Jump to content

Tryb Dyżurnego SCS


ZimnySobi

Recommended Posts

Witam, Już po dłuższym czasie użytkowania pulpitu SCS widzę kilka rzeczy które są mało poręczne, a wręcz utrudniają.

 

Okienko które jest widoczne na przestrzeni otoczenia z Składami które są widoczne ich numerami, izolacjami i semaforami na których stoją są małe, jednakowo znikają po przejsciu w pulpit z rozkładami jak i w pulpit SCS - okienko powinno być widoczne bez względu na to czy przechodzimy w pulpit z rozkładami czy SCS. 

Samo okienko powinno ponadto pokazywać obok numeru nick gracza - wiadomo by było czy skład towarowy dla przykładu kierowany przez AI można by dać na bok - czy jako gracza potraktować go bardziej priorytetowo. Nomen omen wiadomo jaka jest klasyfikacja składów i jak hierarchia wygląda natomiast - no jest to rzecz do zastanowienia. 

Stacja Sosnowiec Główny dla tego przykładu ma kilka wolnych torów jednak kilka z nich  jest zajmowanych przez składy które kończą bieg i nie wiadomo co z nimi tak na prawdę począć. Przejdźmy dalej co jeśli dyżurny źle wyprawi skład bo może się tak wydarzyć, co wtedy ? Jak AI powinno się zachować jeśli zostanie źle wyprawione - jeździ i tak tylko do przodu podejrzewam, nie jest w stanie zrealizować "oblotu" samodzielnie żeby pojechać prawidłowo. 

Napisy przy "Odebraniu" polecenia utwierdzonego przebiegu są mało widoczne - ciemna zielona czcionka dość szczupła na ciemnym tle to zły pomysł. 

Czy zostanie jakoś to przerobione żeby AI było mądrzejsze w przypadku tzw. "fakapu" przez DR ? 

 

Lista składów tych które przyjechały i odjechały - nie ma możliwości zatwierdzenia rozkładu lub zapisania czasu przejazdu - nie reaguje to kompletnie, mało tego lista w żaden sposób nie wskazuje że ten rozkład został już popełniony i powinno to się odznaczać? znikać? Myślę że wyszukiwanie samych rozkładów było by już zbędne po numerze składu. 

Preferował bym nawet aby rozkłady były w jakiś sposób zespolone w jednym widoku SCS i Ekranu obok - zakładka "Ekran 1" i "Ekran 2"

Również dyżurny nie ma opcji ręcznego usunięcia wagonów które w jakiś sposób stoją na torach bocznych niepodłączone do żadnego składu - mogą podczas wzmożonego ruchu bardziej przeszkadzać niż jak stanowić jakąkolwiek wartość.

 

Edited by ZimnySobi
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Popieram wszystko co napisał autor wątku.

Podbijam też problem zachowania AI w przypadku posłania na zły tor. To naprawdę powinno być obsłużone, bo prawdziwi gracze nie mają najmniejszych szans być w 100% nieomylni (zwłaszcza nowi), a takie rzeczy mogą zablokować całą trasę wszystkim graczom i być nie do odkręcenia. AI powinno zgłaszać problem, prosić o pomoc i współpracować (nie wiem jak to wygląda w realu, ale na pewno na takie rzeczy są procedury).

Link to comment
Share on other sites

 

PS: Nie wiem, czy realni dyżurni są w 100% nieomylni w realu, ale wątpię żeby w takiej sytuacji maszynista powiedział "OK, to jedziemy do Gdańska zamiast do Szczecina bo dyżurny się pomylił a ja tylko w przód jeżdżę. Ale tam też jest fajnie przecież.", a pasażerowie na to "OK, tam jeszcze nie byliśmy! Niech żyje przygoda!" i żyli długo i szczęśliwie i mieli same zielone światła. 😛

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, PeVoo napisał(a):

PS: Nie wiem, czy realni dyżurni są w 100% nieomylni w realu, ale wątpię żeby w takiej sytuacji maszynista powiedział "OK, to jedziemy do Gdańska zamiast do Szczecina bo dyżurny się pomylił a ja tylko w przód jeżdżę. Ale tam też jest fajnie przecież.", a pasażerowie na to "OK, tam jeszcze nie byliśmy! Niech żyje przygoda!" i żyli długo i szczęśliwie i mieli same zielone światła. 😛

Akurat w pamięć mi zapadł incydent z 02.03.2012 jak dobrze pamiętam gdzie dyżurny na posterunku odgałęźnym Starzyny wyprawił pociąg TLK Stoczniowec na zły szlak, zamiast do Koniecpola wyprawił go do Psar. Oczywiście maszynista zauważył błąd dyżurnego, pociąg cofnął a dyżurny wyprawił pociąg w dobrą stronę. Oczywiście AI tego nie cofnie na szlaku, w końcu nie ma takiej opcji w Simrailu 😅

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Milicjant napisał(a):

Akurat w pamięć mi zapadł incydent z 02.03.2012 jak dobrze pamiętam gdzie dyżurny na posterunku odgałęźnym Starzyny wyprawił pociąg TLK Stoczniowec na zły szlak, zamiast do Koniecpola wyprawił go do Psar. Oczywiście maszynista zauważył błąd dyżurnego, pociąg cofnął a dyżurny wyprawił pociąg w dobrą stronę. Oczywiście AI tego nie cofnie na szlaku, w końcu nie ma takiej opcji w Simrailu 😅

Ten sam pan co kilka dni potem nie ogarną zwrotnicy...

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Milicjant napisał(a):

Akurat w pamięć mi zapadł incydent z 02.03.2012 jak dobrze pamiętam gdzie dyżurny na posterunku odgałęźnym Starzyny wyprawił pociąg TLK Stoczniowec na zły szlak, zamiast do Koniecpola wyprawił go do Psar. Oczywiście maszynista zauważył błąd dyżurnego, pociąg cofnął a dyżurny wyprawił pociąg w dobrą stronę. Oczywiście AI tego nie cofnie na szlaku, w końcu nie ma takiej opcji w Simrailu 😅

I właśnie coś takiego powinno zostać zaimplementowane w SimRail moim zdaniem. Bez tego daleko nie zajedziemy, wiecznie będą pomyłki i wszystko zablokowane, bo AI będzie głupieć.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 64 / 82
          • Percentage filling 78%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 7 / 82
          • Percentage filling 9%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 18 / 85
          • Percentage filling 21%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 18 / 82
          • Percentage filling 22%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 36
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 42 / 82
          • Percentage filling 51%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 11 / 83
          • Percentage filling 13%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 66
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 82
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 25 / 34
          • Percentage filling 74%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 259 / 1678 Total players
    • 15% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy