Jump to content

Dodanie opcji zapisu gry


Recommended Posts

Super że w końcu ktoś zrobił symulację 1:1, a nie w jakiejś skali itd. Ale brak zapisu przy tak długich trasach to problem. Koniecznie wprowadźcie możliwość zapisu gry. Proooszę 🤪

  • Like 1
  • I agree 17
Link to comment
Share on other sites

Pomyślałem sobie, że fajnie by było gdyby była możliwość zapisania gry i wczytania już wcześniej zapisanej gry. (tak jak np. w TSW)

Myślę, że byłoby to wielkim ułatwieniem zwłaszcza dla graczy którzy nie mogą sobie pozwolić na 2 lub 3 godzinną rozgrywkę bez przerwy.

  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Podpinam się do prośby. Nie każdy może sobie pozwolić na tak długie sesje. Możliwość zapisu byłaby bardzo dobra. Dla zmniejszenia komplikacji można by to zrobić tak, że zapis dokonuje się podczas postoju na wybranej stacji z ph lub pt. Można to wtedy uznać za koniec zmiany (przekroczenie czasu pracy 😉) i rozpocząć ponownie później. Ewentualnie podzielić scenariusz na dwa. Jeden na 100% trasy ale z opcją by wcześniej skończyć np. we Włoszczowej i tam odpalić drugi scenariusz jako opcjonalną kontynuację.

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Pablox11 napisał(a):

Na chwilę obecną najważniejsze jest zmniejszenie błędów gry wpływające na grywalność myślę że do 8 miesięcy będzie zapis stanu gry.

Skąd akurat takie założenie i taka cezura czasowa?

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Bo znam realia żyje w realnym świecie. Owszem można to skrócić i robić zapisy na stacjach po zatrzymaniu . Zapis gry w biegu pociągu generuje mnóstwo problemów w może powodować kupę błędów trzeba by było zaprojektować pewne rzeczy od nowa . .

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam propozycję dodania do gry opcji zapisu postępu danej trasy. Gra się chwile na trasie zapisuje i wychodzi z gry i potem po ponownym włączeniu gry można by było kontynuować trasę. Przy ponownym wchodzeniu do gry byłaby opcja robienia od nowa trasy, albo kontynuowania poprzedniej. Po zakończeniu trasy zapis tej trasy by się automatycznie usuwał

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.01.2023 o 21:54, Pablox11 napisał(a):

Bo znam realia żyje w realnym świecie. Owszem można to skrócić i robić zapisy na stacjach po zatrzymaniu . Zapis gry w biegu pociągu generuje mnóstwo problemów w może powodować kupę błędów trzeba by było zaprojektować pewne rzeczy od nowa . .

(Zakładając, że nie mówimy o multiplayer...) Jakie problemy masz na myśli? Nie można po prostu zrzucić do pliku stanu i pozycji wszystkich obiektów? Sytuacja w tej grze nie ulega aż tak dramatycznym zmianom w ułamkach sekund. Nawet jak po wczytaniu gry pociąg odzyska swoją pozycję z dokładnością do metra (np. do tylu ile jest w stanie przejechać w ułamku sekundy podczas którego tworzony/odtwarzany jest zrzut), to nic się generalnie nie stanie (zwłaszcza jeśli akurat stoi przed czerwonym). AI na dyżurkach generalnie radzi sobie w każdej sytuacji zakładam (jak maszyna stanów), bo przecież wchodzi za gracza w dowolnym momencie kiedy on wyjdzie i ogarnia, nie wybiera kiedy gracz może wyjść, czyli powinno wystarczyć zapisanie stanu zwrotnic, semaforów itp. Tak na logikę, nie powinno to być aż tak trudne do zrobienia (nie takie gry potrafią się zapisywać!), ale oczywiście może być coś o czym nie wiem. Pasażerowie powinni mieć swoją pozycję zapisaną względem pociągu, a nie ziemi (co podejrzewam już ma miejsce) więc też się to nie rozjedzie samo. Nawet gry mocno oparte na fizyce się zapisują. Zawsze przecież można dodać jakiś "semafor" w kodzie który zablokuje poruszanie się obiektów na czas robienia i odtwarzania zrzutu (sejwa). Ale jeśli się grubo mylę, to poprawcie. Pozdrawiam.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Wnosi bardzo dużo. Ten symulator ma bardzo długą trasę i chciałbym móc przejechać ją całą, ale praktycznie nie mam komfortu spędzenia przed komputerem trzech godzin ciągiem. Ja rozumiem, że są teraz ważniejsze rzeczy do roboty, ale dobrze by było, żeby zapis był przynajmniej w planach.

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, długie trasy. Nawet jak masz tyle czasu żeby przejechać całą trasę, to powiedzmy sobie prawdę jak zdarzy się jakiś błąd pod koniec przejazdu (np. wywali Cię z gry) to jest bardzo, bardzo denerwujące. To tego stopnia że może Ci odechcieć się grać dalej w tą grę. Chyba nawet może bardziej to zniechęcić niż same błędy. Jak ktoś się uczy jazdy i przepisów kolejowych też im bardzo by się przydał taki zapis itd itd 

  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.01.2023 o 09:41, zemb napisał(a):

Dokładnie, długie trasy. Nawet jak masz tyle czasu żeby przejechać całą trasę, to powiedzmy sobie prawdę jak zdarzy się jakiś błąd pod koniec przejazdu (np. wywali Cię z gry) to jest bardzo, bardzo denerwujące. To tego stopnia że może Ci odechcieć się grać dalej w tą grę. Chyba nawet może bardziej to zniechęcić niż same błędy. Jak ktoś się uczy jazdy i przepisów kolejowych też im bardzo by się przydał taki zapis itd itd 

Dokładnie,bo jak się coś wysypie(w early acces to się może zdarzyć)to jest to frustrujące.Łatwiej byłoby zaczynać od ostatniego posterunku/stacji niż powtarzać długą jazdę bo coś się wysypało bliżej niż dalej od końca trasy. Moją sugestią było by wprowadzenie autozapisu na każdej stacji gdzie jest ph i na każdym posterunku,przez który hud pokazuje przejazd,zaoszczędziło by to frustracji

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

W miarę możliwości, jeśli takowy automatyczny zapis można byłoby wprowadzić, to oczywiście podpinam się do prośby. Wprowadzenie ww. funkcji w taki sposób ma ponoć działać o tyle na korzyść, że (przynajmniej z tego, co się zorientowałem) nie trzeba będzie programować pewnych rzeczy od nowa, jeśli dobrze zrozumiałem, więc byłyby "dwie pieczenie na jednym ogniu" i wszyscy zadowoleni. 😉 Zapis tradycyjny, w dowolnym momencie, ma (przynajmniej na razie) powodować chyba pewne problemy. W związku z tym, jeśli chodzi o "automat", jestem na tak. 🙂 W przyszłości natomiast, gdy będzie możliwość wprowadzenia "pełnego" już zapisu, na pewno także będę za takim rozwiązaniem.

Edited by skylake
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2023 o 07:05, hugoweb napisał(a):

+1 dla opcji zapisania stanu gry w trybie single player.

Osobiście nie jestem w stanie wygospodarować tak dużej ilości czasu w jednej sesji, aby przejechać dłuższy scenariusz.

A najlepsze jest to, że w tej grze póki co są prawie WYŁĄCZNIE długie scenariusze... 😉 

Np jak chcesz jechać Pendolino do Warszawy w single, to nie ma innej opcji niż 2h minimum. Dla EU07 minimum 3h. Jedyna opcja w tym momencie to multiplayer, ale nie zawsze się da utrafić i nie każy się chce ładować w te wszystkie dodatkowe problemy tam (np stanie pół godziny na czerwonym bo ktoś coś zablokował).

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

No właśnie. Tryb multi jest świetny ale gdy ktoś chce pojeździć krócej to tryb single byłby idealny. Jedynie co to faktycznie potrzeba kilka służb w krótszym wymiarze. Zabawa jest fajna gdy faktycznie można zrealizować jakiś cel. Jeśli ja wiem, że nie mam czasu przewidzianego na cały przejazd to trochę zniechęca i podświadomie zaczynam szukać innej rozrywki skoro z góry wiem, że skończę gdzieś w polu albo 50-60 kilometrów przed Katowicami czy Warszawą. To nie jest fajne. Liczę, że Twórcy wkrótce w jakimś update dorzucą coś tego typu. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tryb multi też się sprawdza jak ktoś chce pojeździć krócej. Wchodząc na serwer widać po czasie pozostałym pociągów, czy są na początku, w środku czy na końcu trasy. Jak mam np. 40 minut na granie to wybieram pociąg w multi, przy którym mi pokazuje że zostało ~40 minut do dojechania do stacji końcowej. Aczkolwiek póki co chyba się wstrzymam, bo te disconnecty w Warszawie mnie wpieniają. 😉

Natomiast save/load w single playerze, to powinna być oczywista oczywistość.

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 29.01.2023 o 21:04, PeVoo napisał(a):

Mi się udało już 2 razy ukończyć całą trasę (raz Pendolino i raz EU07), w obu przypadkach na raty, z hibernowaniem kompa.

a jak ktoś by chciał porobić coś innego między innymi na komputerze a ma zrobione 3/4 trasy, bądź po prostu nie ma czasu, więc po prostu musi zamknąć grę, więc byłaby dobra opcja zapisu. W trybie hibernacji nie zapominajmy, że komputer ciągle pobiera prąd. Tutaj też np. ja po prostu nie potrafie jakkolwiek 3h przegrać na raz, potrzebuje przerwy i wolę wyłączyć komputer  

Edited by Steveqq
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cześć. Dołączam do prośby- możliwość zapisu i wczytania obowiązkowa. Nie mam czasu siedzieć 3 godziny, żeby zrobić Kato- Wawa. Poza tym, robiłem dziś Sędziszów- Katowice, przed Dąbrową mała stacyjka, błąd zatrzymywania, najpierw "zbliżasz sie do miejsca zatrzymania" i nagle "minąłeś miejsce zatrzymania". Wycofanie w peron nie uaktywnia czasu postoju, scenariusz wysypany, mam  zaczynać od nowa? Bez sensu. Dajcie F5 i F9. Pozdro milion.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 97
          • Percentage filling 2%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 28
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 88
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 7 / 80
          • Percentage filling 9%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 5 / 28
          • Percentage filling 18%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 32
          • Percentage filling 3%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 51
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 93
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 26
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 30
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 42 / 1307 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy