PapisCZE Posted December 8, 2022 Posted December 8, 2022 (edited) Český překlad příručky k lokomotivě EU07, který vychází z původního příspěvku od @Stele. 1. Ujistěte se, že jste v kabině A. Otevřete poklop na levé straně ovládacího panelu a zapněte baterii. 2. Voltmetr baterie bude ukazovat napětí přibližně 90 V. Aktivuje se test SHP (automatické bezpečnostní brzdové zařízení). Chcete-li ji použít, musíte otočit směrovou páku (modře zvýrazněno) do polohy vpřed nebo vzad a stisknout tlačítko bdělosti. 3. Otočte klíčkem aktivace kabiny - doprava. 4. Vypnutím baterií se aktivuje relé diferenciálu. Podržte tlačítko odblokování (modře zvýrazněno), dokud signální světlo nezhasne. Nefunguje-li, zkontrolujte, zda je ovládací kolo výkonu a páčka regulátoru šuntu v nulové poloze. 5. Zvedněte pantografy (modře zvýrazněno). Vyčkejte, až se na voltmetru objeví napětí, přibližně 3 kV (žlutě zvýrazněno). 6. Zapněte hlavní vypínač (modře zvýrazněno). Pokud nefunguje, zkontrolujte, zda není aktivní žádné z relé přetížení a zda je tlak v hlavním potrubí vyšší, než 0,35 MPa. 7. Zapněte konvertor (modře zvýrazněno). Vyčkejte, než se stabilizuje nabíjecí proud (žlutě zvýrazněno). 8. Zapněte kompresor (modře zvýrazněno). Vyčkejte, až se naplní hlavní nádrž. Sledujte pravý manometr.. 9. Zapněte radiostanici a zvolte požadovaný kanál. 10. Nastavte páku vlakové brzdy do polohy jízda nebo pro plnění. Podržte uvolňovací tlačítko (modře zvýrazněno vlevo), dokud tlak v hlavním potrubí nedosáhne 0,5 MPa. Sledujte středový manometr. 11. Ujistěte se, že byly uvolněny ruční brzdy v obou kabinách. V okénku byste měli vidět žlutý štítek s nápisem "LUZ". 12. Uvolněte lokomotivní brzdu (modře zvýrazněno). Počkejte, až tlak ve válcích klesne na 0 MPa. 13. Otočte ovládací kolo pohonu do polohy JEDNA. Vyčkejte na sepnutí brzdičů (modrá signální kontrolka zhasne) a uzavření rozběhových obvodů (oranžová signální kontrolka se rozsvítí a na ampérmetru se objeví proud). 14. Co nejrychleji postupujte přes polohy startovacího odporu a snažte se jet na polohách 0, 28 i 43. Poté trakčními motory prochází celý proud. Dávejte pozor na ampérmetry (žlutě zvýrazněno) , abyste nepřekročili proud 600 A. Na ne-odporových polohách můžete zvýšit rychlost spuštěním šuntu pomocí posunovací rukojeti. 15. Chcete-li brzdit, otočte ovládacím kolem i manévrovací rukojetí na nulu a přitáhněte rukojeť vlakové brzdy k sobě. Podle požadované brzdné síly upusťte tlak z hlavního potrubí 0,05-0,2 MPa. Sledujte prostřední manometr. Levý ukazuje pouze tlak v brzdových válcích lokomotivy. ----------------------------------------------------- Nejčastější poruchy lokomotivy 1. Zapnutý alarm/SHP. Stiskněte tlačítko bdělosti. Pokud se aktivují oba systémy současně, je třeba jej stisknout dvakrát. Při nedostatečné reakci na vizuální a zvukovou výstrahu se aktivuje nouzové brzdění. Pokud se podařilo snížit tlak v hlavním potrubí pod 0,35 MPa, musíte nastavit rukojeť provozní brzdy do polohy pro jízdu nebo plnění a držet uvolňovací tlačítko, dokud tlak nestoupne na 0,5 MPa. 2. Relé přetížení trakčních motorů sepnuto. Pokud proud překročí 600 A, relé přetížení se sepne. Nastavte ovládací kolo a manévrovací rukojeť na nulu. Stiskněte tlačítko odblokování relé přetížení trakčních motorů. Červená signální kontrolka zhasne. 3. Relé přetížení kompresoru sepnuto. Toto relé se sepne, když zapnete kompresor dříve, než se stabilizuje napájení konvertoru. Vypněte kompresor a konvertor. Odblokujte relé přetížení kompresoru. Zapněte konvertor. Počkejte, až se napětí stabilizuje. Zapněte kompresor. Original post in English: Edited January 20, 2023 by PapisCZE Oprava obrázků 1 1
Tatar Posted December 10, 2022 Posted December 10, 2022 Jako překlad pěkný, ale u bodu č.6 mi nesedí jedna věc: Vypněte hlavní vypínač. Proč bys vypínal něco, co už je v základu po zapnutí baterií vypnuté? Hlavní vypínač se snad zapíná, ne? I z origo textu "Close main switch" se to dá považovat, jako "Zapněte hlavní vypínač", nikoliv jako jeho vypnutí, které dává smysl maximálně, pokud je mašina už nahozena.
PapisCZE Posted December 10, 2022 Author Posted December 10, 2022 40 minutes ago, Tatar said: Jako překlad pěkný, ale u bodu č.6 mi nesedí jedna věc: Vypněte hlavní vypínač. Proč bys vypínal něco, co už je v základu po zapnutí baterií vypnuté? Hlavní vypínač se snad zapíná, ne? I z origo textu "Close main switch" se to dá považovat, jako "Zapněte hlavní vypínač", nikoliv jako jeho vypnutí, které dává smysl maximálně, pokud je mašina už nahozena. Ahoj, překládal jsem to téměř za pochodu, díky. Opravím
lDestinyl Posted December 17, 2022 Posted December 17, 2022 krok č.14 bych doplnil, že za bodem 28 lze jít až na 1200A.
Sidney Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Jééjej, pěkný návod. Hodí se, děkuji za něj 😉 1
Recommended Posts