdanie.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 77 / 84
          • Percentage filling 92%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 77
          • Percentage filling 8%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 14 / 80
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 9 / 78
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 35 / 80
          • Percentage filling 44%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 30
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 3 / 78
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 22 / 104
          • Percentage filling 21%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 24 / 78
          • Percentage filling 31%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 76
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 74
          • Percentage filling 8%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 32 / 34
          • Percentage filling 94%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 318 / 1671 Total players
    • 19% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy